Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἭλιος Γαλάνη Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Anthony van Dyck (Αμβέρσα 1599 - Λονδίνο 1641)
2
Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το 1599. Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick van Balen. Το 1615 εργάζεται ως ανεξάρτητος ζωγράφος, διατηρώντας το δικό του εργαστήριο και το 1618 εγγράφεται στην Ένωση ζωγράφων του Αγίου Λουκά στην Αμβέρσα. Από το 1617-18 εργάζεται ως συνεργάτης του Peter Paul Rubens. Αμβέρσα
3
Το 1620 μεταβαίνει στην Αγγλία, όπου εργάζεται για το βασιλιά Ιάκωβο Α’ με μισθό 100 λίρες το χρόνο. Το 1621 ταξιδεύει στην Ιταλία: Ρώμη, Φλωρεντία, Γένουα, Τορίνο, Βενετία, Μάντουα, Παλέρμο, όπου δέχεται την επίδραση του ιταλικού μανιερισμού. Το 1630 διορίζεται ως βασιλικός ζωγράφος στις Βρυξέλλες από την αρχιδούκισσα Ισαβέλλα Κλάρα Ευγενία. Το 1632 μεταβαίνει στο Λονδίνο, όπου λαμβάνει τον τίτλο του ευγενούς καθώς και του «πρώτου ζωγράφου» στη βασιλική αυλή, του παραχωρούνται δύο κατοικίες (χειμερινή και εαρινή), καθώς και έξι υπηρέτες. Το 1639 πραγματοποιεί ένα σύντομο ταξίδι στο Παρίσι, αναγκάζεται ωστόσο να επιστρέψει στο Λονδίνο, λόγω ασθένειας. Πεθαίνει το 1641 στο Λονδίνο.
4
Θρησκευτικά έργα
5
«Άγιος Ιερώνυμος», 1615-16, ελαιογραφία σε μουσαμά, 158 x 131 εκ., Liechtenstein Museum, Βιέννη.
6
«Αβραάμ και Ισαάκ», περ.1617, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 178 εκ., Národní Galerie, Πράγα.
7
«Ένας απόστολος», περ.1618, ελαιογραφία σε ξύλο, 61 x 49 εκ., Staatliche Museen, Βερολίνο.
8
«Αγκάθινο στεφάνι», 1618-1620, ελαιογραφία σε μουσαμά, 223 x 196 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
9
«Η σύλληψη του Χριστού», 1618-1620, ελαιογραφία σε μουσαμά, 344 x 249 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
10
Λεπτομέρεια
11
«Εσταυρωμένος», περ.1622, ελαιογραφία σε μουσαμά, San Zaccaria, Βενετία.
12
«Η Αποκαθήλωση», 1634, ελαιογραφία σε ξύλο, Alte Pinakothek, Μόναχο.
13
«Θρήνος για το νεκρό Χριστό», ελαιογραφία σε μουσαμά, 115 x 208 εκ., Koninklijk Museum voor Schone Kunsten, Αμβέρσα.
14
Μυθολογικά έργα
15
«Δίας και Αντιόπη», ελαιογραφία σε μουσαμά, 150 x 206 εκ., Museum voor Schone Kunsten, Ghent.
16
«Δαίδαλος και Ίκαρος», περ.1615-25, ελαιογραφία σε μουσαμά, 115 x 86,4 εκ., Art Gallery of Ontario, Τορόντο.
17
«Έρως και ψυχή», 1639-40, ελαιογραφία σε μουσαμά, 199,4 x 191,8 εκ., Βασιλική Συλλογή, Windsor.
18
Κάρολος A’ της Αγγλίας
19
«Κάρολος A’ της Αγγλίας και Ενριέτα της Γαλλίας», περ. 1632, ελαιογραφία σε μουσαμά, 67 x 83 εκ., Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Φλωρεντία.
20
«Ο Κάρολος Α’ της Αγγλίας στο κυνήγι», περ.΄1635, ελαιογραφία σε μουσαμά, 266 x 207 εκ., Λούβρο, Παρίσι.
21
«Ο Κάρολος Α’ της Αγγλίας έφιππος», 1635, ελαιογραφία σε μουσαμά, 365 x 289 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.
22
Προσωπογραφίες ευγενών
23
«Cornelis van der Geest», 1620, ελαιογραφία σε ξύλο, 37,5 x 32,5 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.
24
Λεπτομέρεια
25
«Μαρκησία Elena Grimaldi», 1623, ελαιογραφία σε μουσαμά, Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον.
26
Λεπτομέρεια
27
«Μαρκησία Geronima Spinola», 1624-26, ελαιογραφία σε μουσαμά, 226 x 152 εκ., Staatliche Museen,, Βερολίνο.
28
«Προσωπογραφία ευγενή με πανοπλία», 1625-27, ελαιογραφία σε μουσαμά, 90 x 70 εκ., Gemäldegalerie, Δρέσδη.
29
«Μαργαρίτα της Λορραίνης, Δούκισσα της Ορλεάνης», περ.1634, ελαιογραφία σε μουσαμά, 204 x 117 εκ., Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία.
30
«Justus van Meerstraeten», 1634-35, ελαιογραφία σε μουσαμά, 120 x 110 εκ., Staatliche Museen, Κάσσελ.
31
«Diana Cecil», 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, 107 x 86 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
32
«Λόρδοι John and Lord Bernard Stuart», 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, 238 x 146 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.
33
«Philadelphia and Elisabeth Wharton», 1640, ελαιογραφία σε μουσαμά, 162 x 130 εκ., Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.
34
Αυτοπροσωπογραφίες
35
«Αυτοπροσωπογραφία», 1621, ελαιογραφία σε μουσαμά, 82 x 70 εκ., Alte Pinakothek, Μόναχο.
36
«Αυτοπροσωπογραφία», 1622-23, ελαιογραφία σε μουσαμά, 117 x 94 εκ., Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.
37
«Αυτοπροσωπογραφία», 1632, ελαιογραφία σε μουσαμά, 79 x 62 εκ., Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία.
38
«Sir Endymion Porter και Anthony van Dyck», 1632-41, ελαιογραφία σε μουσαμά, 110 x 114 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
39
Σχέδια
40
«Έφιππος καβαλάρης», 1628-32, μελάνι σε χαρτί, 23 x 24,5 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, Νέα Υόρκη.
41
«Εκκλησία της Παρθένου στο Rye της Αγγλίας», 1634, μελάνι σε χαρτί, Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία.
42
«Pieter Bruegel ο νεότερος», μελάνι σε χαρτί, Teylers Museum, Χάρλεμ.
43
«Nicolaas Rockox», Βασιλική Συλλογή, Windsor
44
«Ο Χριστός και οι Φαρισαίοι», μελάνι σε χαρτί, 15,2 x 21,5 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη.
45
«Paulus Pontius», χαλκογραφία από τη συλλογή «Εικονογραφία», Fitzwilliam Museum, Κέμπριτζ. Χαρακτικά
46
«Joos de Momper» χαλκογραφία από τη συλλογή «Εικονογραφία», Fitzwilliam Museum, Κέμπριτζ.
47
«Jan Snellinck», χαλκογραφία από τη συλλογή «Εικονογραφία», Fitzwilliam Museum, Κέμπριτζ.
48
«Αυτοπροσωπογραφία», χαλκογραφία από τη συλλογή «Εικονογραφία», περ. 1630, 24.1 x 15.6 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, Νέα Υόρκη. 4ο δοκίμιο από τα 71ο δοκίμιο από τα 7
49
Dulwich Picture Gallery, Αγγλία
50
12.1.-24.4.2016, Dulwich Picture Gallery.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.