Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑθανάσιος Ιωαννίδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη 1617-1682)
2
Bartolomé Esteban Murillo
3
Βιογραφικά στοιχεία Ο Bartolomé Esteban Murillo γεννήθηκε στη Σεβίλλη το 1617 από φτωχή δεκαεξαμελή οικογένεια. Εργάζεται από την παιδική του κιόλας ηλικία για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Το 1628, οι γονείς του καλλιτέχνη πεθαίνουν και την κηδεμονία του αναλαμβάνει ένας θείος του, ο οποίος στέλνει το νεαρό Murillo να μαθητεύσει στο εργαστήριο του ζωγράφου Juan del Castillo. To 1639 o Murillo παρουσιάζεται σαν ανεξάρτητος ζωγράφος.
4
Το 1645 ο καλλιτέχνης νυμφεύεται την ευκατάστατη Beatriz Cabrera y Villalobos με την οποία απέκτησε 9 παιδιά. Το 1658 πραγματοποιεί ένα ταξίδι στη Μαδρίτη, όπου έρχεται σε επαφή με έργα του Velázquez. Το 1660 ο μεγάλος αυτός ζωγράφος ιδρύει στη Σεβίλλη την Ακαδημία ζωγραφικής: «Real Academia de Bellas Artes de St. Isabel de Hungría» (Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αγίας Ισαβέλλας της Ουγγαρίας), που λειτουργεί έως τις μέρες μας, και την οποία συνδιηύθυνε μαζί με τον Francisco de Herrera το νεότερο.
5
To 1663 η σύζυγός του πεθαίνει. Το 1681, ενώ ο καλλιτέχνης εργαζόταν στο ναό των Καπουτσίνων στο Κάδιξ, πέφτει από μια σκαλωσιά, τραυματίζεται θανάσιμα και πεθαίνει μερικούς μήνες αργότερα. Ωστόσο, πολλοί μελετητές του Murillo αμφισβητούν αυτή την εκδοχή του θανάτου του και μιλούν για θάνατο που προκλήθηκε από άγνωστη ασθένειά, η οποία προσέβαλε τον καλλιτέχνη στο Κάδιξ. Το 1682 ο Murillo πεθαίνει στη Σεβίλλη σε ηλικία 65 ετών.
6
«Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αγίας Ισαβέλλας της Ουγγαρίας», Σεβίλλη
7
Το οικόσημο της Ακαδημίας
8
Άποψη από το εσωτερικό της Ακαδημίας
9
Η βιβλιοθήκη της Ακαδημίας
10
Οικία – μουσείο του Murillo στη Σεβίλλη Οδός Santa Teresa 8, Πλατεία Santa Cruz, Σεβίλλη.
11
Άποψη από το εσωτερικό https://www.youtube.com/watch?v=fDcX9HM4u10
12
Άγαλμα του Murillo στην πλατεία Santa Cruz, Σεβίλλη.
13
Πιθανή προσωπογραφία της συζύγου του καλλιτέχνη, Beatriz Cabrera y Villalobos, ως Παναγία.
14
Χαρακτηριστικά της τέχνης του Murillo Καλλιτεχνικές φάσεις: 1 η καλλιτεχνική περίοδος (1645 – 1655): Σκληρό στυλ: Κυριαρχούν σκηνές εμπνευσμένες από την καθημερινή ζωή αποδοσμένες με ρεαλισμό και ζεστές αποχρώσεις. Εμφανής η επίδραση του Ribera και του Zurbaràn. 2 η καλλιτεχνική περίοδος (1655 – 1670): Στροφή στα θρησκευτικά θέματα, αποδοσμένα με ψυχρά χρώματα και με μια τάση εξιδανίκευσης. Εμφανής η επίδραση του Rubens και του Van Dyck. 3 η καλλιτεχνική περίοδος (1670 – 1682): Προσωπικό ύφος, μεγαλύτερη επιτήδευση, γλυκεροί τόνοι, μαλακή φόρμα, υπερβολική χρήση πτυχώσεων, κυριαρχία του συναισθηματισμού.
15
Επιδράσεις Ισπανικός ρεαλισμός: Ribera, Zurbaràn, Velázquez Ιταλικές ιδεαλιστικές τάσεις: Υιοθέτηση στοιχείων από το Ραφαήλ έως και τον Correggio
16
θεματολογία Ηθογραφικές σκηνές Σκηνές της παιδικής ζωής Αμεσότητα, πειστικότητα, ρεαλισμός, εσωτερική αλήθεια Απόδοση του στιγμιαίου Ζεστοί χρωματικοί τόνοι Αντίθεση φωτός και σκιάς Διαγώνιες συνθέσεις Θρησκευτικά έργα Ιδεαλισμός στην απόδοση ορισμένων μορφών, ιδίως της Παναγίας Χρήση νεαρών μοντέλων για την απόδοση Αγίων.
17
Ηθογραφικές σκηνές, με έμφαση στις παιδικές λαϊκές σκηνές του δρόμου.
18
«Αγόρι με πανέρι φρούτων», 1640 – 50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 99 x 79 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Σκωτία.
19
Caravaggio, «Αγόρι με καλάθι με φρούτα», 1593, ελαιογραφία σε μουσαμά, 70 x 67 εκ., Galleria Borghese Ρώμη.
20
«Γελαστό αγόρι», 1655 – 60, ελαιογραφία σε μουσαμά, 50 x 40 εκ., Ιδιωτική Συλλογή, Μαδρίτη.
21
«Ο νεαρός ζητιάνος», 1645, ελαιογραφία σε μουσαμά, 134 x 100 εκ., Λούβρο, Παρίσι.
22
«Αγόρια που τρώνε σταφύλι και πεπόνι», 1645-6, ελαιογραφία σε μουσαμά, 146 x 104 εκ., Πινακοθήκη Alte, Μόναχο.
23
«Αγόρι με σκύλο»,1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 78 x 62 εκ., Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.
24
«Δύο νεαροί ζητιάνοι και ένα νέγρο αγόρι», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, 168.3 x 109εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.
25
«Κορίτσι που πουλά λουλούδια», 1665 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 120.7 x 98.3 εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.
26
«Πρόσκληση σε παιχνίδι αγκίστρωσης», 1665 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 165.2 x 110.5 εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.
27
«Ο μικρός πωλητής φρούτων», 1670 – 75, ελαιογραφία σε μουσαμά, 149 x 113 εκ., Πινακοθήλη Alte, Μόναχο.
28
«Ο καλλωπισμός», 1670 – 75, ελαιογραφία σε μουσαμά, 147x113 εκ., Πινακοθήκη Alte, Μόναχο.
29
«Αγόρια που παίζουν ζάρια», 1675, ελαιογραφία σε μουσαμά, 146 x 108εκ., Πινακοθήκη Alte, Μόναχο.
30
Ισπανικό γραμματόσημο των 250 pesetas του 1960
31
«Αγόρι που ακουμπά σε περβάζι», 1670 – 80, ελαιογραφία σε μουσαμά, 38 x 52 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.
32
«Κορίτσι με νόμισμα», 1645 – 50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 63 x 43 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
33
«Κορίτσι με φρούτα», 1655 – 60, ελαιογραφία σε μουσαμά, 76 x 61εκ., Pushkin Museum of Fine Art, Μόσχα.
34
Λεπτομέρεια
35
«Νεαρή κοπέλα με τη σπιτονοικοκυρά της», 1665-70, 106 x 127 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον.
36
Λεπτομέρεια
37
Θρησκευτικά έργα
38
«Άμωμη σύλληψη», 1660 - 65, ελαιογραφία σε μουσαμά, 206 x 144 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
39
«Η Αγία Άννα διαβάζει την Παναγία», 1655, ελαιογραφία σε μουσαμά, 219 x 165 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
40
«Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 183 x 225 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
41
«Η προσκύνηση των ποιμένων», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 187 x 228 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
42
«Η προσκύνηση των μάγων», 1655 – 60, ελαιογραφία σε μουσαμά, 190 x 146 εκ., Μουσείο Τέχνης Τολέδο, ΗΠΑ.
43
«Η φυγή στην Αίγυπτο», 1647 – 50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 209 x 163 εκ., Detroit Institute of Arts, ΗΠΑ.
44
«Η Αγία Οικογένεια», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 144 x 188 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
45
«Παναγία του Ροζάριο», 1650 – 55, ελαιογραφία σε μουσαμά, 166 x 112εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
46
«Ο καλός ποιμένας», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, 123 x 101,7 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
47
Ισπανικό γραμματόσημο των 25 cent του 1960
48
«Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής», 1665, ελαιογραφία σε μουσαμά, 121 x 99 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
49
«Ο Χριστός προσφέρει νερό στον Άγιο Ιωάννη», 1670, ελαιογραφία σε μουσαμά, 104 x 124 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
50
Λεπτομέρεια
51
Ισπανικό γραμματόσημο των 80 cent του 1960
52
«Mater Dolorasa», 1660 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 52 x 41 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
53
«Ιδού ο άνθρωπος», 1660 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 52 x 41 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
54
«Η Ρεμπέκα και ο Ελιεζέρ», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, 108 x 151,5 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
55
«Ο Εσταυρωμένος», 1675, ελαιογραφία σε μουσαμά, 185 x 109 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
56
«Το μαρτύριο του Αγίου Ανδρέα», 1675 – 82, ελαιογραφία σε μουσαμά, 123 x 162 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
57
«Ο άσωτος υιός εγκαταλελειμμένος», 1660 – 65, ελαιογραφία σε μουσαμά, 27 x 34 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
58
«Η επιστροφή του ασώτου», 1667 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 236 x 262 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
59
Jacques Callot (1592-1635), «Η επιστροφή του ασώτου», χαρακτικό, 1635.
60
«Προσωπογραφία ανδρός», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, Πράδο, Μαδρίτη. Προσωπογραφίες
61
«Προσωπογραφία του Nicolás Omazur», 1672, ελαιογραφία σε μουσαμά, 83 x 73 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.
62
https://www.youtube.com/watch?v=kYR46Pk5sqI
63
Σχέδια του Murillo
64
«Ο καλός ποιμένας», μελάνι σε χαρτί, 1660, 135 x 119 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.
65
«Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου», μελάνι σε χαρτί, 1660, 138 x 109 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.
66
«Άμωμη σύλληψη», μελάνι σε χαρτί, 1660 – 65, 194 x 130 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.
67
«Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής», β’ μισό 17 ου αι., μελάνι σε χαρτί, 205 x 148 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.
68
«Άγιος Ιερώνυμος», β’ μισό 17 ου αι., κάρβουνο και μελάνι σε χαρτί, 118 x 100 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.
69
https://www.youtube.com/watch?v=iUP7pX3U9LA
70
Ένα από τα πολλά σπίτια που φιλοξενεί κάποια από τα «παιδιά» του Murillo Πινακοθήκη Alte, Μόναχο
71
https://www.youtube.com/watch?v=CfLqGWh2adI Το εσωτερικό της Πινακοθήκης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.