Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο Λύκειο Αχαρνών Καθηγητής:κ. Κωνσταντινίδης Λεωνίδας

2 ΧΡΩΜΑ Κ’ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΛΕΥΚΟ Η απουσία χρώματος στην αρχιτεκτονική εκφράζεται ως στάση κυρίως στο μοντέρνο κίνημα και δηλώνεται με το λευκό χρώμα. Το λευκό εκφράζει την «καθαρότητα» της μορφής, την άρνηση κάθε προηγούμενης αρχιτεκτονικής μνήμης, για να γεννηθεί το κτίριο μηχανή και ένας νέος τρόπος ζωής.

3 Χρώμα και αρχιτεκτονική ΕΛΛΑΔΑ Η εργολαβική αντίληψη, ωστόσο, παίρνει τη γλώσσα των πρωτοποριών και τη μετατρέπει σε κακές κατασκευές. Με την ίδια λογική, στην Ελλάδα, για λόγους οικονομίας, βάφουν τις προσόψεις άσπρες και τα εσωτερικά μπεζ ή “παλ”. Έτσι δημιουργήθηκε μια φοβία του χρώματος και ευρύτερα αποδεκτό γίνεται το χρώμα το οποίο δεν έχει ένταση.

4 Χρωμα και αρχιτεκτονικη ΙΣΤΟΡΙΑ Το χρώμα όμως στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αρχιτεκτονικής κατέχει μείζονα σημασία. Στην αρχαιότητα οι ελληνικοί ναοί ήταν βαμμένοι με ζωηρά συχνά αντίθετα χρώματα. Οι γοτθικοί ναοί ήταν καλυμμένοι με λαμπρά χρώματα και σχέδια. Στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική όλου του κόσμου το χρώμα έχει ιδιαίτερη θέση. Στον λαϊκό και νησιώτικο «κλασικισμό», υπάρχει έντονα η χρήση χρώματος.

5 Χρωμα και αρχιτεκτονικη

6 Γοτθική τέχνη Καθεδρικός ναός του Αγίου Διονυσίου - Γαλλία

7 Χρώμα και κινηματογράφος Το ΧΡΩΜΑ δεν ήταν σύμφυτο με την δημιουργία του Κινηματογράφου. Γνωρίζουμε όλοι ότι η χαραυγή του 20ου αιώνα ξεκίνησε με ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ ΦΙΛΜ καθώς τέτοιο ήταν το τεχνολογικό όριο της εποχής.Μάλιστα είναι γνωστός μετέπειτα ο διαχωρισμός ανάμεσα σε οπαδούς της ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗΣ ΣΧΟΛΗΣ και του ΕΓΧΡΩΜΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.

8 Χρώμα και κινηματογράφος Το ΧΡΩΜΑ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ τεχνικά σε πλήρη εφαρμογή μπήκε στη δεκαετία του 1930. Αρχικά είχε τη λειτουργία και την αντίληψη να τελειοποιεί τα πάντα στη θέαση. Πάντα οι δημιουργοί στόχευαν να εξιδανικεύσουν χρωματικά το φιλμ με την εμφάνιση της φύσης. Το απόλυτα χρωματικό ρεαλιστικό αρχίζει να κλωνίζεται ανάλογα τη διάθεση που θέλουμε να προσεγγίσουμε ένα θέμα.

9 Χρώμα και κινηματογράφος Στη δεκαετία του 1950, ο μεγάλος ΜΙΚΕΛΑΝΤΖΕΛΟ ΑΝΤΟΝΙΟΝΙ τονίζει ότι το χρώμα οφείλει να είναι και λίγο ΕΞΠΡΕΣΣΙΟΝΙΣΤΙΚΟ σε αντίθεση με το Ωμό ρεαλιστικό της Φύσης. Έτσι λοιπόν μπαίνουμε στους ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ όπου θέματα αλλάζουν εντελώς το πραγματικό χρωματικό τους υπόβαθρο και ντύνονται με αυτό που θέλουμε να αναδείξουμε. Π.χ. κομμάτι της Φύσης "βάφεται" γκρι για να τονίσουμε την οικολογική καταστροφή και την απαξίωση της Γης.

10 Χρώμα και κινηματογράφος Το ΧΡΩΜΑ χρησιμοποιείται πολλές φορές με έμφαση στην ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ του ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Δίνει εκφράσεις με το στυλ και την έντασή του, κρύβει συναισθήματα, υποσεινήδητα, εντάσεις. Ακόμα το ΧΡΩΜΑ έχει και καθαρά ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΨΥΧΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ (ΜΠΛΕ, ΠΡΑΣΙΝΑ, ΜΩΒ ΒΙΟΛΕ): Εκφράζουν ΓΑΛΗΝΗ, ΗΡΕΜΙΑ, ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ Επίσης τα ΨΥΧΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ δεν μπαίνουν σε ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ αλλά παραμένουν στο πίσω μοτίβο στο φιλμ. ΖΕΣΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ (ΚΟΚΚΙΝΟ, ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, ΚΙΤΡΙΝΟ): Εκφράζουν ΔΙΕΓΕΡΣΗ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΒΙΑ και συνήθως προτάσσονται στο μοτίβο.

11 Φώς και Λογοτεχνία Το φώς για τους ποιητές συμβολίζει: ➢ Την καλοσύνη ➢ Την αγνότητα ➢ Την αλήθεια ➢ Το φώς για τον Ελύτη είναι: ➢ Το θεμελιώδες κοσμικό στοιχείο και αντιστοιχεί, το φώς με το σκοτάδι, την ημέρα με τη νύχτα,την ζωή με τον θάνατο ώς πλήρωση και λύτρωση. ➢ Ο Ελύτης χρησιμοποιεί το φώς ώς: ➢ Φυσική πηγή του φωτός, πηγή >, πανανθρώπινο ιερό σύμβολο του αγαθού, της γνώσης και της δικαιοσύνης, συνώνυμο της υψηλής πνευματικής ποιότητας του ελληνικού χώρου και πολιτισμού. ➢


Κατέβασμα ppt "Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google