Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεὈφιοῦχος Μαρής Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΑΣΙΣΤΗΚΕ ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ Α )http://photoinf.com/General/KODAK/guidelines_for_better_photographic_composition.html Β ) http://www.photoclub-tey.com.cy/PhotoTraining.pdf Γ ) http://dailyarticle.gr/2012/11/18/8-texnikes-pou-kathe-fotografos-prepei-na-gnorizei ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Επιμέλεια παρουσίασης : Πετσούκη Άννα Παλιάτσου Ουρανία Πριόβολος Θεοφάνης
2
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ 1. ΑΠΛΟΤΗΤΑ 2. Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΩΝ ΤΡΙΤΩΝ 3. ΓΡΑΜΜΕΣ 4. ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ 5. ΚΑΔΡΟ 6. ΑΠΟΦΥΓΗ ΕΠΙΚΑΛΥΨΕΩΝ 7. ΧΡΥΣΗ ΩΡΑ 8. ΧΡΥΣΟ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ
3
Απλότητα Η απλότητα είναι βασικός παράγοντας για να δώσει στις φωτογραφίες σας ενδιαφέρον και αισθητική. Πλησιάστε κοντά στο θέμα που έχουμε επιλέξει.( εικ 1,.2 ) Προσπαθήστε το φόντο σας να είναι απλό ( εικ. 2, 4 ) Αλλάξτε τη γωνία φωτογράφισης για την ανάδειξη του θέματός σας.( εικ.3, 4 ) Συνθέστε τη φωτογραφία σας έτσι ώστε ο λόγος σας για τη λήψη της φωτογραφίας φαίνεται καθαρά. ( εικ.5, 6 ) Απλοποιήσετε τις φωτογραφίες σας και ενισχύστε το κέντρο του ενδιαφέροντός σας επιλέγοντας απλά υπόβαθρα, αποφεύγοντας άσχετα θέματα ( εικ. 7,8,9)
4
1 234 56 7
5
8 9
6
Πριν βγάλετε τη φωτογραφία, φανταστείτε ότι η περιοχή της εικόνας σας χωρίζεται με φανταστικές γραμμές σε τρία μέρη οριζόντια και κάθετα. Οι διασταυρώσεις αυτών των φανταστικών γραμμών προτείνουν τέσσερα δυνατά σημεία για την τοποθέτηση του θέματος που σας ενδιαφέρει για να έχετε μια καλή σύνθεση. Η επιλογή του σημείου εξαρτάται από το θέμα αλλά και το πώς προτιμάτε να παρουσιαστεί το θέμα σας. Ο κανόνας των τρίτων
7
Case 3: The file uploaded, but is continuing to show "Work in Progress" for a long time: When a file is displayed as a "Work in Progress," we will still attempt to convert the file. If it still fails to convert after several hours, we advise uploading the file a second time. This might get converted more quickly since there may have been previous issues on our end that caused your first upload to become stuck. If you still face issues after taking these steps, please file a ticket and we will gladly assist you further. Case 4: Upload and conversion are fine, but converted file is not perfect (garbled text, red boxes, wrong fonts, distorted images, etc.): Sometimes our conversion algorithm has difficulty with converting complex images, clip art, graphics, background, or templates. Removing these items or reducing the complexity of your file may solve the issue. If you were uploading a raw file (ppt, pptx, odp, etc.) try either embedding your fonts, or converting the file into a PDF and uploading it again. You can also try using online services such as Zamzar to flatten and convert your file to a PDF.Zamzar Case 5: I can not upload any files to SlideShare/ I do not see the upload tools. Your version of Adobe Flash may be outdated. Please visit http://get.adobe.com/flashplayer/ to download the latest version of Flash.http://get.adobe.com/flashplayer/ When Flash is up to date, the upload page should look like this: Στις φωτογραφίες ακολουθήθηκε ο κανόνας των τρίτων.
8
Ακολουθήθηκε και σε αυτές τις φωτογραφίες ο κανόνας των τρίτων
9
Γραμμές Οι γραμμές διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στη σύνθεση μιας φωτογραφίας. Το γλυπτό της εικόνας 1 αν και είναι όμορφο χάνεται στον πολύπλοκο φόντο. Αν απλοποιηθεί η φωτογραφία εικ.2 αναδεικνύεται η ιδιαιτερότητά του. Οι γραμμές δίνουν δυναμική. Ιδιαίτερα με διαγώνιες γραμμές οι φωτογραφίες αποκτούν μια ιδιαίτερη οπτική. Είναι εμφανές ότι με την αλλαγή της γωνίας φωτογράφισης το αποτέλεσμα να είναι τελείως διαφορετικό. 1 2
10
Κάδρο - Πλαίσιο. Η φωτογραφική σύνθεση θα είναι ελκυστικότερη αν το θέμα μας πλαισιώνεται από άλλα αντικείμενα στο προσκήνιο ώστε να δίνεται η αίσθηση του βάθους. Η επιλογή του πλαισίου εξαρτάται από το θέμα και τις δυνατότητες που παρέχονται κάθε φορά.
11
Διαγώνιες γραμμές
12
Επαναλαμβανόμενες γραμμές Γραμμές τύπου S
13
Ισορροπία Καλή ισορροπία είναι απλά η διάταξη των σχημάτων, των χρωμάτων, των περιοχών του φωτός και του σκότους που συμπληρώνουν το ένα το άλλο, έτσι ώστε η φωτογραφία να φαίνεται καλά ισορροπημένη. Στη δεξιά φωτογραφία η διαφορετική θέση του λαιμού κάνει το αποτέλεσμα πιο ελκυστικότερο γιατί υπάρχει καλύτερη ισορροπία..
14
Για καλύτερη ισορροπία στις λήψεις σας μπορείτε να τοποθετείτε τα θέματά σας έτσι ώστε να σχηματίζουν γεωμετρικά σχήματα όπως φαίνεται στις εικόνες 1 και 2. 1 2
15
1 2 Στις εικόνες 1 και 2 φαίνεται η έλλειψη ισορροπίας στην πρώτη ενώ στη δεύτερη όπου εμφανίζεται και η άλλη ρόδα αυτή αποκαθίσταται.
16
12 3 Στις εικόνες 1,2 και στη δεξιά 3 το κύριο θέμα πλαισιώνεται από άλλα αντικείμενα ώστε να προκύπτει ελκυστικότερο αποτέλεσμα.
17
Αποφυγή επικαλύψεων 1 2 Για καλύτερη σύνθεση πρέπει να αποφεύγονται οι επικαλύψεις. Στην εικόνα 1 στην αριστερή φωτογραφία το κεφάλι του άνδρα συγχωνεύεται με το φοίνικα ενώ στη δεξιά φωτογραφία που αποφεύγεται το αποτέλεσμα είναι εμφανώς καλύτερο.
18
Στην εικόνα 1 το κόκκινο της μπάλας επικαλύπτει το κόκκινο της ομπρέλας στο φόντο γεγονός που αφαιρεί από το αισθητικό αποτέλεσμα. Στην εικόνα 2 αυτό δεν συμβαίνει. 1 2
19
Χρυσή ώρα Η Χρυσή Ώρα, γνωστή επίσης και ως Μαγική Ώρα, αναφέρεται στην πρώτη ώρα που ανατέλλει ο ήλιος και στην τελευταία ώρα που δύει ο ήλιος. Δημιουργεί μια διαφορετική ποιότητα φωτός, προσθέτει ενδιαφέρον και δραματικότητα στη σκηνή. Είναι η τέλεια στιγμή της ημέρας για τη δημιουργία υπέροχων φωτογραφιών – αλλά να είσαι γρήγορος, επειδή το φως χάνεται γρήγορα.
20
Το χρυσό ορθογώνιο, είναι άλλα μια κατευθυντήρια γραμμή για τη σύνθεση και μια παραλλαγή του κανόνα των τρίτων, αλλά πιο περίπλοκη. Το χρυσό ορθογώνιο είναι η μέση τιμή της αναλογίας των αριθμών της ακολουθίας Fibonacci: 1,1,2,3,5,8,12,51,34 και ούτω καθεξής. Η αναλογία δημιουργεί ένα χρυσό ορθογώνιο, το οποίο αποτελείται από ένα τετράγωνο και ένα δεύτερο του τετραγώνου στην ίδια διάσταση. Χρυσό ορθογώνιο
21
Επίλογος Οι κανόνες που αναφέρθηκαν δεν είναι οι μοναδικοί. Είναι μια αρχή για ελκυστικότερες φωτογραφίες χωρίς όμως να είναι απαραίτητο να τους ακολουθήσετε. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες του καθενός μπορεί να οδηγήσουν σε όμορφες και αξιόλογες φωτογραφίες. Καλές λήψεις
22
βιβλιογραφία 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 22 Susan Sontag: Περί φωτογραφίας, Αθήνα : ΥΨΣΟγράφος Gisele Freund: Υωτογραφία και κοινωνία, Αθήνα : ΥΨΣΟγράφος Walter Benjamin: Δοκίμια για την Σέχνη – υνοπτική Ιστορία της Υωτογραφίας, Αθήνα : Κάλβος Peter Wollen, John Szarkowski: Η αισθητική της φωτογραφίας, Αθήνα : Καθρέφτης Πλάτων Ριβέλλης : Υωτογραφία Παναγιώτης Κατερτζιάδης : Βασικά μαθήματα φωτογραφίας Κωστής Αντωνιάδης : Λανθάνουσα εικόνα, Αθήνα : Μωρεσόπουλος Η Υωτογραφία και η Σεχνική της από τους συντάκτες του TIME-LIFE σε μετάφραση του Δημήτρη Θεοδώρου, εκδ. TIME-LIFE, 1980. Ματσαγγούρας Η. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, Μάθηση, Αθήνα : Γρηγόρης, 2000. Ματσαγγούρας Η. τρατηγικές Διδασκαλίας. Η κριτική σκέψη στη Διδακτική πράξη, Αθήνα : Gutenberg, 2004. Υυσική Γενικής Παιδείας Γ΄ Σάξης Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1999. Εικαστικά Α΄Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1999.
23
Ιστοσελίδες 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 23 http://www. wikepedia.com http://www.photo.gr http://www. photocircle.gr http://www. agrinioart.gr http://www. e-telescope.gr http://www. fotoart.gr http://www. photodrama.ning.gr http://www.hcp.gr http://www.teiath.gr/sgtks/photography http:// davidlachapele.comhttp://www.teiath.gr/sgtks/photography http://1lyk-alexandr.evr.sch.gr/ ev1.1host.gr/~asprovav/world press
24
1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 24
25
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα : 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 25 Ερευνητική εργασία με θέμα τη Φωτογραφία. Τμήμα Β 2, ΓΕ. Λ Βασιλικών & 49 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ, Ερευνητική εργασία : « ΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΦΩΣ - Η ιστορία της φωτογραφίας : Από το σκοτεινό θάλαμο στην ψηφιακή εικόνα », Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Πεταλά Βάγια 1 ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης - « Ψηφιακή Φωτογραφία » Ερευνητική εργασία - Σχολικό Έτος 2011-2012 1 ο Λύκειο Φιλιππιάδας « ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ … ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ » Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α΄ Λυκείου - Υπεύθυνες Σχολικό Έτος 2012-2013
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.