Ιστορία νεότερων Μαθηματικών Ενότητα 3: Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Παπασταυρίδης Σταύρος Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Μαθηματικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ζωολογία ΙΙ Ενότητα 1η. Εργαστηριακή Άσκηση Χορδωτών
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 1
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α'
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση δηλώσεων SQL που περιλαμβάνουν EXIST, ANY, ALL. Χ. Σκουρλάς.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιστορία νεότερων Μαθηματικών Ενότητα 3: Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Παπασταυρίδης Σταύρος Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Μαθηματικών

2 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Περιγραφή Ενότητας Σκιαγραφία της Ευρώπης μ.Χ. Συνδυαστική στον Μεσαίωνα. Άλγεβρα στον Μεσαίωνα.

3 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Περιεχόμενα Υποενότητας Leonardo of Pisa’s Liber Abbaci Αποδοχή δεκαδικού αριθμού, David Osborn

Μαθηματικά στην Μεσαιωνική Ευρώπη Άλγεβρα στον Μεσαίωνα

5 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Medieval Algebra, Εισαγωγή Katz., the writers on algebra in medieval Europe were direct heirs to Islamic work

6 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Leonardo of Pisa’s Liber Abbaci Liber abbaci, or Book of Calculation Leonardo, often known today by the name Fibonacci (son of Bonaccio) given to him by Baldassarre Boncompagni, the nineteenth-century editor of his works, was born around His father was a Pisan merchant who had extensive commercial dealings in Bugia on the North African coast (now Bejaia, Algeria). Leonardo spent much of his early life there learning Arabic and studying mathematics under Moslem teachers. Later he traveled throughout the Mediterranean, probably on business for his father. At each location, he met with Islamic scholars and absorbed the mathematical knowledge of the Islamic world. After his return to Pisa in about 1200, he spent the next 25 years writing works in which he incorporated what he had learned. The ones that have been preserved include the Liber abbaci (1202, 1228), the Practica geometriae (1220), and the Liber quadratorum (1225). Leonardo’s importance was recognized both at the court of Frederick II, as noted in the opening story, and also in the city of Pisa, which in 1240 granted him a yearly stipend in thanks for his teaching and other services to the community.

7 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Acceptance of The Decimal Number, David Osborn (1/4) The Indian numerals and the positional number system were introduced to the Islamic civilization by Al-Khwarizmi, the founder of several branches and basic concepts of mathematics. Al-Khwarizmi's book on arithmetic synthesized Greek and Indian knowledge and also contained his own fundamental contribution to mathematics and science including an explanation of the use of zero. It was only centuries later, in the 12th century, that the Indian numeral system was introduced to the Western world through Latin translations of his arithmetic. Michel de Montaigne, Mayor of Bordeaux (France) and one of the most learned men of his day, confessed in 1588 (prior to the widespread adoption of decimal arithmetic in Europe), that in spite of his great education and erudition, "I cannot yet cast account either with penne or counters." That is, he could not do basic arithmetic...

8 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Acceptance of The Decimal Number, David Osborn (2/4) Pierre-Simon Laplace, the famous 19th century mathematician, explained: "The ingenious method of expressing every possible number using a set of ten symbols (each symbol having a place value and an absolute value) emerged from India. The idea seems so simple nowadays that it's significance and profound importance is no longer appreciated. It's simplicity lies in the way it facilitated calculation and places arithmetic foremost amongst useful inventions. The importance of this invention is more readily appreciated when one considers that it was beyond the two greatest men of Antiquity, Archimedes and Apollonius.” … … On the other hand, the Europeans response to the extraordinary cultural and scientific achievements of India during the British occupation of India, was to postulate the Aryan Invasion Theory - that India's wondrous heritage came from Europe. Although this theory remains a controversial issue, more recent archaeological, linguistic, genetic and other evidence has effectively shown that there is no substantiation for this Aryan Invasion Theory. The earliest known use of the Indian decimal number system in Europe is in a Sicilian coin of 1134; in Britain the first use is in 1490…

9 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Acceptance of The Decimal Number, David Osborn (3/4) … On the other hand, the Europeans response to the extraordinary cultural and scientific achievements of India during the British occupation of India, was to postulate the Aryan Invasion Theory - that India's wondrous heritage came from Europe. Although this theory remains a controversial issue, more recent archaeological, linguistic, genetic and other evidence has effectively shown that there is no substantiation for this Aryan Invasion Theory. The earliest known use of the Indian decimal number system in Europe is in a Sicilian coin of 1134; in Britain the first use is in 1490… It is astonishing how many years passed before the Indian numeral system finally gained full acceptance in the rest of the world. There are indications that it reached southern Europe perhaps as early as 500 CE, but with Europe mired in the Dark Ages, few paid any attention. The first surviving example of the Indian numerals in document form in Europe was, however, long before the time of al-Banna in the fourteenth century. The Indian numerals appear in the Codex Vigilanus copied by a monk in Spain in 976. ….

10 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Acceptance of The Decimal Number, David Osborn (4/4) … During this time counting tables were used by "bankers" in medieval Italian cities for exchanging currencies. If they cheated their table would be broken and this banker was then know as rukta or broken (banka- rukta), an early version of the modern word 'bankrupt.‘ That the European monks depicted Indian numerals in a variety of orientations is clear evidence that they did not understand the usefulness of place-value number systems. Calculations in Europe were still made on calculation boards. Among the first uses of the Indian system in Europe was the introduction of Indian numerals for checker board calculations by Gerbert d'Aurillac, who became Pope Sylvester II in 999. When he encountered Indian numerals in Arabic manuscripts held in a Spanish monastery, he introduced round tokens with Indian numerals to his calculation board. Σχόλιο. Sylvester, from Latin silvestris, literally "of a wood, of a forest, woody, rural, pastoral,"

Τέλος Υποενότητας Άλγεβρα στον Μεσαίωνα

12 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

14 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

15 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Παπασταυρίδης Σταύρος. «Ιστορία Νεότερων Μαθηματικών, Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

16 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

17 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

18 Μαθηματικά στη Μεσαιωνική Ευρώπη Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες