Διδακτική Πληροφορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Advertisements

Διδακτική Πληροφορικής
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 4: Συμβολοσειρές και Δομές Ελέγχου. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 11: Διδακτική των Τεχνικών Μαθημάτων. Η Πληροφορική στην Τεχνική Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 10: Αφηρημένες τάξεις. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 13: Ποιότητα και Πιστοποίηση Ξυλείας Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γιώργος Σούλτης.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Ενότητα # 8: ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΛΕΠΤΟΤΟΙΧΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 9: Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Άδειες χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται στην παρακάτω άδεια χρήσης Creative Commons (C C): Αναφορά δημιουργού (B Y), Μη εμπορική χρήση (N C), Μη τροποποίηση (N D), 3.0, Μη εισαγόμενο. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό Σκοποί ενότητας Να μάθουν τα βασικά στοιχεία της διδακτικής θεμάτων πληροφορικής. Θα ξέρουν τι διδάσκεται σχετικά με την πληροφορική σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Θα μπορούν να κρίνουν τα προγράμματα σπουδών, και θα μάθουν να οργανώνουν ένα πρόγραμμα σπουδών. Θα γνωρίζουν τις βασικές θεωρητικές έννοιες για την διδακτική θεμάτων πληροφορικής, αλλά και πρακτικές της διδασκαλία της πληροφορικής στο δημοτικό. Θα έχουν εντρυφήσει στον προβληματισμό που υπάρχει σχετικά με την αναγκαιότητα ή μη της διδασκαλίας του προγραμματισμού, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Θα μάθουν τις θεωρητικές έννοιες της διδακτικής του προγραμματισμού, αλλά και πρακτικές μεθόδους διδασκαλίας του προγραμματισμού στο δημοτικό. Θα έχουν προβληματιστεί για το ποιες έννοιες προγραμματισμού, ποια γλώσσα, σε ποια ηλικία, με ποιο τρόπο πρέπει να διδάσκεται ο προγραμματισμός. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό Περιεχόμενα ενότητας 1) Η Διδασκαλία της Πληροφορικής 2) Δημιουργία νέων Ειδικών Μαθημάτων Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Η διδασκαλία Πληροφορικής στο Δημοτικό Πρέπει να δούμε με μεγάλη προσοχή, το θέμα της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο. Εκείνο που είναι σίγουρο, είναι ότι η πληροφορική πρέπει να μπει στο δημοτικό. Σαν εργαλείο για το δάσκαλο. Σαν εποπτικό εργαλείο. Σαν πηγή πληροφορίας. Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη, ότι ο κόσμος σήμερα είναι διαφορετικός, και τα παιδιά γεννιούνται, γνωρίζουν, και θα ζήσουν σε έναν άλλο κόσμο. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Εξοικείωση με την Πληροφορική Από τις μικρές τάξεις, τα παιδιά πρέπει να εξοικειώνονται με τις έννοιες της Πληροφορικής, για παράδειγμα: 1. Να γίνει εισαγωγή σε όλα τα βιβλία θεμάτων, που έχουν σχέση με την Πληροφορική, το διαδίκτυο, τους υπολογιστές, και τα λοιπά. 2. Κάθε φορά που ο δάσκαλος χρησιμοποιεί με οποιοδήποτε τρόπο τον υπολογιστή, να αναφέρεται σε ανάλογα θέματα. 3. Στα Μαθηματικά και τη Φυσική, να μπουν θέματα τεχνολογίας, αλγορίθμων, και Πληροφορικής. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Άμεση επαφή των παιδιών με τους υπολογιστές Άμεση επαφή των παιδιών του Δημοτικού με τους Υπολογιστές, μπορεί να γίνει με 2 τρόπους: 1) Με την χρήση των υπολογιστών στα πλαίσια όλων των μαθημάτων, και τις εν γένει εξωσχολικές δραστηριότητες. 2) Μέσα από την δημιουργία νέων ειδικών μαθημάτων. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Χρήση των υπολογιστών στα πλαίσια όλων των μαθημάτων (1) Σε όλα τα μαθήματα, μπορεί οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τους υπολογιστές , π.χ. : Να πάνε στο εργαστήριο, και να αναπτύξουν διάφορες δραστηριότητες πάνω στους υπολογιστές. Να κάνουν εργασίες, όπου θα χρησιμοποιήσουν υπολογιστές. Να κάνουν ασκήσεις ΤΕΣΤ. Να ωθηθούν να ασκήσουν σχολικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας υπολογιστή (εφημερίδα, κάρτες, επικοινωνία, και τα λοιπά). Να τον χρησιμοποιούν σε ελεύθερο χρόνο (παιχνίδια, επικοινωνία). Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Χρήση των υπολογιστών στα πλαίσια όλων των μαθημάτων (2) Στην περίπτωση αυτή, οι μαθητές μαθαίνουν να χειρίζονται τους υπολογιστές από τον ίδιο το δάσκαλο, μέσα από την επαφή τους. Ο δάσκαλος επεξηγεί λίγα πράγματα, ώστε να καλύπτει τις απορίες των μαθητών, ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται. Οι μαθητές πρέπει να κάθονται ανά ομάδες στους υπολογιστές (2 έως 4 άτομα). Η επαφή των μαθητών με τους υπολογιστές, πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελεύθερη, ώστε να μην φοβηθούν το μηχάνημα. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Χρήση των υπολογιστών στα πλαίσια όλων των μαθημάτων (3) Στην περίπτωση αυτή, οι μαθητές σιγά σιγά, και ανάλογα με την τάξη, θα πρέπει να μάθουν με τη σειρά: 1) Το βασικό χειρισμό του ποντικιού και των παραθύρων, (Β τάξη). 2) Να ζωγραφίζουν σε ένα απλό πρόγραμμα, ( Β - Γ τάξη). 3) Τον βασικό υπερμεσικό χειρισμό, (Β - Γ τάξη). 4) Να μάθουν να γράφουν σε έναν κειμενογράφο, (Γ - Δ τάξη). 5) Να μάθουν να ξεχωρίζουν τα κύρια περιφερειακά ενός συστήματος, και να διακρίνουν το δίκτυο, (Ε τάξη). 6) Να αρχίσουν να ξεχωρίζουν το λειτουργικό και τις εφαρμογές, (Ε - ΣΤ τάξη). 7) Να αρχίσουν να καταλαβαίνουν την έννοια των αρχείων σε υπολογιστή, (Ε - ΣΤ τάξη). Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Δημιουργία νέων ειδικών μαθημάτων Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα μονόωρο μάθημα στην Ε και ΣΤ τάξη, και ίσως και στην Δ: Το μάθημα θα πρέπει να διδάσκεται από ειδικά πιστοποιημένο δάσκαλο ή καθηγητή. Το μάθημα δεν θα πρέπει να έχει χαρακτήρα αποκλειστικά Τεχνικό. Ο τίτλος δεν θα πρέπει να παραπέμπει άμεσα σε Υπολογιστές και Πληροφορική. Θα πρέπει να γίνεται σε εργαστήριο, αλλιώς να μη γίνεται. Δεν θα πρέπει να λάβει τη μορφή αυστηρού μαθήματος. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό Στόχοι του μαθήματος 1. Να βοηθήσει τους μαθητές στην εκμάθηση της χρήσης, που χρειάζεται στα άλλα μαθήματα, (πρέπει να είναι σε συνεχή συνεργασία με το δάσκαλο). 2. Η χρήση δεν πρέπει να ξεπερνάει αυτά που ήδη έχουμε αναφέρει. 3. Να προσπαθεί να κάνει τους μαθητές να καταλάβουν, τι μπορούν να κάνουν με τα εργαλεία της πληροφορικής. 4. Να τους περάσουν σιγά σιγά, βασικές αρχές λειτουργίας υπολογιστών, και αλγοριθμικές σκέψεις. 5. Να συζητούν την εξέλιξη, και τις κοινωνικές επιπτώσεις της πληροφορικής επανάστασης. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Περιεχόμενο του μαθήματος 1) Ιστορική εξέλιξη και πρόοδος της Επιστήμης, και της Τεχνολογίας. 2) Ιστορική εξέλιξη της Ηλεκτρονικής της Πληροφορικής, και των Επικοινωνιών. 3) Βασικός χειρισμός, (Windows, Word, Ζωγραφική, και Internet Explorer). 4) Στοιχεία Τεχνικών θεμάτων (δυαδικό σύστημα, λογική άλγεβρα, ηλεκτρολογία, ηλεκτρονική). 5) Προγραμματισμός με τη LOGO. 6) Πλοήγηση στο Διαδίκτυο. 7) Κοινωνικά θέματα της εξέλιξης της Τεχνολογίας. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Πιθανοί τίτλοι του μαθήματος 1. Τεχνολογία πληροφορικής και επικοινωνιών. 2. Τεχνολογία και κοινωνία. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό

Τέλος ένατης ενότητας