Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD
Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Στο κεντρικό νευρικό µυϊκό σύστηµα δηµιουργείται το πρότυπο της κίνησης
βελτίωση της αυτοσυγκέντρωσης, περιορισµό του άγχους, αύξηση της αυτοπεποίθησης, εξάσκηση και στην εκµάθηση δεξιοτήτων µεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης
Εξάσκηση κινητικών δεξιοτήτων Εξάσκηση τακτικής Μάθηση νέων κινητικών δεξιοτήτων
όταν συνδυάζεται με την πραγματική πρακτική, βελτιώνει την απόδοση περισσότερο
“Πριν από κάθε αγώνα προσπαθώ να προβάρω στο µυαλό µου τι θα συµβεί και πώς θα αντιδράσω σε συγκεκριµένες καταστάσεις. Βλέπω νοερά τον εαυτό µου να παίζει πόντους σύµφωνα µε το στυλ του αντιπάλου µου. Βλέπω τον εαυτό µου να παίζει µε βαθιά χτυπήµατα και να ανεβαίνω στο φιλέ αν η αντίπαλος µου απαντήσει αδύναµα. Αυτό µε βοηθάει να προετοιµαστώ διανοητικά για τον αγώνα και νοιώθω σαν να έχω ήδη παίξει τον αγώνα πριν ακόµη βγω στο γήπεδο”.
αργή κίνηση είναι αποτελεσματική για την εστίαση στην τεχνική αύξηση ταχύτητας για καλύτερη απόδοση σε "πραγματικό χρόνο"
μπαίνουμε στο πρόβλημα ζωγραφίζουμε στο μυαλό μας σχεδιάζουμε τις κινήσεις μας
Μπάσκετ: 2V1 Tι κινήσεις μπορεί να εκτελέσει ένα παίκτης που κρατά την μπάλα με σκοπό να πάρει πόντο
Υπάρχει ελεύθερος χώρος προς το καλάθι; Πού βρίσκεται ο αντίπαλος; Πού βρίσκεται ο συμπαίκτης μου;
Οι μαθητές λοιπόν αρχίζουν να σκέφτονται όλα τα ενδεχόμενα που μπορεί να προκύψουν Τι πρέπει να κάνω αν ο αντίπαλος με μαρκάρει στενά; Τι πρέπει να κάνω αν ο συμπαίκτης μου δεν είναι σε χώρο ανοιχτό για να δώσω πάσα;
Καθοδηγώντας το μαθητή: Ποια θα είναι η πρώτη σου κίνηση; Τι πρέπει να σκεφτείς πρώτα; Τι πρέπει να σκεφτείς σε δεύτερη φάση; Υπάρχουν περισσότερες από μια επιλογές; Παίζει ρόλο αν επιλέξεις μια κίνηση κι όχι κάποια άλλη; Σ’ αυτή την περίπτωση λέμε στους μαθητές να έχουν ένα σημείο αναφοράς και κάθε φορά να ξεκινούν από το ίδιο σημείο όταν η κίνηση/λύση δεν είναι αποτελεσματική
Ο ΚΦΑ μπορεί να σχεδιάσει ένα σκίτσο με τελείες όπου θα φαίνονται οι παίκτες, το καλάθι κλπ με σκοπό να σχεδιάσουν τις κινήσεις τους
Τη σκέψη τους μπορούν να τη μοιραστούν με την ομάδα τους ή και όλη την τάξη
Ευχαριστώ