JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας. Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Πιθανότητες & Τυχαία Σήματα
Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER
Ο ΟΘΟΝΕΣ Η οθόνη  (monitor ) του υπολογιστή, περιλαμβάνει ένα καθοδικό σωλήνα, όπως η τηλεόραση, και κατάλληλα κυκλώματα σάρωσης. Μπορεί να είναι έγχρωμη.
Μάθημα 7ο Συμπίεση Εικόνας ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ.
Συμπίεση Ήχου με βάση την Αντίληψη:
Δισδιάστατα Σήματα και Συστήματα #1
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Αναγνώριση Προτύπων.
Κατάτμηση Εικόνων ΔΤΨΣ 150 – Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
Σήματα και Φασματικές Μέθοδοι στη Γεωπληροφορική
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Ο Μετασχηματισμός Laplace και ο Μετασχηματισμός Ζ
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
JPEG Joint Photographic Expert Group. Τι είναι; Ε ξαιρετικά διαδεδομένο σχήμα συμπίεσης για ακίνητη εικόνα, τόσο μονόχρωμη (grayscale) όσο και έγχρωμη.
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 4) 1 Από κοινού κατανομή πολλών ΤΜ Ορίζεται ως από κοινού συνάρτηση κατανομής F(x 1, …, x n ) n τυχαίων.
Άνοιξη Συμπίεση Δεδομένων και Σημάτων Γιώργος Τζιρίτας Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών
Βασικά Στοιχεία Ψηφιακής Επεξεργασίας Σήματος (ΙΙI)
ΣΕΙΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER
Βασικά στοιχεία της Java
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advanced Data Indexing (Προηγμένη ευρετηρίαση δεδομένων) Ροές Δεδομένων (3 ο Μέρος)
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Συμπίεση Ψηφιακών Εικόνων: Συμπίεση με απώλειες – Πρότυπα Συμπίεσης Εικόνων Τμήμα Διδακτικής.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Μεταβατική απόκριση ενός συστήματος δεύτερης τάξης Σχήμα 5.7 σελίδα 370.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 6 : Κωδικοποίηση & Συμπίεση εικόνας Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Τμήμα Εφηρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Νευρωνικών Δικτύων Slide 1 ΨΗΦΙΑΚΑ ΦΙΛΤΡΑ Προδιαγραφές.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 3η Μετασχηματισμός Fourier.
Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008.
Σήματα και Συστήματα 11 10η διάλεξη. Σήματα και Συστήματα 12 Εισαγωγικά (1) Έστω γραμμικό σύστημα που περιγράφεται από τη σχέση: Αν η είσοδος είναι γραμμικός.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 4η Δειγματοληψία.
Format και συμπίεση γραφικών
ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ
Έβδομο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
Κεφάλαιο 8 Μέθοδοι ανάλυσης κυκλωμάτων
Δυναμικός Κατακερματισμός
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 8: Αρχές κωδικοποίησης
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II
ΣΗΜΑΤΑ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Θεωρία Σημάτων: ανάλυση στο χρονικό και στο φασματικό πεδίο Θεωρία Γραμμικών Συστημάτων Συνεχής συνέλιξη (Continuous convolution) Διακριτού.
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 11: Κωδικοποίηση εικόνων: JPEG
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Δισδιάστατα Σήματα και Συστήματα #1
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Κώδικες Huffman Μέθοδος συμπίεσης δεδομένων:
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Εισαγωγή στην Ψηφιακή Τεχνολογία
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Δυναμικός Κατακερματισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας

Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε επιλογή των κατάλληλων δεδομένων για απόρριψη

Η Τεχνική JPEG Αναπτύχθηκε από το Joint Photographic Experts Group (JPEG) Λειτουργεί καλλίτερα με φυσικές εικόνες Στη συνέχεια περιγράφεται η συμπίεση εικόνων Grayscale που Επεκτείνεται εύκολα σε έγχρωμες (αρκεί να θεωρηθούν σαν επίθεση τριών Grayscale - R, G & B)

Πως λειτουργεί η συμπίεση; 1. Χωρίζεται η εικόνα σε blocks των 8X8 pixels 2. Υπολογίζεται για κάθε block ο Διακριτός Συνημιτονικός Μετασχηματισμός 3. Γίνεται κβαντοποίηση με χρήση της σχετικής μήτρας – Φάση απωλειών – Υψηλή συμπίεση 4. Γίνεται κωδικοποίηση των συντελεστών με χρήση κωδικοποίησης μεταβλητού μήκους και τα δεδομένα αποθηκεύονται σε αρχείο *.jpg

Ο Διακριτός Συνημιτονικός Μετασχηματισμός Βοηθά τον διαχωρισμό της εικόνας σε περιοχές (υπό-περιοχές φάσματος) με διαφορετική αξία (σε σχέση με την ποιότητα της εικόνας) Μοιάζει με τον μετασχηματισμό Fourier Μετασχηματίζει ένα σήμα ή μια εικόνα από την περιοχή του χώρου στην περιοχή της συχνότητας

Ο Διακριτός Συνημιτονικός Μετασχηματισμός (2)

Πως λειτουργεί; Έστω η εικόνα εισόδου με Ν 1 γραμμές και Ν 2 στήλες A(i,j) η ένταση του pixel στη θέση (i,j) B(k 1,k 2 ) ο συντελεστής του ΔΣΜ στη θέση (k 1,k 2 ) της μήτρας ΔΣΜ

Πως λειτουργεί; (2) Η είσοδο στον μετασχηματιστή είναι μια μήτρα πραγματικών αριθμών 8Χ8 Κάθε στοιχείο της είναι η τιμή Grayscale του συγκεκριμένου pixel Για 8 bit pixels έχουμε 256 τιμές Η έξοδος του μετασχηματιστή είναι μια μήτρα ακεραίων με τιμές στην περιοχή (- 1024,+1023)

Πως λειτουργεί; (3) Για τις περισσότερες εικόνες, το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας του σήματος βρίσκεται στις χαμηλές συχνότητες που εμφανίζονται στην πάνω αριστερή πλευρά της μήτρας ΔΣΜ Η κάτω δεξιά πλευρά της μήτρας ΔΣΜ παρουσιάζει τις υψηλές συχνότητες των οποίων συνήθως οι τιμές είναι χαμηλές, ώστε να μπορούν να μηδενιστούν με μικρή ορατή παραμόρφωση στην εικόνα

Η κβαντοποίηση Υπάρχει ένα tradeoff μεταξύ ποιότητας εικόνας και βαθμού κβαντοποίησης Ένα πολύ μεγάλο βήμα κβαντοποίησης μπορεί να οδηγήσει σε απαράδεκτη παραμόρφωση της εικόνας Ενώ, μικρότερο βήμα οδηγεί σε μικρότερη συμπίεση

Η κβαντοποίηση (2) Το πρόβλημα είναι να εντοπιστεί το ιδανικό βήμα για την μέγιστη συμπίεση με την ελάχιστη παραμόρφωση Γίνεται χρήση της ιδιομορφίας του ανθρώπινου ματιού το οποίο παρουσιάζει μικρότερη ευαισθησία στις υψηλές συχνότητες Έτσι, χρησιμοποιείται μικρό βήμα στις χαμηλές και μεγάλο βήμα στις υψηλές συχνότητες

Η μήτρα κβαντοποίησης Η μήτρα αυτή διαστάσεων 8Χ8 ορίζει τα βήματα κβαντοποίησης Τα βήματα είναι μικρότερα πάνω αριστερά (χαμηλές συχνότητες) και μεγαλύτερα κάτω-δεξιά (μεγάλες συχνότητες) Ο κβαντοποιητής διαιρεί τους συντελεστές της μήτρας ΔΣΜ με το αντίστοιχο βήμα και στρογγυλοποιεί την τιμή στον κοντινότερο ακέραιο Τα μεγάλα βήματα μηδενίζουν τους μικρούς συντελεστές

Η μήτρα κβαντοποίησης (2) Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλοί συντελεστές υψηλών συχνοτήτων μηδενίζονται και έτσι είναι πιο εύκολη η κωδικοποίησή τους Οι συντελεστές χαμηλών συχνοτήτων δέχονται πολύ μικρές αλλαγές

Η μήτρα κβαντοποίησης (2) Συνήθως, μετά την κβαντοποίηση, πολλοί συντελεστές μηδενίζονται και γι΄αυτό χρησιμοποιείται κωδικοποίηση μεταβλητού μήκους Για κάθε μη μηδενικό συντελεστή της μήτρας ΔΣΜ, κωδικοποιούνται τα μηδενικά που προηγούνται, ο αριθμός των bits που απαιτούνται για την παράσταση του συντελεστή και τέλος η τιμή του ίδιου του συντελεστή

Η μήτρα κβαντοποίησης (3) Για καλλίτερη ομαδοποίηση των μηδενικών γίνεται καταγραφή των συντελεστών με μέθοδο zigzag

Κωδικοποίηση Τα προηγούμενα του συντελεστή μηδενικά και ο αριθμός των bits που απαιτούνται για την παράσταση του συντελεστή δημιουργούν ένα ζευγάρι Κάθε ζευγάρι αναπαρίσταται με μια λέξη με χρήση κωδικοποίησης μεταβλητού μήκους (Huffman, Shannon-Fano ή Αριθμητικής Κωδικοποίησης)

Κωδικοποίηση (2) Στη συνέχεια κωδικοποιούνται τα ζευγάρια και οι τιμές των συντελεστών Στο τέλος κάθε block τοποθετείται μια ειδική σειρά χαρακτήρων end-of-block Στο τέλος όλων των block τοποθετείται ένας δείκτης end-of-file

Επιδόσεις JPEG Στη πράξη χρησιμοποιούνται διάφοροι συντελεστές ποιότητας για την συμπίεση JPEG Συντελεστής ποιότητας 100% αντιστοιχεί στην ελάχιστη παραμόρφωση