Σικελία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Advertisements

Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
ΘΕΑΤΡΟ. ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια σ'ένα εργαστήρι. Είμαι μια θεατρική μάσκα.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
Ιταλία Η Ιταλική Δημοκρατία ή Ιταλία είναι χώρα της νότιας Ευρώπης, αποτελούμενη από μία χερσόνησο σε σχήμα μπότας και δύο μεγάλα νησιά στη Μεσόγειο θάλασσα:
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
Η πολιτισμική αναγέννηση
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΧΗΜΕΙΑ.
Ανάγλυφες εικόνες: 2ο Υλικά και τεχνικές
Λευκανική κεραμική.
Απουλική κεραμική Πρώιμη: /360 Μέση:
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
Μάθημα 3ο : Γεωμετρική Κεραμική
Μαθήματα 5ο και 6ο : Ανατολίζουσα περίοδος
Λακωνικός μελανόμορφος ρυθμός
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Αττικός μελανόμορφος ρυθμός: ως το 560 π.Χ.
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
83. Ανασκαφές στα τέλη του 19ου αιώνα. Bologna.
156. ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΪΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ ΛΑΤΙΟ Α. Ρώμη, Forum, τάφος C. Β
Ο Πρώιμος ερυθρόμορφος αττικός ρυθμός
340. Τάφοι a ziro από το Sarteano, που περιέχουν κανόπες. 7ος αι. π.Χ.
761. Ταρκυνία, τάφος Bartoccini. 540 π.Χ.
Μάθημα 6ο. Οι Πρωτοπόροι Κρατήρας Ευφρονίου. Λούβρο
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 1.ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ 2.ΒΛΑΧΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Εικόνα και τελετουργία
Αρχαϊκή Τέχνη.
ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Αρχές μελέτης της εικονογραφίας
Ενότητα 4η: Θεωρητικά ζητήματα
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Η κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
Χάλκινοι λέβητες από την Ανατολία, την Αρμενία και την Συρία
Πινάκιο Campana B με εξωνεύον χείλος Τεφρά αγγεία.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 13: Στίχοι Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αρχαία Ελληνικά Ευρήματα στην Ισπανία. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν γνωρίσει την Ιβηρική Χερσόνησο και είχαν προσεγγίσει ακόμα και σε λιμάνια της που βρέχονται.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η ακτινοβολία του μυκηναϊκού πολιτισμού. Ναυάγιο Ulu Burun.
Η Κληρονομιά μας Οι καταστροφές των αγαλμάτων σπουδαίων αρχαίων πολιτισμών στις εμπόλεμες περιοχές με λύπησαν πάρα πολύ. Συγκέντρωσα τις φωτογραφίες.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Γεωμετρικά χρόνια.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ (YEIIIA-B)
Η αποδυνάμωση του μυκηναϊκού πολιτισμού.
MAGNA GRECIA ΟΙ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Τα νησιά του Ιονίου Πελάγους
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
ΠΛΑΚΑ.
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Ε5. Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία- η Αθήνα γιορτάζει (σελ ) πηγές:
ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΠΛΟΥ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ.
Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς Χρίστος Τομάζος Στ΄2
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σικελία

Σχήματα σικελικών αγγείων

Ευρήματα Σε πολλές πόλεις της Σικελίας:Συρακούσες, Γέλα, Ακράγας, Λεοντίνοι, Ηράκλεια Μινώα, Morgantina, Λιπαρές Νήσοι και στην περιοχή της Αίτνας και της Κεντορίπας. Στην Καμπανία και την Ποσειδωνία Στην περιοχή των Λοκρών και της Νότιας Ιταλίας γενικότερα Στην Κυρηναϊκή

Ευρήματα, ανά ομάδα και ζωγράφο: σχέσεις Καμπανίας και Σικελίας Ζωγράφος της Σκακιέρας: 20 Σικελία, 7 Καμπανία Ζωγράφος της Δίρκης: 6 Σικελία, 2 Καμπανία Ζωγράφος της Νάπολης 2074: 2 Σικελία, 4 Σικελία Ζωγράφος του Λαγού και του Έρωτα: 6 στην Καμπανία Ζωγράφος του Κώμου: 3 Σικελία, 1 Καμπανία, 1 Απουλία Ομάδα Prado/Fenga: 11 Σικελία, 6 Καμπανία, 3 Λοκροί Ζωγράφος του Λούβρου K 236: 1 Σικελία, 3 Καμπανία, 1 Λοκροί

Οι απαρχές: ο Ζωγράφος της Σκακιέρας και άλλα σχετικά αγγεία Λονδίνο F 37.

1. Λονδίνο F 57. 2. Basel Market. Αττικός κρατήρας.

Βοστώνη 1900.3824. Σκύφος του Ζωγράφου της Σκακιέρας.

Caltagirone. Κρατήρας αττικίζοντος εργαστηρίου. Κεραμείς.

Πυξίδα της Ragusa. 380 π.Χ.

Randazzo, πρώιμη σικελική οινοχόη. Φινεύς, Βορεάδες, Ερινύες.

Συρακούσες 36319. Ζωγράφος της Δίρκης. Φιλοκτήτης.

Συρακούσες 36332.

Αγγειογράφοι του 2ου τετάρτου του 4ου αιώνα: Ζωγράφος της Ιμέρας, ομάδα των Λοκρών και οι πρόδρομοι της καμπανικής κεραμικής και του ρυθμού του Paestum. 1. Karlsruhe 76106. Zωγράφος της Ιμέρας. 2. Ρήγιο 19176.

Ο σικελικός ερυθρόμορφος είναι η βάση για τρεις σχετιζόμενους ρυθμούς Την ομάδα των Λοκρών Τον ερυθρόμορφο της Καμπανίας Τον ερυθρόμορφο του Paestum Ξεχωριστός κλάδος είναι ο πολύχρωμος ρυθμός στις Λιπαρές νήσους Επίσης, απομιμήσεις συναντάμε στην Αδριατική Μετά το 400-380 περίπου, οι Σικελοί αγγειογράφοι μεταναστεύουν προς βορρά (Καμπανία, Paestum) και προς δυσμάς (Λοκροί). Ορισμένοι θα επανέλθουν ενδεχομένως το 340 π.Χ., για να αναζωογονήσουν την σικελική παραγωγή.

Άλλοτε στην Βασιλεία, εμπόριο έργων τέχνης. Ομάδα των Λοκρών. Κρατήρας.

Nάπολη 2074. Κρατήρας του ομώνυμου ζωγράφου.

Princeton. Ομάδα Prado-Fienga

1. Μαδρίτη 1033. 2. Ζυρίχη. Ομάδα Prado-Fienga.

Ζωγράφος του Λούβρου Κ 240. 1. Lipari 9604, από τον τάφο 974. 2

Βασιλεία, εμπόριο έργων τέχνης. Ζωγράφος του Λούβρου Κ 236 Βασιλεία, εμπόριο έργων τέχνης. Ζωγράφος του Λούβρου Κ 236. Χους και μικρή υδρία.

1. Cefalu. Ζωγράφος του Πωλητή Τόνου. 2. Marianapolis 20056.

Ύστερος Σικελικός Ρυθμός Ομάδα Lentini-Manfria. Διάδοση στην δυτική πλευρά της νήσου. Ομάδα του Borelli Ομάδα της Αίτνας: τοποθετείται στο Centurippe Ομάδα των Λιπαρών Νήσων: βρέθηκαν όλα εκεί και σίγουρα αντιπροσωπεύουν τοπικό ρυθμό. Εκτεταμένη χρήση πολυχρωμίας. Αναγέννηση της σικελικής αγγειογραφίας το 340 π.Χ., με την έλευση του Τιμολέωντα στην Σικελία. Κυριαρχία των γυναικείων θεμάτων: μοναδικό φαινόμενο.

1. Gela 642. Σκύφος. 2. Συρακούσες 47099. Ζωγράφος της Manfria.

Αγία Πετρούπολη. Κωδωνόσχημος κρατήρας.

Συρακούσες. Κρατήρας από τους Λεοντίνους. Oμάδα των Λεοντίνων.

1. Συρακούσες 47037. Ζωγράφος της Πυξίδας του Lugano. 2. Λιπαρές Νήσοι

1. Lipari. Ζωγράφος του Μάρωνα. 2. Συρακούσες. Ομάδα Gibil Gabib

Ομάδα Lentini-Manfria. Catania 4292. Πώμα λεκανίδος. Catania 4277 Ομάδα Lentini-Manfria. Catania 4292. Πώμα λεκανίδος. Catania 4277. Λήκυθος. Catania 4238. Γαμικός λέβης

Catania 4278. Όλπη του Ζωγράφου του Borelli Catania 4278. Όλπη του Ζωγράφου του Borelli. Λεκανίδα της Ομάδας της Αίτνας. Catania 4299

Catania 4252. Catania 4260. Σκυφοειδείς πυξίδες της Ομάδας της Αίτνας.

Ομάδα των Λιπαρών Νήσων. Ο Ζωγράφος του Lipari. Λεκανίδα.

O Ζωγράφος του Lipari Lipari 1228, λεπτομέρεια πυξίδας.

1. Λονδίνο, υδρία. 2. Λούβρο ΜΝ 725. Αμφορέας από την Κυρηναϊκή.

Σχήματα καμπανικών αγγείων

Το καμπανικό εργαστήριο Προέρχεται από ζωγράφους που εργάζονταν στην Σικελία, όπως ο Ζωγράφος του Κώμου, ο Ζωγράφος της Νάπολης 2074 και ο Ζωγράφος Prado-Fienga. Υπάρχουν τρεις μεγάλες σχολές: 1. Η πρώτη σχολή της Καπύης: ο Ζωγράφος της Κασσάνδρας. 2. Η δεύτερη σχολή της Καπύης: ο Ζωγράφος της Καπύης και η ομάδα A.V. 3. Η σχολή της Κύμης: ο Ζωγράφος CA και η απουλιανίζουσα ομάδα. H παραγωγή είναι πολύ μεγάλη: πάνω από 2500 αγγεία

Τάφος του Κόμη Blacas. Νόλα. Άνω αριστερά: υδρία του Ζωγράφου του Κώμου. Άνω δεξιά: Ζωγράφος του Μελεάγρου. Στη μέση, αριστερά: σκύφος του Ζωγράφου της Νάπολης 2074. Δεξιά: σκύφος του Ζωγράφου της Νάπολης 2074. Κάτω: κύλικα του Ζωγράφου του Μελεάγρου.

Λονδίνο F 129 και F 130. Ζωγράφος της Νάπολης 2074.

Λονδίνο F 156. Ζωγράφος του Κώμου.

Πρώτη Σχολή της Καπύης Ζωγράφος της Κασσάνδρας Ζωγράφος του Laghetto Ζωγράφος του Parrish Ζωγράφος του Caivano Ζωγράφος του Ιξίωνος Ζωγράφος του Errera Ζωγράφος των Σιαμαίων

1. Λούβρο. 2. Βοστώνη 90003831. Υδρία. Ζωγράφος της Κασσάνδρας.

Γερμανία, ιδ. Συλλ. Ομάδα Laghetto. Λεκανίδα.

Λούβρο Κ 404. Ζωγράφος του Gaivano.

Malibu 92.AE.86. Αμφορέας του Ζωγράφου του Gaivano.

1. Boυδαπέστη 5139. Kωδωνόσχημος κρατήρας του Ζωγράφου της Errera. 2 1. Boυδαπέστη 5139. Kωδωνόσχημος κρατήρας του Ζωγράφου της Errera. 2. Νάπολη 81926, από το Paestum. Ζωγράφος του Parrish.

Λούβρο Κ 300. Ζωγράφος του Ιξίωνος. Μήδεια.

1. Βερολίνο F3167. 2. Αγία Πετρούπολη Β 2080. Ζωγράφος του Ιξίωνος.

Λούβρο CA 5724. Κρατήρας του Ζωγράφου του Ιξίωνος.

Ζωγράφος των Σιαμαίων 1. Βερολίνο F 3626. 2. San Diego. 3. Ιδ. Συλλ.

Boυδαπέστη 5190.

Δεύτερη Σχολή της Καπύης Ζωγράφος της Καπύης Ζωγράφος του Λευκού Προσώπου Ζώγράφος Foundling Ζωγράφος του Astarita Ζωγράφος της Σπονδής Ζωγράφος των Δαναίδων Ζωγράφος της Ταινίας

1. Sotheby’s. Ζωγράφος της Καπύης. 2. Βοστώνη 69114

1. Λονδίνο, συλλ. Freud. Ζωγράφος του Foundling. 2. Νέα Υόρκη 1908. 12 1. Λονδίνο, συλλ. Freud. Ζωγράφος του Foundling. 2. Νέα Υόρκη 1908.12. Ζωγράφος Astarita.

1. Λονδίνο, αμφορέας από την Sant’Agata dei Goti. 2. -3. Νάντη 566258

Sant’Agata dei Goti, ιδ. Συλλ

Σχολή της Κύμης Πρώτο στάδιο Ζωγράφος CA, Ζωγράφος του Fruscillo, Ζωγράφος APZ (απουλιανίζων) και Ζωγράφος της Νέας Yόρκης GR1000 Δεύτερο στάδιο Ζωγράφοι του Nicholson και του Branicki Τρίτο στάδιο: πολυχρωμία και μικρά αγγεία

Βουδαπέστη 51.41. Ζωγράφος CA.

1. Λούβρο F 241. 2. Los Angeles, συλλ. Dechter. Ζωγράφος CA.

1. Napoli 85873. 2. Napoli, ιδ. Συλλ.

Dresden 112. Ζωγράφος ΑΡΖ

1. Nέα Υόρκη 06102132. 2. Newark 50330.

Sant’Agata dei Goti, ιδ. Συλλ. Κωδωνόσχημος κρατήρας της ομάδας ΑPZ.

Dresden 111. Aμφορέας του Ζωγράφου της Νέας Υόρκης GR 1000.

Boυδαπέστη 5142. Ζωγράφος της Νέας Υόρκης GR 1000.

Ζωγράφος του Nicholson 1. Montesarchio, t. 462. 2. Montesarchio, t. 462.

1-6. Vicenza, Βanca Intesa. 7. Basel, Cahn. 8. Boston. Ιχθυοπινάκια.

Fratte (Salerno). Τοπικά καμπανικά αγγεία.

1. Oξφόρδη. 2. Λονδίνο F 518. 3. Νantes.

Αγγεία του Paestum: σχήματα

1. Malibu 80.AE.153. μεταβατικό αγγείο μεταξύ σικελικού και ρυθμού του Paestum. 2. Γενεύη HR 29. Ζωγράφος του Ορέστη της Γενεύης.

1. Νάπολη, ιδ. Συλλ. 2. Άλλοτε Νέα Υόρκη, εμπόριο έργων τέχνης 1. Νάπολη, ιδ. Συλλ. 2. Άλλοτε Νέα Υόρκη, εμπόριο έργων τέχνης. Πρόδρομοι του Ασστέα.

Νάπολη 2873. Λήκυθος με την υπογραφή του Ασστέα.

Μαδρίτη. Ασστέας.

Άλλοτε στο Malibu. Ασστέας.

1. Βατικανό U 19.

1. London F 150. 2. Βερολίνο F 3044. Ασστέας

1-2. Paestum. 3. Μαδρίτη 11445. Ομάδα του Ασστέα

London F 189. Πύθων.

Νάπολη 2846, από την Sant’Agata dei Goti. Πύθων.

1. Λονδίνο 1917.210.1. 2. Λονδίνο 1772.32.637 (F 155). Οινεύς. Πύθων.

Λονδίνο. Αλκμήνη. Πύθων.

1. Νάπολη 1778 (82127). 2. Νάπολη 82178, Porta Aurea 1. Νάπολη 1778 (82127). 2. Νάπολη 82178, Porta Aurea. Αγγεία από το Paestum. Ζωγράφος της Νάπολης 1778.

1. Μalibu 80. AE. 1551. Ζωγράφος του Würzburg H 5739. 2. Βοστώνη 99540

Paestum. Amφορέας του Ζωγράφου της Αφροδίτης.

1. Βοστώνη 00363. 2. Τάρας. Ζωγράφος της Κοννάκις.

1. Κρατήρας του Würzburg. Ζωγράφος της Κοννάκις. 2. Compiègne L 1062 1. Κρατήρας του Würzburg. Ζωγράφος της Κοννάκις. 2. Compiègne L 1062. Ζωγράφος της Compiègne.

Würzburg. Κρατήρας με σκηνή από το θέατρο.

1. Kiel B 717. Λήκυθος. 2. Τάρας 99195. 3. Τάρας, από τάφο της οδού Lupoli.

1. Mαδρίτη. 2. Μιλάνο Α99701094

1. Νάπολη. 2. Lecce, από το Rudiae.

Επαρχιακά εργαστήρια: Ομάδα Ξένωνος.

Rutigliano 331978 και 331979.

Ασκοί της Canosa Boστώνη 99541. Λονδίνο. Sotheby’s.

Κρατήρας σε ιδ. Συλλ. Foggia από την Canosa. 3oς αι.

1-3. Πολύχρωμα αγγεία από το Centuripe. Sotheby’s. 4. Βari.

Catania, σκύφος από το Centurippe.

Αγγεία από τα εργαστήρια των αποικιών των Συρακουσών στην δυτική Αδριατική (Αλβανία). Δυρράχιο. Αμφορέας από την Επίδαμνο.

1. Ferrara, από την Σπίνα. 2. Άδρια IG AD9273