ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Συλλογές, Στοίβες και Ουρές Σε πολλές εφαρμογές μας αρκεί η αναπαράσταση ενός δυναμικού συνόλου με μια δομή δεδομένων η οποία δεν υποστηρίζει την αναζήτηση.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Αναδρομη και static Γραψετε την συναρτηση sequence_size που διαβαζει μια απροσδιοριστου μεγεθους σειρας και υπολογιζει και τυπωνει το μεγεθος της. int.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή στο MATLAB.
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
Υποθετικός τελεστής Ο υποθετικός τελεστής (?:) αποτελείται από δύο σύμβολα. Ανήκει στην κατηγορία των τελεστών που αποτελούνται από συνδυασμό συμβόλων.
Σχεδίαση αλγορίθμων (2ο μέρος)
ΕΠΛ Θεωρία και Πρακτική Μεταγλωττιστών5-1 Επίλυσης ασάφειας με εισαγωγή μη-τερματικών Π.χ. stmt = “if”, expr, “then”, stmt | “if”, expr, “then”,
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι12-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος του Prim και ο αλγόριθμος του Kruskal.
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
Ε. ΠετράκηςΣτοίβες, Ουρές1 Στοίβες  Στοίβα: περιορισμένη ποικιλία λίστας  τα στοιχεία μπορούν να εισαχθούν ή να διαγραφούν μόνο από μια άκρη : λίστες.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
Templates Standard Template Library (STL) Exceptions Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
Lab 3: Sorted List ΕΠΛ231-Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι115/4/2015.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι13-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος Dijkstra για εύρεση βραχυτέρων μονοπατιών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
9-1 ΜΑΘΗΜΑ 9 ο Δυαδικά Δένδρα, Διάσχιση Δυαδικών Δένδρων Υλικό από τις σημειώσεις Ν. Παπασπύρου, 2006.
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
2/28/00epl-1311 Παραδειγματα Aλγοριθμων Αριθμος λεξεων που διαβαστηκαν απο εισοδο Εκτυπωση περιφερειας τετραγωνων με * Υπολογισμος exp(x,n) = 1 + x/1!
Επιστημονικός Υπολογισμός Ι Πρώτο Εργαστήριο Εισαγωγή στο matlab 15 Οκτωβρίου 2010 Γιώργος Δρακόπουλος ΤΜΗΥΠ.
Δομές Δεδομένων και Αρχεία Ενότητα 7: Η δομή Στοίβα Ηλίας Κ. Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., T.E.I. Θεσσαλίας.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
Βασικά στοιχεία της Java
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Αναδρομικές Συναρτήσεις Σύνταξη: RECURSIVE type FUNCTION name1 (variables) RESULT (name2) IMPLICIT NONE Τμήμα δηλώσεων Εκτελέσιμες εντολές END FUNCTION.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6 : Υποπρογράμματα III Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Δομές Δεδομένων 7η Διάλεξη Αφηρημένοι Τύποι Δεδομένων Ε. Μαρκάκης.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΕΡΡΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. Πτυχιακή εργασία Μάρθα Τσολακίδου.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Οι Δομές Δεδομένων Ουρά και Στοίβα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Εφαρμογές Υπολογιστών
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (Functions)
Οι διάφορες εκδοχές της
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Οι Δομές Δεδομένων Ουρά και Στοίβα
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2).
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Αναδρομή Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων Αντίστροφος Πολωνικός Συμβολισμός Εφαρμογές στοιβών

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-2 Στοίβες και Αναδρομικές Διαδικασίες Οι στοίβες βρίσκουν μεγάλη χρήση στην πληροφορική για δημιουργία άλλων δομών και σε βασικό λογισμικό. Κλασικό παράδειγμα αφορά την κλήση υποπρογραμμάτων (function calls) και αναδρομικών διαδικασιών. Σε κάθε κλήση οποιασδήποτε συνάρτησης ένα σύνολο από λέξεις (stack frame) φυλάσσεται σε μια στοίβα, από όπου μπορεί να ανασυρθεί. Όταν μια συνάρτηση καλεί μια άλλη συνάρτηση οι παράμετροι της συνάρτησης, η διεύθυνση επιστροφής και οι τοπικές μεταβλητές της καλούσας συνάρτησης φυλάσσονται μέσα στη στοίβα του προγράμματος. Έτσι, όταν η κληθείσα συνάρτηση τερματίσει, το περιβάλλον την καλούσας συνάρτησης ανασύρεται από τη στοίβα για να συνεχιστεί κανονικά η εκτέλεσή της.

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-3 Εφαρμογές Στοίβων Αφού κάθε κλήση μιας διαδικασίας εκτελείται στο δικό της περιβάλλον, είναι επιτρεπτή και η κλήση συναρτήσεων από τον εαυτό τους (αναδρομή). int f(int x, int y) { int a; if ( term_cond ) return...; a =.....; return g(a); } int g(int z) { int p,q; p =...; q =...; return f(p,q); }

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-4 Ισοζυγισμός Παρενθέσεων Ο έλεγχος σύνταξης (π.χ. ενός προγράμματος) απαιτεί να ταιριάξουμε σύμβολα/λέξεις όπως: begin με end else με if παρενθέσεις { με } Ας υποθέσουμε την ύπαρξη του συνόλου χαρακτήρων: {, }, [, ], (, ). Πρόβλημα: να διαπιστώσετε αν μια συμβολοσειρά που περιέχει τους πιο πάνω χαρακτήρες είναι ισοζυγισμένη, δηλαδή όλες οι παρενθέσεις ταιριάζουν. π.χ.{ [ ] } ( [ { } { } [ ] ) ) ( [ ] { ( ) } )   

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-5 Ισοζυγισμός Παρενθέσεων Λύση βασισμένη σε στοίβες MakeEmpty (S); while (c = next character and c is not EOF){ if c = (,[,{ Push(c,S); else if IsEmpty(S) report error; else d = Top(S); Pop(S); if c does not match d report error; } if IsEmpty(S) report success else report error Χρόνος Εκτέλεσης: O(n) όπου n το μήκος της συμβολοσειράς

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-6 Παράδειγμα Εκτέλεσης Ανά πάσα στιγμή, η στοίβα περιέχει όλες τις `αριστερές´ παρενθέσεις που δεν έχουν ακόμη `ταιριαστεί´. [ {} ( ] ) ( Error!

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-7 Αντίστροφος Πολωνικός Συμβολισμός Ο αντίστροφος πολωνικός συμβολισμός (Jan Lukasiewich, 1951) είναι μια μέθοδος αναπαράστασης αριθμητικών παραστάσεων που δεν κάνει χρήση παρενθέσεων. π.χ. αντί α + β γράφουμε α β + (α + β)*γγράφουμε α β + γ * α + (β*γ) γράφουμεα β γ * + α*β + γ*δγράφουμε α β * γ δ * ((5+3)*(2+4))γράφουμε * - Η συνήθης μορφή μιας παράστασης ονομάζεται ενθεματική (infix), γιατί οι τελεστές των πράξεων τίθενται μεταξύ των τελεστέων. Η πολωνική μορφή μιας παράστασης ονομάζεται μεταθεματική (postfix) γιατί οι τελεστές βρίσκονται μετά από τους τελεστέους.

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-8 Υπολογισμός Μεταθεματικής Παράστασης Ζητείται η υλοποίηση ενός προγράμματος που να υπολογίζει αριθμητικές εκφράσεις αντίστροφου πολωνικού συμβολισμού. Για τον υπολογισμό τέτοιων εκφράσεων μπορεί να χρησιμοποιηθεί η έννοια της στοίβας. Η δομή του προγράμματος θα έχει τη μορφή της παρακάτω ανακύκλωσης: MakeEmpty(S); while (c = next character & c is not EOF){ case c of integer: Push(c,S); *: Push(Pop(S) * Pop(S), S); +: Push(Pop(S) + Pop(S), S); …: … default:error } print Top(S); Χρόνος Εκτέλεσης: υποθέτουμε υλοποίηση της Pop η οποία και επιστρέφει και αφαιρεί τον κόμβο κορυφής στοίβας O(n)

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-9 Παράδειγμα Εκτέλεσης Έστω η παράσταση * -. (’Η σε ενθεματική μορφή: 60 - (5+3)*(2+4) ) *

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-10 Από ενθεματική σε μεταθεματική μορφή Υποθέτουμε την ύπαρξη –ακεραίων, –παρενθέσεων (, ), –+, * Κανόνας: το * έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από το +. Στόχος: μετατροπή της ενθεματικής σε μεταθεματική μορφή. π.χ (( 5 + 3) * ( 2 + 4)) * + Χρησιμοποιώντας στοίβες η μετατροπή μπορεί να επιτευχθεί σε χρόνο Ο(Ν).

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-11 Ο Αλγόριθμος Δεδομένο Εισόδου: λίστα L που περιέχει μια ε νθε ματική παράσταση MakeEmpty(S); για κάθε c στην L κάνε { αν ο c είναι integer: τύπωσέ τον ( : γράψε ´(´ στη στοίβα S ) : ανέτρεξε στη στοίβα αφαιρώντας και τυπώνοντας όλα τα στοιχεία μέχρι την πρώτη ΄(΄ που θα συναντήσεις την οποία αφαίρεσε χωρίς να τυπώσεις. + : αφαίρεσε και τύπωσε όλα τα ΄+΄ και ΄*΄ που βρίσκονται στη στοίβα μέχρι να συναντήσεις μια ΄(΄ ή να αδειάσει η στοίβα και στη συνέχεια πρόσθεσε το ΄+΄ στη στοίβα * : αφαίρεσε και τύπωσε όλα τα ΄*΄ που βρίσκονται στη στοίβα μέχρι να συναντήσεις μια ΄(΄ ή ένα ΄+΄ ή να αδειάσει η στοίβα και στη συνέχεια πρόσθεσε το ΄*΄ } αφαίρεσε και τύπωσε όλα τα στοιχεία που παραμένουν στη στοίβα. Χρόνος Εκτέλεσης: O(n)

ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-12 Παράδειγμα Εκτέλεσης a+b * c * (d+e)