Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Advertisements

Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας
Αναλογικό • όταν ένα σύστημα είναι…………………… οι τιμές που παίρνει είναι συνεχόμενες.
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ?? ΣΗΜΑ ΗΧΟΣ.
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημήτρης Γεωργαλίδης.
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Το bit και η έννοια της Κωδικοποίησης Μια αναγκαία εισαγωγή.
Ψηφιακός Κόσμος Mε τον όρο «ψηφιακό» (digital) εννοούμε ένα σύστημα που παίρνει τιμές από μια ομάδα συγκεκριμένων τιμών. Αντίθετα, όταν ένα σύστημα είναι.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Ψηφιακός Κόσμος Mε τον όρο «ψηφιακό» (digital) εννοούμε ένα σύστημα που παίρνει τιμές από μια ομάδα συγκεκριμένων τιμών. Αντίθετα, όταν ένα σύστημα είναι.
Εφαρμογές Πληροφορικής
Το δυαδικό ψηφίο Τα δυαδικά ψηφία 0 και 1αντιστοιχούν στις δύο καταστάσεις που «αντιλαμβάνεται» ο υπολογιστής . Το δυαδικό ψηφίο , που ονομάζεται μπιτ.
1 ΧΡΗΣΗ Η/Υ, ΑΛΕΞΗΣ ΜΠΡΑΪΛΑΣ, 1998 Εφαρμογές Υπολογιστών.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες και Εργαστηριακές Εφαρμογές, Το εσωτερικό ενός υ π ολογιστή Κεφάλαιο 3.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ  Δεδομένα  Επεξεργασία  Πληροφορία  Πρόγραμμα  Υπολογιστής.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Μονάδες μέτρησης πληροφορίας και χώρου στους Η/Υ
1 Οι πληροφορίες στο εσωτερικό του υπολογιστή Τι καταλαβαίνει ένας υπολογιστής;
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
19/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Αναπαράσταση ήχου εικόνας Μονάδες μέτρησης της μνήμης.
22/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Κωδικοποίηση.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 16 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος B TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 6: Το εσωτερικό της μηχανής Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης
Δυαδικό Σύστημα Δεκαδικό Σύστημα Δεκαεξαδικό Σύστημα
Πληροφορική Ενότητα 1 (Μέρος Β): Δυαδικό Σύστημα Αρίθμησης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Το δυαδικό ψηφίο
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός, Χειμερινό Εξάμηνο 2008
Γ2.1 Η Λειτουργική Σχέση του Υλικού και του Λογισμικού
Πληροφορική Β’ Γυμνασίου Ψηφιακός κόσμος. «ψηφίο»: αρχαία ελληνικά σημαίνει πετραδάκι ή χαλίκι. ψηφιδωτό: Ένα ψηφιδωτό κατασκευάζεται από ψηφίδες, που.
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Δυαδικό σύστημα

Ο υπολογιστής λειτουργεί με ηλεκτρικό ρεύμα Τα ηλεκτρονικά του κυκλώματα αποτελούνται από διακόπτες 1 Χρησιμοποιούμε αυτά τα δυο ψηφία (0 και 1) για την αναπαράσταση όλων των δεδομένων του υπολογιστή

Δυαδικό σύστημα αρίθμησης Δυαδικό ψηφίο Binary Digit – bit (0 ή 1) Δυαδικό σύστημα αρίθμησης

Δεκαδικό σύστημα αρίθμησης Χρησιμοποιεί 10 ψηφία :0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 πχ. 12 1356 Δυαδικό σύστημα Χρησιμοποιεί 2 ψηφία : 0,1 πχ 11011011 10000110

Ο αριθμός 4627 στο δεκαδικό σύστημα 103 102 101 100 4 6 2 7 Ο αριθμός 1001 στο δυαδικό σύστημα 23 22 21 20 1

Ο αριθμός 1001 στο δυαδικό σύστημα 23 22 21 20 1 Είναι ο δεκαδικός =1*23+0*22+0*21+1*20= 1*8+0*4+0*2+1*1=8+0+0+1=9

Αναπαράσταση των συμβόλων Στον υπολογιστή εκτός από αριθμούς γράφουμε και κείμενο Πώς καταλαβαίνει ο υπολογιστής το γράμμα Α; 01000001 με ένα σύνολο από 0 και 1 Η διαδικασία αυτής της αντιστοίχισης λέγεται κωδικοποίηση

Κωδικοποίηση έχουμε στα σήματα Μορς Σ = … Ο = _ _ _ … _ _ _ … = ΣΟΣ

Γνωρίζετε άλλους κώδικες που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος;

Πίνακας ASCII Με βάση τον πίνακα ASCII να κωδικοποιήσετε την λέξη SCHOOL

ν σύμβολα = 2ν συνδυασμοί Ποιο είναι το σύνολο από 0 και 1 που χρειαζόμαστε για να αναπαραστήσουμε κάθε σύμβολο; ν σύμβολα = 2ν συνδυασμοί

Ο κώδικας ASCII κωδικοποιεί 256 χαρακτήρες 28 = 256 Χρησιμοποιούμε ένα σύνολο από 8 (0 και 1) ή αλλιώς ένα σύνολο από 8 bits

8 bits = 1 byte 1KB 2 10 = 1024 bytes 1MB 1024 KB 1GB 1024 MB 1TB 1PB (Petabyte)9 250 bytes 1024 TB 1EB (Exabyte) 1024 PB 1ZB (Zettabyte) 1024 EB = 1.180.591.620.717.411.303.424 bytes = 270 bytes

Αναπαράσταση εικόνων στον υπολογιστή Ανάλυση οθόνης = πλήθος εικονοστοιχείων

Εικονοστοιχεία - pixels

Σε μια ασπρόμαυρη εικόνα κάθε εικονοστοιχείο παίρνει το μαύρο-1 ή το άσπρο-0 χρώμα

Πώς γίνεται η αναπαράσταση για τις έγχρωμες εικόνες; Αυτό θα το μάθουμε στο κεφάλαιο ΠΟΛΥΜΕΣΑ