ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Τα κλασικά πρότυπα. Η δομή του ατόμου.
Advertisements

Το ατομικό πρότυπο του Bohr
Το Φως
Ιστορική Εξέλιξη της δομής της Ύλης
Πού Βρίσκεται Το Ηλεκτρικό Φορτίο;
Ακτίνες Χ.
Οι σύγχρονες αντιλήψεις για το άτομο-κβαντομηχανική
ΧΡΟΝΟΣ «ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ» ΤΟΥ «ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ» ΑΤΟΜΟΥ
Κεντρικά σημεία της θεωρίας
Ενδεικτικές Ασκήσεις Αστρονομίας
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Ένα ταξίδι στο μικρόκοσμο
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Φυσική Γ Λυκείυ Γενικής Παιδείας - Το Φώς - Η Φύση του Φωτός
Δημόκριτος ( π.Χ.) «Κατά σύμβαση υπάρχει γλυκό και πικρό, ζεστό και κρύο…. Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο άτομα και το κενό».
Δημόκριτος ( π.Χ.) «Κατά σύμβαση υπάρχει γλυκό και πικρό, ζεστό και κρύο…. Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο άτομα και το κενό».
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΑΣΤΡΙΚΑ ΦΑΣΜΑΤΑ ΧΑΡΗΣ ΒΑΡΒΟΓΛΗΣ.
ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ
Το Ηλεκτρομαγνητικό Φάσμα
ΑΚΤΙΝΕΣ Χ Διδασκαλια σε 3 μαθηματα απο τον φυσικο, δεληβορια χρηστο
Η ενέργεια του ατόμου του υδρογόνου
Φάσματα.
Γραμμικά φάσματα απορρόφησης των αστέρων και ταξινόμησή τους
Διανυσματικό πεδίο μεταβολής ηλεκτρονικής πυκνότητας
για το άτομο του υδρογόνου
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Ακτίνες Roentgen ή Ακτίνες Χ.
ΑΚΤΙΝΕΣ Χ χ. τζόκας
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Τρόποι διέγερσης του ατόμου του υδρογόνου
Το πρότυπο του Bohr για το υδρογόνο
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
Φωτεινές πηγές - λαμπτήρες
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Ηλιοκεντρικό πρότυπο ατόμου με τα ηλεκτρόνια να κινούνται στις τροχιές τους υπό την επίδραση της έλξης του πυρήνα.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
To φωτοηλεκτρικό φαινόμενο
Οι σύγχρονες αντιλήψεις
ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Θεμελιώδης Κατασταση E1E1 E2E2 E3E3 E4E4 E5E5 Τα ενεργειακά επίπεδα συνεχίζουν να έρχονται όλο και πιο κοντά μέχρις ότου τείνουν..... E  ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ.
Επιμέλεια: Πλατάκης Φίλιππος Φυσικός
Εισαγωγή στην Κβαντομηχανική
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.1: 1.1 ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ BOHR (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ BOHR. 1913BOHR 1η ΣΥΝΘΗΚΗ (MHXANIKH): Τα ηλεκτρόνια περιφέρονται.
Ενότητα 4: Ατομικά φάσματα.Τα πρώτα Ατομικά Πρότυπα Όνομα Καθηγητή: Χριστόφορος Κροντηράς Τμήμα Φυσικής.
Ενότητα 5: Το πρότυπο του Bohr Όνομα Καθηγητή: Χριστόφορος Κροντηράς Τμήμα Φυσικής.
1 Fun with Physics Η φύση του φωτός 2 Οι ερωτήσεις χωρίζονται σε 2 κατηγορίες : 1. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. 2. Ερωτήσεις σωστού - λάθους. 1. Ερωτήσεις.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων
Εργαστήριο Παιδαγωγικών Εφαρμογών
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΟΥ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Πού Βρίσκεται Το Ηλεκτρικό Φορτίο;
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Τα παιχνίδια του φωτός (2)
Συμβολή – Ανάκλαση – Διάθλαση
ΔομΗ του ΑτΟμου.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΔομΗ του ΑτΟμου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας

(α): Συνεχές φάσμα λευκού φωτός (β): Γραμμικό φάσμα εκπομπής αερίου (γ): Φάσμα απορρόφησης αερίου (α) (β) (γ)

Κάθε αέριο έχει το δικό του φάσμα εκπομπής (σαν δακτυλικό αποτύπωμα)

Κάθε αέριο απορροφά (στο φάσμα απορρόφησης) τις συχνότητες που εκπέμπει (στο φάσμα εκπομπής του)

Το ίδιο και με το φάσμα του Υδρογόνου

Το παρατήρησαν και οι Κινέζοι...

Why??

Ο νεαρός Bohr (για το υδρογόνο τουλάχιστον) είχε μιαν απάντηση

- e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Το ηλεκτρόνιο γυρίζει γύρω από τον πυρήνα σε συγκεκριμένες τροχιές Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3

- e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Αν πέσει ένα φωτόνιο με ενέργεια hf πάνω στο άτομο, για ν’ απορροφηθεί, θα πρέπει η ενέργεια του να είναι ακριβώς όσο χρειάζεται για ν’ ανέβει τροχιά το e -. Π.χ. hf = E 2 – E 1 για να πάει στη 2η τροχιά Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3 hf

Άρα στα φάσμα απορρόφησης, από όλες τις συχνότητες που θα περάσουν μέσα από το αέριο, η συχνότητα που θα απορροφηθεί από το συνεχές φάσμα είναι αυτή για την οποία θα ισχύει: hf = E 2 – E 1 ή αλλιώς: f = (E 2 – E 1 )/h →

- e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Όταν θα αποδιεγερθεί το άτομο, επιστρέφοντας το e - στην αρχική του τροχιά, την επιπλέον ενέργεια του θα την εκπέμψει με μορφή φωτονίου hf΄. Άρα στην προκειμένη περίπτωση: hf΄= E 2 – Ε 1 Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3 hf΄

Άρα η συχνότητα που θα εκπέμψει το υδρογόνο στο φάσμα εκπομπής του θα είναι τέτοια ώστε να ισχύει: hf΄ = E 2 – E 1 ή αλλιώς: f = (E 2 – E 1 )/h →

- e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Η ενέργεια του φωτονίου που απορροφά είναι hf = E 2 -E 1 Η ενέργεια του φωτονίου που εκπέμπει είναι hf΄ = E 2 – E 1 Άρα: f = f΄ Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3 hf hf΄ ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ: -

f΄= (E 2 – E 1 )/h → f = (E 2 – E 1 )/h → Άρα θα πρέπει το αέριο να απορροφά τις ίδιες συχνότητες που εκπέμπει

Πράγμα που επιβεβαιώνεται από το πείραμα