Applets Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προβολής γραφικών και τη δυνατότητα υλοποίησης ενός γραφικού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
Advertisements

Οπτικός Προγραμματισμός  Περιέχει έτοιμα components υλοποίησης κοινών διαλόγων  OpenDialog : διάλογος για την επιλογή αρχείου για άνοιγμα.  SaveDialog.
Κληρονομικότητα. Εισαγωγή  Κληρονομικότητα (Inheritance) καλείται ο μηχανισμός με τον οποίο μία νέα κλάση που ονομάζεται παράγωγη (derived class) δημιουργείται.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ PHP. Τι θα μάθουμε;  Να καταλάβουμε τι είναι η PHP και πώς δουλεύουν τα PHP scripts  Τι χρειάζεται για να ξεκινήσουμε με την PHP  Να.
Τεχνικές Προγραμματισμού με την JavaScript Στυλιάδης Κων/νος Φλώρινα, Οκτώβριος 2004.
Human Computer Interaction JAVA APPLETS JAVA AWT Μελισσόβας Δημήτρης Owda Zaher.
Προγραμματισμός Διαδικτύου Δρ. Παναγιώτης Συμεωνίδης Διεπαφή Εφαρμογής Παγκόσμιου Ιστού (Front End Programming)
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
HTML.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ – ΜΗΧΑΝΗΣ Εαρινό Εξάμηνο 2007 Παρουσίαση Εργαλείου Ανάπτυξης JBuilder Τσουρού Σταυρούλα, ΑΜ 708 Μαδεμλής Ιωάννης, ΑΜ 669.
Κεφάλαιο 6 Threads. 2 Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Constructors, equals, toString Αντικείμενα ως παράμετροι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών ΠΜΣ Δυνητικές κοινότητες Μάθημα: Εισαγωγικά Θέματα W.W.W. CSS CASCADING STYLE SHEETS ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟΥ.
CSS – Cascading Style Sheets (Ιδιότητες γραμματοσειράς - font)
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 11: Intro to Applets Εβδομάδα 11: Εισαγωγή στα Applets.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 10: Graphical User Interfaces Εβδομάδα 10: Εισαγωγή στα Γραφικά Περιβάλλοντα.
Αντικείμενα, Κλάσεις και Μέθοδοι
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
Ιστοσελίδες -- Web-site. Εισαγωγή Στατικές ιστοσελίδες Δυναμικές ή Διαδραστικές ιστοσελίδες:  Ο τρόπος παρουσίασης και τα περιεχόμενά της ιστοσελίδας.
Τα Διαδοχικά Φύλλα Στυλ CSS
Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό Κλάσεις και αντικείμενα Κλάσεις και αντικείμενα Κατασκευαστές κλάσεων (constructors) Κατασκευαστές κλάσεων.
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Java Classes, Objects, και Events.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής Καρακίτσος Ηλίας ΑΜ 614 Ιωάννου Ελένη ΑΜ 647.
1 Εισαγωγή στη Java Χρήσιμες Διευθύνσεις Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java Εργαλεία της Java Μεταγλώττιση στοιχειωδών εφαρμογών.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό
Templates Standard Template Library (STL) Exceptions Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ 26 Οκτωβρίου Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός Ένα νέο προγραμματιστικό μοντέλο (paradigm) το οποίο στηρίζεται στις κλάσεις και τα.
CSS – Cascading Style Sheets (Φύλλα επάλληλων στυλ) Κανόνες που καθορίζουν τη μορφή και τη διάταξη των στοιχείων των σελίδων (X)HTML Σκοπός είναι ο διαχωρισμός.
Διαχείριση γεγονότων (events) Γεγονότα: Κλήσεις που παράγονται από γραφικά στοιχεία (Components) π.χ. click ποντικιού, μετακίνηση ποντικιού Ακρόαση-Διαχείριση.
ΟΣΣ Δεκεμβρίου 2004 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Έλεγχος Ονομάτων (Name Control) Για ένα πρόγραμμα που αποτελείται από πολλά τμήματα κάποια από τα οποία έχουν πιθανώς γραφτεί από άλλους προγραμματιστές.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Κεφάλαιο 11.1 Uniform Resource Locators (URLs). Ορισμός : URL (Uniform Resource Locator): Δείκτης σε μία πηγή πληροφοριών του Παγκοσμίου Ιστού (World.
Εργαστήριο Πολυμέσων Java references site Java tutorials
Threads Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά η μία μετά.
Applets Εκτελούνται από τον appletviewer και από Java enabled web browsers Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη.
1 Κεφάλαιο 2 Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.
Κεφάλαιο 4 Εξαιρέσεις. Όταν σε ένα πρόγραμμα συμβεί κάποιο λάθος, ο κώδικας εγείρει (throw) μία εξαίρεση. Στη Java oι εξαιρέσεις εκπροσωπούνται από αντικείμενα.
Βασικά στοιχεία της Java
Κεφάλαιο 3 Τύποι Δεδομένων - Τελεστές. Πρωτογενείς τύποι δεδομένων: int, float, double, chars ΤύποςΌνομαΜέγεθος byte 8-bit signed, short 16-bit.
Εφαρμογές Πολυμέσων: Εισαγωγή στην HTML (1)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Ξεχωριστή Μεταγλώττιση & Χώροι Ονομάτων Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός Web Site: ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ.
ΟΣΣ2 - 4 Δεκεμβρίου 2005 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εργαστηριακό σεμινάριο Χειμερινό εξάμηνο
Κατανεμημένα Συστήματα
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Κλάσεις και αντικείμενα
Προγραμματισμός Διαδικτύου
Εργασία στο μάθημα «Προγραμματισμός ΙΙ»
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Web Services στη C# Εργαστήριο 3
Εισαγωγή στη Java Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java
Κεφάλαιο 10 Streams.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
HTML - CSS Δίνεται παρακάτω ο κώδικας HTML μιας ιστοσελίδας
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή στη Java (Μέρος Α’)
θέμα δήλωση Γραφικό SmartArt με εικόνες σε κόκκινο φόντο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Applets Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προβολής γραφικών και τη δυνατότητα υλοποίησης ενός γραφικού περιβάλλοντος χειρισμού (GUI) Σε αντίθεση με αυτόνομες εφαρμογές δεν περιέχουν μια κύρια συνάρτηση (main) αλλά περιέχουν συναρτήσεις που εκτελούνται σε καθορισμένα συμβάντα και εκτελούν τον κώδικα που ορίζει ο χρήστης μέσα στην καθεμιά. Για τη δημιουργία ενός applet δημιουργούμε μια υποκλάση της προκαθορισμένης κλάσης Applet Απαιτείται η προσάρτηση του πακέτου java.applet.Applet στον πηγαίο κώδικα import java.applet.Applet; import java.applet.Applet;

Περιορισμοί των applets Δε μπορούν να διαβάσουν ή να γράψουν στο σύστημα αρχείων του χρήστη. Επικοινωνούν μόνο με τον server στον οποίο έχουν αποθηκευθεί. Δε μπορούν να εκτελέσουν προγράμματα στο σταθμό του χρήστη.

Βασικές μέθοδοι των applets public void init( ): Καλείται αυτόματα στην πρώτη εκτέλεση του applet. Εδώ ο προγραμματιστής επιτελεί τις όποιες αρχικοποιήσεις public void start( ): Εκτελείται αυτόματα μετά από την init( ) καθώς και ύστερα από κάθε επαναφορά του appletviewer στο προσκήνιο public void stop( ): Ο κώδικάς της εκτελείται κατά τη μετάβαση του appletviewer στο background appletviewer στο background public void destroy( ): Εκτελείται κατά την παύση της εκτέλεσης του applet (κλείσιμο του browser ή του appletviewer). Σπανίως χρησιμοποιείται. public void paint (Graphics graph): εκτελείται αυτόματα μετά από τη start( ). Εδώ εισάγεται από τον προγραμματιστή κώδικας σχεδίασης. (Απαιτείται η προσθήκη του πακέτου java.awt.Graphics). Η paint εκτελείται επίσης όταν ο προγραμματιστής δίνει εντολή επανασχεδιασμού του γραφικού περιβάλλοντος με τη συνάρτηση repaint ( ). Ο προγραμματιστής καθορίζει σε κάθε μέθοδο τον αντίστοιχο λώδικα που θα εκτελείται ό΄ποτε καλείται η καθεμιά, δηλαδή παρακάμπτει (override) τις συναρτήσεις που έχουν οριστεί στην υπερκλάση java.applet.Applet.

Κύκλος εκτέλεσης applets (με χρήση appletviewer * ) paint(Graphics g)start( )init( )Αρχική εκτέλεση Applet στο background stop( ) Applet στο προσκήνιο start( ) Εντολή επανασχεδιασμού repaint( )paint(Graphics g) * Ορισμένοι web browsers αγνοούν τις συναρτήσεις start( ) και stop( ) κατά τη μεταφορά τους στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο και εκτελούν μόνο τη συνάρτηση paint( ) κατά την επαναφορά τους στο προσκήνιο.

Applets και HTML Όλα τα applets εκτελούνται μέσω ιστοσελίδων οι οποίες περιέχουν αναφορά στον κώδικά τους: CODE: Το όνομα του μεταγλωττισμένου αρχείου.class του applet HEIGHT: ύψος του παραθύρου του applet σε pixels WIDTH: πλάτος του παραθύρου του applet σε pixels

Εκτέλεση applets Δύο τρόποι εκτέλεσης: 1. Μέσω του appletviewer στο command prompt: appletviewer MyApplet.html appletviewer MyApplet.html 2. Μέσω web browsers (InternetExplorer, Mozilla, Netscape) ανοίγοντας το αντίστοιχο αρχείο HTML

Παράμετροι στα applets Σε ένα applet μπορούν να μεταβιβαστούν παράμετροι που ορίζονται στον κώδικα της ιστοσελίδας του </APPLET> Αποθήκευση της τιμής παραμέτρου σε3 μεταβλητή string εντός του applet: String getParameter(String paremeterName)

Γραφικά στη Java Ο σχεδιασμός γραφικών αντικειμένων υλοποιείται μέσω της κλάσης Graphics (απαιτείται η προσθήκη του πακέτου java.awt.Graphics) Ένα αντικείμενο της κλάσης Graphics περιέχει μεθόδους για το σχεδιασμό γραμμών και βασικών σχημάτων. Στα applets, οι εντολές σχεδιασμού γραφικών αντικειμένων τοποθετούνται στη συνάρτηση paint

Βασικές μέθοδοι σχεδιασμού της κλάσης Graphics Σχεδίαση γραμμής: void drawLine (int x1, int y1, int x2, int y2); void drawLine (int x1, int y1, int x2, int y2); Σχεδίαση string: void drawString (String str, int x_pos,int y_pos); Σχεδίαση ορθογωνίου: void drawRect (int x1,int y1,int x2,int y2); x y Σύστημα συντεταγμένων ενός applet: Θετικές τιμές του x προς τα δεξιά Θετικές τιμές του y προς τα κάτω

Χρώματα Δυνατότητα αλλαγής χρωμάτων των σχημάτων (foreground) και του φόντου μέσω της κλάσης Color (πακέτο java.awt.Color) Κατασκευαστής της κλάσης Color: Color(int r, int g, int b); r, g, b: χρωματικές συνιστώσες κόκκινου, πράσινου και μπλε αντίστοιχα r, g, b: χρωματικές συνιστώσες κόκκινου, πράσινου και μπλε αντίστοιχα 0 ≤ r, g, b ≤ ≤ r, g, b ≤ 255 Προκαθορισμένα βασικά χρώματα π.χ. Color.red, Color.blue, Color.gray κ.λ.π.

Γραμματοσειρές Εκπροσωπούνται από αντικείμενα της κλάσης Font (πακέτο java.awt.Font) Κατασκευαστής: Font (String name,int style, int size) String name: όνομα γραμματοσειράς (case insensitive) πχ “TimesRoman”,”Arial” int style: Στυλ γραμματοσειράς. Στο πακέτο Font έχουν προκαθοριστεί σταθερές: 1. Απλή: Font.PLAIN 2. Έντονη: Font.BOLD 3. Πλάγια: Font.ITALIC 4. Έντονη πλάγια: Font.BOLD | Font.ITALIC int size : μέγεθος γραμματοσειράς

Μέθοδοι της κλάσης Font getName( ); Επιστρέφει το όνομα της γραμματοσειράς getStyle( ); Επιστρέφει το στύλ της γραμματοσειράς getSize( ); Επιστρέφει το μέγεθος της γραμματοσειράς Bool isPlain( ); true if plain Bool isBold( ); true if bold Bool isItalic ( ); true if italic

Μέθοδοι των applets κληρονομούμενες από υπερκλάσεις Η κλάση applet, όντας υποκλάση άλλων προκαθορισμένων κλάσεων της Java, κληρονομεί μεθόδους τους. Ο προγραμματιστής μπορεί να συμπεριλάβει στα applets του μεθόδους υπερκλάσεων, με σκοπό τη δημιουργία ενός γραφικού περιβάλλοντος (GUI). (Περισσότερα στη διάλεξη “Abstract Windowing Toolkit”) Μεταξύ των μεθόδων συμπεριλαμβάνονται και συναρτήσεις αλλαγής χρωμάτων, καθορισμού γραμματοσειρών κλπ.

Μέθοδοι των applets κληρονομούμενες από υπερκλάσεις Ορισμός χρωμάτων προσκηνίου και φόντου: void setForeground(Color c); void setForeground(Color c); void setBackGround(Color c); void setBackGround(Color c); Color getForeground( ); Color getForeground( ); Color getBackground( ); Color getBackground( ); Ορισμός γραμματοσειρών: public void setFont ( Font f ); public Font getFont ( );