ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 17 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος Γ TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψηφιακά Κυκλώματα.
Advertisements

Συνδυαστικα κυκλωματα με MSI και LSI
Συνδυαστικά Κυκλώματα
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
ΗΥ220 Εργαστήριο Ψηφιακών Κυκλωμάτων
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
ΗΥ120 "ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ" ΙCs.
Παράσταση αριθμών «κινητής υποδιαστολής» floating point
Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια
Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΠΥΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
2. Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
3. Απλοποίηση Συναρτήσεων Boole
HY 120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Ασυγχρονα ακολουθιακα κυκλωματα.
4. Συνδυαστική Λογική 4.1 Εισαγωγή
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ι. Σερρών
συγχρονων ακολουθιακων κυκλωματων
ΗΥ120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Συναρτησεις Boole.
Συνδυαστικά Κυκλώματα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 4
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 3 Βασικές αρχές αναπαράστασης πληροφορίας με δυαδικά ψηφία TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 23 Το Τέλος της Αρχής TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Λογικές πύλες Λογικές συναρτήσεις
1 Οι πληροφορίες στο εσωτερικό του υπολογιστή Τι καταλαβαίνει ένας υπολογιστής;
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 16 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος B TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 19 Εισαγωγή στα Συστήματα Επικοινωνιών TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
1-1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Πληροφορικής Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων Διδάσκων: Γιώργος Σταμούλης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη 8: Ολοκληρωμένα κυκλώματα – Συνδυαστική λογική – Πολυπλέκτες – Κωδικοποιητές - Αποκωδικοποιητές Δρ Κώστας Χαϊκάλης ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Έβδομο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
ΣχεδΙαση ΨηφιακΩν ΣυστημΑτων Συστηματα αριθμησησ Δυαδικοι αριθμοι
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
Έκτο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική -Ι Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 2: Βασικές έννοιες Πληροφορικής
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια
Διάλεξη 9: Συνδυαστική λογική - Ασκήσεις Δρ Κώστας Χαϊκάλης
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 3
Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
Το δυαδικό ψηφίο
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Πέμπτη διάλεξη
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Τέταρτη διάλεξη
Λογικές πύλες και υλοποίηση άλγεβρας Boole ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ(ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ):ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΑΒΟΣ- ΜΑΡΙΑ ΕΙΡΗΝΗ KAΛΙΑΤΣΗ-ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΣ ΒΟΛΤΕΡΙΝΟΣ… ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ.
Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός, Χειμερινό Εξάμηνο 2008
ΗΜΥ-210: Σχεδιασμός Ψηφιακών Συστημάτων Χειμερινό Εξάμηνο 2008
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 17 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος Γ TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ 6 Νοεμβρίου, 2003 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια

Περίληψη Ανακοινώσεις Επανάληψη –Ψηφιακή Αναπαράσταση Πληροφορίας –Κώδικας ASCII Δυαδική Λογική Διατάξεις ψηφιακής λογικής

Ανακοινώσεις Υπενθύμιση: Η τελευταία μέρα για να δηλώσετε το θέμα της μελέτης σας είναι σήμερα 6/11/03 Εργασία: ΚΟ7 –Ημερομηνία παραδόσεως 10/11/03 Το εργαστήριο ρομποτικής θα είναι ανοικτό την Παρασκευή 7/11/2003 μεταξύ 2:30-5:30μμ Το κέντρο υπολογιστών θα είναι ανοικτό όλα τα επόμενα σαββατοκύριακα μέχρι τις 5/12/03. –Σάββατο 09:00-17:00 –Κυριακή 09:00-13:00

Κώδικας ASCII Για την αναπαράσταση γραμμάτων και άλλων συμβόλων σε δυαδικά ψηφία  αλφαριθμητικός κώδικας (alphanumeric code) ASCII = American Standard Code for Information Interchange ή Αμερικανικός πρότυπος κώδικας για την ανταλλαγή πληροφοριών Συμπεριλαμβάνει 128 αλφαριθμητικά στοιχεία: –94 στοιχεία που μπορούν να εκτυπωθούν (26 κεφαλαία and 26 μικρά γράμματα, 10 αριθμούς, 32 ειδικά σύμβολα) –34 στοιχεία που δεν μπορούν να εκτυπωθούν (χαρακτήρες που χρησιμοποιούνται στον έλεγχο υπολογιστών) Χρησιμοποιεί 7 δυαδικά ψηφία για την παρουσίαση των 128 αλφαριθμητικών στοιχείων

ASCII Table A 6 A 5 A 4 A 3 A 2 A 1 A 0

ASCII με Δυαδικό Ψηφίο Ισοτιμίας Το δυαδικό ψηφίο ισοτιμίας (parity bit) χρησιμοποιείται για την ανίχνευση λαθών σε δεδομένα επικοινωνίας και υπολογισμού Δηλαδή προστίθεται ένα 8 ο ψηφίο στον κώδικα ASCII Ζυγή (Περιττή) ισοτιμία: τοποθετείτε το ψηφίο ισοτιμίας έτσι ώστε ο συνολικός αριθμός των ψηφίων που έχουν την τιμή 1 μέσα στον οκταψήφιο κώδικα να είναι ζυγός (περιττός) Παράδειγμα: –Κάνε τον επταψήφιο κώδικα σε οκταψήφιο κώδικα με ζυγή ισοτιμία  –Κάνε τον επταψήφιο κώδικα σε οκταψήφιο κώδικα με περιττή ισοτιμία 

Δυαδική Λογική Ασχολείται με λογικές πράξεις και δυαδικές μεταβλητές που μπορούν να πάρουν τις δύο διακριτές τιμές 0 και 1 (ή αντιστοίχως σωστό και λάθος) Τρεις βασικές πράξεις: Αντιστροφή (ΝΟΤ), ΚΑΙ (ΑΝD), Ή (OR) Δυαδικές / λογικές μεταβλητές αναπαριστούνται με γράμματα: Α, Β, … Δυαδική λογική συνάρτηση: F(μεταβλητές) = έκφραση

Δυαδική Λογική Συνάρτηση F(μεταβλητές) = έκφραση Παράδειγμα : F(a,b) = a ’ b + b ’ G(x,y,z) = x (y+z ’ ) Σύνολο δυαδικών μεταβλητών Τελεστές ( +,, ’ ) Τελεστές ( +,, ’ ) Μεταβλητές Μεταβλητές Σταθερές ( 0, 1 ) Σταθερές ( 0, 1 ) Παρενθέσεις Παρενθέσεις

Βασικοί Λογικοί Τελεστές (Basic Logic Operators) AND (επίσης, ) OR (επίσης +, ) NOT (επίσης ’, ) F(a,b) = a b, διαβάζεται: η F είναι 1 αν και μόνο αν το a = b = 1 G(a,b) = a+b, διαβάζεται: η G είναι 1 αν το a = 1 ή το b = 1 H(a) = a ’, διαβάζεται: η H είναι 1 αν το a = 0 Δυαδικοί (Binary) Μοναδιαίος (Unary)

Βασικές Λογικές Πράξεις 1-bit logic AND μοιάζει με δυαδικό πολλαπλασιασμό: 0 0 = 0,0 1 = 0, 1 0 = 0,1 1 = 1 1-bit logic OR μοιάζει με δυαδική πρόσθεση, εκτός από μία πράξη: = 0,0 + 1 = 1, = 1,1 + 1 = 1 (≠ 10 2 )

Διατάξεις Ψηφιακής Λογικής Λογικές πύλες (Logic gates) –Συμβολική αναπαράσταση ηλεκτρονικών κυκλωμάτων στα οποία εισέρχονται ένα ή δύο ψηφιακά σήματα (input signals) και εξέρχεται ένα ψηφιακό σήμα (output signal) Πίνακες Αληθείας (Truth table) –Ορίζει όλες τις πιθανές τιμές των εισερχόμενων και εξερχόμενων σημάτων μίας λογικής πύλης, δηλ. ορίζει την λογική πράξη που αναπαριστά η πύλη

Πύλη Αντιστροφής NOT (Inverter) AF F = A’ A NOT Το F είναι σωστό (1) αν το Α είναι λάθος (0)

Πύλη AND Το F είναι σωστό (1) αν το Α είναι σωστό (1) και το Β είναι σωστό (1) AB F=A B Input AND A B F F = AB

Πύλη OR Το F είναι σωστό (1) αν το Α είναι σωστό (1) ή το Β είναι σωστό (1) 2-Input OR A B F F = A+B AB Input OR

Πύλη NAND Το F είναι λάθος αν το Α είναι σωστό και το Β είναι σωστό AB F=(A B)’ Input AND 2-Input NAND A B F F = (AB)’

Πύλη NOR Το F είναι σωστό αν το Α είναι λάθος και το Β είναι λάθος 2-Input NOR A B F F = (A+B)’ AB Input NOR

Πύλη XOR Το F είναι λάθος (0) αν το Α και το Β έχουν την ίδια τιμή 2-Input XOR A B F F = A + B AB Input XOR

Πύλη XNOR Το F είναι σωστό (1) αν το Α και το Β έχουν την ίδια τιμή 2-Input XNOR A B F F = (A + B)’ ABF=(A+B) Input XNOR

Χρονικό Διάγραμμα A B F=A B + G=A + B H=A’ t0t0 t1t1 t2t2 t3t3 t4t4 t5t5 t6t6 Εισερχόμενα σήματα Σήμα που Εξέρχεται από την πύλη Βασική Παραδοχή: Παίρνει χρόνο μηδέν για την μεταβίβαση σημάτων από πύλες Μεταβάσεις Καθορισμένος χρόνος

Κύκλωμα Συνδυαστικής Λογικής Από Λογική Συνάρτηση Λογική Συνάρτηση: F = A’ + BC’ + A’B’ Ένα λογικό κύκλωμα που υπολογίζει την συνάρτηση F μπορεί να δημιουργηθεί ενώνοντας τα εισερχόμενα σήματα στις λογικές πύλες που εκφράζουν τις λογικές πράξεις –Εισερχόμενα σήματα  δυαδικές μεταβλητές (A, B, C) –Εξερχόμενο σήμα  το αποτέλεσμα της λογικής συνάρτησης (F) –Πύλες λογικής  από πράξεις λογικής

Κύκλωμα Συνδυαστικής Λογικής Από Λογική Συνάρτηση Λογική Συνάρτηση: F = A ’ + B C ’ + A ’ B ’ A B C F Β C’ Α’ Β’ A’A’

Αθροιστής 1ος ψηφίου (1-bit Adder) Προσθέτει δύο δυαδικά ψηφία Τέσσερις πιθανές πράξεις: –0+0= 0 –0+1= 1 –1+0= 1 –1+1=10 Η υλοποίηση του κυκλώματος απαιτεί 2 εξερχόμενα σήματα: το άθροισμα και το κρατούμενο ψηφίο

Δυαδικός Ημιαθροιστής Κάνει 1-bit πρόσθεση. Εισερχόμενα: A 0, B 0 Εξερχόμενα: S 0, C 1 Λογική συνάρτηση: S 0 = A 0 B 0 ’+A 0 ’B 0 = A 0  B 0 C 1 = A 0 B 0 A0A0 B0B0 S0S0 C1C Πίνακας Αληθείας

S 0 = A 0 B 0 ’+A 0 ’B 0 = A 0  B 0 C 1 = A 0 B 0 1 bit Ημιαθροιστής A0A0A0A0 B0B0B0B0 C1C1C1C1 S0S0S0S0 A0A0A0A0 B0B0B0B0 S0S0S0S0 C1C1C1C1 Λογικό Διάγραμμα Δυαδικός Ημιαθροιστής Μπλοκ Διάγραμμα