ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
γάλα κεφίρ (1/3) Μικροβιολογική ανάλυση των κόκκων κεφίρ
Advertisements

ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
Ανίχνευση αμύλου στα φυτά
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη. 1 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη 2 Ανίχνευση λιπών, πρωτεϊνών και αμύλου.
γάλα κεφίρ (2/3) Μικροβιολογική ανάλυση του γάλακτος κεφίρ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου (κατεύθυνσης) Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης Όργανα-Συσκευές Όργανα-Συσκευές ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Αντιδραστήρια Υλικά Αντιδραστήρια Υλικά 200 ml νερό αποσταγμένο.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Ρολόι ιωδίου.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης B΄ Τάξη Λυκείου B΄ Τάξη Λυκείου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Άσκηση 7 Εργαστηριακού οδηγού.
Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών Τοπικός διαγωνισμός Χ Η Μ Ε Ι Α Σ 2010 ( ΕΚΦΕ Χαλανδρίου – Ν. Ιωνίας )
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Β΄ Γυμνασίου Παρασκευή Διαλυμάτων Ιδιότητες Υλικών Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
ΕΝΖΥΜΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΟΞΥΓΑΛΑΚΤΙΚΗΣ ΖΥΜΩΣΗΣ Εργαστήριο Χημείας & Τεχνολογίας Τροφίμων - Άσκηση 8η.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Πρακτική Άσκηση 2012 ΕΝΤΑ ΝΑΣΚΑ Επιστήμη Φυτικής Παραγωγής.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΙΔΗΡΟΥ - ΧΑΛΚΟΥ
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Διαχωρισμός μειγμάτων
ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ
Καλλιέργεια βακτηρίων
Copyright© 2007 (Ν. 2121/93), Αριστέα Βελεγράκη.
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΑΣΠΙΡΙΝΗ.
Παρατήρηση φυτικών και ζωικών ιστών
Μικροσκοπική παρατήρηση πυρήνων μετά από ειδική χρώση
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Μικροσκοπική παρατήρηση στομάτων φύλλων, καταφρακτικών κυττάρων και χλωροπλαστών Άσκηση 4 εργαστηριακού οδηγού Β ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ Βιολογία Γ.Παιδείας.
11η εργαστηριακή άσκηση Β Λυκείου
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Διαλυτότητα ουσιών στο νερό και την αιθανόλη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ Άσκηση 1η(α) εργαστηριακού οδηγού: Καλλιέργεια βακτηρίων Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης 2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2006-2007

Όργανα και υλικά Λύχνος Bunsen ή γκαζάκι Τρίποδο με πλέγμα 6 αχρησιμοποίητα τρυβλία Petri Γυάλινη ράβδος Ποτήρι ζέσεως των 500 ml Σύρμα εμβολιασμού ή βελόνα ανατομίας 200 ml νερό απεσταγμένο ή απιονισμένο ή εμφιαλωμένο (μη χλωριωμένο ) 3g Agar 4g θρεπτικό υλικό LB (Luria Browth) Χώμα Ζυγός ακριβείας

Όργανα και υλικά γκαζάκι Χώμα 6 τρυβλία petri Ζυγός ακριβείας Γυάλινη ράβδος Ποτήρι ζέσεως των 500 ml απιονισμένο νερό Agar θρεπτικό υλικό lb Χώμα 6 τρυβλία petri βελόνα ανατομίας Ζυγός ακριβείας

Παρασκευή θρεπτικού υλικού Στο ζυγό ακριβείας ζυγίζουμε 3g Agar και 4g θρεπτικό υλικό LB

Στο ποτήρι ζέσεως των 500 ml ζεσταίνουμε 200 ml νερό (κοντά στο σημείο βρασμού) διαλύουμε 3g Agar σιγά-σιγά και στη συνέχεια προσθέτουμε 4g θρεπτικό υλικό LB, ανακατεύοντας συνεχώς

Αφήνουμε το διάλυμα να βράσει για μερικά λεπτά προκειμένου να αποστειρωθεί ΠΡΟΣΟΧΗ ΞΕΧΥΛΙΖΕΙ

τα οποία αριθμούμε από 1 ως 6. Αφού κρυώσει, αλλά πριν στερεοποιηθεί, μεταφέρουμε το θρεπτικό υλικό στα πλαστικά τρυβλία Petri, τα οποία αριθμούμε από 1 ως 6. Εάν υπάρχει αποστειρωτικός κλίβανος τα έχουμε αποστειρώσει από πριν (προσοχή δεν τα θερμαίνουμε σε υψηλή θερμοκρασία)

Εμβολιασμός Αφήνουμε το τρυβλίο 1 ανοιχτό μέσα στην τάξη για πέντε λεπτά το τρυβλίο 2 ανοιχτό έξω από την τάξη για πέντε λεπτά Ένας μαθητής ανοίγει το τρυβλίο 3 και το αγγίζει με το δάχτυλο του. Ένας άλλος μαθητής πλένει τα χέρια του με σαπούνι και χωρίς να τα στεγνώσει ανοίγει το 4 και το αγγίζει με το δάχτυλο του.

Αποστειρώνουμε στη φλόγα τη βελόνα ανατομίας και προσθέτουμε λίγο χώμα στο τρυβλίο 5 Αφήνουμε το τρυβλίο 6 συνεχώς κλειστό, ώστε να χρησιμοποιηθεί ως «μάρτυρας», για σύγκριση με τα άλλα τρυβλία

Τρόποι εμβολιασμού Καλλιέργεια βακτηρίων στην οποία διακρίνεται ή πορεία του σύρματος εμβολιασμού

Τοποθετούμε τα τρυβλία σε θερμοκρασία δωματίου και μακριά από το ηλιακό φως. Μετά από δύο ημέρες παρατηρούμε σε ποια από τα αριθμημένα τρυβλία έχουν εμφανιστεί αποικίες (διακρίνονται σα στρογγυλοί, συνήθως, υπόλευκοι κύκλοι) Όταν οι αποικίες είναι εμφανείς μπορούμε να επιβραδύνουμε την ανάπτυξη των μικροοργανισμών μεταφέροντας τις καλλιέργειες στη συντήρηση του ψυγείου (θερμοκρασία 5-10οC)

Αποικίες που δημιουργήθηκαν μετά από μια εβδομάδα ανοιχτό μέσα στην τάξη ακάθαρτο δάχτυλο ανοιχτό έξω από την τάξη καθαρό δάχτυλο χώμα μάρτυρας

Προσέξτε τις διαφορετικές, σε σχήμα και χρώμα, αποικίες που δημιουργήθηκαν στο τρυβλίο με το χώμα Ανάπτυξη μυκήτων

Αποικίες βακτηρίων στο τρυβλίο που έμεινε ανοιχτό για 5 λεπτά στον εξωτερικό χώρο του σχολείου

Πολλαπλασιασμός βακτηρίων

ΠΡΟΣΟΧΗ για την αποφυγή τυχόν μολύνσεων: ΠΡΟΣΟΧΗ για την αποφυγή τυχόν μολύνσεων: Επειδή η μικροσκοπική παρατήρηση των μικροβίων απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική, δε συνιστάται ή παρατήρησή τους με το μικροσκόπιο, παρόλο που τα μικρόβια που αναπτύσσονται είναι πιθανότατα ακίνδυνα

ΠΡΟΣΟΧΗ για την αποφυγή τυχόν μολύνσεων: ΠΡΟΣΟΧΗ για την αποφυγή τυχόν μολύνσεων: Πριν από το πείραμα καθαρίζουμε και απολυμαίνουμε την επιφάνεια εργασίας με χαρτί κουζίνας και οινόπνευμα και Καλή επιτυχία μετά το τέλος του πειράματος απολυμαίνουμε τα χρησιμοποιημένα σκεύη με βρασμό για μερικά λεπτά.