ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένας άντρας μέσα σε ένα αερόστατο συνειδητοποιεί ότι έχει χαθεί
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
Αιτιολογικές προτάσεις
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
Πώς μπορείς να μάθεις να χρησιμοποιείς τις πιθανότητες.
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Το μεγάλο μυστικό Η δική μου περιπέτεια.
Δευτερεύουσες προτάσεις.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες προτάσεις
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
Είναι σωστό να κατεβάζω ταινίες και μουσική μέσω Ίντερνετ? Όχι, καθώς κάποιος άνθρωπος έχει τα πνευματικά δικαιώματα επειδή το δημιούργησε. Ναι, αφού γλυτώνω.
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
ΣΥΝΟΛΑ.
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Ευθύς και πλάγιος λόγος
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Αγαπημένο μου παιδί....
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Συνέντευξη με νήπια.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας
Τα σημεία στίξης Β΄τάξη.
Αγαπημένο μου παιδί....
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Λίγα λόγια για σένα. Αυτό το προγραμματάκι έγινε για να σε
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Βδομάδα 3_ Hobbies and pastimes.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις

ΓΙΑΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ Εισάγουν μια ερώτηση, με τρόπο πλάγιο, δηλ. η ερώτηση, η οποία διατυπώνεται με την πλάγια πρόταση, δε λέγεται απευ-θείας, αλλά σαν συμπλήρωμα ενός ρήμα-τος.

ΠΩΣ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ με ερωτηματικές αντωνυμίες: ποιος, πό-σος, τι.. με ερωτηματικά επιρρήματα: πού, πότε, πώς.. με συνδέσμους: αν, γιατί, μήπως, αν θα..

ΕΙΔΗ ΠΛΑΓΙΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ Πλάγιες ερωτήσεις Ολικής Άγνοιας, όταν αγνοείται όλο το περιεχό-μενο της ερώτησης και περιμένουμε ως απάντηση μόνο ένα ναι ή όχι ή μια άλλη λέξη ή φράση με παρόμοια σημασία (με τα ερωτηματικά μό-ρια αν και μήπως) Πλάγιες ερωτήσεις Μερικής Άγνοιας, όταν αγνοείται μόνο ένα μέ-ρος του περιεχόμενου της ερώτησης και περιμένουμε μια απάντηση που να διασαφηνίζει αυτό το μέρος της ερώτησης΄ η απάντηση δεν είναι ναι ή όχι, αλλά διαφορετική κάθε φορά. (με ερωτηματικές αντω-νυμίες και με ερωτηματικά επιρρήματα)

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Αντικείμενο ρημάτων που σημαίνουν ερώτηση, απορία, αμφιβολία, γνώση, αίσθηση, σκέψη.., ή περιφράσεων ίδιας σημασίας με τη σημασία των ρημάτων. Εξαρτώνται από τα ρήματα: ερωτώ, εξετάζω, θαυμάζω, απορώ, αμφιβάλλω, αναρωτιέμαι.. σκέπτομαι, συλλογίζομαι, λογαριάζω.. λέω, εξηγώ, θυμούμαι, γράφω.. βλέπω, ακούω, κοιτάζω, αισθάνομαι, νιώθω, ξέρω, γνωρίζω, αγνοώ.. φροντίζω, προσπαθώ, δοκιμάζω, παλεύω.. Εξαρτώνται από τις περιφράσεις: δεν είμαι βέβαιος, δεν έχω ιδέα, δε βρίσκω εξήγηση, έχω την απορία..

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Υποκείμενο απρόσωπων εκφράσεων που έ-χουν σημασία συγγενική με τη σημασία των προηγούμενων ρημάτων. Απρόσωπες εκφράσεις: είναι ζήτημα, είναι παράξενο, είναι θέμα, είναι περίεργο, δεν είναι βέβαιο, δεν είναι παράξενο, δεν υπάρχει ζήτη-μα, δεν υπάρχει πληροφορία, δεν υπάρχει είδηση, δεν υπάρχει θέμα, είναι γνωστό..

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Επεξήγηση ουσιαστικού ή ουδετέρου δεικτικής ή αόριστης αντωνυμίας, με σημασία σχετική με τα προηγούμενα ρήματα. ερώτηση, απορία, αμφιβολία, σκέψη, γνώση.. αυτό, τούτο, εκείνο, ένα, κάποιο, κάτι.. Η πλάγια ερωτηματική πρόταση ως επεξήγηση χωρίζεται στο γραπτό λόγο πάντα με κόμμα.

ΑΣΚΗΣΗ Αφού βρείτε τις πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις, να επισημάνετε τον τρόπο εισαγωγής και τη συντακτική θέση τους. Να κάνετε κλικ κάθε φορά, για να δείτε τις σωστές απαντήσεις. Πώς εισάγεται; Η συντακτική θέση; Ρώτησε τον Πέτρο μήπως θέλει κάτι. Δεν υπάρχει πληροφορία αν θα γίνει απεργία. Η απορία μου ήταν αυτή, πού θα βρούμε τα λεφτά. Δεν κατάλαβα κάτι, τι ήταν οι γλάροι. Δεν ξέρετε πόσο σας σκέφτομαι. Είναι παράξενο πώς έγινε το γεγονός. Αμφιβάλλω αν θα τα καταφέρω. Δεν είναι ζήτημα αν φύγει το πλοίο μια ώρα αργότερα. Μια σκέψη έκανα, πότε θα πάμε στο μουσείο. Είναι γνωστό πού θα πάει η Γιασμίνα το απόγευμα. μήπως αντικείμενο αν υποκείμενο πού επεξήγηση τι επεξήγηση πόσο αντικείμενο πώς υποκείμενο αν αντικείμενο αν υποκείμενο πότε επεξήγηση πού υποκείμενο