Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
H πνευματική χαρά μέσα στην Εκκλησία
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Δρόμος αρετής και δύναμης
«ΝΗΣΤΕΙΑ».
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Ειρήνη-Δήμητρα Δημητρακοπούλου
23. Η εξάπλωση του Χριστιανισμού στη Δυτική Ευρώπη
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Μέγας Βασίλειος Γρηγόριος Θεολόγος
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
Σελ. 6Ο από το Επιλέγω και Πραγματοποιώ η ασκ. 2 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης Τμήμα: Α1 Ημερομηνία: 10/12/14.
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Μέλη ομάδας: Κων/νος Τσερμπάκ-Κων/νος Θανουρής. ΜΟΡΦΕΣ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ.
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Μια εργασία των μαθητών του Β3 Υπεύθυνη καθηγήτρια Σαχάμη Φωτεινή
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Μονή Κύκκου.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
Οι Τρεις Ιεράρχες Oι τρεις Ιεράρχες της Εκκλησίας μας, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου.
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ.
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
Οι Τρεις Ιεράρχες Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν από τους πιο φωτισμένους ανθρώπους της εποχής τους: είναι οι προστάτες μαθητών και δασκάλων στα σχολεία γιορτάζεται.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Η ορθόδοξη άσκηση.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
1 Εργασία της Γ’ Τάξης για τη Μεγάλη Εβδομάδα Επιμέλεια Εβελίνα π. (Γ2).Κατερίνα Γ. (Γ2)
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ…ΓΙΑΤΙ ;. Και πήρε μαζί του ο Μωϋσής τα οστά του Ιωσήφ, γιατί είχε ορκίσει με όρκο τους υιούς Ισραήλ λέγοντας. Ο Θεός βεβαίως θα.
Τριώδιο.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 13Κ3: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΣΚΗΣΗ ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Μέγας Βασίλειος Πέρρα Μαρία Φεφέ Αικατερίνη Παπαδόπουλος Νίκος
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
Οι Τρεις Ιεράρχες Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν από τους πιο φωτισμένους ανθρώπους της εποχής τους: είναι οι προστάτες μαθητών και δασκάλων στα σχολεία γιορτάζεται.
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
για να σχηματίσω τη λέξη
Οι Τρεις Ιεράρχες Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν από τους πιο φωτισμένους ανθρώπους της εποχής τους: είναι οι προστάτες μαθητών και δασκάλων στα σχολεία γιορτάζεται.
Οι Τρεις Ιεράρχες Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν από τους πιο φωτισμένους ανθρώπους της εποχής τους: είναι οι προστάτες μαθητών και δασκάλων στα σχολεία γιορτάζεται.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.
H πνευματική χαρά μέσα στην Εκκλησία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ

ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

– Τι ονομάζουμε στην εκκλησιαστική γλώσσα «άσκηση»;

Είναι ο αγώνας του ανθρώπου εναντίον των παθών του όπως: εγωισμός εγωισμός υπερηφάνεια υπερηφάνεια φιληδονία φιληδονία φιλαργυρία φιλαργυρία συμφέρον συμφέρον ψεύδος ψεύδος κακοί λογισμοί κακοί λογισμοί θυμός θυμός μνησικακία μνησικακία κατάκριση κατάκριση Συκοφαντία κ.τλ.π Συκοφαντία κ.τλ.π

Η άσκηση αυτή είναι χρέος όλων των χριστιανών ή μόνο των μοναχών; Η άσκηση αυτή είναι χρέος όλων των χριστιανών ή μόνο των μοναχών;

Η άσκηση ως τρόπος χριστιανικής ζωής είναι χρέος όλων των χριστιανών, είτε είναι μοναχοί είτε κοσμικοί-λαϊκοί. Οι απαιτήσεις της άσκησης τροποποιούνται όμως σε σχέση με τις συνθήκες στις οποίες επιλέγει να ζει ο χριστιανός. Η άσκηση ως τρόπος χριστιανικής ζωής είναι χρέος όλων των χριστιανών, είτε είναι μοναχοί είτε κοσμικοί-λαϊκοί. Οι απαιτήσεις της άσκησης τροποποιούνται όμως σε σχέση με τις συνθήκες στις οποίες επιλέγει να ζει ο χριστιανός.

Οι μοναχοί ασκούνται για πνευματική τελείωση με: Οι μοναχοί ασκούνται για πνευματική τελείωση με: 1. Μετάνοια[μετά+ νους] 2. Αδιάλειπτη προσευχή…. 3. Νηστεία [νη + εσθίω] 4. Ακτημοσύνη

Οι λαϊκοί πώς ασκούνται, αφού είναι ισάξιες μορφές άσκησης; Οι λαϊκοί πώς ασκούνται, αφού είναι ισάξιες μορφές άσκησης;

Οι κοσμικοί ασκούνται: Οι κοσμικοί ασκούνται: Μέσα στην κοινωνία, με αγώνες (επικράτηση της ειρήνης, δικαιοσύνης, ισότητας, καλύτερη ζωή, αποδέσμευση από τον καταναλωτισμό, για την επικράτηση του λόγου του Θεού) Μέσα στην κοινωνία, με αγώνες (επικράτηση της ειρήνης, δικαιοσύνης, ισότητας, καλύτερη ζωή, αποδέσμευση από τον καταναλωτισμό, για την επικράτηση του λόγου του Θεού) Συζυγική αγάπη, συντροφικότητα, ανατροφή και αποκατάσταση των τέκνων. Συζυγική αγάπη, συντροφικότητα, ανατροφή και αποκατάσταση των τέκνων.

‘Αρα: ‘Αρα: Ο ένας τρόπος άσκησης συμπληρώνει τον άλλο. Ο ένας τρόπος άσκησης συμπληρώνει τον άλλο.

Η άποψη του Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «Απατάσθε αν νομίζετε ότι υπάρχουν άλλα πράγματα που απαιτούνται από τους κοσμικούς και άλλα από τους μοναχούς… Όλοι θα λογοδοτήσουν παρόμοια» (ομιλία εις προς Εβραίους 7,4 PG (ομιλία εις προς Εβραίους 7,4 PG.63.68

Πότε και πώς ξεκίνησε ο Μοναχισμός; Πότε και πώς ξεκίνησε ο Μοναχισμός;

–Οι ρίζες του Μοναχισμού βρίσκονται στην Καινή Διαθήκη. –Όμως κατά τον 3 ο αι. οι αναχωρητές αποδοκιμάζουν την υποκρισία του κόσμου που παρατηρείται πλέον και μέσα στις χριστιανικές κοινότητες. –Και οι διωγμοί συντέλεσαν στην απομάκρυνσή τους από τις πόλεις.

Παράδειγμα, πρότυπο αναχωρητή, είναι ο Μ. Αντώνιος ( ),ο οποίος πούλησε τα υπάρχοντά του στους φτωχούς μόνασε στη Μέση Αίγυπτο. Πολλοί άλλοι ασκητές εγκαθίστανται κοντά στο ασκητήριό του. Παράδειγμα, πρότυπο αναχωρητή, είναι ο Μ. Αντώνιος ( ),ο οποίος πούλησε τα υπάρχοντά του στους φτωχούς μόνασε στη Μέση Αίγυπτο. Πολλοί άλλοι ασκητές εγκαθίστανται κοντά στο ασκητήριό του. Στο Δέλτα του Νείλου σχηματίζονται οι Λαύρες (=μοναχικές συνοικίες). Κοινή λατρεία το Σάββατο ή την Κυριακή. Στο Δέλτα του Νείλου σχηματίζονται οι Λαύρες (=μοναχικές συνοικίες). Κοινή λατρεία το Σάββατο ή την Κυριακή.

Ο μοναχισμός οργανώνεται. Η μετάβαση από τον αναχωρητισμό στο κοινόβιο μοναστήρι έγινε από τον Παχώμιο (+346).Ιδρύει μοναστήρια στη Θηβαίδα της Α. Αιγύπτου. Είναι ο πατέρας του κοινοβιακού μοναχισμού. Η μετάβαση από τον αναχωρητισμό στο κοινόβιο μοναστήρι έγινε από τον Παχώμιο (+346).Ιδρύει μοναστήρια στη Θηβαίδα της Α. Αιγύπτου. Είναι ο πατέρας του κοινοβιακού μοναχισμού. Από εκεί ο μοναχισμός διαδόθηκε στη χερσόνησο του Σινά, στην Παλαιστίνη, στη Συρία και στη Μ. Ασία. Έπειτα και στη Δύση. Από εκεί ο μοναχισμός διαδόθηκε στη χερσόνησο του Σινά, στην Παλαιστίνη, στη Συρία και στη Μ. Ασία. Έπειτα και στη Δύση.

Ποια ήταν η προσφορά του Μ. Βασιλείου στο μοναχισμό; Ο Μ. Βασίλειος κατόπιν κατοχύρωσε με κανόνες, ως νομοθέτης, το κοινοβιακό σύστημα και καθόρισε με σαφήνεια τους κανόνες λειτουργίας του. Είναι ο ρυθμιστής του κοινοβιακού μοναχισμού. Ο Μ. Βασίλειος κατόπιν κατοχύρωσε με κανόνες, ως νομοθέτης, το κοινοβιακό σύστημα και καθόρισε με σαφήνεια τους κανόνες λειτουργίας του. Είναι ο ρυθμιστής του κοινοβιακού μοναχισμού. Το κοινόβιο αποτελεί τη μικρογραφία της πρώτης χριστιανικής κοινότητας των Ιεροσολύμων. Το κοινόβιο αποτελεί τη μικρογραφία της πρώτης χριστιανικής κοινότητας των Ιεροσολύμων.

Ποια είναι η κοινωνική και η πνευματική προσφορά του μοναχισμού; Ποια είναι η κοινωνική και η πνευματική προσφορά του μοναχισμού;

 Τα μοναστήρια κτίζονταν δίπλα στα αστικά κέντρα για να βοηθούν την εκκλησία στο έργο της (νοσοκομεία, γηροκομεία, ορφανοτροφεία και άλλα ευαγή ιδρύματα, π.χ «Βασιλειάδα»).  Κέντρα προστασίας των υποδούλων.  Κέντρα αγωγής και εκπαίδευσης των νέων.  Διέσωσαν και καλλιέργησαν όχι μόνο τα θεολογικά γράμματα αλλά και τη θύραθεν παιδεία.  Συντήρηση και αντιγραφή χειρογράφων.

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ- λόγια της ερήμου Ρώτησαν το Αββά Αγάθωνα τι είναι αγάπη. Και εκείνος ο μακάριος που είχε αποκτήσει τη βασίλισσα των αρετών σε τέλειο βαθμό, αποκρίθηκε: «αγάπη είναι να βρω ένα λεπρό και να του δώσω ευχαρίστως το σώμα μου, κι αν είναι δυνατόν να πάρω το δικό του» Ρώτησαν το Αββά Αγάθωνα τι είναι αγάπη. Και εκείνος ο μακάριος που είχε αποκτήσει τη βασίλισσα των αρετών σε τέλειο βαθμό, αποκρίθηκε: «αγάπη είναι να βρω ένα λεπρό και να του δώσω ευχαρίστως το σώμα μου, κι αν είναι δυνατόν να πάρω το δικό του»

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ- λόγια της ερήμου «ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟΝ, έλεγε στους μαθητάς του ο καθηγητής της ερήμου Μ. Αντώνιος, γιατί τον αγαπώ. Η τελεία αγάπη «έξω βάλλει τον φόβον» «ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟΝ, έλεγε στους μαθητάς του ο καθηγητής της ερήμου Μ. Αντώνιος, γιατί τον αγαπώ. Η τελεία αγάπη «έξω βάλλει τον φόβον» Γεροντικον,θεσ/κη 1969,εκδ.Ρηγοπ.,σελ.108 Γεροντικον,θεσ/κη 1969,εκδ.Ρηγοπ.,σελ.108

Α Γ Ι Ο Ο Ρ Ο Σ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Α Γ Ι Ο Ο Ρ Ο Σ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Τ Ε Λ Ο Σ Τ Ε Λ Ο Σ Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ Ε Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ Ε