Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Advertisements

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Σοφές φράσεις του μικρού Βούδα για να ζεις πάντα καλά.
Ο βασιλιάς των βατράχων
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Αυτός : "θα παραγγείλω πίτσα Θέλεις και εσύ κάτι να σου παραγγείλω;"
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Δευτερεύουσες προτάσεις.
O Σωκράτης και το τεστ του φιλτραρίσματος
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Διαχείριση της σχολικής τάξης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Δημιουργία Διαφανειών
Οι μαθήτριες Ε΄ Δημοτικού Σταυρίνα Άννα. Μια φορά και έναν καιρό στο σχολείο των κοντοπόδαρων καθώς παίζανε μπάλα εμφανίστηκε ένας μακροπόδαρος που τον.
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Επικοινωνία σχολείου-οικογένειας
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Η ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η δημιουργία της περίληψης στηρίζεται στην τεχνική των «σημειώσεων», δηλαδή τη σύντομη καταγραφή των κύριων σημείων ενός κειμένου και την απόδοσή.
Η περιληψη.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Ευθύς και πλάγιος λόγος
Καταγραφή ιδεών Το πρώτο βήμα στη συγγραφή της έκθεσής σας είναι να καταγράψετε όλες τις ιδέες σας. Δε χρειάζεται να τις γράψετε με κάποια σειρά, αργότερο.
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΑΝΤΖΕΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Παράγραφοι-σύνδεση-σχέση με το κείμενο 3 παράγραφοι στο κείμενο του Καποδίστρια: 1) η έλλειψη κρατικής οργάνωσης, όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση ο Καποδίστριας.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις
Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Χρόνος χρήσης ψηφιακών συσκευών
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο ΕΝΟΤΗΤΑ 3η Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο

προτασεισ κρισησ Οι κύριες προτάσεις κρίσης μετατρέπονται σε δευτερεύουσες ειδικές προτάσεις: Ευθύς λόγος: Θυμούμαι τις μέρες εκείνες. Πλάγιος λόγος: Λέει ότι θυμάται τις μέρες εκείνες.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ Οι κύριες προτάσεις επιθυμίας μετατρέπονται σε βουλητικές προτάσεις: Ευθύς λόγος: Φύγε αμέσως. Πλάγιος λόγος: Τον πρόσταξε να φύγει αμέσως.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Οι κύριες ερωτηματικές προτάσεις (ευθείες ερωτήσεις) μετατρέπονται σε δευτερεύουσες ερωτηματικές προτάσεις (πλάγιες ερωτή­σεις): Ευθύς λόγος: Γιατί δεν ήρθες; Πλάγιος λόγος: Τον ρώτησε γιατί δεν ήρθε.

Δευτερευουσεσ προτασεισ Οι δευτερεύουσες προτάσεις μένουν δευτερεύουσες: Ευθύς λόγος: Αν δε φας τώρα το φαγητό σου [= υποθετική πρόταση], δε θα μεγαλώσεις. Πλάγιος λόγος: Του είπε ότι, αν δεν έτρωγε τότε το φαγητό του [= υποθετική πρόταση], δε θα μεγάλωνε.

Αλλαγεσ κατα τη μετατροπη Όταν ο ευθύς λόγος μετατρέπεται σε πλάγιο, εκτός από τις αλλαγές στις εγκλίσεις, στους χρόνους και στα πρόσωπα του ρήματος καθώς και στις αντωνυμίες, μπορεί να αλλάξει και το τοπικό ή χρονικό επίρρημα. Ευθύς λόγος: Τώρα εγώ δε θέλω, όπως χτες δεν ήθελε αυτός. Πλάγιος λόγος: Έλεγε ότι τότε αυτός δεν ήθελε, όπως την προηγούμενη μέρα δεν ήθελε εκείνος.

ΑΣΚΗΣΗ - Ποια λέξη και ποια φράση δεν έπρεπε ποτέ να έχει λεχθεί από ανθρώπινο στόμα; Η λέξη «ποτέ» και άρα, από εκεί και πέρα, οποιαδήποτε φράση έχει μέσα τη λέξη «ποτέ».

ΑΣΚΗΣΗ Πόσο επικίνδυνη λέξη είναι το «ίσως»; Ας είναι ευλογημένη τούτη η λέξη που μας βοηθάει να ζούμε. Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω.

ΑΣΚΗΣΗ Τελικά τι είναι σαφές στη ζωή μας; Τίποτα και γι’ αυτό δε φοβάμαι να αμφιβάλλω. Δεν εμπιστεύομαι τις απόλυτες βεβαιότητες και τις απόλυτες αλήθειες: προέρχονται από ανθρώπους ξύλινους, όχι από ανθρώπους με σάρκα και οστά.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ Διαβάζουμε προσεχτικά όλο το κείμενο, ώστε να έχουμε μια γενική ιδέα για το περιεχόμενό του, κάνοντας παράλληλα τις πρώτες πρόχειρες επισημάνσεις και υπογραμμίσεις. Επισημαίνουμε το νοηματικό κέντρο γύρω από το οποίο κινείται το περιεχόμενο του κειμένου. Σε μια δεύτερη και πιο προσεχτική ανάγνωση επισημαίνουμε με υπογραμμίσεις τις καίριες λέξεις και φράσεις (λέξεις – κλειδιά) και κρατάμε σημειώσεις σχετικές με τα επιμέρους θέματα.  Με τη βοήθεια των υπογραμμίσεων και των σημειώσεων διακρίνουμε τα επιμέρους θέματα του κειμένου, τα οποία διατυπώνουμε ένα ένα σε ρηματικό λόγο (σε προτάσεις ή σε μικρές περιόδους) Συνθέτουμε σε ενιαίο πυκνό και προσεγμένο κείμενο τις παραπάνω προτάσεις και περιόδους με τη σειρά τους συνδέοντάς τες μεταξύ τους με τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις· έτσι, έχουμε ολοκληρωμένο το κείμενο της περίληψης .

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ακολουθούμε μια αφαιρετική διαδικασία. Ωστόσο πρέπει να αποφεύγουμε την υπερβολική αφαίρεση και γενίκευση. Η περίληψη έχει την προσωπική μας σφραγίδα, το δικό μας ύφος (όχι εκείνο του αρχικού κειμένου). Ως προς το περιεχόμενο δε διατυπώνουμε σχόλια, ούτε αρνητικά ούτε θετικά, πάνω στα διάφορα σημεία του αρχικού κειμένου. Δε διατυπώνουμε γενικά προσωπικές μας απόψεις. Γενικά δεν πρέπει να παρεκκλίνει η περίληψή μας από το περιεχόμενο του αρχικού κειμένου, δεν το αλλοιώνουμε και δεν το παραποιούμε. Αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε αυτολεξεί ολόκληρες φράσεις του κειμένου, τις κλείνουμε σε εισαγωγικά. Το κείμενο της περίληψης είναι πυκνό και πολύ προσεγμένο από άποψη δομής και έκφρασης: χωρίς κενά, επαναλήψεις, πλεονασμούς και με συνοχή νοημάτων.