ΘΕΜΑ 2ο Τροχαία ατυχήματα –κυκλοφοριακή αγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Advertisements

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ
Α. Τ. Ε. Ι. Θεσσαλονίκης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμήμα Πολ. Έργων Υποδομής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2013.
Αθήνα, 6 Ιουνίου Οδική ασφάλεια στην Ελλάδα Η συμβολή της ΕΛΠΑ και οι προτάσεις της Η συμβολή της ΕΛΠΑ στα θέματα οδικής ασφάλειας (1)  Σήμανση.
Μια πόλη για τους πεζούς
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
 H λέξη νοοτροπία είναι ντεμοντέ- όταν, όμως, αυτή χρησιμοποιείται δίπλα στο επίθετο «κακή» (για να περιγράψει τον τρόπο που οδηγούν οι Ελληνες), τότε.
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΤΙΜΑ Κ.Ο.Κ.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΑΛΚΟΟΛ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ
Ιστορικη εξελιξη Κ.Ο.Κ-(ΣωστΗ οδικΗ συμπεριφορΑ)
ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΟΥΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ
Αλκοόλ ή οδήγηση Ι. Στ. Παπαδόπουλος.
Τροχοί κ΄ υγεία Εργασία: Οικιακής Οικονομίας Από τον μαθητή: Παναγιώτη Κάρκουλα.
ΕΡΕΥΝΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Γιώργος – Μιχαήλ Κλήμης, ΜΒΑ, PhD ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μαθήτρια:Ντανιέλα Τσομπανίκοβα
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Λ.Τ. ΚΑΡΥΑΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING. Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
Τροχαία ατυχήματα – κυκλοφοριακή αγωγή
- Kάθε μέρα χάνεται μια πενταμελής οικογένεια ή μια ομάδα μπάσκετ. - Kάθε δύο μέρες μια ποδοσφαιρική ομάδα θυσιάζεται στην άσφαλτο. - Kάθε εβδομάδα.
Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Οδική ασφάλεια και  οδός  κυκλοφορία  περιβάλλον.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Εργασία Οικιακής Οικονομίας Κυκλοφοριακή Αγωγή – Οδική Συμπεριφορά
Ζ. Καλαϊτζή Θέμα: Πρόληψη Ατυχημάτων Και Πρώτες βοήθειες
Εργασία Οικιακής Οικονομίας ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
1η Ερώτηση Ποιος και πότε δημιούργησε τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης; Οττο 1876 Καρλ Μπεντς 1855 Γκότλιμπ Ντάιμλερ 1901 Ρούντολφ Ντίζελ 1830.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Δημήτρης Σκέντζας Αντώνης Σταμάτης Στρατής Βαλάντης Υπερβολική ταχύτητα.
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΤΟΣ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
Άντρη Ορθοδόξου Μιχαήλ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ερευνητική εργασία 2 ου τετραμήνου Ο μάδα Τροχονόμοι Νίκος Πετράκης Θανάσης Τσιάμος Γιάννης Χατζόγλου Λουτσιάνο Σεριάνι.
Αποτελέσματα έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 14/2, 20/3, 27/3 του 2012 επί της Οδού Κων. Παλαιολόγου στην Σπάρτη. Στηρίχθηκε στην παρατήρηση της.
Κινητά Τηλέφωνα -Ασφάλεια-
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ:Γ2 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΩ ΕΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ.
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων Το 1896 καταγράφηκε ο πρώτος θάνατος λόγω οδικού δυστυχήματος. Κατά τη διερεύνηση του δυστυχήματος, ο ιατροδικαστής είχε τότε.
ΜΑΘΗΜΑ PROJECT - Α ΤΡΙΜΗΝΟ Νικόλαος Καλιβόπουλος - ΤΑΞΗ Α1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια-Ρίγγα Ειρήνη ΠΕ15 Αποφεύγω το Αλκοόλ.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Ο∆ΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ!
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Όνομα: ????????????????? Θέμα: Κυκλοφοριακή αγωγή
Γυμνάσιο Χαβαρίου Σχ. έτος:
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Κόκκινο, πράσινο, … STOP! ο κύριος ΚΟΚ είναι εδώ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. Έτος
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Θεμα: Τροχαια ατυχηματα
ΟΔΗΓΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ 2ο Τροχαία ατυχήματα –κυκλοφοριακή αγωγή

Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας 22 Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας 22.000 περίπου τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο 2.000 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 32.000. Δηλαδή κάθε χρόνο εξαφανίζεται μια ολόκληρη κωμόπολη από το χάρτη της Ελλάδας. Από το σύνολο των τραυματισμένων οι 4.000 είναι σοβαρά κι από αυτούς το 15% καταλήγουν στο θάνατο, ενώ πολλοί μένουν ανάπηροι .Είναι επίσης γεγονός ότι στην Ελλάδα μεταξύ των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων συμπεριλαμβάνονται κυρίως άτομα νεαρής ηλικίας    

Αίτια τροχαίων ατυχημάτων Ως προς τον άνθρωπο Υπερβολική ταχύτητα Αντικανονικό προσπέρασμα Είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας Οδήγηση σε κατάσταση μέθης Μη χρήση ζώνης –κράνους Παραβίαση προτεραιότητας Επιθετική-επιδεικτική οδήγηση Απόσπαση προσοχής Επιδεικτικοί αντικανονικοί ελιγμοί Ως προς το όχημα Η μεγάλη ηλικία του οχήματος Η κακή ή ανεπαρκής συντήρηση Μηχανικές και άλλες βλάβες Ο μεγάλος αριθμός κυκλοφορούντων δικύκλων Το υπέρβαρο και οι παραβάσεις φόρτωσης –διαστάσεις φορτίου Ο μη τακτικός μηχανικός έλεγχος Η κυκλοφορία μεγάλου αριθμού φορτηγών αυτ /των και αγροτικών μηχανημάτων Έλλειψη φώτων Διαρροή φορτίου (χαλίκι , μπετό ,πετρέλαια κλπ) Ως προς το οδικό δίκτυο και περιβάλλον Κακή κατάσταση του οδικού δικτύου Ανεπαρκής σήμανση και σηματοδότηση Πλήρης έλλειψη ή ανεπάρκεια του φωτισμού Χαμηλά πρότυπα κατασκευής Ανεπαρκή γεωμετρικά χαρακτηριστικά Ελλιπής σήμανση κατά τη διάρκεια κατασκευών Δυσμενείς περιβαλλοντολογικές συνθήκες

Συνέπειες τροχαίων ατυχημάτων Για το άτομο απώλεια της ανθρώπινης ζωής τραυματισμοί, αναπηρίες ψυχολογικά τραύματα ψυχικός πόνος για ολόκληρη την οικογένεια Για την κοινωνία απώλεια ανθρώπινου δυναμικού, ιδίως νέων ανθρώπων, με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση του κοινωνικού συνόλου δημογραφική συρρίκνωση απώλεια εργατικών χεριών οικονομική επιβάρυνση για περίθαλψη και σύνταξη του θύματος Προβλήματα στην κυκλοφορία των πολιτών, ενίσχυση εκνευρισμού, υποβάθμιση ποιότητας ζωής

Παιδί και τροχαία ατυχήματα Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων στα παιδιά έχουν σχέση: 1. Με το ίδιο το παιδί, την ηλικία του και τις φυσικές αδυναμίες της (το χαμηλό ανάστημα, το μικρότερο οπτικό πεδίο, τη νευρολογική του ανωριμότητα, την αδυναμία γνώσης των σημάτων, την παρορμητικότητα και ακόμα και τη γοητεία που προκαλεί ο κίνδυνος). 2. Το περιβάλλον του παιδιού, τους γονείς και τους δασκάλους του, την επίβλεψη και την εκπαίδευση που του παρέχουν. 3. Την κατάσταση του οδικού δικτύου της χώρας (το σχεδιασμό των δρόμων, τη σηματοδότηση, τη δόμηση). Στην Ελλάδα μόνο στο 10% του οδικού δικτύου μπορούν να αναπτυχθούν με ασφάλεια ταχύτητες μεγαλύτερες από 80 χιλιόμετρα την ώρα. 4. Τις αδυναμίες των οδηγών (επιπολαιότητα, ανεπαρκής εκπαίδευση, κακή συντήρηση των οχημάτων και μη τήρηση των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Παιδί και τροχαία ατυχήματα Στην Ελλάδα τα παιδιά εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα κυρίως ως πεζοί σε ποσοστό 45%, αποτελώντας έτσι μια ιδιαιτέρως ευπαθή ομάδα .Τα παιδιά, λόγω της μικρής τους ηλικίας, δεν έχουν την ωριμότητα των ενηλίκων για να καταλάβουν τι είναι επικίνδυνο και τι όχι .Έχουν παρορμητική συμπεριφορά, ιδιαίτερα όταν είναι με παρέα, περιορισμένο οπτικό πεδίο εξαιτίας του μικρού τους ύψους (το 1/3 λιγότερο από αυτό των ενηλίκων) και δεν μπορούν να αξιολογήσουν πόσο γρήγορα κινείται ένα αυτοκίνητο ή πόσο μακριά είναι, αφού δυσκολεύονται να καταλάβουν τη σχέση μεταξύ ταχύτητας, απόστασης και μεγέθους .Επίσης , θεωρούν ότι , αφού αυτά βλέπουν, τα βλέπουν και οι άλλοι, καθώς μεγάλο χρονικό διάστημα της προσχολικής και σχολικής τους ηλικίας είναι εγωκεντρικά.

Προστασία πεζών από τα τροχαία ατυχήματα. Κυκλοφορώ με ασφάλεια και το βράδι Υπολογίζω τον κίνδυνο Διαλέγω Ασφαλισμένους Χώρους παιγνιδιού Κοιτάζω και ακούω πεζός

Ασφαλής οδήγηση σωστή οδική συμπεριφορά Υπενθυμίζεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις, τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Οδηγώ με Ασφάλεια σημαίνει: Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κ.Ο.Κ. Δεν οδηγώ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά. Σέβομαι τα όρια ταχύτητας. Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα. Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη. Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα. Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων. Φορώ πάντοτε ζώνη ασφαλείας. Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας. Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος. Πριν ξεκινήσω για ταξίδι ελέγχω το όχημα που θα οδηγήσω.

Τροχαία ατυχήματα και κινητά τηλέφωνα Αυτοί που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση είναι περισσότερο επικίνδυνοι από τους μεθυσμένους οδηγούς . Ο χρόνος αντίδρασης, η τήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και ο έλεγχος της ταχύτητας του αυτοκινήτου επηρεάζονται αρνητικά σε σημαντικό βαθμό και οδηγούν σε κακή ποιότητα οδήγησης . Οι αρνητικές συνέπειες της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αποδεικνύονται περισσότερο επικίνδυνες και από ορισμένα αυξημένα επίπεδα αλκοόλης στο αίμα του  οδηγού.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ήσαν ενδεικτικά: Ο χρόνος αντίδρασης των οδηγών ήταν 50% μεγαλύτερος σε αυτούς που χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούσαν κανονικά   Οι οδηγοί που κρατούσαν στο χέρι το κινητό τηλέφωνο είχαν χρόνο αντίδρασης που ήταν κατά 30% μεγαλύτερος σε σύγκριση με αυτούς που είχαν επίπεδα αίματος αλκοόλης λίγο ψηλότερα από το επιτρεπτό όριο   Αυτοί που οδηγούσαν με κινητό τηλέφωνο είχαν περισσότερες δυσκολίες στο να διατηρούν μια σταθερή ταχύτητα και στο να κρατούν μια απόσταση ασφάλειας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο   Οι οδηγοί που μιλούν σε κινητό που το κρατούν στο χέρι, χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο να αντιδράσουν σε κάτι το ξαφνικό στο δρόμο σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούν χωρίς κινητό. Μισό δευτερόλεπτο περισσότερο σημαίνει 14 μέτρα περισσότερα για να σταματήσει το αυτοκίνητο, όταν κινείται με μια ταχύτητα των 110 χιλιομέτρων ανά ώρα. Οποιαδήποτε αύξηση του χρόνου αντίδρασης μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα   Η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, είτε ο οδηγός το κρατεί στο χέρι είτε τα χέρια του είναι ελεύθερα, είναι και στις δύο περιπτώσεις περισσότερη επικίνδυνη από επίπεδα αλκοόλης στο αίμα που είναι λίγο πιο ψηλά από τα επιτρεπτά όρια   Οι οδηγοί δήλωσαν ότι έβρισκαν πιο εύκολο να οδηγούν με επίπεδα αλκοόλης αίματος ελαφρώς ψηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο παρά όταν χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο   Οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο, στο χέρι ή όχι, αγνοούσαν συχνότερα τα σήματα τροχαίας σε σύγκριση με αυτούς με αλκοόλη στο αίμα

Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει: • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων. Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.

ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

ΤΕΛΟΣ ΚΟΚΚΙΝΗ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΤΜΗΜΑ Γ2’ ΤΕΛΟΣ ΚΟΚΚΙΝΗ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΤΜΗΜΑ Γ2’