Η ανάπτυξη νέου καταλόγου (opac) με τεχνολογίες Ιστού 2.0, η αποδοχή και αξιολόγηση τους από ομάδα χρηστών Δημήτρης Γαβρίλης, Κωνσταντία Κακάλη Βιβλιοθήκη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νέα σειρά εκδόσεων 4.5. Νέα χαρακτηριστικά  Επιφάνεια εργασίας  On Line ενημέρωση Λογιστικής  Διαχείριση σχετικών εγγράφων  Data Center  Γεωγραφικές.
Advertisements

ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Next Generation Networking
Υπηρεσία Δανεισμού - Διαδανεισμού
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Η θεματική ευρετηρίαση στη Βιβλιοθήκη 2
Ανίχνευση απαιτήσεων χρηστών για υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών μέσα από ποιοτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Άγγελος Μητρέλης 1, Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΤΕΙ Σερρών
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ I ΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ IΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σύστημα Τεκμηρίωσης, Διαχείρισης και.
Καθιστώντας μια υπηρεσία θεματικής πλοήγησης στο διαδίκτυο συμβατή με τις τεχνολογίες των συνδεδεμένων δεδομένων Συγγραφείς: Κωνσταντίνος Κυπριανός, Ιωάννης.
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Δημήτρης Γαβρίλης, Κωνσταντία Κακάλη Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Έργα Ψηφιοποίησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Πρ. Δ/σης Βιβλιοθήκης Παν/μίου Μακεδονίας Digitization Projects at the Library.
η σημασία & ο ρόλος τους»
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Γ Εξάμηνο Τετάρτη 12-3μμ, αίθουσα Β13 Καθηγητής: Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ.
Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval – IR) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχ. Η/Υ, Τηλ/νιών & Δικτύων Ακαδημαϊκό Έτος
1. 2 ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΚΟΠΟΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΛΟΓΟΣ.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΘΥΡΑ: ανάπτυξη θεματικής πύλης πληροφόρησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τη χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Γ’ ΚΠΣ / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Μεταδεδομένα για Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η επιστήμη του Web.
1 Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Σχεδιασμός Ψηφιακών Προγραμμάτων για ιστορικές συλλογές ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Παπαγεωργίου Δήμητρα.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
Τα PDAs Τα σενάρια Η αρχιτεκτονική & οι διεπαφές Το μοντέλο αξιολόγησης Η ανάλυση Αποτελέσματα Τα επόμενα βήματα 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αξιολόγησης της θεματικής πύλης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θύρα Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
Μάθημα: «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κωνσταντόπουλος Παναγιώτης
E-metrics στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες Δήμητρα Τσάμη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μονάδα Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
FEDORA ARCHITECTURE1 Αρχιτεκτονικές Ψηφιακών Βιβλιοθηκών FEDORA.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Η χρήση του περιεχομένου ως ψηφιακό περιεχόμενο Χρήστος Παπαθεοδώρου Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο & Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας,
Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’:
Νέα σειρά εκδόσεων 4.5.
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ανάπτυξη νέου καταλόγου (opac) με τεχνολογίες Ιστού 2.0, η αποδοχή και αξιολόγηση τους από ομάδα χρηστών Δημήτρης Γαβρίλης, Κωνσταντία Κακάλη Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης, Πάντειο Πανεπιστήμιο 1 Library & Information Service Panteion University

Web 2.0 Web 2.0: – 2 η γενιά υπηρεσιών του διαδικτύου (wikis, blogs, RSS, social networking) – Χρηστό-κεντρικά συστήματα (στρέφονται γύρω από χρήστη/κοινότητα) Κοινωνικές επισημειώσεις (social tagging ή collaborative tagging): – Νέα μορφή οργάνωσης γνώσης – Νέος τρόπος ανακάλυψης πληροφοριακών πόρων – Κοινός χώρος αποθήκευσης/χρήσης και διαμοιρασμός των επισημειώσεων 2 Library & Information Service Panteion University

κοινωνικές_επισημειώσεις OPAC folksonomies XML θεματική_αναπαράσταση ευχρηστία καταγραφή χρηστικότητα ανθρωποκεντρικός_σχεδιασμός ικανοποίηση Αρχιτεκτονική_πληροφορίας βάσεις_δεδομένων MARC web_2.0 ψηφιακή_βιβλιοθήκη συνεργατικότητα ομοιότητα_επισημειώσεων αφαιρετικότητα_πληροφορίας φασετική_πλοήγηση σύννεφο_επισημειώσεων ενοποίηση_ψηφιακό_αποθετήριο αξιολόγηση 3 Library & Information Service Panteion University

κίνητρο Κλασικός OPAC: – Συστημο-κεντρικό – Δύσκαμπτο – Στρέφεται γύρω από χρήστη 4 Web 2.0 OPAC: – Ανθρωποκεντρικό – Ευέλικτο – Στρέφεται γύρω από κοινότητα Library & Information Service Panteion University Μελετήθηκαν & αξιολογήθηκαν 5 web 2.0 OPACs (VuFind, Scriblio, AFI-OPAC, SOPAC, PowerHouse)

Ανθρωποκεντρική_σχεδίαση, ευχρηστία, χρηστικότητα Βελτίωση του OPAC με τεχνολογίες Web 2.0: – Νέος ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός – Αφαιρετικότητα πληροφορίας – Φασετική πλοήγηση – Δια-δραστικότητα και ανάδραση μεταξύ των χρηστών – Ενοποίηση με το ψηφιακό αποθετήριο (ΠΑΝΔΗΜΟΣ) της βιβλιοθήκης – Ενσωματωμένο σύστημα διαχείρισης και παραμετροποίησης 5 Library & Information Service Panteion University

αφαιρετικότητα_πληροφορίας Χωρισμός πληροφορίας σε λογικές ομάδες: – Γενικά μεταδεδομένα – Μεταδεδομένα προσκτήσεων (+ φυσική θέση) – Κοινωνικές επισημειώσεις Διαχείριση μέσα από web περιβάλλον το οποίο επιτρέπει στο βιβλιοθηκονόμο να: – Σχεδιάσει το επίπεδο αφαιρετικότητας της πληροφορίας – Τροποποιήσει τον τρόπο εμφάνισης των μεταδεδομένων 6 Library & Information Service Panteion University

Γενικά μεταδεδομένα 7 Library & Information Service Panteion University

Μεταδεδομένα προσκτήσεων 8 Library & Information Service Panteion University

Μεταδεδομένα κοινωνικών επισημειώσεων 9 Library & Information Service Panteion University

συνεργατικότητα, κοινή_χρήση_πληροφορίας Οι χρήστες μπορούν να: – χρησιμοποιήσουν τα δικά τους tags για να επισημειώσουν και να χαρακτηρίσουν πηγές (βιβλία, διατριβές, κ.τ.λ.) – γράψουν την γνώμη τους για μια πηγή – βαθμολογήσουν μια πηγή – Πλοηγηθούν χρησιμοποιώντας επισημειώσεις άλλων χρηστών (πλοήγηση με βάση σύννεφο επισημειώσεων) – Δημιουργήσουν τη δική τους προσωπική συλλογή χρησιμοποιώντας εξωτερικές υπηρεσίες κοινωνικών σελιδοδεικτών (del.icio.us, CiteULike, etc.) 10 Library & Information Service Panteion University

ανεύρεση_πηγών μέσω κοινωνικών_επισημειώσεων, φασετική_πλοήγηση 11 Library & Information Service Panteion University

ενοποίηση_με_ψηφιακό_αποθετήριο Ενοποίηση με το ψηφιακό αποθετήριο του Παντείου – Πάνδημος (DSpace repository) – Η σύνδεση με τις πηγές του OPAC είναι εφικτή λόγων της ενοποίησης των θεματικών επικεφαλίδων (βλέπε εργασία στο 16 ο συνέδριο Ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών: «Θεματική ενοποίηση δημοσίων καταλόγων και ψηφιακών βιβλιοθηκών») 12 Library & Information Service Panteion University

ενοποίηση_με_ψηφιακό_αποθετήριο 13 Library & Information Service Panteion University

αρχιτεκτονική_συστήματος Βάσεις δεδομένων: – MySQL – PostgreSQL – Universe Μεταδεδομένα: – UNIMARC – XML – Dublin Core Τεχνολογίες – Xpath – Z Library & Information Service Panteion University

αξιολόγηση Υποθέσεις: – Πόσο σημαντικές είναι οι κοινωνικές επισημειώσεις για τους χρήστες όσον αφορά την ανεύρεση πληροφοριών ? – Πόσο εύκολα μπορούν οι χρήστες να έχουν πρόσβαση στις νέες υπηρεσίες ? – Ποία είναι η διαφορά μεταξύ της χρήσης των επισημειώσεων και των θεματικών επικεφαλίδων του καταλόγου ? Κριτήρια: – Χρησιμότητα (Συνάφεια, Αξιοπιστία, Μορφή, Επικαιρότητα ) – Ευχρηστία (Ικανότητα, Πλοήγηση, Αρχιτεκτονική πληροφοριών, Αισθητική) – Ικανοποίηση 15 Library & Information Service Panteion University

σενάριο_αξιολόγησης Πλοήγηση στον OPACIAL Αναζήτηση για αντικείμενα χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες θεματικές επικεφαλίδες της βιβλιοθήκης Εξέταση και χρήση σχετικών θεματικών επικεφαλίδων που εμφανίζονται σε ξεχωριστό παράθυρο στην οθόνη Εξέταση των ανακτώμενων σχετικών αντικειμένων της ψηφιακής βιβλιοθήκης Εισαγωγή επισημειώσεων για τουλάχιστον δύο εγγραφές των ενδιαφερόντων των χρηστών Επισημείωση μιας εγγραφής Αναζήτηση και σάρωση με χρήση επισημειώσεων 16 Library & Information Service Panteion University

πειραματική_διαδικασία Συμμετέχοντες: n=19 (Μεταπτ. Φοιτ., Υποψ. Διδ., ΔΕΠ): – Φασετική πλοήγηση – Ενοποίηση με ψηφιακό αποθετήριο – Λειτουργικότητα επισημειώσεων Ο κάθε συμμετέχων είχε πέντε ημέρες να μάθει τις νέες λειτουργικότητες. Ημι-δομημένες συνεντεύξεις – Ανοικτές και κλειστές ερωτήσεις – Κλειστές ερωτήσεις: 7 απαντήσεων (Likert scale) – Μέση διάρκεια: 30 λεπτά – Ανάλυση και παρουσίαση αποτελεσμάτων με SPSS 17 Library & Information Service Panteion University

αποτελέσματα: λειτουργικότητες επισημειώσεων 18 Οι χρήστες προτιμούν να αναζητούν στον κατάλογο της βιβλιοθήκης χρησιμοποιώντας παράλληλα τις επισημειώσεις και τις υπάρχουσες θεματικές επικεφαλίδες Οι επισημειώσεις διαδραματίζουν συμπληρωματικό ρόλο στις υπάρχουσες θεματικές επικεφαλίδες Οι χρήστες χρησιμοποιούν τις επισημειώσεις είτε για να περιγράψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις εγγραφές του OPAC ή για να διορθώσουν μια λανθασμένη θεματική επικεφαλίδα. Library & Information Service Panteion University

αποτελέσματα: υπόλοιπες λειτουργικότητες Οι χρήστες θα θέλανε να έχουν ταυτόχρονη πρόσβαση στις πηγές του καταλόγου και του ψηφιακού αποθετηρίου Η χρησιμότητα των επισημειώσεων μειώνεται για την περίπτωση των μελών ΔΕΠ Οι χρήστες είναι σκεπτικοί όσον αφορά την πλοήγηση με τις επισημειώσεις λόγω του συνεχούς αυξανόμενου μεγέθους τους. Ως εκ τούτου, προστέθηκε η λειτουργικότητα αναζήτησης με βάση επισημειώσεις Ειδικοί θα έπρεπε να εισάγουν επισημειώσεις έτσι ώστε να δημιουργήσουν foksonomies και προτεινόμενες λίστες βιβλιογραφίας για τις κοινότητες χρηστών 19 Library & Information Service Panteion University

Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε στο: 12 th European Conference on Digital Libraries (Arhus, Denmark, 2008) Το OPACIAL διατίθεται δωρεάν και είναι ανοικτού κώδικα: distributed under the Academic Free License (AFL) 20 Library & Information Service Panteion University