ούζο [ ] είδα [ ] ψυχή [ ] γάμος [ ] δέντρο [ ] γενέθλια [ ]

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η φωνολογική επίγνωση.
Advertisements

Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
2ο φύλλο εργασίας 1η δραστηριότητα
Παραδοσιακά παιχνίδια
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Η άσκηση του μυαλού είναι εξίσου σημαντική, όσο και η άσκηση των μυών. Καθώς μεγαλώνουμε, είναι σημαντικό να παραμένουμε πνευματικά σε εγρήγορση. Το ρητό:
17ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ-2 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Μέτρηση μήκους.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΙΜΩΡΕΙ ΤΗΝ 5 ΧΡΟΝΗ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΧΑΣΕ ! ΗΤΑΝ ΦΤΩΧΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ.
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
ΗΛ. ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ- ΤΕΣΤ
Φωνητική-Φωνολογία Η Φωνητική εξετάζει τη φυσιολογία της ομιλίας και περιγράφει τους ήχους όπως παράγονται από τα φωνητικά όργανα του ανθρώπου ή τους αναλύει.
Μορφολογία. Μορφολογία Μόρφημα / Μορφή Μόρφημα (σύστημα), π.χ. το μόρφημα του πληθυντικού, το στερητικό μόρφημα Μορφή (πραγμάτωση) : το μόρφημα του.
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
1. Παρακαλώ βοηθήστε με!!! Πονάω πολύ!! 2 Μην ανησυχείς, είναι μόνο μια μικρή ανοιχτή πληγή στο πόδι σου!! 3.
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία (Ενότητα 3 – Φωνητική)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Παραδοσιακά παιχνίδια
Από τον Γιάννο Παπαιωάννου
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Αγαπημένο μου παιδί....
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Φωνητικά, φωνολογικά και μορφολογικά ζητήματα της νεοελληνικής
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 3: Παραγωγή ομιλίας Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
1 Σύγχρονη γλωσσολογία 20 ου αιώνα Διαφοροποιείται εν μέρει σημαντικά από την ιστορική-συγκριτική του 19ου αιώνα (παρότι εξακολουθεί να υιοθετεί άλλες.
Φωνητική-Φωνολογία της Ιταλικής Γλώσσας Ενότητα 2: Αρθρωτική Φωνητική Γεώργιος Κ. Μικρός Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
Ζητήματα διγλωσσικής ανάπτυξης Α. Χατζηδάκη ΠΜΣ ΠΤΔΕ
 ΕΡΓΑΣΙΑ α ΕΡΓΑΣΙΑ α  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ α ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ α  ΕΡΓΑΣΙΑ β ΕΡΓΑΣΙΑ β  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ β ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ β  ΕΡΓΑΣΙΑ γ ΕΡΓΑΣΙΑ γ.
Τυπολογία των φθόγγων Φωνολογία και συστήματα γραφής.
Τεστ στα Μαθηματικά δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί.
8. Ρινικά σύμφωνα ΠΑΝΤΑ ΗΧΗΡΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ!
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
«Φωνητική-Φωνολογία και Εκπαιδευτικές εφαρμογές»
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Φωνολογία 2.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
2Η ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΟΠΟΣ Η ΘΕΣΗ ΑΡΘΡΩΣΗΣ
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗ - 2η Διάλεξη - Ανθή Χαϊδά (Ιανουάριος 2017)
Κινητικά Παιχνίδια στο φυσικό περιβάλλον
8. Φωνολογία.
ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ 1. Αντικείμενο της φωνολογίας Η φωνητική ουσία
Αγαπημένο μου παιδί....
«Φωνητική-Φωνολογία: εφαρμογές στην εκπαίδευση»
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
Μάθημα 6: Φωνολογία Η φωνολογία εξετάζει πώς οι φθόγγοι μια γλώσσας συγκροτούν σύστημα, πώς συνδυάζονται μεταξύ τους για τη δημιουργία συλλαβών (φωνοτακτική.
στα προβλήματα με ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα ποσά
Το φαινόμενο τησ συναρθρωσησ
Η ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας
Δ΄Ομάδα Ματθαίος Λιλικάκης Γιώργος Λαμπάκης Δέσποινα Κουφηδάκη Μαρία.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Εργασία της μαθήτριας Άννας Μαρίας της τάξης ΣΤ
Δομή Επιλογής , 8.1.
Σχέση Φωνολογικής Επίγνωσης και Ανάγνωσης (1)
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Παίζουμε παντομίμα; Χατσίκου Ιωάννα
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία (Ενότητα 4 – Φωνολογία)
Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης
Πρόκληση για το Μυαλό! Η άσκηση του μυαλού είναι εξίσου σημαντική, όσο και η άσκηση των μυών. Καθώς μεγαλώνουμε, είναι σημαντικό να παραμένουμε πνευματικά.
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ούζο [ ] είδα [ ] ψυχή [ ] γάμος [ ] δέντρο [ ] γενέθλια [ ] Γράψτε το φωνητικό σύμβολο για τον πρώτο φθόγγο καθεμίας από τις παρακάτω λέξεις σύμφωνα με τον τρόπο που τις προφέρετε: ούζο [ ] είδα [ ] ψυχή [ ] γάμος [ ] δέντρο [ ] γενέθλια [ ] νταλίκα [ ] καλός [ ] νησί [ ] καιρός [ ] αίτηση [ ] ξύλο [ ]

είναι [ ] δίνη [ ] αφού [ ] δίνει [ ] πολύ [ ] καλό [ ] Γράψτε το φωνητικό σύμβολο για τον τελευταίο φθόγγο καθεμίας από τις παρακάτω λέξεις σύμφωνα με τον τρόπο που τις προφέρετε: είναι [ ] δίνη [ ] αφού [ ] δίνει [ ] πολύ [ ] καλό [ ] καλεί [ ] καλώ [ ] καλή [ ] κάθεται [ ] καλοί [ ] παππούς[ ]

συγγνώμη[ ] πυροσβεστική[ ] έγκριση [ ] κύριοι [ ] Γράψτε τις παρακάτω λέξεις σε φωνητική μεταγραφή, σύμφωνα με τον τρόπο που τις προφέρετε: σμήνος [ ] σπόρια [ ] αμπέλι [ ] ντύθηκα [ ] Ούγγρος[ ] έντιμος [ ] μπαμπάς[ ] πρόσληψη[ ] συγγνώμη[ ] πυροσβεστική[ ] έγκριση [ ] κύριοι [ ]

eklisia tiçi lipi xori mici perno kseñasça aŋgonas lipiθices aγonas Γράψτε τις παρακάτω λέξεις με τη συνήθη ορθογραφία τους. Για κάποιες περιπτώσεις μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία σωστές απαντήσεις: eklisia tiçi lipi xori mici perno kseñasça aŋgonas lipiθices aγonas zγuromala çeri etisis xarumenos aðji fotça

παντρεύομαι-παντρεύτηκα σμήνος-στόλος ματιά-ποδιά ανησυχώ-ανησυχείς Δώστε το σύμβολο για τον κάθε έντονα γραμμένο φθόγγο που υπάρχει σε καθένα από τα παρακάτω ζεύγη, δηλώστε τις διαφορές και τα κοινά τους χαρακτηριστικά: βλάκας-βλάκες φεύγω-φεύγεις παντρεύομαι-παντρεύτηκα σμήνος-στόλος ματιά-ποδιά ανησυχώ-ανησυχείς ντύνω-έντομο χάλι-χάλια αργός-αργή

[madon] (=ενός σκουληκιού) [kate] (=καλύπτω) [kutot] (=στέγες) Πώς βρίσκουμε τα φωνήματα μιας γλώσσας; Παράδειγμα από τη Φινλανδική: τα ηχηρά/άηχα φατνιακά κλειστά [d]/[t] είναι διαφορετικά φωνήματα ή αλλόφωνα του αυτού φωνήματος; [kudot] (=αποτυχίες) [madon] (=ενός σκουληκιού) [kate] (=καλύπτω) [kutot] (=στέγες) [kade] (=φθονερός) [maton] (=ενός χαλιού) [radon] (=από ένα φορτηγό) [ratas] (=τροχός)

Πώς βρίσκουμε τα φωνήματα μιας γλώσσας; Παράδειγμα από την Ελληνική [kano] «κάνω» [çeri] «χέρι» [kalo] «καλό» [xano] «χάνω» [kori] «κόρη» [ceri] «κερί» [çino] «χύνω» [xori] «χώροι» [çilo] «χυλό» [cino] «’κείνο» [xrima] «χρήμα» [kali] «κάλλη» [krima] «κρίμα» [xali] «χάλι» [xufta] «χούφτα» [çeli] «χέλι» [kufeta] «κουφέτα» [cilo] «κιλό» [oçi] «όχι»

Πώς βρίσκουμε τα φωνήματα μιας γλώσσας; Παράδειγμα από την Ελληνική [k]: σύμφωνο άηχο υπερωικό κλειστό [x ]: σύμφωνο άηχο υπερωικό τριβόμενο [c ]: σύμφωνο άηχο ουρανικό κλειστό [ç ]: σύμφωνο άηχο ουρανικό τριβόμενο Υπάρχουν ελάχιστα ζεύγη στα οποία οι φθόγγοι αυτοί αντιτίθενται; Υπάρχουν μη αντιθετικοί φθόγγοι σε συμπληρωματική κατανομή; Αν βρεθούν στοιχεία που δεν αντιτίθενται, ποια είναι φωνήματα και ποια αλλόφωνα; Ποιοι είναι οι φωνολογικοί κανόνες για την παραγωγή των αλλόφωνων;

[tobola]= ανοίγω μια τρύπα [tanu]= πέντε [nzwetu]=δικό μας Πώς βρίσκουμε τα φωνήματα μιας γλώσσας; Παράδειγμα από μια Αφρικανική γλώσσα: οι φθόγγοι [t] και [ts] είναι φωνήματα ή αλλόφωνα του αυτού φωνήματος; [tobola]= ανοίγω μια τρύπα [tanu]= πέντε [nzwetu]=δικό μας [tsina]= κόβω [tsiba]= μπανάνα

[misos]/ [nisos] [pano]/ [nomos] [axos]/[paŋgos] *[anxos]/ *[pangos] Αλλόφωνο ενός φωνήματος: δύο ή περισσότεροι φθόγγοι οι οποίοι φωνητικά είναι πολύ όμοιοι και βρίσκονται σε σχέση συμπληρωματικής κατανομής, δηλ. το περιβάλλον στο οποίο απαντά ο ένας είναι διαφορετικό από το περιβάλλον στο οποίο απαντά ο άλλος. [misos]/ [nisos] [pano]/ [nomos] [axos]/[paŋgos] *[anxos]/ *[pangos] *[pao]/ *[omos]

[kalo]/ [cilo] [korna]/ [cerna] [kuta]/ [cita] *[calo]/ *[kilo] Φώνημα: φθόγγος με διαφοροποιητική αξία, η μικρότερη διακριτή και εναλλάξιμη μονάδα της έκφρασης. Ένα φώνημα μπορεί να πραγματώνεται με διαφορετικούς φθόγγους [kalo]/ [cilo] [korna]/ [cerna] [kuta]/ [cita] *[calo]/ *[kilo] [konos]/ [onos] [ceri]/ [eri] *[keri]/ *[eri] *[conos]/ *[onos] /k/ //

[pira]/ [bira] [tino]/ [dino] [poros]/ [foros] [patos]/ [paθos] Πόσα φωνήματα μπορείτε να διακρίνετε στα παρακάτω ελάχιστα ζεύγη λέξεων της Ελληνικής; [pira]/ [bira] [tino]/ [dino] [poros]/ [foros] [patos]/ [paθos] [faros]/ [varos] [laθi]/ [laði] [paxos]/ [paos] [θima]/ [sima] [nima]/[vima] [pira]/ [pera] [pera]/ [pura] [anusios]/[anosios] [parusia]/ [parisia] [laci]/[luci] [lici]/[laci] [liko]/[lako]