Άσκηση απάντησης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θ.Κ.) ΓΒ, Το αμάρτημα της μητρός μου. Επεξεργασία της γλώσσας του αποσπάσματος. Ενότητα 2η, σσ. 132-133.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Advertisements

ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου Εργασία στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Ασκήσεις.
01 Φρουτοπία Ενότητα 11 Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
Βιβλιογραφία για παραπομπές
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Γεώργιος Βιζυηνός
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ENA MAΘHMA ΘPHΣKEYTIKΩN Σταύρος Σ. Φωτίου. A΄. ΣXEΔIAΣMOΣ 1. Θεολογική επεξεργασία: Ποια είναι τα υπαρξιακά μηνύματα > πώς νοηματοδοτεί την ανθρώπινη.
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Για το πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Φιλοσοφία & Γράμματα Αυτό που ονομάζουμε Βυζαντινή Φιλοσοφία, αποτελεί μια άρρηκτη ενότητα της ιστορίας του δόγματος και της χρήσης της ζωντανής φιλοσοφικής.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
“ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ” 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Ο μύθος της ομοιογένειας
 Βιβλιογραφία (ελληνόγλωσση, ξενόγλωσση, λίγες ηλεκτρονικές σελίδες) δύσκολη η πρόσβαση για μαθητές, λίγοι υπερσύνδεσμοι  Αρχαίες ελληνικές διάλεκτοι.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Διαδίκτυο και Διδακτική της Γλώσσας Δυνατότητες Αξιοποίησης στη Διδασκαλία του Γλωσσικού Μαθήματος Διονύσης Αρκαδιανός.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (Κοινό πρόγραμμα)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 2η Θεματική ενότητα Μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 21 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΟΙ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ «Και πάλι στο σχολείο…»
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
η Μηλιά, ένας χώρος αφήγησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άσκηση απάντησης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θ.Κ.) ΓΒ, Το αμάρτημα της μητρός μου. Επεξεργασία της γλώσσας του αποσπάσματος. Ενότητα 2η, σσ

Ποια είναι η γλωσσική ιδιοτυπία του συγγραφέα στο απόσπασμα; Ο ΓΒ χρησιμοποιεί ιδιότυπη γλωσσική έκφραση: (α) η γλώσσα της αφήγησης και των περιγραφών είναι η γλώσσα των καλλιεργημένων ανθρώπων της εποχής, η καθαρεύουσα, που διανθίζεται με αρχαϊκούς τύπους· (β) η γλώσσα των διαλόγων είναι η δημοτική, που διανθίζεται με τύπους και εκφράσεις της θρακικής διαλέκτου-τοπικού ιδιώματος. Συχνά στη γλώσσα των απλών ανθρώπων εμφανίζονται λόγιες λέξεις, όπως και στη γλώσσα της αφήγησης παρατηρούνται θεολογικοί, ψυχολογικοί, νομικοί κ. ά. όροι, οι οποίοι αποκαλύπτουν την ευρεία παιδεία του συγγραφέα. Ο ΓΒ χρησιμοποιεί ιδιότυπη γλωσσική έκφραση: (α) η γλώσσα της αφήγησης και των περιγραφών είναι η γλώσσα των καλλιεργημένων ανθρώπων της εποχής, η καθαρεύουσα, που διανθίζεται με αρχαϊκούς τύπους· (β) η γλώσσα των διαλόγων είναι η δημοτική, που διανθίζεται με τύπους και εκφράσεις της θρακικής διαλέκτου-τοπικού ιδιώματος. Συχνά στη γλώσσα των απλών ανθρώπων εμφανίζονται λόγιες λέξεις, όπως και στη γλώσσα της αφήγησης παρατηρούνται θεολογικοί, ψυχολογικοί, νομικοί κ. ά. όροι, οι οποίοι αποκαλύπτουν την ευρεία παιδεία του συγγραφέα.

Τεκμηρίωση: (α) π.χ. § 1 και γενικώς όλη η σ. 132, στη σ. 133 το «ἐνῶ ἔκλαιε γονυπετής πρό τῆς εἰκόνος», και γενικώς η αφήγηση στις §§5-8. (β) σ. 133, §§ 2 και 4· θρακικό ιδίωμα: «πώς ε ἶ ναι για να γέν ῃ ». Τεκμηρίωση: (α) π.χ. § 1 και γενικώς όλη η σ. 132, στη σ. 133 το «ἐνῶ ἔκλαιε γονυπετής πρό τῆς εἰκόνος», και γενικώς η αφήγηση στις §§5-8. (β) σ. 133, §§ 2 και 4· θρακικό ιδίωμα: «πώς ε ἶ ναι για να γέν ῃ ». Εκκλησιαστικοί όροι: σ. 132, §2. Εκκλησιαστικοί όροι: σ. 132, §2.