Βάσεις Δεδομένων Ι Ενότητα 9: Πρόσθετη κανονικοποίηση: κανονικές μορφές 1 η, 2 η, 3 η και ΚΜ-BC Γεωργία Γκαράνη Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Advertisements

Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
Βάσεις Δεδομένων II Ενότητα 3: Σχεσιακός λογισμός I Γεωργία Γκαράνη Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. T.E.I. Θεσσαλίας.
Βάσεις Δεδομένων II Ενότητα 4: Σχεσιακός λογισμός II Γεωργία Γκαράνη Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. T.E.I. Θεσσαλίας.
ανώτερες κανονικές μορφές
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.,
Βάσεις Δεδομένων Ι Ενότητα 7: H γλώσσα SQL Γεωργία Γκαράνη Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. T.E.I. Θεσσαλίας.
Βάσεις Δεδομένων II Ενότητα 7: Ταυτοχρονισμός Γεωργία Γκαράνη
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
Διδακτική Πληροφορικής
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Κανονικοποίηση, συναρτησιακές εξαρτήσεις
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο) Ενότητα 5: Αναθέσεις σε πόρους Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(2)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(9)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στατιστική Επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κανονικοποίηση ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; Τεχνική Διαδικασία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 5: Κανονικοποιημένες Καμπύλες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βάσεις Δεδομένων Ι Ενότητα 9: Πρόσθετη κανονικοποίηση: κανονικές μορφές 1 η, 2 η, 3 η και ΚΜ-BC Γεωργία Γκαράνη Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. T.E.I. Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας  Αναγνώριση κανονικής και μη κανονικής μορφής μιας σχέσης,  Λόγοι που οδηγούμαστε από μια κανονική μορφή σε μια άλλη κανονική μορφή,  Μετατροπή μιας σχέσης από μη κανονική μορφή σε ΚΜ-BC. Σημείωση: Οι διαφάνειες βασίζονται στο σύγγραμμα: C. J. Date. Εισαγωγή στα Συστήματα Βάσεων Δεδομένων. 6 η έκδοση, Κλειδάριθμος, Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 4

Περιεχόμενα ενότητας  Μη κανονική μορφή,  Έννοια και ορισμός των κανονικών μορφών: 1ΚΜ, 2ΚΜ, 3ΚΜ και ΚΜ-BC, Έννοια και ορισμός των κανονικών μορφών: 1ΚΜ, 2ΚΜ, 3ΚΜ και ΚΜ-BC,  Σχέση των κανονικών μορφών μεταξύ τους. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 5

Παραδοχή Η κάθε σχέση έχει ακριβώς ένα υποψήφιο κλειδί, που είναι επομένως το πρωτεύον κλειδί. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 6

Πρώτη κανονική μορφή  Μια σχέση είναι σε 1ΚΜ αν και μόνο αν όλα τα υποκείμενα πεδία ορισμού περιέχουν μόνο βαθμωτές τιμές.  Συμπέρασμα: Οποιαδήποτε κανονικοποιημένη σχέση είναι σε 1ΚΜ.  Μια σχέση που είναι μόνο σε πρώτη κανονική μορφή έχει μια δομή ανεπιθύμητη για πολλούς λόγους. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 7

Παράδειγμα Πινακοποιημένη αναπαράσταση της σχέσης FIRST S#STATUSCITYP#QTY S120LondonP1300 S120LondonP2200 S120LondonP3400 S120LondonP4200 S120LondonP5100 S120LondonP6100 S210ParisP1300 S210ParisP2400 S310ParisP2200 S420LondonP2200 S420LondonP4300 S420LondonP5400 Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 8

Συναρτησιακές εξαρτήσεις στη σχέση FIRST (1 από 2) FIRST (S#, STATUS, CITY, P#, QTY) PRIMARY KEY (S#, P#) Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 9

Συναρτησιακές εξαρτήσεις στη σχέση FIRST (1 από 2) QTY CITY STATUS S# P# FIRST (S#, STATUS, CITY, P#, QTY) PRIMARY KEY (S#, P#) Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 10

Προβλήματα  Πλεονασμοί  Ανωμαλίες ενημέρωσης INSERT (εισαγωγή): Δεν μπορούμε να εισαγάγουμε το γεγονός ότι ένας συγκεκριμένος προμηθευτής έχει έδρα μια συγκεκριμένη πόλη, παρά μόνο όταν αυτός ο προμηθευτής διαθέτει τουλάχιστον ένα εξάρτημα. DELETE (διαγραφή): Αν διαγράψουμε την μοναδική συστοιχία της FIRST που αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο προμηθευτή, τότε απαλείφουμε όχι μόνο την αποστολή που συνδέει αυτόν τον προμηθευτή με κάποιο εξάρτημα αλλά και την πληροφορία ότι ο προμηθευτής έχει έδρα μια συγκεκριμένη πόλη. UPDATE (ενημέρωση): Η τιμή της πόλης για ένα δεδομένο προμηθευτή εμφανίζεται γενικά πολλές φορές μέσα στη FIRST. Αυτός ο πλεονασμός προκαλεί προβλήματα στην ενημέρωση. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 11

Δεύτερη κανονική μορφή (ορισμός όπου θεωρούμε ότι υπάρχει μόνο ένα υποψήφιο κλειδί το οποίο, επομένως, είναι το πρωτεύον κλειδί), Μια σχέση είναι σε 2ΚΜ αν και μόνο αν είναι σε 1ΚΜ και κάθε γνώρισμα που δεν είναι κλειδί είναι μη αναγώγιμα εξαρτημένο από το πρωτεύον κλειδί. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 12

Παράδειγμα Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 13 S#STATUSCITY S120London S210Paris S310Paris S420London S530Athens S#P#QTY S1P1300 S1P2200 S1P3400 S1P4200 S1P6100 S1P6100 S2P1300 S2P2400 S3P2200 S4P2200 S4P4300 S4P5400 SECOND SP

Συναρτησιακές εξαρτήσεις στις σχέσεις SECOND και SP S# STATUS CITY S# P# QTY Οι σχέσεις SECOND και SP είναι και οι δύο σε 2ΚΜ. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 14

Προβλήματα στην 2ΚΜ  INSERT (εισαγωγή) : Δεν μπορούμε να εισαγάγουμε το γεγονός ότι μια συγκεκριμένη πόλη έχει μια συγκεκριμένη αξιολόγηση αν δεν έχουμε κάποιον προμηθευτή που πραγματικά έχει έδρα αυτή την πόλη.  DELETE (διαγραφή) : Αν διαγράψουμε την μοναδική συστοιχία της σχέσης SECOND για μια συγκεκριμένη πόλη, τότε απαλείφουμε όχι μόνο τις πληροφορίες του αντίστοιχου προμηθευτή αλλά και την πληροφορία ότι η πόλη έχει αυτή τη συγκεκριμένη τιμή αξιολόγησης.  UPDATE (ενημέρωση) : Η αξιολόγηση μιας δεδομένης πόλης εμφανίζεται στη σχέση SECOND πολλές φορές (η σχέση έχει ακόμα κάποιον πλεονασμό). Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 15

Τρίτη κανονική μορφή Μια σχέση είναι σε τρίτη κανονική μορφή αν και μόνο αν, κάθε χρονική στιγμή, η κάθε συστοιχία αποτελείται από μια τιμή πρωτεύοντος κλειδιού που προσδιορίζει κάποια οντότητα μαζί με ένα σύνολο από μηδέν ή περισσότερες ανεξάρτητες μεταξύ τους τιμές γνωρισμάτων που περιγράφουν αυτή την οντότητα με κάποιον τρόπο. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 16

Παράδειγμα SCS#CITYCSCITYSTATUS S1London Athens30 S2Paris London20 S3Paris 10 S4London Rome50 S5S5Athens Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 17

Συναρτησιακές εξαρτήσεις στις σχέσεις SC και CS S# CITY STATUS Οι σχέσεις SC και CS είναι σε 3ΚΜ. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 18

Διατήρηση των εξαρτήσεων Οι προβολές R1 και R2 μιας σχέσης R είναι ανεξάρτητες αν και μόνο αν:  Κάθε συναρτησιακή εξάρτηση στην R είναι λογική συνέπεια των συναρτησιακών εξαρτήσεων στις R1 και R2.  Τα κοινά γνωρίσματα των R1 και R2 αποτελούν υποψήφιο κλειδί για μια τουλάχιστον από τις δύο. Μια σχέση που δεν μπορεί να αναλυθεί σε ανεξάρτητες προβολές λέγεται ατομική. Η ιδέα ότι η διαδικασία κανονικοποίησης πρέπει να αναλύει τις σχέσεις σε προβολές που να είναι ανεξάρτητες, είναι γνωστή ως διατήρηση των εξαρτήσεων. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 19

Προβλήματα στην 3ΚΜ Η 3ΚΜ δεν αντιμετώπιζε ικανοποιητικά την περίπτωση μιας σχέσης που έχει δύο (ή περισσότερα) υποψήφια κλειδιά, τέτοια ώστε: α. τα δύο υποψήφια κλειδιά να είναι σύνθετα, β. να επικαλύπτονται (δηλαδή να έχουν ένα τουλάχιστον κοινό γνώρισμα). Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 20

Κανονική μορφή Boyce/Codd (άτυπος ορισμός) Μια σχέση είναι σε ΚΜ-BC αν και μόνο αν τα μόνα ορίζοντα μέλη είναι υποψήφια κλειδιά. (τυπικός ορισμός) Μια σχέση είναι σε ΚΜ-BC αν και μόνο αν κάθε μη τετριμμένη και μη αναγώγιμη αριστερά συναρτησιακή εξάρτηση έχει ένα υποψήφιο κλειδί ως ορίζον μέλος. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 21

Παράδειγμα Έστω η σχέση των προμηθευτών S (S#, SNAME, STATUS, CITY) Τα γνωρίσματα S# και SNAME είναι και τα δύο υποψήφια κλειδιά. S (S#, SNAME, STATUS, CITY) CANDIDATE KEY (S#) CANDIDATE KEY (SNAME) Τα γνωρίσματα STATUS και CITY είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 22

Το διάγραμμα των συναρτησιακών εξαρτήσεων στη σχέση S S# SNAME STATUS CITY Η σχέση S είναι σε KM-BC. Τα μόνα ορίζοντα μέλη είναι υποψήφια κλειδιά, δηλαδή τα μόνα βέλη είναι βέλη που ξεκινούν από αυτά τα υποψήφια κλειδιά. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 23

Παράδειγμα 1 Δίνεται η σχέση: SSP {S#, SNAME, P#, QTY} Τα υποψήφια κλειδιά είναι τα {S#, P#} και {SNAME, P#}. Η σχέση δεν είναι σε ΚΜ-BC. ΓΙΑΤΙ; Η λύση είναι να αναλύσουμε τη σχέση SSP σε δύο προβολές: SS {S#, SNAME} και SP {S#, P#, QTY} ή εναλλακτικά στις προβολές: SS {S#, SNAME} και SP {SNAME, P#, QTY} Όλες αυτές οι προβολές είναι σε KM-BC. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 24

Παράδειγμα 2 (1 από 3) Δίνεται η σχέση SJT, με γνωρίσματα S, J και Τ, που αντιπροσωπεύουν σπουδαστές, θέματα και καθηγητές αντίστοιχα. SJT SJT SmithΜαθηματικάΚαθηγ. White SmithΦυσικήΚαθηγ. Green JonesΜαθηματικάΚαθηγ. White JonesΦυσικήΚαθηγ. Brown Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 25

Παράδειγμα 2 (2 από 3) Η σημασία μιας συστοιχίας της σχέσης SJT είναι ότι ο σπουδαστής s διδάσκεται το θέμα j από τον καθηγητή t. Ας υποθέσουμε ακόμη ότι ισχύουν οι εξής δεσμεύσεις: Για το κάθε θέμα, ο κάθε σπουδαστής αυτού του θέματος διδάσκεται μόνο από έναν καθηγητή. Ο κάθε καθηγητής διδάσκει μόνο ένα θέμα (αλλά το κάθε θέμα διδάσκεται από πολλούς καθηγητές). Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 26

Παράδειγμα 2 (3 από 3) S S JT TJ Τα υποψήφια κλειδιά είναι ο συνδυασμός {S, J} και {S, T}. Η σχέση είναι σε 3ΚΜ και όχι σε KM-BC. H σχέση πάσχει από κάποιες ανωμαλίες ενημέρωσης. Πώς μπορεί να ξεπεραστεί το πρόβλημα; Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 27 Συναρτησιακές εξαρτήσεις στη σχέση SJT:

Παράδειγμα 3 (1 από 2) Έστω μια σχέση EXAM (εξετάσεις), με γνωρίσματα S (σπουδαστής), J (θέμα) και P (θέση). Η σημασία μιας συστοιχίας της EXAM είναι ότι ο σπουδαστής s εξετάστηκε στο θέμα j και πήρε τη θέση p στη λίστα της τάξης. Έστω ότι ισχύει η παρακάτω δέσμευση: Δεν υπάρχουν ισοβαθμίες, δηλαδή δεν υπάρχουν δύο σπουδαστές που πήραν την ίδια θέση στο ίδιο θέμα. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 28

Παράδειγμα 3 (2 από 2) S J P P J S Έχουμε δύο επικαλυπτόμενα κλειδιά, τα {S, J} και {J, P}, επειδή (α) αν μας δοθεί ένας σπουδαστής και ένα θέμα, τότε υπάρχει ακριβώς μια αντίστοιχη θέση, και επίσης (β) αν μας δοθεί ένα θέμα και μια θέση, υπάρχει ακριβώς ένας αντίστοιχος σπουδαστής. Η σχέση είναι σε KM-BC. Κανονικές μορφές 1η, 2η, 3η 29 Συναρτησιακές εξαρτήσεις στη σχέση EXAM:

Τέλος Ενότητας Επεξεργασία υλικού: Χαρτώνας Αλέξανδρος