1 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Ο πρόεδρος και η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ / Τμήμα Βορειοανατολικού Αιγαίου, σας προσκαλούν την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2005 και ώρα 7:00 μ.μ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Πόσο ασφαλή είναι (ή πρέπει να είναι) τα γεωτεχνικά έργα
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Απόσταγμα σκέψεων (26).
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. Η συγκυρία των Βουλευτικών Εκλογών 2007.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Ημερομηνία: 13/12/2006 Τμήμα: Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Η έρευνα αυτή συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα.
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
3:11:52 PM Α. Λαχανάς.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Εκτίμηση με Απλά Δείγματα
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Τρίτο Συστήματα.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Φυσική του στερεού σώματος (rigid body)
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Movement Studies Week 3 Verveniotis P
Στρατηγική και Διαχείριση Έρευνας στο ΑΠΘ
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
8 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Θεσμοί/ Οργανισμοί 1 8 ΘΕΣΜΟΙ /ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (Βαθμός επιρροής, Αναγκαιότητα επιρροής, Βαθμός.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Δομές Δεδομένων - Ισοζυγισμένα Δυαδικά Δένδρα (balanced binary trees)
1 Μελέτη κανόνων συμμετοχής σε ομότιμα δίκτυα επικοινωνίας μέσω προσομοίωσης Φοιτητής : Χρήστος Ι. Καρατζάς Επιβλέποντες Καθηγητές : Γ. Πολύζος – Κ. Κουρκουμπέτης.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
ΤΕΛΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ=ΚΑΘΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΧΕΙ ΈΝΑ ΣΚΟΠΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Ο πρόεδρος και η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ / Τμήμα Βορειοανατολικού Αιγαίου, σας προσκαλούν την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2005 και ώρα 7:00 μ.μ. στην αίθουσα του Αρχαιολογικού Μουσείου Μυτιλήνης, στην παρουσίαση του βιβλίου του καθηγητή του Τμήματος περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Ιωάννη Χατζόπουλου, Τοπογράφου Μηχανικού, με τίτλο: «Παιδεία Ώρα Μηδέν». Για τη ΔΕ του ΤΕΕ / Τμήμα Β Α Αιγαίου Ο Πρόεδρος Δημήτρης Μάντζαρης Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι κ. κ.: Σωκράτης Κάτσικας, Πρύτανης του πανεπιστημίου Αιγαίου. Φροίξος Ηλιάδης, Δημοσιογράφος Σάκης Παπαδημητρίου, Ειδικός Παιδαγωγός καθηγητής τέως Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης Οδυσσέας Χατζόπουλος Εκδότης

ΠΑΙΔΕΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ Καθηγητής Ιωάννης Ν. Χατζόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ © Copyright 2005, Ι. Ν. Χατζόπουλος All rights reserved

3 Εισαγωγή Τι θα προκύψει αν η γνώση που παράγει ένα ίδρυμα μέσω της έρευνας και μεταβιβάζει μέσω της διδασκαλίας χρησιμοποιηθεί λάθος. Ερωτήματα: Τι είναι σωστό; τι είναι λάθος; Αν η παιδεία δεν έχει σαφή απάντηση είναι σαν να μην υπάρχει.

4 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 1. Κλασσική Ελλάδα –Οριοθέτηση του Ορθού –Ανάπτυξη των επιστημών 2. Μεσαίωνας –Πίστευε και μη ερεύνα –Ασάφεια περί του ορθού 3. Αναγέννηση –Ανάπτυξη γνώσης μέσω έρευνας Ανάπτυξη τέχνης, επιστήμης και τεχνολογίας –Ασάφεια περί του ορθού

5 ΣΗΜΕΡΑ Ανάπτυξη της γνώσης –Ραγδαία ανάπτυξη της τέχνης της επιστήμης και της τεχνολογίας. Ασάφεια για το τι είναι σωστό ή λάθος «Όταν η παιδεία δεν έχει σαφή και ξεκάθαρη άποψη περί του ορθού παύει να είναι παιδεία»

6 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Άνθρωποι συνήθως χωρίς προσόντα καθορίζουν τι είναι σωστό τι είναι λάθος σε πολλές περιπτώσεις σύμφωνα με κοντόφθαλμα μικροσυμφέροντα –Επιτάχυνση Κλιματικών αλλαγών –Κακή χρήση της επιστήμης και τεχνολογίας (αυτοκαταστροφή - πόλεμοι - βία) –Γενική επιδείνωση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής – υπερεκμετάλλευση πόρων –Περιορισμός της ελευθερίας

7 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Μαθηματικά: Επιλογή ανάμεσα σε εναλλακτικές –Μία επιλογή = μηδέν βαθμοί ελευθερίας Καταναγκασμός, βιασμός, φυλακή –Δύο επιλογές = ένας βαθμός ελευθερίας Δεν νοείται η ύπαρξη βαθμών ελευθερίας στα μαθηματικά όταν υπάρχει: –Προκατάληψη Λανθασμένη χρήση της μεταφυσικής

8 –Η σημερινή παιδεία διεθνώς είναι ένα τεράστιο δένδρο ξερό γιατί δεν έχει ρίζες και εκείνοι που υποτίθεται ότι το φροντίζουν το μόνο που κάνουν είναι να του προσθέτουν περισσότερα ξερά κλαριά.

9 Η σημερινή παιδεία χρειάζεται γερά θεμέλια με πρότυπα και ιδανικά που –θα την στηρίξουν, –θα αποκαταστήσουν τις κομμένες ρίζες ώστε να βλαστήσει, ανθίσει καρπίσει. Οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς –δημιούργησαν τέτοια θεμέλια και βασικές αρχές που είναι σαφείς, με σταθερή και διαχρονική ισχύ και με καθολικής εμβέλειας αποδέκτες.

10 ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Παιδεία η ανάπτυξη υγιούς σκέψης Ο ορισμός της παιδείας κατά τον Πλάτωνα είναι: «η θεραπεία του πνεύματος» δηλαδή η θεραπεία της σκέψης «…και ενώ όταν το σώμα είναι άρρωστο χρειάζεται ιατρική, όταν το πνεύμα είναι άρρωστο χρειάζεται παιδεία».

11 Η σκέψη και τα τρία συστατικά της ή καταστάσεις Ο Πλάτωνας στη συνέχεια οριοθετεί την έννοια πνεύμα και αναφέρει ότι «…το πνεύμα αποτελείται από τρία συστατικά: το λογικό, την επιθυμία, και το θυμό»

12 Η υγιής σκέψη «… το λογικό να ελέγχει και ισορροπεί την επιθυμία και το θυμό» Παρομοιάζει το πνεύμα με ένα κάρο που το έλκουν δύο άλογα ένα τυφλό που είναι η επιθυμία, ένα τρελό που είναι ο θυμός και ο αμαξάς που είναι το λογικό και θα πρέπει να κρατεί τον έλεγχο και την ισορροπία ανάμεσα στα δύο άλογα ώστε αυτά να βαδίσουν το σωστό δρόμο που είναι ο δρόμος της αρετής.

13 Αρετή – ο σωστός δρόμος Η αρετή κατά τον Αριστοτέλη είναι «μεσότητα» δηλαδή βρίσκεται στο μέσον ανάμεσα σε δύο ακραίες σκέψεις και κατ΄ επέκταση ακραίες πράξεις ή «κακίες». Η γενναιότητα είναι αρετή και βρίσκεται στη μέση ανάμεσα: στη δειλία και τη θρασύτητα, που είναι οι δύο ακραίες θέσεις ή κακίες,.. «και όταν κάποιος είναι γενναίος, ο μεν δειλός θα τον αποκαλέσει θρασύ επειδή βρίσκεται πάνω από αυτόν (υποεκτίμηση  - λάθος), ο δε θρασύς θα τον αποκαλέσει δειλό επειδή βρίσκεται κάτω από αυτόν (υπερεκτίμηση  + λάθος) »

14 Ο Ενάρετος άνθρωπος κατά τον Αριστοτέλη 1 είναι: Εκείνος που προσπαθεί να βαδίσει το δρόμο της αρετής. Ο ενάρετος άνθρωπος δεν είναι ο αλάθητος, αλλά είναι αυτός που μαθαίνει από τα λάθη του και προσπαθεί να τα περιορίσει

15 Η δικαιοσύνη Ο Αριστοτέλης δέχεται ότι η δικαιοσύνη είναι η κορυφαία των αρετών και εμπεριέχει όλες τις αρετές.

16 Αρετή και Δημοκρατικοί θεσμοί Η διαδικασία εντοπισμού της μεσότητας της αρετής λόγω του ότι ο καθένας υποκειμενικά ενδεχομένως να αντιλαμβάνεται ένα διαφορετικό σημείο εντοπίζεται με όσο το δυνατόν ευρύτερη συμμετοχή και συναίνεση κάτι που εξασφαλίζουν οι δημοκρατικοί θεσμοί. Οι δημοκρατικοί θεσμοί συνεπώς αποτελούν τη διαδικασία εντοπισμού της μεσότητας της αρετής.

17 10 βασικές αρχές θεμέλια για την παιδεία Με ελάχιστες αλλαγές προτείνονται να υιοθετηθούν παγκοσμίως –Προτείνεται μάλιστα να ενσωματωθούν στο υπό εκπόνηση σύνταγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθόσον αποτελούν καταστατικές αρχές, και είναι ως εξής:

18 1.Παιδεία είναι η διαμόρφωση υγιούς σκέψης στον ενάρετο άνθρωπο. 2.Εκπαίδευση είναι η διαμόρφωση υγιούς σκέψης στον ενάρετο άνθρωπο σε συγκεκριμένο αντικείμενο όπως είναι, π. χ. το Περιβάλλον. 3.Σκέψη είναι μία από τις τρεις καταστάσεις του ανθρώπου πριν αναπτύξει οποιαδήποτε πράξη ή δράση. Οι καταστάσεις αυτές είναι οι εξής: Η λογική, η επιθυμία και ο θυμός. Η σκέψη καθορίζει όλες τις ενέργειες που πράττει ή που πρόκειται να πράξει ο άνθρωπος και προηγείται κάθε πράξης ή δράσης. 4.Υγιής και ελεύθερη σκέψη είναι όταν η λογική κατάσταση του ανθρώπου ελέγχει και ισορροπεί τις δύο άλλες καταστάσεις δηλαδή την επιθυμία και το θυμό.

19 5.Υγιής Πράξη ή δράση υπάρχει όταν αυτή διαμορφώνεται από υγιή και ελεύθερη σκέψη και είναι ενάρετη. 6.Η αρετή είναι η πράξη ή η δράση του ανθρώπου που ακολουθεί τον δρόμο της μεσότητας, η οποία μεσότητα βρίσκεται στο μέσον ανάμεσα σε δύο ακραίες θέσεις ή κακίες. Π. χ. Η υπευθυνότητα είναι αρετή και βρίσκεται στο μέσον ανάμεσα στην ανευθυνότητα και την ευθυνοφοβία (υπερευθυνότητα). 7.Ενάρετος άνθρωπος είναι αυτός που προσπαθεί να είναι ενάρετος δηλαδή προσπαθεί να διατηρήσει την πορεία προς το δρόμο της αρετής (μεσότητας). 8.Ενάρετη πράξη ή δράση είναι η προσπάθεια ώστε η πράξη ή η δράση να ακολουθήσει το δρόμο της αρετής (μεσότητας). 9.Δικαιοσύνη είναι η κορυφαία των αρετών και εμπεριέχει όλες τις αρετές. 10. Οι δημοκρατικοί θεσμοί αποτελούν τη διαδικασία εντοπισμού της μεσότητας της αρετής.

20 Η χρήση των Μαθηματικών Τα μαθηματικά είναι η επιστήμη των δομών –Οποιεσδήποτε δομές Γεωμετρία, Φυσική, Νομική, Φιλοσοφία, Θεολογία κτλ. Περιγράφουν αναλυτικά με μαθηματικές σχέσεις το συσχετισμό ο οποίος υπάρχει ανάμεσα στα δομικά στοιχεία μιας δομής. Γνωρίζοντας τα μεγέθη μερικών από τα δομικά στοιχεία μιας δομής, μπορούμε να υπολογίσουμε ή να εκτιμήσουμε τα μεγέθη των λοιπών άγνωστων δομικών στοιχείων.

21 Παράδειγμα Ντοματοσαλάτα = συνάρτηση( ντομάτες, λάδι, αλάτι, ξύδι, ρίγανη)

22 Αριστοτελική Μεσότητα Δειλός ΓενναίοςΘρασύς Τσιγκούνης ΟικονόμοςΣπάταλος Ανεύθυνος ΥπεύθυνοςΕυθυνόφοβος

23 Υ  Πληθυσμός / σημείο άξονα Χ

24 Οριοθέτηση του σωστού Θεωρώντας το σωστό αντίστροφο του λάθους έχουμε: (σωστό = 1/Χ) Οπότε η συνάρτηση: C = 1/Χ δίνει την τιμή του σωστού οπότε: για Χ  0 έχουμε C  άπειρο

25 Στο όριο μεταξύ του σωστού και του λάθους θα πρέπει η συνάρτηση τόσο του σωστού όσο και του λάθους να δίνουν ακριβώς την ίδια τιμή. ψάχνουμε να βρούμε δύο σημεία του άξονα Χ όπου: Χ = C και –Χ = -C Αυτό συμβαίνει μόνον όταν Χ=1 και Χ=-1 αντίστοιχα: Οπότε αν Χ=1 τότε C=1 και όταν Χ=-1 τότε C=-1 Με τον τρόπο αυτό τα όρια της μεσότητας είναι με μαθηματική ακρίβεια σαφέστατα και οριοθετούνται σε: X L =-1, και Χ R =+1

26 Το μαθηματικό μοντέλο π = e = Η πρότυπη κανονική κατανομή ή συνάρτηση του Gauss.

27 Χ=(Ζ-μ)/σ Η στατιστική υπολογίζει τις παραμέτρους (μ, σ) ως εξής: Ας θεωρήσουμε ένα δείγμα τυχαίων γεγονότων με τιμές στον άξονα Χ: (Χ1, Χ2, Χ3, …, Χν), τότε ο μέσος όρος μ υπολογίζεται: Η τυπική απόκλιση σ = ±√ σ 2 Η διασπορά σ 2 επίσης υπολογίζεται:

28 Κοινωνικο – Πολιτική Εφαρμογή Θα πάρουμε αυθαίρετα τρία «σωστά» κόμματα στο χώρο που ορίσαμε τη μεσότητα της αρετής -1  Χ  +1: (α) Κεντροαριστερά, (β) Κέντρο, (γ) Κεντροδεξιά τα οποία παίρνουν τιμές στον άξονα Χ ως εξής: Κεντροαριστερά -1  Χ < 0 Κέντρο-0.4  Χ  +0.4 Κεντροδεξιά 0 < Χ  +1

29 Η ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ενέργεια = (Ποσοστό πληθυσμού) επί (Μοχλοβραχίονας) ή Μij = Eij x Xij

30 Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Συμμετρία = Ειρήνη Ασυμμετρία = Επικάλυψη, αντιδικία, πόλεμος Μεγάλη προκατάληψη και συμμετρία = ασταθής ειρήνη Μικρή προκατάληψη και συμμετρία = πιο σταθερή ειρήνη

31 ΤΟ ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΟΝ Το Υπέρτατο Ον έχει λάθος μηδέν και αρετή που εκτείνεται από το μείον άπειρο στο συν άπειρο