Τον 17 ο αιώνα κάποιος ανώνυμος έμπορος ή τοκογλύφος παρατήρησε μια παράξενη συμπεριφορά στην αύξηση του τόκου στις τραπεζικές συναλλαγές, που στηρίζονται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Δυαδικη παρασταση αριθμων και συμβολων
Εμβαδόν Παραβολικού Χωρίου Έστω ότι θέλουμε να βρούμε το εμβαδόν του χωρίου που περικλείεται από τη γραφική παράσταση της συνάρτησης f (x)=x 2, τον άξονα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (2ηδιάλεξη)
Κεφάλαιο 6 Εκτίμηση και Ομολογία.
Προϋπολογισμός & Εκτίμηση Διεθνών Επενδύσεων
Επιτόκιο & Μετασχηματιστές 1. Διττή αξία του χρήματος • Το χρήμα έχει διττή αξία, ήτοι την αριθμητική τιμή του καθώς και την χρονική στιγμή στην οποία.
1 Στοιχεία Θεωρίας Συνόλων Πολυσύνολα. 2 Εισαγωγή •Σύνολο είναι μία συλλογή διακεκριμένων αντικειμένων •Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες συναντάμε.
Συναρτήσεις. Ας φανταστούμε μια «μηχανή» που τις βάζουμε αριθμούς Ότι σου δίνουν πολλαπλασίασέ το επι 3 και μετα πρόσθεσέ του το Συναρτήσεις.
1 Αγροτική Επιχειρηματικότητα & Τραπεζικό σύστημα Α. Αθανασόπουλος Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Γενική Διεύθυνση Τραπεζικής Μικρών Επιχειρήσεων Eurobank.
Πινακες (Arrays) Σημασια Συνταξη Αρχικοποιηση Προσβαση Παραμετροι
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ & MATLAB
Tάσος Μπούντης Τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστήμιο Πατρών
Ο «Μπλε βώλος», μια διάσημη φωτογραφία της Γης από το Apollo 17
Νικόλαος Κοπέρνικος. Παιδική ηλικία και μόρφωση Αγαπημένε μου φίλε, Θα σου πω μια ιστορία για τον πιο ονομαστό και φημισμένο σε όλο τον κόσμο, πολίτη.
Γιάννης Σταματίου Τεχνικές αντιστροφής γεννητριών συναρτήσεων Webcast 7.
Το Μ/Μ/1 Σύστημα Ουράς Μ (η διαδικασία αφίξεων είναι Poisson) /
Ταχύτητα αντίδρασης Ως ταχύτητα αντίδρασης ορίζεται η μεταβολή της συγκέντρωσης ενός από τα αντιδρώντα ή τα προϊόντα στη μονάδα του χρόνου: ΔC C2.
Μέση τιμή από Νίκος Ψαρουδάκης Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
3ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας - Βόλου Μακρή Βαρβάρα
Πρόγραμμα Κεφάλαιο-Τόκος Να γραφεί πρόγραμμα που δίδονται: κεφάλαιο, επιτόκιο, χρόνος ( σε ημέρες ) και υπολογίζει το τελικό κεφάλαιο Επιμέλεια: Ευάγγελος.
MANAGEMENT OF FINANCIAL INSTITUTIONS
Ν. Καστάνη για τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακαδημαϊκό έτος,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
ΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 Παράσταση Πληροφοριών.
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Χρονικές κλίμακες και μεταβολή της αξίας του κεφαλαίου Βραχυχρόνιος ορίζοντας δραστηριοτήτων (
Ποιο τύπο να χρησιμοποιήσω? Στρατηγική εύρεσης του τύπου από τα στοιχεία της εκφώνησης μιας άσκησης.
Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Δ ΥΤΙΚΗΣ Μ ΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Θεωρία Σημάτων και Συστημάτων 2013 Μάθημα 3 ο Δ. Γ. Τσαλικάκης.
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 7η Περί Χρήματος. ΧΡΗΜΑ Χρήμα (Money) οτιδήποτε γενικά αποδεκτό στις συναλλαγές. Λειτουργεί ως:  Μέτρο υπολογισμού αξιών και.
Διαχρονική Αξία του χρήματος Προτιμάτε ένα ευρώ σήμερα ή ένα ευρώ μετά από ένα έτος; (υποθέτουμε ότι δεν υπάρχει πληθωρισμός...) Έννοια του τόκου (κόστος.
Νικόλαος Κοπέρνικος 8ο Δημοτικό σχολείο Αγ.Δημητρίου Χάρης & Θοδωρής.
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα 7: Καθαρή Παρούσα Αξία Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Απλή και Σύνθετη Κεφαλαιοποίηση
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 3 : Μελλοντική αξία ράντας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές αναπτύχθηκαν.
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα: Σύνθετη Κεφαλαιοποίηση Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ για επεξεργασία δεδομένων έρευνας Εμμανουήλ Κακάρογλου Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12.
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Ο αριθμός e και ο νόμος της εκθετικής μεταβολής
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
Ανάλυση χρηματοδοτικών προβλημάτων
Οικονομικά Μαθηματικά
Πι.
Διοίκηση Οικονομικών Μονάδων Διοικητική Επιχειρήσεων & Τραπεζών
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
Χρονικές κλίμακες και μεταβολή της αξίας του κεφαλαίου
ΘΕΜΑ : ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 2 ου ΒΑΘΜΟΥ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τον 17 ο αιώνα κάποιος ανώνυμος έμπορος ή τοκογλύφος παρατήρησε μια παράξενη συμπεριφορά στην αύξηση του τόκου στις τραπεζικές συναλλαγές, που στηρίζονται σε ανατοκισμό με ετήσιο επιτόκιο διαιρεμένο σε ν ίσα μέρη, όταν ο αριθμός ν είναι πάρα πολύ μεγάλος.

Ας παρακολουθήσουμε το φαινόμενο: Η συνήθης τραπεζική μέθοδος αύξησης του δανειζόμενου κεφαλαίου είναι ο: Ανατοκισμός Έστω ότι καταθέτουμε Κ € σε ένα λογαριασμό που αποδίδει ε% ετήσιο επιτόκιο και ανατοκίζεται κάθε χρόνο. Τέλος του 1 ου έτους: K 1 =K(1+ε%) Τέλος του 2 ου έτους: Κ 2 =Κ(1+ε%) 2 : : : Τέλος του Ν ου έτους: Κ Ν =Κ(1+ε%) Ν

Άλλη συνήθης τραπεζική συναλλαγή είναι ο ανατοκισμός όταν γίνεται ν φορές το χρόνο με ετήσιο επιτόκιο διαιρεμένο σε ν ίσα μέρη. Αν το ετήσιο επιτόκιο είναι 5%. Δηλαδή αν καταθέσουμε 100€ σε ένα λογαριασμό που αποδίδει 5% και τοκίζεται κάθε χρόνο. Τέλος του έτους: 105,00 € Αν καταθέτουμε 100€ σε ένα λογαριασμό που αποδίδει 5% το χρόνο και ανατοκίζεται κάθε εξάμηνο σε ένα χρόνο ανατοκίζεται δύο (2) φορές με επιτόκιο 2,5%. Τέλος του έτους: 105,06 € ανατοκίζεται κάθε τρίμηνο σε ένα χρόνο ανατοκίζεται τρεις (3) φορές με επιτόκιο 1,66%. Τέλος του έτους: 105,09 € ανατοκίζεται κάθε μήνα σε ένα χρόνο ανατοκίζεται δώδεκα (12) φορές με επιτόκιο 0,416%. Τέλος του έτους: 105,12 € ανατοκίζεται κάθε ημέρα σε ένα χρόνο ανατοκίζεται τριακόσιες εξήντα πέντε (365) φορές με επιτόκιο 0,0137 %. Τέλος του έτους: 105,19 €

Αν είναι ο ανατοκισμός όταν γίνεται ν φορές το χρόνο με ετήσιο επιτόκιο διαιρεμένο σε ν ίσα μέρη και το ετήσιο επιτόκιο είναι 100%. Στο τέλος του έτους το κεφάλαιο γίνεται Κ ν = Κ(1+ 1 / ν ) ν

ν=1 2K ν=2 2,250K ν=3 2,370K ν=4 2,441K ν=5 2,488K ν=100 2,7048K ν=1000 2,7169K ν= ,7181K ν= Κ ν= Κ

Το τελικό κεφάλαιο για «περίοδο μετατροπής» πάρα πολύ μικρή π.χ του έτους, δεν ξεπερνά το 2,72 του αρχικού κεφαλαίου. Παρατηρούμε ότι ο τύπος (1+ 1 / ν ) ν πλησιάζει μια τιμή 2,72 χωρίς να τη φτάνει και αυτή είναι ο αριθμός e. Τότε λέμε ότι η ακολουθία με τύπο έχει όριο τον αριθμό e. Το τελικό κεφάλαιο για «περίοδο μετατροπής» πάρα πολύ μικρή π.χ του έτους, δεν ξεπερνά το 2,72 του αρχικού κεφαλαίου. Παρατηρούμε ότι ο τύπος (1+ 1 / ν ) ν πλησιάζει μια τιμή 2,72 χωρίς να τη φτάνει και αυτή είναι ο αριθμός e. Τότε λέμε ότι η ακολουθία με τύπο έχει όριο τον αριθμό e.

Τον 16 ο – 17 ο αιώνα παρατηρήθηκε μια σημαντική ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης σε όλους τους κλάδους. Οι ανακαλύψεις των νέων χωρών, ο γύρος του κόσμου από τον Μαγγελάνο και η ανάπτυξη του ναυτικού εμπορίου δημιούργησαν την ανάγκη παραγωγής χαρτών (Gerhard Mercator 1596). Τον 16 ο – 17 ο αιώνα παρατηρήθηκε μια σημαντική ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης σε όλους τους κλάδους. Οι ανακαλύψεις των νέων χωρών, ο γύρος του κόσμου από τον Μαγγελάνο και η ανάπτυξη του ναυτικού εμπορίου δημιούργησαν την ανάγκη παραγωγής χαρτών (Gerhard Mercator 1596).

Η εισβολή των μαθηματικών στην αστρονομία και στη φυσική μετά τον Κοπέρνικο, τον Γαλιλαίο και τον Κέπλερ και το πλήθος των δεδομένων που προέκυψαν προς επεξεργασία στις προαναφερόμενες επιστήμες, απαιτούσαν από τους επιστήμονες την διεκπεραίωση περίπλοκων υπολογισμών. Η εισβολή των μαθηματικών στην αστρονομία και στη φυσική μετά τον Κοπέρνικο, τον Γαλιλαίο και τον Κέπλερ και το πλήθος των δεδομένων που προέκυψαν προς επεξεργασία στις προαναφερόμενες επιστήμες, απαιτούσαν από τους επιστήμονες την διεκπεραίωση περίπλοκων υπολογισμών.

Έπρεπε να επινοηθούν τρόποι που θα τους απάλλασσαν από το βάρος των περίπλοκων πράξεων. Επειδή είναι ευκολότερο να προσθέτουμε παρά να πολλαπλασιάζουμε βρέθηκε τρόπος μετατροπής της πρόσθεσης σε πολλαπλασιασμός. ο λογάριθμος

Ο John Napier ( ) ήταν ο πρώτος που δεχόμενος την πρόκληση μετατροπής μιας πράξης σε μια άλλη πιο απλή, παρατήρησε τη σχέση των όρων μιας γεωμετρικής προόδου και των αντίστοιχων εκθετών τους, που ακολουθούν αριθμητική πρόοδο. Ο John Napier ( ) ήταν ο πρώτος που δεχόμενος την πρόκληση μετατροπής μιας πράξης σε μια άλλη πιο απλή, παρατήρησε τη σχέση των όρων μιας γεωμετρικής προόδου και των αντίστοιχων εκθετών τους, που ακολουθούν αριθμητική πρόοδο.

Παίρνοντας ως βάση τον αριθμό υποστήριξε ότι κάθε θετικός αριθμός Ν μπορεί να γραφεί ως Ν=10 7 ( ) L Έτσι έχουμε τον πρώτο ορισμό του Νεπέριου λογάριθμου: L=Nap logΝ.

Ο Gregorius de Saint – Vincent (1584 – 1667) στη προσπάθεια τετραγωνισμού της υπερβολής διαπιστώνει, ότι αν οι τετμημένες της γραφικής παράστασης της συνάρτησης μεταβάλλονται με γεωμετρική πρόοδο τότε το εμβαδόν που βρίσκεται μεταξύ του άξονα των τετμημένων και της υπερβολής μεταβάλλεται με αριθμητική πρόοδο.

y=10 x x>0 Y=ln(y)=ln(10)x