Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ανιχνεύοντας τη γνώση στην ελληνική επιχειρηματικότητα Σταύρος Ιωαννίδης Πάντειο Πανεπιστήμιο Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ)
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Παγκόσμιο Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας (GEM) Ορισμός της επιχειρηματικότητας κατά GEM Κάθε προσπάθεια για δημιουργία νέας επιχείρησης ή νέας δραστηριότητας, όπως το ελεύθερο επάγγελμα, η δημιουργία ενός νέου επιχειρηματικού οργανισμού ή η επέκταση ήδη υπάρχουσας επιχείρησης, που γίνεται από έναν ιδιώτη, από ομάδες ιδιωτών ή από επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστό ατόμων ηλικίας ετών που εμπλέκεται σε επιχειρηματικότητα αρχικών σταδίων (νέοι και επίδοξοι επιχειρηματίες) ανα χώρα το 2005 (95% διάστημα εμπιστοσύνης)
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστιαία κατανομή της επιχειρηματικής δραστηριότητας αρχικών σταδίων στην Ευρώπη κατά τομέα (μ.o.τριετίας ) Επιχειρηματικότητ α αρχικών σταδίων Πρωτογενής δραστηριότητα Βιομηχανική δραστηριότητα Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις Προϊόντα / Υπηρεσίες προς καταναλωτές Βέλγιο Κροατία Δανία Φινλανδία Γαλλία Γερμανία Ελλάδα Ουγγαρία Ισλανδία Ιρλανδία Ολλανδία Νορβηγία Πολωνία Πορτογαλία Σλοβενία Ισπανία Σουηδία Ην.Βασίλειο Ιταλία Ελβετία Αυστρία Λετονία Πηγή: Επεξεργασία στοιχείων GEM - IOBE
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστιαία διάρθρωση νέων και επίδοξων επιχειρηματικών εγχειρημάτων: Τι ποσοστό αυτών παρέχει προϊόντα / υπηρεσίες που (θα) θεωρούνται νέα και πρωτοποριακά από όλους, μερικούς ή κανέναν από τους δυνητικούς πελάτες ( στοιχεία 2005)
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστιαία διάρθρωση νέων και επίδοξων επιχειρηματικών εγχειρημάτων: Τι ποσοστό αυτών αντιμετωπίζει ισχυρό, μέτριο ή και καθόλου ανταγωνισμό ( στοιχεία 2005)
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστιαία διάρθρωση νέων και επίδοξων επιχειρηματικών εγχειρημάτων: Τι ποσοστό αυτών χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες / διαδικασίες; ( στοιχεία 2005)
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Προϊόντα / υπηρεσίες που θεωρούνται νέα και πρωτοποριακά από όλους, μερικούς ή κανέναν από τους δυνητικούς πελάτες ( ) Όλοι οι πελάτεςΜερικοί από τους πελάτες Κανείς από τους πελάτες Άνδρας 15%20%65% Γυναίκα 12%24%63% < 24 ετών 27%9%64% ετών 12%16%72% ετών 13%28%59% ετών 17%42% ετών 12% 77% Απόφοιτοι Λυκείου (ή χαμηλότερα) 15%7%78% Ανώτερη / Ανώτατη εκπαίδευση 15%35%51%
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Τι ποσοστό αυτών αντιμετωπίζει ισχυρό, μέτριο ή και καθόλου ανταγωνισμό ( ) Πολλοί ανταγωνιστές Λίγοι ανταγωνιστές Κανένας ανταγωνιστής Άνδρας 60%30%10% Γυναίκα 24%59%16% < 24 ετών 68%23%9% ετών 61%29%9% ετών 49%36%15% ετών 46%38%17% ετών 19%73%8% Απόφοιτοι Λυκείου (ή χαμηλότερα) 76%17%7% Ανώτερη / Ανώτατη εκπαίδευση 24%53%12%
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστό που χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες / διαδικασίες ( ) Οι τεχνολογίες / διαδικασίες που χρησιμοποιούνται δεν ήταν διαθέσιμες πριν από έναν χρόνο Άνδρας 22% Γυναίκα 23% < 24 ετών 0% ετών 19% ετών 36% ετών 54% ετών 0% Απόφοιτοι Λυκείου (ή χαμηλότερα) 17% Ανώτερη / Ανώτατη εκπαίδευση 33%
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Συμπέρασμα Δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική δια- φορά στην επιχειρηματική συμπεριφορά ανδρών και γυναικών και για τα 3 κριτήρια Η ηλικιακή ομάδα που ξεχωρίζει και στα 3 κριτήρια είναι εκείνη των Και στα 3 κριτήρια ξεχωρίζει το μορφωτικό επίπεδο της ανώτερης/ανώτατης εκπαίδευσης