ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψηφιακές και Αναλογικές Πηγές
Advertisements

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Βασικές έννοιες της κυματικής
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Παρεμβολή Ενισχυτών μεταξύ γεωφώνων και καταγραφικού
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
Αναλογικά και Ψηφιακά Σήματα και Αρχές Τηλεπικοινωνιών
Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια
ΘΕΜΑ : ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος ΠΟΜΠΟΣ. Πομπός Όνομα : Λεκάκης Κωνσταντίνος Καθ. Τεχνολογίας 27/9/ :02 (00) Τι είναι πομπός? Το σύστημα που χρησιμοποιείται.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΗΥ430 ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 7
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Ψηφιακή Αναπαράσταση Σήματος:
Συμπίεση Ηχου.
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΗΜΑΤΩΝ
Επικοινωνίες δεδομένων
Εφαρμογές Πληροφορικής Β’ & Γ’ Λυκείου Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
Ψηφιακές και αναλογικές πηγές & επικοινωνιακά συστήματα
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
Δίκτυα Απευθείας Ζεύξης
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 9
Τράπεζα μίξης ήχου ή κονσόλα ελέγχου ήχου
3ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ψηφιακές Συσκευές Επεξεργασίας Ήχου.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Εμπλουτισμός της εφαρμογής με φωνή, μουσική, ειδικά εφέ Ήχος Η περιγραφή με αφήγηση χαρακτηρίζεται από τόνο και χρώμα στη φωνή Eνώ γίνεται η φωνητική.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
ΗΥ231 – Εισαγωγή στην Ηλεκτρονική
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
Επιβλέπων: Δρ. Γεωργιάδης Απόστολος ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ ΜΠΟΪΔΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΕΜ:955.
1 Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16) Συστήματα επικοινωνίας με ήχο και εικόνα Παραδείγματα: 1.Τηλέγραφος 2.Τηλέφωνο 3.Τηλεόραση 4.Ραδιόφωνο.
Μετασχηματισμός Fourier Διακριτού Χρόνου Δειγματοληψία
Β. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ-ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΓΩN ΤΟΜΕΑΣ ΙV ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 4: Προεπεξεργασία Ομιλίας Παραμετροποίηση Ομιλίας Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Ενότητα 2 η Σήματα και Συστήματα. Σήματα Γενικά η πληροφορία αποτυπώνεται και μεταφέρεται με την βοήθεια των σημάτων. Ως σήμα ορίζουμε την οποιαδήποτε.
3 ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ 1. ASK Ψηφιακή διαμόρφωση πλάτους – Amplitude shift keying – Αποθήκευση πληροφορίας στο πλάτος Δυαδική ASK – On Off Modulation.
Φυσική για Μηχανικούς Ηχητικά Κύματα Εικόνα: Τα αυτιά του ανθρώπου έχουν εξελιχθεί να ακούν και να ερμηνεύουν ηχητικά κύματα ως φωνή ή ως ήχους. Κάποια.
Intermodulation distortion - IMD “Αρμονική παραμόρφωση δεν είναι το χειρότερο είδος Παραμόρφωσης που μπορούμε να έχουμε σε συστήματα ήχου...” Ηχητικά Συστήματα.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 4: Ήχος Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
ΝΙΚΟΣ ΦΑΚΩΤΑΚΗΣ Καθηγητής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Συστήματα Επικοινωνιών
Βιομηχανικός έλεγχος στην εποχή των υπολογιστών
5ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Τεχνική ανάλυση του οπτικοακουστικού μέσου
Λειτουργία & Σχεδιασμός του Ηλεκτροεγκεφαλογράφου (EEG)
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017.
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 13/10/ 2018.
Περιγραφή: Ενισχυτής audio με το LM358
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΗΧΗΤΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ Ψ/Α ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΣΩ Η/Υ: Βασική Διαδρομή ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ ΕΞΟΔΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Anti-Alias Filter Δειγματολήπτης ADC DAC Φίλτρο λείανσης

ΖΩΝΤΑΝΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΟΣ μεσω Η/Υ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ (AUDIO) ΑUDIO Interface Η/Υ ΑUDIO Interface (σύστημα μετατροπής) ΜΙDI μηνύματα MIDI Controller Σύστημα ηχείων MIDI Interface Motion sensor / Σύστημα μετατροπής MIDI Controller

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΗΧΟΥ Περίοδος (Τ): η χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης ενός επαναλαμβανόμενου τμήματος του ήχου/κυματομορφής Συχνότητα (frequency f): f = 1/T (το σύνολο των περιόδων σε μία δεδομένη μονάδα χρόνου) (f: Hz, T: sec) Ύψος (pitch): η θέση των συχνοτήτων στο ακουστικό/ηχητικό φάσμα Πλάτος (amplitude): η μέγιστη μεταβολή πίεσης του αέρα Ένταση/ακουστικότητα (loudness): το πόσο ‘δυνατό’ χαρακτηρίζουμε έναν ήχο Φάση (phase): η χρονική καθυστέρηση έναρξης ενός ήχου

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ Η διαδικασία μετατροπής ενός συνεχούς αναλογικού ηχητικού σήματος σε έναν κώδικα ψηφίων (digitzation)

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ Η διαδικασία μετατροπής ενός συνεχούς αναλογικού ηχητικού σήματος σε έναν κώδικα ψηφίων δειγματοληψία Μεταβολές πυκνότητας Μεταβολές ηλ. τάσης Μετατροπή μεταβολών σε κώδικα ψηφίων κβαντισμός Ηχοπαραγωγό στοιχείο μικρόφωνο ADC κωδικοποίηη

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ Η διαδικασία μετατροπής ενός συνεχούς αναλογικού ηχητικού σήματος σε έναν κώδικα ψηφίων

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ Η διαδικασία μετατροπής ενός συνεχούς αναλογικού ηχητικού σήματος σε έναν κώδικα ψηφίων word bit 0 0 0 0 1 1 0 0 0 1 0 0 1 1 0 0 0 1 0 1 1 1 00 0 1 0 0 1 1 0 0 byte Μεταβολές πίεσης Μεταβολές τάσης Ψηφιακή πληροφορία

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 1. Δειγματοληψία Η μετατροπή ενός συνεχούς σήματος Sc(t) σε σήμα διακριτού χρόνου Sd(n) Sd(n) = Sc(nTs) fs=1/Ts (sampling frequency) 44.100 22.050 11.025… Sample rate (Hz)

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 1. Δειγματοληψία Α: χαμηλό sample rate B: ικανοποιητικό sample rate

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 1. Δειγματοληψία - Πιστότερη απόδοση - Μεγάλος όγκος πληροφορίας

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 1. Δειγματοληψία Θεώρημα Nyquist: ‘Ο ρυθμός δειγματοληψίας (Fs = sample rate) ενός σήματος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσιος από την ψηλότερη αρμονική συνιστώσα που περιέχεται στο σήμα (Fmax)’ Fs>2Fmax CD Quality: Fs=2Fn (22050Hz: cutoff frequency) 44100Hz Τηλέφωνο: Fs>2Fn (3300Hz >> >> ) 8000Hz

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 1. Δειγματοληψία Aliasing: fs < 2fn Αλληλοκάλυψη συχνοτήτων, παραμόρφωση Anti-alias filter: αφαίρεση συχνοτήτων μεγαλύτερων από fs/2

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 2. Kβαντισμός: η μετατροπή συνεχών τιμών πλάτους σε διακριτές τιμές πλάτους (στάθμες) Αριθμός σταθμών / αριθμός διαθέσιμων bits S(n)=Q(Sd(n))

ΨΗΦΙΟΠΟΙbitΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 2. Kβαντισμός: η μετατροπή συνεχών τιμών πλάτους σε διακριτές τιμές πλάτους (στάθμες) ‘Στρογγυλοποίηση’ – Σφάλμα κβαντισμού Απόσταση σταθμών – Βήμα κβαντισμού (Δ) (LSB) Ν=αριθμός διαθέσιμων bits  2Ν=διαθέσιμα επίπεδα κβαντισμού 1 bit: 0,1 Τάξη κβαντιστή 2 bit: 00, 01, 10, 11 … Χαρακτηριστικές τιμές: 8bit (256 στάθμες), 16 bit (65536 στάθμες), 24bit …

ΨΗΦΙΟΠΟΙbitΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 2. Kβαντισμός: η μετατροπή συνεχών τιμών πλάτους σε διακριτές τιμές πλάτους (στάθμες) Μετατροπή με 2bit ADC Δ=1V Output: 22=4 στάθμες Τιμή σήματος εξόδου σφάλμα κβαντισμού S(n)=Sd(n)+e(n)

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΗΧΟΥ Περίοδος (Τ): η χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης ενός επαναλαμβανόμενου τμήματος του ήχου/κυματομορφής Συχνότητα (frequency f): f = 1/T (το σύνολο των περιόδων σε μία δεδομένη μονάδα χρόνου) (f: Hz, T: sec) Ύψος (pitch): η θέση των συχνοτήτων στο ακουστικό/ηχητικό φάσμα Πλάτος (amplitude): η μέγιστη μεταβολή πίεσης του αέρα Ένταση/ακουστικότητα (loudness): το πόσο ‘δυνατό’ χαρακτηρίζουμε έναν ήχο Φάση (phase): η χρονική καθυστέρηση έναρξης ενός ήχου