2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Το βιβλίο του Ηροδότου για την Αίγυπτο.
Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Fractals – Project Β΄ Λυκείου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Οι Εννοιολογικές Αλλαγές στην Ιστορία τηςΑλγεβρικής Σκέψης Μέρος 1ο Οι Εννοιολογικές Αλλαγές στην Ιστορία της Αλγεβρικής Σκέψης Μέρος 1ο Ν. Καστάνη.
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ)
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Μαθηματική Επαγωγή Mathematical induction
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Θεώρημα Διαγνωσιμότητας
Πως μπορεί κανείς να λύσει προβλήματα με τη βοήθεια της Mathematica Πρόβλημα 10 α : Κλίση καμπύλης Πρόβλημα 10 β : Εμβαδόν καμπύλης Ομάδα Δ. Λύνοντας Προβλήματα.
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ένα δείγμα προβλημάτων στα Αριθμητικά του Διόφαντου
Πάμε ξανά στις ξαστεριές …
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.
Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία Μαθηματικός. Στα έργα των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών, όπως των Ευκλείδη, Αρχιμήδη, Απολλώνιου και άλλων, υπήρχαν δύο ειδών.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Ο μαγικός αριθμός π.
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Βρίσκω το εμβαδό τριγώνου
Ζώα και μαθηματικά.
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης
Αργότερα χρειάστηκε να μετρήσουν την επιφάνεια των χωραφιών τους:
Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών
Δραστηριότητα - απόδειξη
Ωχ… Πως θα τα λύσω;.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΦΑΣΗ φ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ ΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
ΤΑΝΓΚΡΑΜ «Η Γεωμετρία έλκει την ψυχή προς την αλήθεια και αναπτύσσει το φιλοσοφικό εκείνο πνεύμα, που εξυψώνει το βλέμμα μας προς τα ανώτερα πράγματα».
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» Συνεργάστηκαν: Γρηγοριάδης Γεώργιος, Μαθηματικός Πέτσας Νικόλαος, Φιλόλογος

Η παρουσίαση του προβλήματος στο δούλο Ο Σωκράτης παρουσιάζει στο δούλο ένα τετράγωνο με πλευρά 2 πόδια και εμβαδό 4. Θέτει στο δούλο το εξής πρόβλημα: «Βρες την πλευρά του τετραγώνου που έχει εμβαδό 8 πόδια»

Η πρώτη απόπειρα του δούλου Ο δούλος έκανε αμέσως την απλή σκέψη ότι αφού θέλει διπλάσιο εμβαδό, αρκεί να διπλασιάσει την πλευρά προεκτείνοντάς την κατά ίσο μήκος. Τότε όμως παίρνει εμβαδό 4x4=16 2 2 2 2

Η δεύτερη απόπειρα του δούλου Στη συνέχεια ο δούλος κάνει μία ακόμη προσπάθεια, αυξάνοντας την κάθε πλευρά κατά 1. Τότε όμως παίρνει εμβαδό 3x3=9 και όχι 8! 1 2 2 1

Η σωστή λύση με τη βοήθεια της ανάμνησης Ο Σωκράτης καθοδηγεί το δούλο να φέρει τη διαγώνιο ΔΒ στο αρχικό τετράγωνο ΑΒΓΔ και στη συνέχεια όλες τις άλλες διαγωνίους στα υπόλοιπα τετράγωνα, στο σχήμα της πρώτης προσπάθειας. Τον οδηγεί στη διαπίστωση ότι το τετράγωνο ΔΒΝΡ που σχηματίζεται έχει το ζητούμενο εμβαδό 8, άρα η ΔΒ είναι η ζητούμενη πλευρά.

Σύγχρονη γεωμετρική απόδειξη Στο τετράγωνο ΑΒΓΔ η ΔΒ είναι διαγώνιος, άρα Εντελώς όμοια και στα άλλα τρία τετράγωνα, έχουμε: Προσθέτοντας κατά μέλη όλες τις παραπάνω ισότητες παίρνουμε:

Σύγχρονη αλγεβρική απόδειξη Εφαρμόζοντας το Πυθαγόρειο Θεώρημα στο τρίγωνο ΔΓΒ παίρνουμε: Χρησιμοποιώντας και τον τύπο για το εμβαδό τετραγώνου, μπορούμε να επαληθεύσουμε ότι:

Η σημασία της κατασκευής στα σύγχρονα μαθηματικά Βρήκαμε λοιπόν ότι η ζητούμενη πλευρά πρέπει να έχει μήκος Άρα αν υπολογίσουμε το λόγο: αυτός είναι ένας άρρητος αριθμός. Αυτή είναι και η δυσκολία που αντιμετώπισε ασυνείδητα ο δούλος: έπρεπε να βρει ένα μέγεθος που ήταν ασύμμετρο σε σχέση με την αρχική πλευρά. Βλέπουμε λοιπόν ότι οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν την ύπαρξη των άρρητων αλλά όχι τη φύση τους, οπότε μπορούσαν να λύνουν γεωμετρικά τα προβλήματα που περιέχουν άρρητους.

Το παραπάνω πρόβλημα αποτέλεσε ένα από τα αμέτρητα παραδείγματα που λειτούργησαν ως έναυσμα για την μελέτη της φύσης των άρρητων αριθμών, οι οποίοι μαζί με τους ρητούς αποτελούν το γνωστό σε εμάς σύνολο R των πραγματικών αριθμών. Μόνο όταν θεμελιώθηκε αυστηρά το σύνολο R τον 19ο αιώνα από τους Cantor και Dedekind κατέστη δυνατή όχι μόνο η αλγεβρική επίλυση εξισώσεων που έχουν άρρητες λύσεις, αλλά και η πλήρης κατανόηση άλλων θεμελιωδών εννοιών, όπως αυτή του ορίου και της συνέχειας συναρτήσεων.

Η θεωρία της ανάμνησης στο Μένωνα Η ψυχή πριν εισέλθει στο τωρινό της σώμα βρισκόταν στον Άδη. Εκεί είδε και γνώρισε όλα τα πράγματα, δεν υπάρχει μάλιστα τίποτα που δεν έμαθε. Επομένως, είναι δυνατόν να ξαναθυμηθεί όσα γνώρισε, αρκεί να φέρει στην επιφάνεια έστω ένα. Πρόκειται για μία ανάκληση στη συνείδησή μας των πρωταρχικών γνωστικών αρχών, που λανθάνουν μέσα στην ψυχή σαν σε όνειρο, καθώς τις είχαμε σε μία προγεννητική κατάσταση και τις χάσαμε με τον ερχομό μας στη γη· όταν τις ενεργοποιούμε με την ανάμνησή μας, τις φωτίζουμε και τις ανακαλύπτουμε σαν ορθές γνώμες.

Η ανάμνηση είναι αυτή η εγρήγορση της συνείδησής μας, η οποία ξαναζωντανεύει μέσα της τις αρχές εκείνες, που αποτελούν τον πρωταρχικό πνευματικό της πλούτο. Ο δούλος ξαναθυμήθηκε γνώση που δεν διέθετε. Συνεπώς, αφού κανείς δεν δίδαξε τον δούλο, έπεται ότι η ψυχή του κατείχε τις ορθές γνώμες, οι οποίες με τις ερωτήσεις ανακινήθηκαν και μετατράπηκαν σε γνώση. Και εφόσον η ψυχή κατέχει συνεχώς την αλήθεια των όντων, είναι αθάνατη. Με άλλα λόγια: Ο δούλος κάποτε «είχε» τη γνώση που λησμόνησε αργότερα, και αφού ποτέ του στη ζωή αυτή δεν «διδάχτηκε» γεωμετρία, το «κάποτε» κατ᾿ ανάγκην σημαίνει «πριν γίνει άνθρωπος»· και έτσι διαπιστώνουμε την αθανασία της ψυχής.