(Κατηγορία Ι – Εκπαιδευτικό περιβάλλον) 1) Διαπροσωπικές Σχέσεις και Προσδοκίες, 2)Παιδαγωγικό Κλίμα Σχολικής Τάξης, 3)Οργάνωση της Σχολικής Τάξης 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

(Κατηγορία Ι – Εκπαιδευτικό περιβάλλον) 1) Διαπροσωπικές Σχέσεις και Προσδοκίες, 2)Παιδαγωγικό Κλίμα Σχολικής Τάξης, 3)Οργάνωση της Σχολικής Τάξης 1

Από μια θέση κύρους; 2 Πως κερδίζουμε το μαθητή; Properties (Ιδιότητες) Behaviors (Συμπεριφορές)

είναι η άνευ όρων αναγνώριση από εκείνους που καλούνται να υπακούσουν Ο μεγαλύτερος εχθρός του κύρους είναι επομένως η περιφρόνηση και ο πιο σίγουρος τρόπος υπονόμευσης του το γέλιο. Arendt H., «Περί βίας», ό.π., σ

ένα άτομο ή μία ομάδα που ένα άτομο ή μία ομάδα που στερείται τα νόμιμα μέσα για να πραγματοποιήσει τις προσδοκίες στερείται τα νόμιμα μέσα για να πραγματοποιήσει τις προσδοκίες που του καλλιέργησε η ίδια η κοινωνία, που του καλλιέργησε η ίδια η κοινωνία, έχει μεγάλες πιθανότητες να καταφύγει σε παράνομα μέσα ή και σε εκρήξεις βίας έχει μεγάλες πιθανότητες να καταφύγει σε παράνομα μέσα ή και σε εκρήξεις βίας. Merton

;

άνιση κατανομή εξουσίας και δύναμης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές απορρέουν από την άνιση κατανομή εξουσίας και δύναμης. Εφόσον οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τους μαθητές «κατέχουν την εξουσία του καταναγκασμού, της επιβράβευσης και του ειδικού» η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι αμοιβαία. ο θεσμός του σχολείου είναι ένας θεσμός που παράγει βία Μ’ αυτή την έννοια ο θεσμός του σχολείου είναι ένας θεσμός που παράγει βία άνιση κατανομή εξουσίας και δύναμης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές απορρέουν από την άνιση κατανομή εξουσίας και δύναμης. Εφόσον οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τους μαθητές «κατέχουν την εξουσία του καταναγκασμού, της επιβράβευσης και του ειδικού» η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι αμοιβαία. ο θεσμός του σχολείου είναι ένας θεσμός που παράγει βία Μ’ αυτή την έννοια ο θεσμός του σχολείου είναι ένας θεσμός που παράγει βία

άμεση- ορατή έμμεση - συγκαλυμμένη μέσω των απαξιωτικών συμπεριφορών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία Με συμπεριφορές που ενισχύουν: τoν αποκλεισμό, την περιθωριοποίηση, την ετικετοποίηση & τον στιγματισμό των μαθητών κατά τη διάρκεια και εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. από την μεριά των μαθητών από την πλευρά των εκπαιδε υτικών

Ο δάσκαλος –εάν δεν αποτελεί ο ίδιος στόχο λόγω της αυταρχικής συμπεριφοράς του – στήνεται στον τοίχο ως εκφραστής ενός συνοπτικού και άδικου κοινωνικού συστήματος.

Ο παλληκαρισμός ή το νταηλίκι Ο παλληκαρισμός ή το νταηλίκι που κάνει τον «βίο αβίωτο» στους αδύναμους συμμαθητές και αυξάνει τη σχολική απόρριψη και αποτυχία εκρηκτικό μείγμα δεν είναι παρά ένα εκρηκτικό μείγμα που προκύπτει από τον συνδυασμό : αρνητικής εικόνας για τον εαυτό της αρνητικής εικόνας για τον εαυτό τους αρνητικής εικόνας για το σχολείο και τον δάσκαλο και της αρνητικής εικόνας για το σχολείο και τον δάσκαλο άμεση- ορατή έμμεση - συγκαλυμμένη

να παρέμβουν διορθωτικά και ενδυναμωτικά κι όχι να δώσουν στην κατάσταση αυτή τον μη αναστρέψιμο χαρακτήρα μιας κακής μοίρας. Το κρίσιμο σταυροδρόμι ανάμεσα σε μια «επιθετικότητα φόβου» και μια «εγκληματικότητα οργής» εντοπίζεται εκεί: σχολική ομάδα στη διαδικασία εκ – τοπισμού του παιδιού από τη σχολική ομάδα των ομοίων του να παρέμβουν διορθωτικά και ενδυναμωτικά κι όχι να δώσουν στην κατάσταση αυτή τον μη αναστρέψιμο χαρακτήρα μιας κακής μοίρας. Το κρίσιμο σταυροδρόμι ανάμεσα σε μια «επιθετικότητα φόβου» και μια «εγκληματικότητα οργής» εντοπίζεται εκεί: σχολική ομάδα στη διαδικασία εκ – τοπισμού του παιδιού από τη σχολική ομάδα των ομοίων του

οργανωτικοί ή περιβαλλοντικοί παράγοντες στον χώρο του σχολείου, όπως : συνεργασίας  χαμηλό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των δασκάλων και μαθητών μέσα στην τάξη δασκάλων  και μεταξύ των ίδιων των δασκάλων, απόδοσης  χαμηλό επίπεδο απόδοσης των μαθητών, κανόνων  αδιαφορία και μη τήρηση των κανόνων της τάξης, ομάδα  η θέση των μαθητών μέσα στην ομάδα των συνομηλίκων Β. Αρτινοπούλου οργανωτικοί ή περιβαλλοντικοί παράγοντες στον χώρο του σχολείου, όπως : συνεργασίας  χαμηλό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των δασκάλων και μαθητών μέσα στην τάξη δασκάλων  και μεταξύ των ίδιων των δασκάλων, απόδοσης  χαμηλό επίπεδο απόδοσης των μαθητών, κανόνων  αδιαφορία και μη τήρηση των κανόνων της τάξης, ομάδα  η θέση των μαθητών μέσα στην ομάδα των συνομηλίκων Β. Αρτινοπούλου

1) προσπαθεί να προκαλέσει και να ενδιαφέρον κρατήσει το ενδιαφέρον τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος, συνεργασία 2) ενθαρρύνει τη διαπροσωπική επικοινωνία και τη συνεργασία μέσα στην τάξη, στηρίζει 3) αποδίδει θετική αξία στην επιτυχία και στηρίζει ψυχολογικά δυνατούς και αδύναμους μαθητές και κανόνες 4) θέτει ξεκάθαρους κανόνες συμπεριφοράς. Κεδράκα Κ., Τσαγκαράκης Μ., ό.π., σ.19. 1) προσπαθεί να προκαλέσει και να ενδιαφέρον κρατήσει το ενδιαφέρον τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος, συνεργασία 2) ενθαρρύνει τη διαπροσωπική επικοινωνία και τη συνεργασία μέσα στην τάξη, στηρίζει 3) αποδίδει θετική αξία στην επιτυχία και στηρίζει ψυχολογικά δυνατούς και αδύναμους μαθητές και κανόνες 4) θέτει ξεκάθαρους κανόνες συμπεριφοράς. Κεδράκα Κ., Τσαγκαράκης Μ., ό.π., σ.19.

την επίδοση, τα επιτεύγματα και την εν γένει συμπεριφορά των παιδιών. ταραξίες Οι μαθητές που, αβασάνιστα, χαρακτηρίζονται μερικές φορές ως ταραξίες, παρείσακτοιανεπιθύμητοι  νιώθουν συχνά παρείσακτοι και ανεπιθύμητοι στη σχολική κοινότητα αντιδρούν έντονα, βίαια  και για τον λόγο αυτό αντιδρούν έντονα, βίαια και καταστροφικά. ανταποδίδουν τα αισθήματα άρνησης και επιθετικότητας  Μ’ αυτόν τον τρόπο ανταποδίδουν τα αισθήματα άρνησης και επιθετικότητας που αισθάνθηκαν ότι εισέπραξαν από το προσωπικό του σχολείου την επίδοση, τα επιτεύγματα και την εν γένει συμπεριφορά των παιδιών. ταραξίες Οι μαθητές που, αβασάνιστα, χαρακτηρίζονται μερικές φορές ως ταραξίες, παρείσακτοιανεπιθύμητοι  νιώθουν συχνά παρείσακτοι και ανεπιθύμητοι στη σχολική κοινότητα αντιδρούν έντονα, βίαια  και για τον λόγο αυτό αντιδρούν έντονα, βίαια και καταστροφικά. ανταποδίδουν τα αισθήματα άρνησης και επιθετικότητας  Μ’ αυτόν τον τρόπο ανταποδίδουν τα αισθήματα άρνησης και επιθετικότητας που αισθάνθηκαν ότι εισέπραξαν από το προσωπικό του σχολείου

βλ. Μπαρης

(0-30) Ελλιπής(31-60) Επαρκής (61-80) ' Πολύ Καλός(81-100) ' Εξαιρετικός Ελλιπής, εφόσον στην πορεία της σχολικής χρονιάς παραμελεί τον χώρο και την παιδαγωγική λειτουργικότητα της τάξης δεν φροντίζει για τη θέσπιση κανόνων, δεν μεριμνά για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς και, κυρίως δεν αντιμετωπίζει ανάρμοστες μορφές συμπεριφοράς των μαθητών με παιδαγωγικό τρόπο. Επαρκής, εφόσον στην πορεία της σχολικής χρονιάς διαμορφώνει,, κατάλληλα τον χώρο, ώστε να είναι ασφαλής και παιδαγωγικά λειτουργικός (π.χ., πίνακας ανάρτησης μαθητικών εργασιών), και παράλληλα, αξιοποιεί λειτουργικά τον διδακτικό χρόνο Ορίζει ο ίδιος, ή με τη συνδρομή των μαθητών, τους κανόνες της τάξης, την τήρηση των οποίων απαιτεί, χωρίς παρεκκλίσεις και αντιφάσεις, από όλους τους μαθητές. i) εμπλέκει την πλειονότητα των μαθητών σε μαθησιακή αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου, ii) δημιουργεί όρους θέσπισης και τήρησης των κανόνων συμπεριφοράς, ενεργοποιώντας και εμπλέκοντας, ατομικά ή σε συνεργασία με άλλον εκπαιδευτικό, τους μαθητές στη διαμόρφωση κανόνων συμπεριφοράς στην τάξη, iii) παρακολουθεί με διακριτικότητα την τήρηση των θεσπισμένων κανόνων iv) ανατροφοδοτεί θετικές μορφές συμπεριφοράς κ.λπ v) εμπλέκει ενεργά την τάξη στην παρακολούθηση των συστηματικών παραβάσεων vi) αξιοποιεί, τα διαφοροποιημένα κοινωνικοπολιτισμικά δεδομένα της σχολικής μονάδας, i) φροντίζει για την ομαλή ένταξη στις μαθητικές ομάδες και στη σχολική ζωή όλων ανεξαιρέτως των μαθητών,, ii) μελετά βαθύτερα τα αίτια και τις συνθήκες δύσκολων περιπτώσεων μαθητικής συμπεριφοράς ("βιογραφία" μαθητικού παραπτώματος), iii) εξετάζει ποιες από τις αντιδράσεις των μαθητών αποβλέπουν στην προσέλκυση προσοχής, αναγνώρισης, αποδοχής και δεν δρα εν θερμώ, αλλά επεξεργάζεται πλάνο για την αντιμετώπισή τους, στο οποίο θέτει όρια και ορίζει συνέπειες, v) εμπλέκει και άλλους συναδέλφους στη διαμόρφωση του πλάνου για κοινή στάση και, όπου κρίνεται σκόπιμο και εφικτό, και τους μαθητές Π.Δ. 152

(0-30) Ελλιπής (31-60) Επαρκής(61-80) Πολύ Καλός(81-100) Εξαιρετικός Ελλιπής, εφόσον στην πορεία της σχολικής χρο­νιάς μεταξύ αυτού και των μαθητών διαπιστώνεται απουσία σχέσεων, δεν υπάρχει πνεύμα και συμπεριφορά συνεκτικής τάξης, δεν διατυπώνονται, ούτε καν έμμεσα, προσδοκίες για τη μάθηση, τις διαπροσωπικές σχέσεις και τη συμπεριφορά των μαθητών. Επαρκής, εφόσον στην πορεία της σχολικής χρο­νιάς αναπτύσσει σχέσεις σεβασμού μεταξύ αυτού και των μαθητών, αμοιβαίας αποδοχής και αλληλοβοήθειας μεταξύ των μαθητών που προσδίδουν συνεκτικότητα στη σχολική τάξη, δηλώνει με σαφήνεια τι ελπίζει και αναμένει από τους μαθητές και ανατροφοδοτεί τις θε­ τικές μορφές διαπροσωπικών σχέσεων. δημιουργεί, με λόγια και πράξεις, συνθήκες αποδοχής, στήριξης και ενθάρρυνσης για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές. Εκφράζει με λόγια και με πράξεις υψηλές, αλλά ρεαλιστικές, προσδοκίες για τη μάθηση, τις διαπροσωπικές σχέσεις και τη συμπεριφορά των μαθητών. i) αξιοποιεί στην πορεία της σχολικής χρονιάς όποιον άλλον τρόπο κρίνει παιδαγωγικά κατάλληλο, για τη δημιουργία θετικών δια­ προσωπικών σχέσεων και τη διατύπωση παιδαγωγικών προσδοκιών. Εξαιρετικός, εφόσον, πλέον των προϋποθέσεων της προηγούμενης υποπερίπτωσης, έχει αναπτύξει στάσεις και ικανότητες συλλογικότητας, συντονισμού και θετικής διαχείρισης διαπροσωπικών διαφωνιών και συγκρούσεων.

(0-30) Ελλιπής(31-60) Επαρκής (61-80) Πολύ Καλός(81-100) Εξαιρετικός Ελλιπής, εφόσον, στην πορεία της σχολικής χρονιάς μεταξύ αυτού και των μαθητών, υπάρχει ουδέτερο έως και ψυχρό κλίμα και αρκετοί μαθητές βιώνουν με αρνητικό τρόπο και έχουν αρνητικές στάσεις προς τη σχολική ζωή της τάξης με αποτέλεσμα να παραμένουν αδιάφοροι και Αποστασιοποιημένοι i)καλλιεργεί στους μαθητές συνθήκες ανάπτυξης θετικών στάσεων προς τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές, τα διδασκόμενα μαθήματα και προς τον ίδιο τον εαυτό τους και ενθαρρύνει με θετικές ανατροφοδοτήσεις την αναμενόμενη συμπεριφορά, τη διατύπωση απόψεων και την έκφραση συναισθημάτων. ii) δημιουργεί στην τάξη, με ρητές δηλώσεις και συμβολικά μέσα, κλίμα ενδιαφέροντος για τη μάθηση και εκτίμησης για τη γνώση, και iii) φροντίζει να ευαισθητοποιεί τους μαθητές σε θέματα αποφυγής διακρίσεων. i) δημιουργεί στην τάξη, με «ρητές δηλώσεις» και συμβολικά μέσα, κλίμα αναζήτησης και δημιουργικότητας και, παράλληλα, ενθαρρύνει, τη διατύπωση τεκμηριωμένων προτάσεων, εναλλακτι­ κών λύσεων και καλλιεργεί κλίμα υπεύθυνης και συνεπούς συμπεριφοράς και αποδοχής του κοινωνικά, πολιτιστικά, διαφορετικού «άλλου», ii) εμπεδώνει δημοκρατικό τρόπο επικοινωνίας και επίλυσης θεμάτων, αποφεύγει τον διδακτισμό σε θέματα αξιακά, ενώ παράλληλα υιοθετεί δημοκρατικό τρόπο επικοινωνίας, με στόχο να ενθαρρύνει την ελεύθερη έκφραση με βάση λογικά, αξιακά επιχειρήματα και παράθεση δεδομένων. iii) αξιοποιεί στην πορεία της σχολικής χρονιάς όποιον άλλον τρόπο κρίνει παιδαγωγικά κατάλληλο, με βάση την ηλικία και τις ανάγκες των μαθητών της τάξης του, τα διαφοροποιη­μένα κοινωνικοπολιτισμικά δεδομένα της σχολικής μονάδας, για τη δημιουργία θετικού παιδαγωγικού κλίματος. Εξαιρετικός, εφόσον, πλέον των προϋποθέσεων της προηγούμενης υποπερίπτωσης, -εμπεδώνει δημοκρατικό τρόπο επικοινωνίας και επίλυσης θεμάτων, καλλιεργεί, κατά περίπτωση ηλικία ςκαι μαθήματος στάσεις και ικανότητες τεκμηριωμένης διαλεκτικής αντιπαράθεσης επί θέσεων, κρίσεων και προτάσεων και σύνθεσης αντιθέτων, ενθαρρύνει την ύπαρξη και ενίσχυση κλίματος συλλογικότητας και πρωτοβουλίας, την ανάληψη ομαδικών πρωτοβουλιών για την οργάνωση εκδηλώσεων καθώς και δράσεων για την επίλυση προβλημάτων και τη μελέτη θεμάτων και, παράλληλα, συμμετέχει σε προγράμματα κοινωνικο-συναισθηματικού προσανατολισμού, όπως για παράδειγμα προγράμματα ευαισθητοποίησης κατά της σχολικής βίας ή διευκόλυνσης της μετάβασης μαθητών από τη μία σχολική βαθμίδα στην άλλη.