Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης 2012.  ΣΤΟΧΟΙ Να επαληθεύσετε ότι δύο αρχικώς ακίνητα και σε επαφή σώματα, μετά από μία ξαφνική αμοιβαία ώθηση – μια «έκρηξη»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Advertisements

ΒΑΣΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Κέντρο μάζας σώματος Έστω ότι ασκούμε σ’ ένα σώμα που βρίσκεται σε λείο οριζόντιο τραπέζι μια ώθηση και κατόπιν το αφήνουμε ελεύθερο να ολισθήσει στο τραπέζι.
Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία
Εργαστηριακή άσκηση 2 ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ-ΜΑΖΑΣ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ x= Α * ημωt k=D F= - F 0 * ημωtω=2π/Τ F 0 =m * α max α max = ω 2 * Α D=m * ω 2 F=-D * x ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Επιμέλεια παρουσίασης: Κυρισκόζογλου Ουρανία
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης  ΣΤΟΧΟΙ να εξοικειωθούν οι μαθητές με την μελέτη της ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης να σχεδιάζουν και.
Φυσική Α Λυκείου Μηχανική ΠΡΟΤΥΠΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
3.2 ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ
Στροφορμή.
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΑΣΚΗΣΗ 11. ΑΣΚΗΣΗ 11 Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ; ΑΣΚΗΣΗ 11 1ος 4ος Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ;
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Kίνηση.
Νικολάου Κατερίνα Παπαμιχαήλ Μαρία Χριστοδουλίδου Ελένη Χρίστου Χλόη.
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης.  Θέση - χρόνος - μετατόπιση - χρονικό διάστημα - ταχύτητα  Οι Στόχοι: 1.Να υπολογίζεις την ταχύτητα ενός σώματος.
Σύνδεση αντιστατών σε σειρά
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  Σωλήνας με νερό και φυσαλίδα  Μετροταινία  Χρονόμετρο  Στήριγμα για πλάγια θέση του σωλήνα ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης  ΣΤΟΧΟΙ να εξοικειωθούν οι μαθητές με την μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης να σχεδιάζουν και να επεξεργάζονται.
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Πειραματικός έλεγχος των νόμων του απλού εκκρεμούς Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών.
ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι.
1 Ενέργεια Έργο Ισχύς Ενέργεια Δυναμική ενέργεια Κινητική ενέργεια Θεώρημα έργου-ενέργειας Κινητική ενέργεια και ορμή Διατήρηση της Ενέργειας Μηχανές Απόδοση.
ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ, Ρ / Μ 1253 Ένα όργανο για πολλά πειράματα Μηχανικής.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Ας θυμηθούμε… Η ορμή ορίζεται από τη σχέση ………………….
Ηλεκτρονικό Χρονόμετρο Ρ / Ν 1236 Φωτοπύλες Ρ / Ν 1460 Μια σύντομη παρουσίαση της λειτουργίας τους.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Εργαστηριακή Άσκηση 9 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη,
2 Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Διατήρηση της Ορμής Διατήρηση της Ορμής.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Φυσική Γ΄ Λυκείου Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ Μαρία ΤΣΑΚΙΡΗ, 2ο ΤΕΕ Ευόσμου
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΣ
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Άσκηση 9 - Φυσικής Γυμνασίου.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Ο Νόμος του Hooke.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
Ομάδα Δ: Κοπανέλης Δημήτρης Μήλας Μιχαήλ Κρητικού Χριστιάνα
Ταλάντωση ελατηρίου Εργαστηριακή Άσκηση 8 Γ′ Γυμνασίου
Η έννοια του συστήματος σωμάτων
1. Ορμή– Γενίκευση νόμου Newton
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Συμβολή – Ανάκλαση – Διάθλαση
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης 2012

 ΣΤΟΧΟΙ Να επαληθεύσετε ότι δύο αρχικώς ακίνητα και σε επαφή σώματα, μετά από μία ξαφνική αμοιβαία ώθηση – μια «έκρηξη» – απομακρύνονται με αντίθετες ορμές Να επαληθεύσετε ότι δύο αρχικώς ακίνητα και σε επαφή σώματα, μετά από μία ξαφνική αμοιβαία ώθηση – μια «έκρηξη» – απομακρύνονται με αντίθετες ορμές Να διαπιστώσετε ότι η ορμή Να διαπιστώσετε ότι η ορμή ενός μονωμένου συστήματος ενός μονωμένου συστήματος σωμάτων, διατηρείται σωμάτων, διατηρείται σταθερή σταθερή ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2012

 ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ Ζεύγος εργαστηριακών αμαξιδίων με προσαρμοσμένους δυο πίρους. (το ένα από τα δύο φέρει έμβολο) Ζεύγος εργαστηριακών αμαξιδίων με προσαρμοσμένους δυο πίρους. (το ένα από τα δύο φέρει έμβολο) Μια μεταλλική μάζα Μια μεταλλική μάζα Δύο ξύλινα εμπόδια Δύο ξύλινα εμπόδια Τέσσερις σφιγκτήρες (τύπου G) Τέσσερις σφιγκτήρες (τύπου G) Ζυγός Ζυγός Αεροστάθμη (αλφάδι) Αεροστάθμη (αλφάδι) Δύο χρονόμετρα με φωτοπύλες Δύο χρονόμετρα με φωτοπύλες ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2012

Προετοιμασία του πειράματος Στερεώστε με σφιγκτήρες τα ξύλινα εμπόδια των αμαξιδίων στις άκρες του τραπεζιού Στερεώστε με σφιγκτήρες τα ξύλινα εμπόδια των αμαξιδίων στις άκρες του τραπεζιού Ελέγξτε με την αεροστάθμη, αν το τραπέζι είναι οριζόντιο. Ελέγξτε με την αεροστάθμη, αν το τραπέζι είναι οριζόντιο. Ζυγίστε τα αμαξίδια και τη μεταλλική πλάκα Ζυγίστε τα αμαξίδια και τη μεταλλική πλάκα Πιέστε το έμβολο προς τα μέσα για να οπλίσετε το μηχανισμό εκτίναξης Πιέστε το έμβολο προς τα μέσα για να οπλίσετε το μηχανισμό εκτίναξης Τοποθετήστε στη μέση του τραπεζιού τα δύο αμαξίδια αντιμέτωπα και σε επαφή μεταξύ τους. Τοποθετήστε στη μέση του τραπεζιού τα δύο αμαξίδια αντιμέτωπα και σε επαφή μεταξύ τους. Τοποθετείστε τις δυο φωτοπύλες σε τέτοια θέση ώστε οι πίροι να τις σκιάσουν όταν κινηθούν τα αμαξίδια Τοποθετείστε τις δυο φωτοπύλες σε τέτοια θέση ώστε οι πίροι να τις σκιάσουν όταν κινηθούν τα αμαξίδια ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2012

ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2012

 ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ 1ο βήμα: Χτυπήστε τώρα τον πίρο εκτίναξης του εμβόλου. 2ο βήμα: Καταγράψτε τους χρόνους διέλευσης των πίρων στις φωτοπύλες. (Λειτουργία F1) 3ο βήμα: Γνωρίζοντας ότι η διάμετρος του πίρου είναι 0.015m συμπληρώστε τον πίνακα Φορτώστε στο απλό αμαξάκι την μεταλλική μάζα Μ 1. Επαναλάβετε το πείραμα Συμπληρώστε τον πίνακα με τα νέα αποτελέσματα 4ο βήμα: Φορτώστε στο απλό αμαξάκι την μεταλλική μάζα Μ 1. Επαναλάβετε το πείραμα Συμπληρώστε τον πίνακα με τα νέα αποτελέσματα ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2012

ΑμαξίδιοΔιάμετρος πίρου Δχ (m) Χρόνος διέλευσης Δt (s) Ταχύτ U= Δχ/Δt (m/s) Μάζα αμαξιδιόυ (Kgr) Ορμή Kgr*m/s 10,0150,02320,6460, ,0150,02330,6440, Πίνακας 1 ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2012

Τι συμπεραίνουμε για τις ορμές των αμαξιδίων ; Είναι το σύστημα των δύο αμαξιδίων μονωμένο; Δικαιολογείστε την απάντησή μας. Έχοντας ως δεδομένο, ότι η ορμή είναι διανυσματικό μέγεθος, μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα για την ολική ορμή του συστήματος πριν και μετά την «έκρηξη» ; Ερωτήσεις στο τετράδιο εργασίας του μαθητή ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2012