Θεοχαροπούλου Θεοδώρα Καμενίδου Χαρά Μπαζούκη Ντίνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λαϊκή Παράδοση στον Πόντο Τραγούδι – Χορός – Θέατρο
Advertisements

Έλληνες του Πόντου στη Ρωσία και στη Σοβιετική Ένωση
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ … ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Η ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με αυτό το είδος μουσικής είναι γιατί μετά από πολλά χρόνια αναζήτησης κατάφερα επιτέλους να βρω τη.
Ουγγαρία Χριστίνα & Κατερίνα.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
2Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
Επιμορφωτικό Σεμινάριο «Ποντιακοί χοροί: Ένα ταξίδι από το χθες στο σήμερα» για τους Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρίτη 23.
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
3. Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο Ποντιακών Χορών για τους Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013, ώρα 12:00 Ίδρυμα Πέτρου.
Πώς περνούν τον ελεύθερό τους χρόνο οι μαθητές του σχολείου μας.
Κιθάρα Μαριέττα.
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
Πρωτεργάτες στους αγώνες για τη δημιουργία μιας αυτόνομης ποντιακής δημοκρατίας οι Έλληνες της Διασποράς : Κ. Κωνσταντινίδης από τη Μασσαλία Β. Ιωαννίδης.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
ΠΟΝΤΟΣ. επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Στη βόρεια ακτή της Μικράς Ασίας, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, ζούσε από αιώνες, με ζωντανές τις αναμνήσεις της.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
Σχολείο:1ο ΕΠΑ.Λ. ΜΥΡΙΝΑΣ
Μελοποίηση-Παρουσίαση Κοντακίου Αγίου Ρωμανού του μελωδού π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης-Κωνσταντίνος Κεντρωτής, ΠΕ16.01 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
Η Γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού – 100 έτη από την έναρξή της ( ) Υπεύθυνος: Κόκκορης Σπυρίδων ΠΕ01 Συμμετέχουσες: Κωνσταντινίδου Ιουλία ΠΕ16.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Αφιέρωμα στην Ποντιακή Γενοκτονία και στη Μικρασιατική Καταστροφή Επιμέλεια : Νίκος Θεοδωρίδης ( Γ 2), Στέλιος Κρουστάλλης ( Γ 2)
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
Δεν ξεχνώ ! ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Νέστορας Κωνσταντέλιας Δημήτρης Μόσχος
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Γενοκτονία των ποντίων
Το μουσικό ερωτηματολόγιο
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 Οργανώθηκαν σταθμοί-εργαστήρια Ιστορικά γεγονότα, Χορός, Μουσική-Τραγούδι, Κατασκευές 27 Οκτωβρίου 2017.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Έγχορδα ή Χορδόφωνα. ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΝΤΟΥΡΙ.
ΜΟΥΣΙΚΗ.
ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Η ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο έχει ως επίσημη αφετηρία την ίδρυση της Σινώπης στα βόρεια παράλια της Μ. Ασίας από Ίωνες ναυτικούς.
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεοχαροπούλου Θεοδώρα Καμενίδου Χαρά Μπαζούκη Ντίνα ΠΟΝΤΟΣ Θεοχαροπούλου Θεοδώρα Καμενίδου Χαρά Μπαζούκη Ντίνα

Ιστορία Ποντιακών Τραγουδιών Ο Πόντος αποτέλεσε προπύργιο του Ελληνισμού λόγω της γεωγραφικής του θέσης και ανέπτυξε ενδιαφέρουσα μουσική παράδοση η οποία διατηρείται έως σήμερα. Τα ποντιακά τραγούδια δημιουργήθηκαν όπως όλα τα δημοτικά τραγούδια. Δημιουργός ενός δημοτικού τραγουδιού/ποντιακού είναι ένα άτομο. Συνήθως αυτό το άτομο μαθαίνει για κάποιο συγκλονιστικό γεγονός ευχάριστο ή δυσάρεστο και δοκιμάζει να το εκφράσει. Έτσι δημιουργείται η έμπνευση και κατασκευάζεται το λαϊκό τραγούδι. Αν είναι πολύ πετυχημένο ο λαός το μαθαίνει και το διαδίδει, έτσι μεταδίδεται από γενιά σε γενιά προφορικά. Οι λαϊκοί οργανοπαίκτες του Πόντου με πρώτο το λυράρη είναι οι δημιουργοί των περισσότερων ποντιακών τραγουδιών.  

Στα ποντιακά τραγούδια υμνείται ο έρωτας, ο θρίαμβος της φυλής και οι συμφορές της.. Επίσης παίζουν και τραγουδούν ενάντια στο θάνατο υμνούν την ποντιακή γη και τις ομορφιές της εκφράζουν την ομορφιά και την χαρά της ζωής και τον πόνο. Τραγουδούν επίσης τον ξεριζωμό από την πατρίδα τους , τραγουδούν την αγάπη τους για το ωραίο, το γνήσιο και το παραδοσιακό. Η γενοκτονία ήταν ένα προμελετημένο έγκλημα, το οποίο η κυβέρνηση των Νεότουρκων έφερε σε πέρας με συστηματικότητα. Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον Ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του Πόντου που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 1914-1923

Το τραγούδι της Γενοκτονίας <Την Πατρίδα μ΄ έχασα>

ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΠΟΝΤΟΥ Τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται είναι έγχορδα όπως η λύρα (κεμεντζέ), πνευστά όπως η φλογέρα (γαβάλ) και κρουστά όπως το νταούλι. Είναι όργανα που τα κατασκευάζουν ειδικοί λαϊκοί τεχνίτες. Η λύρα είναι ο αποκλειστικός συνοδός του ποντιακού τραγουδιού. Σπάνια χρησιμοποιούνται και άλλα όργανα όπως το κλαρίνο και το βιολί.

Πόντιοι Τραγουδιστές Παρχαρίδης Πουταχίδης Ιωαννίδης Νικολαϊδης Καρασαββίδης Τσιτιρίδης Ιορδανίδης Κουρτίδης Σοφιανίδης Θεοδωσιάδης Σιαμλίδης Παυλίδης

Ποντιακοί Χοροί Αρματσούκ ή Ελματσούκ (περιοχών Καυκάσου και Σεβάστειας) Σαρί Γουζ(Ίμερα) Γιουβαρλαντούμ(Χορός του Ακ Νταγ Ματέν. Η μουσική παίζεται με βιολί και ούτι) Διπάτ’ (Δύο Πατήματα) Έταιρε(Χορός της Τραπεζούντας) Κότσαρι(Καρς ) Ομάλ’ Απλόν ή Ομάλ Μονόν Σαμψόν (Πιερίας ) Τάμσαρα (Νικόπολη ) Ένας χορός που χορευόταν μόνο από άντρες του Πόντου είναι ο ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ.  

ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ

Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο'' (το έθνος και αν σκλαβώθηκε θα αναστηθεί και πάλι)

ΤΕΛΟΣ!!!!