H έννοια της δύναμης (1.2.1)-Σύνθεση δυνάμεων (1.2.2) (1.3.1),(1.3.2)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
ΦΟΡΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Συνισταμένη δυνάμεων όχι ίδιας διεύθυνσης
Συνήθως, η συνισταμένη δύο δυνάμεων βρίσκεται υπολογιστικά
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Έργο, ενέργεια. ΑΔΜΕ. Ισχύς
Βάρος και βαρυτική δύναμη
Όνομα: Λεκάκης Κωνσταντίνος καθ. Τεχνολογίας
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Μονόμετρα και Διανυσματικά Μεγέθη
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Ισορροπία υλικού σημείου
(νόμος δράσης-αντίδρασης)
3.3 ΣΥΝΘΕΣΗ & ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Τι είναι συνισταμένη δύο ή περισσοτέρων δυνάμεων;
3.7 ΔΥΝΑΜΗ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Συμπληρωματικά ερωτήματα πάνω στις δυνάμεις
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
3.4 ΔΥΝΑΜΗ & ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΙΚΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΗ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ:
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
Στροφορμή.
ΤΕΣΤ ενέργειας ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου Επιμέλεια –παρουσίαση χ. τζόκας
Στοιχεία από τα Διανύσματα
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γνωρίζουμε πώς κινούνται τα σώματα σε μια ευθεία.
Δυνάμεις: ασκήσεις στατικής
ΔΥΝΑΜΗ μέτρο (πόσα Ν) κατεύθυνση (προς τα πού) διάνυσμα παραμόρφωσης
ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ υλικου Σημειου - 1ος νομοΣ του νευτωνα
Sir Isaac Newton 4 Ιανουαρίου 1643 – 31 Μαρτίου 1727.
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
Προαπαιτούμενες γνώσεις από τη Φυσική της Α και Β Λυκείου Φυσική Γ’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 ο ΓΕΛ Ρεθύμνου © Ν. Καλογεράκης.
2 Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Διατήρηση της Ορμής Διατήρηση της Ορμής.
Η περίοδος της κίνησης είναι: α) 1 sec β) 2 sec γ) 3 sec
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΔΥΝΑΜΕΙΣ Γενικά περί δυνάμεων
Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Επανάληψη στις δυνάμεις
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
Επαναληπτικές ερωτήσεις στην ενέργεια
Η έννοια του συστήματος σωμάτων
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Μάθημα : Αντοχή Υλικών Εισαγωγική ενότητα : Είδη Καταπονήσεων – Νόμος του Hooke Τομέας Δομικών Έργων & Μηχανολογίας.
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
(Θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής)
Δύναμη και αλληλεπίδραση
Ισορροπία υλικού σημείου
Αδράνεια : μια ιδιότητα της ύλης
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ανάκλαση Παλμού.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Σε ένα σώμα ασκούνται δύο οριζόντιες δυνάμεις F 1, και F 2, και δύο κατακόρυφες F 3 και F 4 όπως φαίνεται στο σχήμα. Αν τα μέτρα των δυνάμεων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H έννοια της δύναμης (1.2.1)-Σύνθεση δυνάμεων (1.2.2) (1.3.1),(1.3.2) Απαιτούμενη Υλικοτεχνική υποδομή Θα μπορούσε να είναι το σχολικό εργαστήριο, ή 2-3 υπολογιστές στην τάξη ή ένας υπολογιστής με βιντεοπροβολέα.

Εισηγητές Γκουλιώνης Ιωάννης- Τράπαλη Μαρία

Διδακτικοί Στόχοι 1. Να αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν τις δυνάμεις που προκαλούν παραμορφώσεις ή αλλαγή στην κινητική κατάσταση των σωμάτων. 2. Να σχεδιάζουν τις δυνάμεις σαν διανύσματα. 3. Να διακρίνουν τις συγγραμμικές από τις μη συγγραμμικές δυνάμεις. 4. Να είναι σε θέση να υπολογίζουν την συνισταμένη δυνάμεων.

(Τρίτος Νόμος Νεύτωνα) Για να ασκηθεί μία δύναμη σε ένα σώμα είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός δεύτερου σώματος. To ένα ασκεί τη δύναμη στο άλλο και το άλλο αντιδρά με ίση και αντίθετη δύναμη. Να γίνει η δραστηριότητα της σελίδας 78.

Δυνάμεις από απόσταση Παρακολουθείστε τα video και γράψτε τα συμπεράσματα …………………………………………………………………………………………………………………………

Δυνάμεις ίσες αντίθετες που ασκούνται σε σώμα που κινείται Παρακολουθείστε το video και γράψτε τα συμπεράσματα ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………….

Αποτελέσματα δύναμης Παραμόρφωση Άρα η δύναμη προκαλεί………………………………… Να γίνει η δραστηριότητα της σελίδας 76 του σχολικού βιβλίου της Α΄ λυκείου (Βλάχος κ.α ).Να βρεθεί το βάρος του σώματος αν η επιμήκυνση είναι 80mm. Άρα μπορούμε να μετρήσουμε…………………………….. ………………………………………………………………………….

Αλλαγή στην ΚΙΝΗΤΙΚΉ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Παρακολουθείστε το Video, και καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας. ………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………….

Σύνθεση δυνάμεων-Περιπτώσεις υπολογισμού συνισταμένης δύναμεων Παράλληλες Ομόρροπες Παράλληλες Αντίρροπες Παρακολουθείστε τα video και γράψτε τα συμπεράσματα ……………………………………………………………………………………. Πως συνδέονται τα παραπάνω συμπεράσματα με την τρέχουσα κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα;

Σύνθεση δυνάμεων Κάθετες διευθύνσεις Τυχαία διεύθυνση

Δυνάμεις ίσες και αντίθετες ασκούμενες σε ένα σώμα που ωστόσο ηρεμεί. Δυνάμεις ίσες και αντίθετες ασκούμενες σε ένα σώμα που ωστόσο ηρεμεί. Παρακολουθείστε το video και γράψτε τα συμπεράσματα …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… Πως συνδέονται τα παραπάνω συμπεράσματα με την τρέχουσα κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα; …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Τρείς δυνάμεις Παρακολουθείστε το video και γράψτε τα συμπεράσματα ………………………………………………………………………………………………………………………….

ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΗ ΔΥΟ ΜΗ ΣΥΓΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Παρακολουθείστε το video και προσπαθήστε να περιγράψτε με λόγια την εύρεση της συνισταμένης. ………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………..

Φύλλο Εργασίας 1. Σχεδιάστε τις δυνάμεις στο κιβώτιο και στη σφαίρα.

2. Σε ένα σώμα ασκούνται δύο δυνάμεις 10Ν και 20Ν με φορά προς τα δεξιά και μία δύναμη 15Ν προς τα αριστερά. Να υπολογίσετε τη συνισταμένη. ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………... 3. ‘Εχουμε δύο παράλληλες ομόρροπες δυνάμεις. Ποια θα είναι η φορά της συνισταμένης δύναμης; To μέτρο της θα είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από το μέτρο της μεγαλύτερης από τις δύο δυνάμεις; ………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………. 4.Έχουμε δύο παράλληλες αντίρροπες δυνάμεις. Ποια θα είναι η φορά της συνισταμένης δύναμης; To μέτρο της θα είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από το μέτρο της μεγαλύτερης από τις δύο δυνάμεις;