Το κίνημα των μαύρων πληθυσμών της Αμερικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ / ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Αγοραστικές Συνήθειες Θα σας διαβάσω τώρα μια σειρά από απόψεις που έχουν εκφραστεί για τις συνήθειες κατανάλωσης.
Advertisements

Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά Δεκέμβριος 2007
NEXT GENERATION SERVICES  SMART TECHNOLOGY  SPECIALIST SERVICE PERSONNEL.
Παρουσίαση έρευνας κοινής γνώμης – Συμπεράσματα 1 η Φάση έργου Οκτώβριος 2012.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Αναστασία Ψάλτη, Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙΘ
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
Παρουσίαση Έρευνας Κοινής Γνώμης «Ο λόγος στον Πολίτη» Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2010.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Η μαθητική μετακίνηση του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΑΣΧΟΛΙΕΣ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ.
1 5 Δεκεμβρίου 2009 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσι τηλ.: fax:
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Καλώς ήρθατε στις Οικονομικές Επιστήμες
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Global Campaign for Education 4-10 May Education ahd Disability.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Παρουσίαση Έρευνας Οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ που δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικοδομής Ιανουάριος 2011.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Εκκίνηση: 1η Δεκεμβρίου 2014 Πανευρωπαϊκά Πλεονεκτήματα Προσφέρει ένα δυναμικό ξεκίνημα και … στιγμιαίο εισόδημα.
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΕΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ3.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
Άννα Αμπαριάν Σχ. Έτος : Θρησκευτικά.  O Δρ. Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ γεννήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 1929 και πέθανε στις 4 Απριλίου 1968.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Για το SBC TV Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το κίνημα των μαύρων πληθυσμών της Αμερικής Καλλιόπη Τριανταφύλλου Εξάμηνο: Η Α.Ε.Μ.: 7270 Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6980971799 Ξυλογραφία του Frank Cieciorka

Ποιες ήταν οι διεκδικήσεις των Μαύρων της Αμερικής την περίοδο 1955-1968 ;

Τάξη: ΣΤ Διδακτικές ώρες: 12 Τάξη: ΣΤ Διδακτικές ώρες: 12

Στόχοι Δηλωτικοί Μεθοδολογικοί 1. Να κατανοήσουν τους λόγους που οδήγησαν τους μαύρους της Αμερικής στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. 2. Nα γνωρίσουν ποια ήταν η κατάσταση που βίωναν οι μαύροι στις ΗΠΑ την περίοδο 1955-1968. 1. Να παρατηρούν, να κρίνουν και να απαντούν σε ερωτήματα. 3. Να μάθουν να τοποθετούν στο χάρτη τις πόλεις και να προσανατολίζονται. 2. Να μάθουν να διαβάζουν εικόνες και να αντλούν ιστορικές πληροφορίες από αυτές. 4. Να μάθουν να συνθέτουν και να συγκρίνουν πληροφορίες από διάφορες και αντικρουόμενες πηγές και να βγάζουν συμπεράσματα.

Εννοιολογικοί Καλλιέργειας στάσεων και αντιλήψεων 1. Να κατανοήσουν την έννοια της φυλετικής διάκρισης 1. Να καλλιεργήσουν θετική στάση απέναντι στο διαφορετικό 2. Να αναπτύξουν αίσθημα αλληλεγγύης απέναντι σε ομάδες που βιώνουν τον ρατσισμό

Ιστορικό Σημείωμα Το πρώτο πλοίο με αφρικανούς σκλάβους έφτασε στο Τζειμστάουν της Αμερικής το 1619. Από τότε εκατομμύρια αφρικανών έφταναν στην ήπειρο για να ανταλλαχθούν με καπνό και άλλα προϊόντα αρχικά και αργότερα να πωληθούν σε παζάρια για να δουλέψουν στα χωράφια των λευκών. Από την πρώτη αυτή άφιξη ως τον αγώνα για τα πολιτικά δικαιώματα οι μαύροι, αν και με την πάροδο των αιώνων κατοχυρώθηκαν νομικά, στην πράξη ήταν ακόμη θύματα του ρατσισμού και της τακτικής «Ίσοι αλλά διαχωρισμένοι».

ΠΗΓΗ 1α Παρατηρείστε τον χάρτη του τριγωνικού εμπορίου. Ποιες ήπειροι έπαιρναν μέρος σ’ αυτό; Γιατί ονομάζεται τριγωνικό εμπόριο; Πως γίνονταν η μεταφορά αγαθών και ατόμων ; Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες, σχεδιάστε την κίνηση σε ένα δικό σας χάρτη και τοποθετήστε στο χάρτη πιθανά λιμάνια αναχώρησης και αύξησης των μαύρων. ΠΗΓΗ 1α Χάρτης που απεικονίζει το τριγωνικό εμπόριο 7

ΠΗΓΗ 1β Παγκόσμιος χάρτης Παρατηρείστε τον παγκόσμιο χάρτη και εντοπίστε πού είμαστε εμείς. Αναζητήστε τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Αναζητείστε την Αφρική. Σημειώστε τη διαδρομή πάνω στο χάρτη που έκαναν τα πλοία μεταφέροντας μαύρους. Εκτυπώστε τις φωτογραφίες της πηγής 2α και 2β και τοποθετήστε στο χάρτη με blue tac στις Ηνωμένες Πολιτείες. https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/graphics/ref_maps/pdf/political_world.pdf ανακτήθηκε 17 Μαρτίου 2011

ΠΗΓΗ 2α ΠΗΓΗ 2β Είμαι άνθρωπος Λευκός διαδηλωτής στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής τη δεκαετία του ‘60 Μαύρος διαδηλωτής στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής τη δεκαετία του ‘60 ΠΗΓΗ 2β Ποιος χρειάζεται αράπηδες; Πίσω στα δέντρα σας “boogies” Είμαι άνθρωπος http://www.corbisimages.com/Enlargement/Enlargement.aspx?id=42-20712598&tab=details&caller=search ανακτήθηκε 13-03-2011 http://www.corbisimages.com/Enlargement/Enlargement.aspx?id=42-24014308&tab=details&caller=search ανακτήθηκε: 15-03-2011 Παρατηρείστε τις δυο φωτογραφίες. Γιατί ο μαύρος άνθρωπος χρειάζεται να δηλώνει 'Είμαι άνθρωπος»; Το αμφισβητεί κανείς; ΓΛΩΣΣΑΡΙ Boogies: Ηχοποίητη λέξη της εποχής που χρησιμοποιούνταν για να χαρακτηρίσει την απέχθεια απέναντι στους μαύρους

ΠΗΓΗ 3 Νόμος της Αλαμπάμα Alabama law Νόμος της Αλαμπάμα Όλες οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που εκτελούν μεταφορά επιβατών σε αυτή την Πολιτεία, θα παρέχουν ίσα αλλά ξεχωριστά καταλύματα για τη λευκή και έγχρωμη φυλή, με την παροχή δύο ή περισσότερων βαγονιών για κάθε τρένο ή με διαίρεση του με χωρίσματα, ώστε να εξασφαλίσει ξεχωριστά καταλύματα .... Κανένα πρόσωπο δε θα γίνεται δεκτό να καταλάβει θέση, εκτός από εκείνη που του έχει οριστεί, με βάση τη φυλή στην οποία ανήκει. All railway companies carrying passengers in their coaches in this State, shall provide equal but separate accommodations for the white, and colored races, by providing two or more passenger coaches for each passenger train, or by dividing the passenger coaches by a partition so as to secure separate accommodations....No person or persons, shall be admitted to occupy seats in coaches, other than the ones assigned to them, on account of the race they belong to” http://law2.umkc.edu/faculty/projects/ftrials/conlaw/plessy.html ανακτήθηκε 17-03-2011 Τι υποστήριζε ο νομοθέτης σχετικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τη χρήση τους από τους μαύρους; Που βρίσκεται η Αλαμπάμα; Αναζητήστε την στο χάρτη.

Γιατί δε πιστεύω ότι θα έπρεπε να σηκωθώ ΠΗΓΗ 4β Λεωφορείο της δεκαετίας του ‘50 στην Αλαμπάμα ΠΗΓΗ 4α Το 1955 ο οδηγός σε ένα λεωφορείο στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα ζήτησε από τη Ρόζα Παρκς να σηκωθεί από τη θέση της για να καθίσει ένας λευκός επιβάτης. Η Ρόζα Παρκς αρνήθηκε και ο οδηγός κάλεσε την αστυνομία. Ο αστυνομικός ρώτησε τη Ρόζα Παρκς γιατί δε σηκώθηκε. Η απάντηση της: Γιατί δε πιστεύω ότι θα έπρεπε να σηκωθώ (I dοn't think I should stand up.) Έγχρωμοι επιβάτες http://encore.bham.lib.al.us/iii/encore/search?formids=target&lang=eng&suite=def&reservedids=lang%2Csuite&submitmode=&submitname=&target=colored+passengers&Search+Catalog.x=64&Search+Catalog.y=9 ανακτήθηκε 12 Μαρτίου 2011 Για ποιο λόγο ο οδηγός του λεωφορείου ζήτησε από τη Ρόζα Παρκς να σηκωθεί; Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες που δίνονται στην πηγή 4β και 3 για να δικαιολογήσετε την απάντηση σας

ΠΗΓΗ 4γ ΠΗΓΗ 4δ Η Ρόζα Παρκς μετά τη σύλληψη της στο αστυνομικό τμήμα http://teacher.scholastic.com/rosa/interview.htm ανακτήθηκε 14-03-2011 Ποια ήταν η αντίδραση του αστυνομικού; Απαντήστε παρατηρώντας την εικόνα της πηγής 4γ και 4δ . Δραματοποιήστε τη σκηνή με τη Ρόζα Παρκς, τον οδηγό του λεωφορείου και τον αστυνομικό Adamson, H. (2009). The Civil Rights' Movement: An Interactive History Adventure. Minnesota: Capstone Press. Ανακτήθηκε 26 Φεβρουαρίου, 2011, Δικτυακός τόπος: http://books.google.com/books?id=33ojtGrFSuoC&printsec=frontcover&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r-RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false. Ανακτήθηκε 14-03-2011

ΠΗΓΗ 5α Μετά τη φυλάκιση της Ρόζα Παρκς, τον Δεκέμβριο του 1955, ξεκίνησε το μπουκοτάζ των λεωφορείων. Πολιτική γελοιογραφία της εποχής Σχολιάστε την πολιτική γελοιογραφία. Για ποιο λόγο ο μαύρος αρνείται να ανέβει στο λεωφορείο; Ποια είναι η κατεύθυνση του λεωφορείου; Αναζητήστε τη λέξη segregation σε ένα αγγλο-ελληνικό λεξικό Κάντε μια γελοιογραφία για το μποϋκοτάζ των λεωφορείων. Μπα μπα- Δεν είμαι στο δρόμο σας http://www.holtlaborlibrary.org/images/BusBoycottSegregation_lg.JPG ανακτήθηκε: 12/03/2011 ΓΛΩΣΣΑΡΙ Μποϋκοτάζ: Ο όρος αυτός προήλθε από το όνομα του Άγγλου γαιοκτήμονα Τσαρλς Μπόικοτ στον οποίο αρνήθηκαν οι καλλιεργητές του κάθε υπηρεσία. Είναι ένα τρόπος για να δείξει ο καταναλωτής τη δυσαρέσκεια του: σταματά να στηρίζει οικονομικά μία εταιρεία, να αγοράζει τα προϊόντα της ή να πληρώνει για τις υπηρεσίες της.

ΠΗΓΗ 5β Το Δεκέμβριο του 1956 το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών αποφάσισε ότι η διάκριση στις θέσεις των λεωφορείων με βάση το χρώμα ήταν αντισυνταγματική. Έτσι, τελείωσε το μποϋκοτάζ των λεωφορείων του Μοντγκόμερι μετά από 381 ημέρες. Δύο μαύροι άντρες κάθονται στις πρώτες θέσεις λεωφορείου στο Μοντγκόμερι την 21η Δεκεμβρίου του 1956 Υποθέστε ότι είστε δημοσιογράφοι και παρακολουθείται τη δίκη για την κατάργηση των διακρίσεων στα λεωφορεία της Αλαμπάμα. Γράψτε ένα άρθρο στην τοπική εφημερίδα σχετικά με την απόφαση του δικαστηρίου και τη λήξη του μποϋκοτάζ των λεωφορείων. http://www.findingdulcinea.com/news/on-this-day/November/Supreme-Court-Outlaws-Bus-Segregation.html ανακτήθηκε 12 Μαϊου 2011

ΠΗΓΗ 5γ Σχολιάστε την πινακίδα ΝΟΜΟΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΡΟΛΙΝΑΣ Λευκοί επιβάτες παρακαλούνται να κάθονται μπροστά Έγχρωμοι επιβάτες παρακαλούνται να κάθονται πίσω Οδηγός λεωφορείου κατεβάζει την πινακίδα από όχημα Η φωτογραφία τραβήχτηκε τον Δεκέμβρη του 1956. Σχολιάστε την πινακίδα Γιατί την κατεβάζει ο οδηγός του λεωφορείου; Είχε άμεσο αποτέλεσμα ο αγώνας της Ρόζα Παρκς και το μποϋκοτάζ των λεωφορείων; http://www.corbisimages.com/Enlargement/Enlargement.aspx?id=BE066734&tab=details&caller=search ανακτήθηκε: 13/03/2011

Λεωφορείο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής του 1950 ΠΗΓΗ 5δ Κάντε κολάζ προσθέτοντας τους λευκούς και μαύρους επιβάτες στα δύο λεωφορεία. http://americanhistory.mrdonn.org/BackoftheBus.html Λεωφορείο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής του 2011 ΠΗΓΗ 5ε 1945 http://www.wkrg.com/alabama/article/man-arrested-after-stealing-city-bus/1206381/Apr-22-2011_4-39-pm/ ανακτήθηκαν 13 Μαϊου 2011

Η τακτική «Ίσοι αλλά διαχωρισμένοι» ακολουθήθηκε και στην εκπαίδευση. ΠΗΓΗ 6α Λευκός μαθητής που διαδηλώνει το 1956 στο Τέννεσσι των Η.Π.Α Η τακτική «Ίσοι αλλά διαχωρισμένοι» ακολουθήθηκε και στην εκπαίδευση. Θυμηθείτε τον νόμο που συναντήσαμε στην πηγή 3. Παρατηρώντας την εικόνα σκεφθείτε πως αυτός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στην περίπτωση των σχολείων. Γιατί, κατά την άποψη σας, το παιδί της εικόνας κρατάει το συγκεκριμένο πλακάτ; Ποιες απόψεις εκφράζει; Χρησιμοποιείται σήμερα η λέξη «νέγροι» ή η λέξη «αράπηδες» που συναντήσαμε στην πηγή 2α; Γιατί οι λευκοί επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τις συγκεκριμένες λέξεις; Ποιες άλλες λέξεις θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αντί του «νέγρος» για να χαρακτηρίσει τα άτομα στα οποία αναφέρεται; Δε θα πάμε σχολείο με νέγρους http://www.corbisimages.com/Enlargement/Enlargement.aspx?id=BE047165&tab=details&caller=search Ανακτήθηκε 17-03-2011

ΠΗΓΗ 6β Σχολική αίθουσα για λευκά παιδιά . 22.Παρατηρήστε τις δύο τάξεις των πηγών 6β και 6γ. Ποιες διαφορές βλέπετε; Ποια παιδιά φοιτούν κατά την άποψη σας στην τάξη της δεύτερης εικόνας; 23.Αναζητήστε φωτογραφίες στο διαδίκτυο που να δείχνουν πως είναι σήμερα οι σχολικές αίθουσες στα διάφορα μέρη του κόσμου. Δημοσιεύστε κάποιες από τις φωτογραφίες στη σχολική εφημερίδα μαζί με ένα ποίημα που θα γράψετε για τα παιδιά του κόσμου Σχολική αίθουσα για μαύρα παιδιά ΠΗΓΗ 6γ http://4.bp.blogspot.com/-h96KsP7GJwc/TWzdkSacHI/AAAAAAAABW8/_l_yC05D6-s/s1600/classroom%2B1950%2Bimage%2Bpinelles%2Bcounty%2Bschools%2Bk-12.jpg ανακτήθηκε 17-03-2011 Χωριστείτε σε 4 ομάδες και ανταλλάξτε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με παιδιά που ζουν σε διαφορετικές χώρες. Ζητήστε να φωτογραφίσουν τις τάξεις τους και να στείλουν τις φωτογραφίες αυτές. Φωτογραφήστε την τάξη σας και στείλετε και τις δικές σας φωτογραφίες. Σχολιάστε το υλικό που συλλέξατε και παρουσιάστε το στην τάξη. http://ucsdnews.ucsd.edu/graphics/images/2004/School_lg.jpg Ανακτήθηκε 17-03-2011

ΟΙ 9 ΤΟΥ ΛΙΤΛ ΡΟΚ ΠΗΓΗ 7β ΠΗΓΗ 7α Μνημείο για τους 9 μαθητές του Λιτλ Ροκ στο Αρκανσό ΠΗΓΗ 7α Το 1957 σε ένα γυμνάσιο του Αρκανσό, στην πόλη Λιτλ Ροκ, γράφτηκαν 9 μαύροι μαθητές. Όταν όμως προσπάθησαν να μπουν στο κτίριο στρατιώτες του κυβερνήτη του Αρκανσό τους το απαγόρευσαν. Αργότερα με εντολή του Προέδρου της Αμερικής Άιζενχάουερ οι μαθητές κατάφεραν να ξεκινήσουν τα μαθήματα τους στο σχολείο. http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Rock_Nine Ανακτήθηκε 10 Μαϊου 2011 http://campusprogress.org/articles/segregation_in_the_21st_century/ Ανακτήθηκε 10 Μαϊου 2011 Τι συνέβη στους εννέα μαύρους μαθητές όταν προσπάθησαν να μπουν στο σχολείο; Γιατί; Σχολιάστε την εικόνα της πηγής 7β. Κατασκευάστε μια μακέτα του μνημείου της εικόνας 7β χρησιμοποιώντας πηλό.

Εντοπίστε το Αρκανσό στον αρχικό χάρτη ΠΗΓΗ 7γ Οι 9 μαύροι μαθητές μπαίνουν στο σχολείο του Λιτλ Ροκ Παρατηρήστε την εικόνα της πηγής 7γ . Γιατί κατά τη γνώμη σας συνοδεύονται από το στρατό; Εντοπίστε το Αρκανσό στον αρχικό χάρτη Εδώ Λιτλ Ροκ είναι το όνομα της πόλης. Γνωρίζετε τι σημαίνει Little Rock; Πως θα το λέγαμε στα ελληνικα; http://freedomcenter.org/freedom-forum/wp-content/uploads/2011/02/Little-Rock-Nine.jpg ανακτήθηκε 17-03-2011

Ποια σκηνή βλέπουμε στη φωτογραφία της πηγής 7δ; ΠΗΓΗ 7δ Φωτογραφία του 1957 της μαθήτριας του Λιτλ Ροκ, Ελίζαμπεθ Έκφορντ Ποια σκηνή βλέπουμε στη φωτογραφία της πηγής 7δ; Γιατί, κατά τη γνώμη σας, η φωτογραφία αυτή θεωρήθηκε μια από τις καλύτερες φωτογραφίες του 20ου αιώνα; Το αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων Associated Press θεωρεί αυτή τη φωτογραφία μία από τις 100 καλύτερες του 20ου αιώνα Adamson, H. (2009). The Civil Rights' Movement: An Interactive History Adventure. Minnesota: Capstone Press. Ανακτήθηκε 26 Φεβρουαρίου, 2011, Δικτυακός τόπος: http://books.google.com/books?id=33ojtGrFSuoC&printsec=frontcover&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r-RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false.

Ελίζαμπεθ ΄Εκφορντ μαθήτρια από τους 9 του Λιτλ Ροκ ΠΗΓΗ 7ε Μαρτυρία του 1957 της μαθήτριας Ελίζαμπεθ Έκφορντ για την πρώτη μέρα της στο σχολείο "I tried to see a friendly face somewhere in the mob - someone who maybe would help. I looked into the face of an old woman and it seemed a kind face, but when I looked at her again, she spat on me." Elizabeth Eckford Προσπαθούσα να δω ένα φιλικό πρόσωπο μέσα στον όχλο – κάποιον που ίσως θα μπορούσε να βοηθήσει. Κοίταξα το πρόσωπο μιας ηλικιωμένης γυναίκας και μου φάνηκε συμπαθές αλλά όταν την ξανακοίταξα εκείνη με έφτυσε. Ελίζαμπεθ ΄Εκφορντ μαθήτρια από τους 9 του Λιτλ Ροκ http://www.nps.gov/archive/chsc/desegregationcrisisindepth.html ανακτήθηκε 17-03-2011 Διαβάστε το αγγλικό κείμενο και αναζητήστε στο λεξικό τις λέξεις που δεν γνωρίζετε. Κάντε υποθέσεις για τις απόψεις της ηλικιωμένης κυρίας με βάση τη συμπεριφορά της.

Βόλτες της Ελευθερίας Freedom Rides ΠΗΓΗ 8α Χάρτης της εποχής που δείχνει την πορεία που ακολούθησαν οι Βόλτες της Ελευθερίας Το πρώτο ‘Freedom Ride” ξεκίνησε τον Μάιο του 1961 από την Ουάσινγκτον. Επτά μαύροι και 6 λευκοί φοιτητές συμμετείχαν στη Βόλτα της Ελευθερίας. Για να διαπιστώσουν αν τηρούνταν οι νόμοι που είχαν ψηφιστεί, με βάση τους οποίους οι μαύροι μπορούσαν να χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς μαζί με τους λευκούς, ξεκίνησαν μαζί ένα ταξίδι με λεωφορείο. Προς τα πού κατευθύνονταν το πρώτο λεωφορείο που ξεκίνησε από την Ουάσινγκτον τον Μάιο του 1961; Οι τελείες του χάρτη δείχνουν τις πόλεις –σταθμούς. Για ποιο λόγο ακολούθησαν την συγκεκριμένη κατεύθυνση; Κοιτάζοντας τον χάρτη της πηγής 8α θυμηθείτε τις Πολιτείες στις οποίες έχουμε αναφερθεί ως τώρα. Με ποια γεγονότα συνδέθηκαν οι Πολιτείες αυτές; Adamson, H. (2009). The Civil Rights' Movement: An Interactive History Adventure. Minnesota: Capstone Press. Ανακτήθηκε 26 Φεβρουαρίου, 2011, Δικτυακός τόπος: http://books.google.com/books?id=33ojtGrFSuoC&printsec=frontcover&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r-RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false.

Αφού το λεωφορείο επιδιορθώθηκε συνέχισε τη διαδρομή του. Την πρώτη βδομάδα του Freedom Ride δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα. Την δεύτερη βδομάδα οι φοιτητές δέχτηκαν επίθεση από ομάδα ατόμων που έβαλε φωτιά στο λεωφορείο. Αφού το λεωφορείο επιδιορθώθηκε συνέχισε τη διαδρομή του. Οι φοιτητές δέχτηκαν την επίθεση περίπου 1000 λευκών. Λευκοί και μαύροι επιβάτες του λεωφορείου οδηγήθηκαν στην φυλακή. Το θέμα πήρε μεγάλη έκταση με αποτέλεσμα να επέμβει ο πρόεδρος και να δώσει ένα τέλος ΠΗΓΗ 8β Το λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν φοιτητές του κινήματος«Βόλτα της Ελευθερίας» http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=5149667 Γιατί κατά την άποψη σας, την πρώτη βδομάδα οι Freedom Riders δεν αντιμετώπισαν προβλήματα; Θυμηθείτε την Ρόζα Παρκς και το μποϋκοτάζ των λεωφορείων. Ίσχυε στην πράξη ο νόμος που πέρασε σχετικά με τα μέσα μεταφοράς; http://www.core-online.org/History/freedom%20rides.htm ανακτήθηκαν 17-03-2011

ΠΗΓΗ 9α Παρατηρήστε τη φωτογραφία. Που είναι συγκεντρωμένοι οι άνθρωποι αυτοί; Ποια στιγμή της ημέρας γίνεται η συγκέντρωση; Ποιο είναι το φλεγόμενο σύμβολο τους; Πως στέκονται σε σχέση με το σύμβολο τους; Πως είναι ντυμένοι; Παρατηρήστε τα χρώματα και τα σύμβολα που φέρουν οι στολές τους Αναζητήστε πληροφορίες στην εγκυκλοπαίδεια της τάξης σχετικά με την οργάνωση Κου Κλουξ Κλαν. Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι καλύπτουν τα πρόσωπα τους; Γράψτε ένα κείμενο που να συνθέτει την απάντηση όλων των παραπάνω ΠΗΓΗ 9α Συγκέντρωση της Κου Κλουξ Κλαν στη Φλόριντα του 1950 http://books.google.com/books?id=DJ4YHu0DX0AC&pg=PA135&dq=ku+klux+klan+pictures&hl=en&ei=odyBTdXcL8eBhQfL0Y3NBA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CDwQ6AEwAg#v=onepage&q=ku%20klux%20klan%20pictures&f=false ανακτήθηκε 17-03-2011

Τραγούδι των Steel Pulse που ονομάζεται Κου Κλουξ Κλαν ΠΗΓΗ 9β Περπατώντας και κλωτσώντας πέτρες Και ενώ κοιτούσα μόνο τη δουλειά μου Έρχομαι πρόσωπο με πρόσωπο, με τον εχθρό μου Καλυμμένος με βία απ την κορφή ως τα νύχια Φωνάζω και φωνάζω αλλά αυτοί δε μ΄αφήνουν Δεν έχουν σκοπό να μ αφήσουν Αυτοί λεν ένα αράπης λιγότερος Τόσο το καλύτερο για την παράσταση Μαύρο μου δέρμα στάσου δυνατό και ρίσκαρε το Είναι η Κου, η Κου Κλουξ Κλαν Βιάζουν, λιντσάρουν, σκοτώνουν Τα πράγματα δε μπορούν να συνεχίσουν έτσι, όχι! Αυτοί οι δειλοί σκοτώνουν μόνο αυτόν που φοβούνται Γι αυτό και κρύβονται πίσω Από τις κουκούλες και τις κάπες τους Walking along just kicking stones Minding my own business I come face to face, with my foe Disguised In violence from head to toe. I holla and I bawl (Ku Klux Klan) But dem naw let me go now To let me go was not dem intention Dem seh one nigger the less The better for the show Stand strong black skin and take your blow It's the Ku, the Ku Klux Klan Rape, lynch, kill and maim Things can't remain the same yah no! Those cowards only kill who they fear That's why they hide behind The hoods and cloaks they wear http://www.mp3lyrics.org/s/steel-pulse/ku/Ανακτήθηκε 10 Μαρτίου 2011 Καλύψτε την ελληνική μετάφραση και προσπαθήστε να καταλάβετε το κείμενο διαβάζοντας την αγγλική μορφή. Ελέγξτε το νόημα του κειμένου αφού διαβάσετε και την ελληνική μετάφραση του. Ποια είναι η κατάσταση η οποία περιγράφετε στο τραγούδι; Στο μάθημα της μουσικής συζητήστε για το είδος στο οποίο ανήκει το συγκεκριμένο τραγούδι. Αναζητήστε και μελετήστε μουσικά κομμάτια με αντίστοιχο θέμα.

Οι ορισμοί αλλάζουν ανάλογα με την περιοχή. ΠΗΓΗ 10α Το θέατρο ΡΕΞ -για έχρωμους ανθρώπους Διαβάστε την επιγραφή του κτιρίου και συζητήστε για ποιο λόγο ήταν απαραίτητη η ύπαρξη τέτοιου χώρου; Ποιος άνθρωπος θεωρείται έγχρωμος με βάση την πηγή 10β; http://us.history.wisc.edu/ ανακτήθηκε 18-03-2011 ΠΗΓΗ 10β Οι ορισμοί αλλάζουν ανάλογα με την περιοχή. Σε κάποια μέρη πρέπει κάποιος να έχει λιγότερο από ¾ «λευκό » αίμα για να θεωρηθεί έγχρωμος ενώ σε άλλες Πολιτείες μια σταγόνα «μαύρου» αίματος αρκεί για να σε κάνει «έγχρωμο» http://law2.umkc.edu/

ΠΗΓΗ 10γ Ξενοδοχείο στο Τεννεσσί Εστιατόριο Εγχρώμων στο Κεντάκι ΠΗΓΗ 10δ http://www.nebrwesleyan.edu/depts/history/winchell.html Παρατηρώντας τις εικόνες και σχολιάζοντας τις πινακίδες αναφέρετε που αλλού ίσχυε η τακτική “Ίσοι αλλά διαχωρισμένοι”; Αναζητήστε στον αρχικό χάρτη το Τεννεσσί και το Κεντάκι. Eκτυπώστε τις φωτογραφίες των πηγών 10γ και 10δ και κολλήστε τις με blue tac στο χάρτη. Ξενοδοχείο Κλαρκ: Η καλύτερη εξυπηρέτηση για ΕΓΧΡΩΜΟΥΣ ΜΟΝΟ http://www2.volstate.edu/socialscience/FinalDocs/Progressivism/JimCrow.htm Ανακτήθηκαν 18-03-2011

ΠΗΓΗ 11α Οι τέσσερις μαύροι φοιτητές που ξεκίνησαν τις καθιστικές διαμαρτυρίες στο Γκρίνσμπορο της Νότιας Καρολίνας. Την 1η Φεβρουαρίου του 1960 προστέθηκε στις στρατηγικές του κινήματος μια νέα τακτική μη βίαιης διαμαρτυρίας. Τέσσερις Αφροαμερικάνοι φοιτητές πήγαν στο ταμείο εστιατορίου της Νότιας Καρολίνα και ζήτησαν να τους σερβίρουν. Στο συγκεκριμένο εστιατόριο οι μαύροι πελάτες δεν είχαν δικαίωμα να τρων στον ίδιο χώρο με τους λευκούς. ΠΗΓΗ 11β http://www.ushistory.org/us/54d.asp ανακτήθηκε 17-03-2011 http://www.ushistory.org/us/54d.asp ανακτήθηκε 17-03-2011 Αναζητήστε τη Νότια Καρολίνα στο χάρτη Περιγράψτε την εικόνα της πηγής 11α. Επιτρέπονταν στους μαύρους φοιτητές να κάθονται στο συγκεκριμένο χώρο; Γράψτε έναν διάλογο μεταξύ των μαύρων και του λευκού ιδιοκτήτη του εστιατορίου και κάντε υποθέσεις σχετικά με το τι μπορεί να συμβεί στους φοιτητές

ΠΗΓΗ 11γ Την πρώτη ομάδα των τεσσάρων φοιτητών ,που αρνήθηκαν να συμμορφωθούν στον κανόνα ,ακολούθησαν πολλές άλλες δημιουργώντας αυτό που ονομάστηκε “sit-ins”. Αντιδράσεις λευκών φοιτητών Τι συμβαίνει στον χώρο του εστιατορίου της φωτογραφίας; Επαληθεύτηκαν οι προηγούμενες υποθέσεις σας; Ποια είναι η αντίδραση των μαύρων που βρίσκονται στο χώρο του εστιατορίου; Ποιες άλλες τακτικές διαμαρτυρίας έχετε συναντήσει ως τώρα; Sit in: κατάληψη του εσωτερικού ενός χώρου που ακολουθείται από συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς http://us.history.wisc.edu/hist102/photos/html/1012.html ανακτήθηκε 17-03-2011

Οι κανόνες των sit-ins ΠΗΓΗ 11δ Τι να μην κάνετε: Μην ανταποδώσετε αν σας χτυπήσουν ή βρίσουν. Μη γελάσετε δυνατά. Μη μιλάτε με οποιονδήποτε περπατά στο χώρο. Μην αφήσετε την θέση σας μέχρι ο αρχηγός σας να σας δώσει την άδεια να το κάνετε. Μη μπλοκάρετε εισόδους του καταστήματος ή τους διαδρόμους αυτού. Τι να κάνετε: Να είστε φιλικοί και ευγενικοί κάθε στιγμή. Κάθεστε ίσια: πάντα με πρόσωπο στον πάγκο. Αναφέρετε όλα τα σημαντικά γεγονότα στον αρχηγό σας με ευγενικό τρόπο. Να θυμάστε τα διδάγματα του Ιησού, του Μαχάτμα Γκάντι και του Μαρτιν Λουθερ Κινγκ. Η αγαπή και η μη βία είναι ο δρόμος. Ποιον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων προτείνουν οι φοιτητές; Γνωρίζετε τον Μαχάτμα Γκάντι; Βρείτε πληροφορίες για το άτομο αυτό. Δημιουργήστε μια αφίσα για τα sit-ins χρησιμοποιώντας φωτογραφίες των προσώπων, που αναφέρονται στην πηγή 11δ και φράσεις από τα διδάγματα τους. http://www.historylearningsite.co.uk/nashville_sit_ins.htm ανακτήθηκε 17-03-2011

ΠΗΓΗ 12β Γραμματόσημο του 1999 που απεικονίζει τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ΠΗΓΗ 12α Ο Μαρτιν Λούθερ Κινγκ γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 1929. Εγγονός ιερέα ακολούθησε και ο ίδιος το επάγγελμα του παππού του. Θεωρήθηκε ο ηγέτης του μαύρου κινήματος και ένας από τους πιο γνωστούς ανθρώπους της Αμερικής. http://www.socialstudiesforkids.com/articles/ushistory/martinlutherking1.htm ανακτήθηκε 15-04-2011 http://collections.si.edu/search/results.jsp?q=martin+luther+king ανακτήθηκε 17-03-2011 Στην εικόνα της πηγής 12β βλέπουμε ένα αμερικάνικο γραμματόσημο. Αναζητήστε στο διαδίκτυο γραμματόσημα άλλων χωρών στα οποία απεικονίζεται ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Τι δείχνει η επιλογή τους αυτή; Δημιουργήστε τα δικά σας γραμματόσημα με θέμα τα σημαντικότερα πρόσωπα που σχετίστηκαν με τις διεκδικήσεις των μαύρων της Αμερικής του 1950. Επισκεφθείτε τη σελίδα http://www.mlkonline.net/images.html Αποθηκεύστε ένα “wallpaper” καi τοποθετήστε το ως φόντο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή της τάξης.

ΠΗΓΗ 12γ ΠΗΓΗ 12δ Πάστορας στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ προέτρεπε τους μαύρους να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους χρησιμοποιώντας ειρηνικές τακτικές διαμαρτυρίας Σε ηλικία 35 ετών ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ήταν ο νεότερος άνθρωπος που κέρδισε το Nόμπελ Ειρήνης. Εξώφυλλο του περιοδικού TIME του 1964 http://www.socialstudiesforkids.com/articles/ushistory/martinlutherking1.htm ανακτήθηκε 15-04-2011 Παρατηρείστε προσεκτικά το εξώφυλλο της πηγής 12δ . Σχολιάστε το. Γιατί θεωρήθηκε «Άντρας της Χρονιάς»; Επισκεφθείτε τη σελίδα http://www.mlkonline.net/images.html και δείτε φωτογραφίες του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και έργα τέχνης που έχουν γίνει για αυτόν. Ψηφίστε το αγαπημένο έργο της τάξης, εκτυπώστε το και τοποθετήστε το στην αίθουσα. Θυμηθείτε τα γεγονότα που έχετε συναντήσει ως τώρα, χωριστείτε σε ομάδες και ζωγραφίστε τα. Εκθέστε τα στην τάξη ,σε μια έκθεση για τις Διεκδικήσεις των μαύρων της Αμερικής την περίοδο 1955-1968. http://www.time.com/time/covers/0,16641,19640103,00.html ανακτήθηκε 17-03-2011

δουλειές και ελευθερία 28 Αυγούστου 1963 ΠΗΓΗ 13α ΠΗΓΗ 13β Η πορεία στην Ουάσινγκτον του 1963 Κονκάρδα της εποχής: Η πορεία στην Ουάσινγκτον Για δουλειές και ελευθερία 28 Αυγούστου 1963 http://www.core-online.org/History/Civil%20Rights%20Pins.htm ανακτήθηκαν 17-03-2011 http://www.ourdocuments.gov/doc_large_image.php?flash=true&doc=96 Ποιες πληροφορίες αντλούμε από την κονκάρδα της πηγής 13α; Που βρίσκεται η Ουάσινγκτον; Εκτυπώστε τη φωτογραφία της πηγής 13β και τοποθετήστε την στον αρχικό χάρτη. Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι δημιουργήθηκε η συγκεκριμένη κονκάρδα; Κατασκευάστε μια δική σας κονκάρδα για την πορεία της Ουάσινγκτον. Παρατηρήστε το πλήθος του κόσμου στη φωτογραφία της πηγής 13β. Που έχετε ξαναδεί αυτό το μνημείο; Αναζητήστε παρόμοιες φωτογραφίες με πορείες ανθρώπων που βιώνουν τον ρατσισμό από εφημερίδες και περιοδικά και δημιουργήστε ένα κολάζ με αυτές προσθέτοντας δικές σας λεζάντες.

ΠΗΓΗ 13γ Ο λόγος του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στην Πορεία της Ουάσινγκτον Στην πορεία της Ουάσινγκτον ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ εκφώνησε τον λόγο που έμεινε γνωστός ως “Έχω ένα όνειρο”: Έχω ένα όνειρο, ότι τα τέσσερα μικρά παιδιά μου θα ζήσουν μια μέρα σ’ ένα έθνος όπου δε θα κρίνονται από το χρώμα του δέρματος τους αλλά από την ποιότητα του χαρακτήρα τους. Έχω ένα όνειρο σήμερα! Έχω ένα όνειρο, ότι κάποια μέρα κάτω στην Αλαμπάμα, με τους ρατσιστές της, με τον κυβερνήτη που απ’ τα χείλη του στάζουν λόγια αντίδρασης και μηδενισμού*, ναι ακριβώς εκεί, στην Αλαμπάμα, θα έρθει η μέρα που τα μαύρα αγοράκια και κοριτσάκια θα μπορούν να δώσουν το χέρι στα λευκά αγοράκια και κοριτσάκια σαν αδέρφια. Έχω ένα όνειρο σήμερα! […] Σχολιάστε το απόσπασμα του λόγου του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Για ποιο λόγο ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ λέει πως ονειρεύεται τα παιδιά του να ζουν σε ένα έθνος όπου θα κρίνονται από την ποιότητα του χαρακτήρα τους; Τι συνέβαινε ως τότε; Έχει έρθει η μέρα που ονειρεύτηκε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ; ΓΛΩΣΣΑΡΙ Μηδενισμός: εδώ η απόρριψη κάθε ηθικής αξίας http://www.youtube.com/watch?v=XvzCshtn0PI ανακτήθηκε 15 Μαρτίου 2011

ΠΗΓΗ 14α ΠΗΓΗ 14β Ο πρόεδρος της Αμερικής Λίντον Τζόνσον ενώ υπογράφει το Νομοσχέδιο Τον Ιούλιο του 1964 ο πρόεδρος της Αμερικής Λίντον Τζόνσον υπέγραψε το Νομοσχέδιο για τα κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα. Με το Νομοσχέδιο αυτό οι διακρίσεις των ανθρώπων με βάση το χρώμα τους έγιναν παράνομες. http://www.nps.gov/nr/travel/civilrights/prize.htm ανακτήθηκε 19-03-2011 Παρατηρήστε την εικόνα της πηγής 14α. Μπορείτε να αναγνωρίσετε κάποιο πρόσωπο με το οποίο έχουμε ασχοληθεί; Κάντε υποθέσεις σχετικά με τις αντιδράσεις των μαύρων της Αμερικής και των λευκών του νότου μετά την υπογραφή του Νομοσχεδίου;

ΠΗΓΗ 14γ Civil Rights Act of 1964 All persons shall be entitled to the full and equal enjoyment of the goods, services, facilities, and privileges, advantages, and accommodations of any place of public accommodation, as defined in this section, without discrimination or segregation on the ground of race, color, religion, or national origin. (b) Each of the following establishments which serves the public is a place of public accommodation within the meaning of this title if its operations affect commerce, or if discrimination or segregation by it is supported by State action: (1) any inn, hotel, motel, or other establishment which provides lodging to transient guests, other than an establishment located within a building which contains not more than five rooms for rent or hire and which is actually occupied by the proprietor of such establishment as his residence; (2) any restaurant, cafeteria, lunchroom, lunch counter, soda fountain, or other facility principally engaged in selling food for consumption on the premises, including, but not limited to, any such facility located on the premises of any retail establishment; or any gasoline station; (3) any motion picture house, theater, concert hall, sports arena, stadium or other place of exhibition or entertainment; […] Το Νομοσχέδιο για τα κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα του 1964 Όλα τα άτομα δικαιούνται πλήρη και ίση δυνατότητα απόλαυσης των αγαθών, υπηρεσιών, εγκαταστάσεων και προνομίων, πλεονεκτημάτων και διαμονών οποιουδήποτε δημοσίου χώρου, όπως καθορίζονται εδώ, χωρίς διάκριση και προκατάληψη βασισμένη σε φυλή, χρώμα, θρησκεία ή εθνική προέλευση. Κάθε μία από τις παρακάτω εγκαταστάσεις που εξυπηρετεί το λαό είναι μέρος δημόσιας διαμονής: (1) Κάθε ξενοδοχείο, πανδοχείο ή μοτέλ, ή οποιαδήποτε άλλη εγκατάσταση η οποία παρέχει κατάλυμα σε επισκέπτες, εκτός από εγκατάσταση η οποία βρίσκεται μέσα σε ένα κτίριο το οποίο δεν περιέχει περισσότερα από πέντε ενοικιαζόμενα δωμάτια και και το οποίο στην πραγματικότητα κατοικείται από τον ιδιοκτήτη του οικήματος. (2) Κάθε εστιατόριο, καφετέρια, αίθουσα γεύματος, αναψυκτήριο ή άλλη εγκατάσταση για την πώληση τροφής και κατανάλωσης στον ίδιο χώρο, περιλαμβανομένων και εγκαταστάσεων λιανικής πωλήσεως ή πρατηρίων καυσίμων (3) Κάθε κινηματογραφική αίθουσα, θέατρο, χώρος συναυλιών και σπορ, στάδια ή χώροι εκθέσεων ή διασκέδασης […} http://www.ourdocuments.gov/doc.php?flash=old&doc=97&page=transcript ανακτήθηκε: 19-03-2011

Ποιο είναι κατά την άποψη σας, το σημαντικότερο σημείο του Νομοσχεδίου για τα Κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα; Ποια είναι τα δικαιώματα που καταπατώνται στις μέρες μας και τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Παρατηρήστε σχετικά θέματα στην τηλεόραση, σε εφημερίδες, αφίσες στο δρόμο κλπ. Μπορείτε να σκεφτείτε και άλλους τρόπους εκτός από αυτούς που αναφέραμε, διεκδίκησης των δικαιωμάτων; Τι συμβαίνει σήμερα με τους μαύρους της Αμερικής; Αναφέρετε κάποια πρόσωπα που σας είναι γνωστά.

Μποϋκοτάζ των λεωφορείων ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ Καταγράψτε τις λέξεις- κλειδιά, ημερομηνίες και ονόματα ατόμων που σχετίζονται με τα παρακάτω: 9 του Λιτλ Ροκ Μποϋκοτάζ των λεωφορείων Freedom Rides

Πορεία την Ουάσινγκτον Sit- ins Πορεία την Ουάσινγκτον Νομοσχέδιο για τα Κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα

Γράψτε ένα θεατρικό έργο βασισμένο στα σημαντικότερα γεγονότα του κινήματος των μαύρων της Αμερικής. Μοιράστε τους ρόλους, δημιουργήστε και δακτυλογραφήστε τους διαλόγους και παρουσιάστε το στην τάξη στο τέλος της σχολικής περιόδου. Ζητήστε τη βοήθεια δασκάλων, γονέων και φίλων. Χρησιμοποιήστε πληροφορίες και υλικό από τις πηγές αλλά και πρόσθετα ότι προκύψει από την προσωπική σας έρευνα σχετικά με το γεγονός που έχετε αναλάβει να δραματοποιήσετε.

Στόχοι Πηγές Δραστηριότητες Αξιολόγηση Δηλωτικοί .1 Δηλωτικοί .2 2α+2βσελ.9, 3σελ.10, 6ασελ.17 ,7α+7βσελ.19, 9ασελ.25, 11α+11βσελ.29, 11γσελ.30, 12α+12βσελ.32, 12γ+12δσελ.33 Ασκήσεις εμπέδωσης σελ.39-40-41-42. 7,8,20,25,45,47,58,59,67, 71,84,85,86. Δηλωτικοί .2 6ασελ.17, 7α+7βσελ.19, 7δσελ.21, 9βσελ.26, 11α+11βσελ.29, 11γσελ.30, 12γ+12δσελ.33 13γσελ.35, 7,8,20,25,32,45,47,50,58, 59,71,75,84,85,86.

Στόχοι Πηγές Δραστηριότητες Αξιολόγηση Μεθοδολογικοί.1 Μεθοδολογικοί.2 1ασελ.7,1βσελ.8, 2α+2βσελ.9,3σελ.10, 5ασελ.13,5βσελ.14, 5γσελ.15, 6ασελ.17, 6β+6γσελ. 18, 7α+7βσελ.19, 7γσελ.20,7εσελ.22, 8ασελ.23,8βσελ.24, 9ασελ.25,9βσελ.26, 10α+10βσελ.27, 10γ+ 10δσελ.28, 11γσελ.30, 11δσελ.31, 12α+12βσελ.32, 12γ+12δσελ.33, 13α+13βσελ.34, 13γσελ.35, 14α+14βσελ.36, 14γσελ.37. 1,2,3,4,5,7,8,13,14,15,16,17,20,21,22,25,26,30,33,36,38,40,41,42,43,44,46,47,4849,53,54,59,60,63,66,69,7273,75,77,79,80,82,83. Μεθοδολογικοί.2 1ασελ.7,2α+2β σελ.9, 5γσελ.15, 6β+6γσελ. 18, 7α+7βσελ.19, 7γσελ.20, 7δσελ.21, 8ασελ.23, 9ασελ.25, 10α+10βσελ.27, 11α+11βσελ.29, 11γσελ.30, 12γ+12δσελ.33, 13α+13βσελ..34, 14α+14βσελ.36. 1,2,3,7,16,22,26,28,31,36,40,41,42,43,44,46,47,52,57,59,61,69,72,78.

Στόχοι Πηγές Δραστηριότητες Αξιολόγηση Μεθοδολογικοί.3 Μεθοδολογικοί.4 1ασελ7,1βσελ.8, 3σελ.10, 7γσελ.20, 8ασελ.23, 10γ+ 10δσελ.28, 11α+11βσελ.29, 13α+13βσελ.34. 4,5,6,9,29,35,37,55,56,72. Μεθοδολογικοί.4 1ασελ7, 2α+2βσελ9, 4α+4βσελ.11, 4γ+4δσελ.12, 6ασελ.17, 6β+6γσελ. 18, 8ασελ.23, 8βσελ.24, 9ασελ.25, 10γ+10δσελ28, 11γσελ.30, 11δσελ.31, 12α+12βσελ.32, 13α+13βσελ.34, 14γσελ.37, Ασκήσεις εμπέδωσης σελ.42. 2,3,7,10,11,19,21,22,37,3947,54,62,64,66,73,74,81, 86.

Στόχοι Πηγές Δραστηριότητες Αξιολόγηση Εννοιολογικοί.1 2α+2βσελ.9, 3 σελ.10, 4α+4βσελ.11, 4γ+4δσελ.12, 5δ+5ε σελ.16, 6ασελ.17, 7εσελ.22, 9βσελ.26, 11α+11βσελ.29, 13γσελ.35, Ασκήσεις εμπέδωσης σελ.42. 7,8,10,12,18,20,34,51,57, 75,86. Καλλιέργειας στάσεων και αντιλήψεων.1 6ασελ.17, 6β+6γσελ.18, 7α+7βσελ.19, 7δσελ.21, 9βσελ.26, 11δσελ.31, 12α+12βσελ.32, 12γ+12δσελ.33, 21,23,24,27,32,51,65,68, 70,76,86. Καλλιέργειας στάσεων και αντιλήψεων.2 7α+7βσελ.19, 7δσελ.21, 9βσελ.26, 11δσελ.31, 13γσελ.35, 14γσελ.37, 27,32,51,64,65,70,76,81, 86.