2000 -2012 12 χρόνια ΙΒ στο Σχολείο μας 12 years IB in our school To IB or not to IB…. That is the question..

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

Comparative vs. Superlative
8 th Primary School Zografou, Athens,GREECE 8 ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου, Αθήνα COMENIUS MULTILATERAL PROJECT “The Source of Our Health” May 2014 The.
Έννοιες: Συλλογή, Συλλέκτης Λόγοι συλλογής  Ένστικτο  Οικονομική επένδυση  Μορφή αθανασίας  Κοινωνική καταξίωση  Τρόπος να ξεχωρίσει ο συλλέκτης.
ENO S PRESENTATIONS BY ENOGREECE • Eno Greece s schools work in Enoprogramme 7 years. Lately they became very active because we managed to connect eno.
Courtesy of British Computer Society Who are we • BCS - The Chartered Institute for IT – Est – 70,000 members wordwide • Promotes wider.
Με λένε Ελλάδα My name is Hellas 4 ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης All-Day School.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ (KALLITEHNIKO GYMNASIO GERAKA)
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Balafouti MariaWhich of.
SCHOOL YEAR Ms Kefallinou. Language A: Language and Literature is directed towards developing and understanding the constructed nature of meanings.
IT2000 vs IT2012 By Fotis Lavdas & Menelaos Makrigiannis.
NT Greek Grammar (Macnair Ch. 1-4)
PRESENT CONTINUOUS MARY P. 4TH GRADE.
Ancient Greek for Everyone: Unit 3: Greek Nouns supplement: Tips on Translating Greek into English GREK 1001 Fall 2013 M-Th 9:30-10:20 Coates 236 Wilfred.
2013 edition Wilfred E. Major
RIO DE JANEIRO FOR : ALEXANDRA GIOVANOPOYLOY DORA GARBOYNI ZOI DALIDOY ELINA DIMITRIADOY CHRISTINA DOYMPA.
Some information about our place. Greece is a small country on the south of Europe. The peninsula, where Greece is located, is called Balkan.
Hellenic Ministry for the Environment, Spatial Planning and Public Works Greek Experience on the Implementation of IPPC Directive Alexandros Karavanas.
Ρυθμίσεις Android phones για MMS και Internet. 20/6/2013 Although every effort has been taken, this DRAFT technical paper has been prepared in good faith.
Η Σημερινή Εικόνα του Οδηγού Σπουδών Κ. Λαμπρινουδάκης Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
Τι θα φέρει το Σύννεφο στη Διαχείριση Δεδομένων: Προκλήσεις και Ευκαιρίες Ελληνικό Συμπόσιο Διαχείρισης Δεδομένων 2010 Ευαγγελία Πιτουρά Τμήμα Πληροφορικής,
Πληροφοριακά Συστήματα και Βάσεις Δεδομένων
A model for Context-aware Databases. 19/04/20052 What is Context? Ο καθένας ορίζει το context διαφορετικά... “location, identities of nearby people and.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Entwined with the teaching of English.
Lesson 14: Around the city JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Γειά σας. Say: Nick is going to the supermarket.
Lesson 24a: Travel III JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 18b: At the University JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Comenius E.R.G.O Equal Rights Great Opportunities Presentation by the Greek Delegation to Hungary.
Lesson 21b: Nature II JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
1/6/2012 FASTER LOGO FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions You are expected to prepare a ppt presentation for each.
Lesson 20a: Nature I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
“ Hell, there are no rules here, we are trying to accomplish something!” Thomas Edison.
Lesson 18c: At the University JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Τίτλος εκδήλωσης 24 / 07 /2013 Πρόσβαση στη Γνώση Open Athens 17/10/2013 PASTEUR4OA Scaling up Policy Coordination for Open Access: the PASTEUR4OA.
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Lesson 47-48a: Furniture JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 52a: Nick’s mom JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
OUR CITY ATHENS GODS IN THE MYTH ATHENA ( Latin- Minerva ): The goddess of wisdom and strategy! She helped many heroes in mythology in her own way. Athena.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
 Australia Endeavour Scholarships and Fellowships for Research, Postgraduate and VET Students (for local and international students, worth up to.
Developing Human Values Through the Cross-curricular Approach.
 You need textbooks today. If they are in your locker – get them NOW!  Don’t ask once class has started…
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INTERNATIONAL BACCALAUREATE Π Α Ρ Ο Υ Σ Ι Α Σ Η Αποτελέσματα Εξετάσεων Ι.Β Γενικά Στατιστικά Στοιχεία 2. Σύγκριση.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Having teachers from abroad at our school During the two year Comenius project, we had some teachers from England and Germany teach in our school. Rachel.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
INTERNATIONAL BACCALAUREATE Ενημερωτική Συγκέντρωση Γονέων
Homework Exercise 6 α. ἡ ὥρα ἔρχεται (he/she/it comes)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Classifying plants and animals
Forming Public Opinion
Learning about professionalism – by students for students
Introduction to Unifrog:
Cowboy News February 1, 2018 Calendar Literacy Corner
To Teach Curricular Subjects
Chiltern Hills Academy
I have to take the MAP again?
April News from Mrs. Barham
Unit 5: Working with Parents and Others in Early Years
Curriculum Framework for ESD linked to SGDs Updated and extended version 2016 Reiner Mathar.
Comparing discipline interest quorum groups on course performance
The Case for the Study of the Effectiveness of Active Learning Strategies at Community Colleges David Lieberman, Department of Physics, CUNY/Queensborough.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

χρόνια ΙΒ στο Σχολείο μας 12 years IB in our school To IB or not to IB…. That is the question..

•Ανεξάρτητος μη κυβερνητικός οργανισμός, υπό την αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης και της UNESCO •έδρα : Γενεύη, Cardiff, Ηague •IB Diploma Programme 3250 σχολεία σε 143 χώρες/κόσμο (Στοιχεία Μάρτιος 2012)

12 years ΙΒ at The International School of Athens The Diploma 6 subjects ΕΕ, ΤΟΚ CAS

Group 1 Mother Tongue (Literature) Group 5: Mathematics Group 4: The Sciences Group 3: The Man in The Society Group 2: Foreign Language Group 6: Visual Arts, Music Theatre

Παραδείγματα ατομικών προγραμμάτων Modern Greek A English A English B French B German B Spanish B Economics History Psychology Business & Management ITGS Biology Chemistry Physics Envir. Systems Computer Science Mathematics HL Mathematics SL Math Studies SL Music Theatre Studies Visual Arts 2 nd Sub. from 1-5 Επιστήμες Υγείας Biomedical Sciences M.Greek A/English A Language B SL Psychology SL Biology HL Chemistry HL Mathematics SL Οικονομικά Pure Economics M.Greek A/English A Language B SL Economics HL Biology SL/ Envir History /French SL Mathematics HL Νομικά Law M.Greek A/English A Language B HL History HL Biology SL/Envir French / German SL Mathematics SL Μηχανικοί Engineering M.Greek A/English A Language B SL Economics SL Physics HL Chemistry SL Mathematics HL Common combination of subjects

Παραδείγματα ατομικών προγραμμάτων Modern Greek A English A English B French B German B Spanish B Economics History Psychology Business & Management ITGS Biology Chemistry Physics Envir. Systems Computer Science Mathematics HL Mathematics SL Math Studies SL Music Theatre Studies Visual Arts 2 nd Sub. from 1-5 Καλές ή εφ. Τέχνες Fine or Appl. Arts M.Greek A/English A Language B HL Psychology SL Biology SL/Envir Math. Studies SL Visual Arts HL Αρχιτεκτονική Architecture M.Greek A/English A Language B HL Economics SL Physics SL Mathematics SL Visual Arts HL Διοίκηση Επιχ. Business Studies M.Greek A/English A Language B HL Econ/ Business HL Biology SL French /Spanish SL Mathematics SL Πολιτικές Επιστήμες Politics & PPE M.Greek A/English A Language B SL Econ. / Business HL Biology SL History HL Mathematics SL Common combination of subjects

Παραδείγματα ατομικών προγραμμάτων Modern Greek A English A Mathematics HL Mathematics SL Math Studies SL Music Theatre Studies Visual Arts 2 nd Sub. from 1-5 Κοινωνιολογία Liberal Arts M.Greek A/English A Language B HL Psychology SL Biology SL Math. Studies SL History HL Θεατρικές σπουδές Theatre Stud., Drama M.Greek A/English A Language B HL Psychology SL Biology SL Math Studies SL Theatre Arts HL Φιλολογία Literature M.Greek A/English A Language B HL Economics HL Biology SL French /Spanish SL Mathematics SL Μουσικές σπουδές Music M.Greek A/English A Language B HL Economics SL Physics SL Mathematics SL Music HL Common combination of subjects English B French B German B Spanish B Economics History Psychology Business & Management ITGS Biology Chemistry Physics Envir. Systems Computer Science

Extended Essay (Εκτενές Δοκίμιο) A long Essay 4000 words Abstract References Footnotes The issue of Plagiarism - malpractice

ΤΟΚ εφαρμοσμένη επιστημολογία για εφήβους applied epistemology for the young • πηγές και τα είδη της Γνώσης • Sources and varieties of knowledge • Η προσέγγιση της αλήθειας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα • The ways of knowing and the issue of truth in all areas of knowledge

CAS Creativity, Action, Service Το πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Δραστηριότητας και Εθελοντισμού αποτελεί συστατικό στοιχείο του διπλώματος ΙΒ. Δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να μάθουν μέσω της άμεσης εμπειρίας τους και να συνεισφέρουν στην ευρύτερη κοινότητά τους. Η βασική ιδέα του CAS συμπυκνώνεται στην άποψη ότι χρειάζεται να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές στην ενεργητική συμμετοχή, δίνοντάς τους έτσι τα εργαλεία ώστε να εξελιχθούν στη συνέχεια σε ενεργούς πολίτες.

CAS Creativity, Action, Service 50 ώρες Δημιουργικότητα, 50 hours of Creativity 50 ώρες Δράση, 50 hours of Action 50 ώρες Εθελοντισμός 50 hours of Service

CAS Το πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Δραστηριότητας και Εθελοντισμού αποτελεί συστατικό στοιχείο του διπλώματος ΙΒ. Δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να μάθουν μέσω της άμεσης εμπειρίας τους και να συνεισφέρουν στην ευρύτερη κοινότητά τους. Η βασική ιδέα του CAS συμπυκνώνεται στην άποψη ότι χρειάζεται να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές στην ενεργητική συμμετοχή, δίνοντάς τους έτσι τα εργαλεία ώστε να εξελιχθούν στη συνέχεια σε ενεργούς πολίτες.

Αξιολόγηση – Εξετάσεις Assessment - Exams §Συνδυασμός εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης §Combination of internally assessed, externally moderated / externally assessed work §30% περίπου της τελικής βαθμολογίας σε κάθε μάθημα διαμορφώνεται από την πορεία του παιδιού κατά τη διετία φοίτησης στο σχολείο (εσωτερική αξιολόγηση) §70% περίπου της τελικής βαθμολογίας σε κάθε μάθημα διαμορφώνεται από τις τελικές εξετάσεις (Μάιος 2014) και τις εργασίες που στέλνονται για βαθμολόγηση απευθείας σε εξωτερικούς βαθμολογητές του ΙΒΟ (εξωτερική αξιολόγηση)

3HL x 7= 21 3SL x 7= 21 TOK+EE= 3 45 Άριστα Excellent Απόκτηση Διπλώματος Award of Diploma •24 βαθμοί points •ΕΕ •ΤΟΚ (100 ώρες/ hours) •CAS (150 ώρες/ hours)

ΙΒ και Ελληνικό κράτος The IB recognition in Greece §Από τον Ιούλιο του 1995 έχει ψηφιστεί από το κοινοβούλιο νόμος για την ίδρυση και λειτουργία τμημάτων του Διεθνούς Aπολυτηρίου σε Ελληνικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά §Ο τίτλος του ΙΒ είναι ισότιμος και αντίστοιχος του τίτλου του Γενικού Λυκείου. §Οι κάτοχοι του ΙΒ μπορούν να διεκδικήσουν θέση σε ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής δίνοντας εξετάσεις στα πανελληνίως γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ Λυκείου. §Απόφοιτοί μας εργάζονται ήδη στο ελληνικό δημόσιο (ΟΤΕ, Νοσοκομεία, Πανεπιστημιακές σχολές κλπ).

The IBO and ISA Learner Profile ISA students strive to be: Inquirers Knowledgeable Thinkers Communicators Principled Open-minded Caring Risk-takers Balanced Reflective

Grade Inflation? Consistency in Assessment provides confidence to both Parents and University Admissions officials. Official DP results have remained consistent for the last 20 years. Maximum Diploma points of 45 is very rare with only about 0.2% of candidates achieving this score. The highest subject grade (7 points) is hard to achieve with only about 8% obtaining the top grade in a particular subject. Average Diploma Points: World (29.6), ISA (30) Average Grade per Subject: World (4.7), ISA (4.9)

University Perceptions of the DP Brown has accepted the IB diploma for approximately 40 years. We welcome applications from all educational systems and value the wisdom of each system, but would like to note that we regard the IB as rigorous preparation for a highly selective educational institution. The IB provides the kind of curriculum and preparation we expect to see from our stronger applicants Panetha Ott Director of International Admission Brown University Universities recognise that the IB is a package which goes beyond the academic disciplines and the university admissions officers no longer focus entirely on the three HL subjects and equate those to A levels. They also recognise the considerable achievement of IB candidates across the Standard Level subjects, Theory of Knowledge, the Extended Essay and CAS as well, and now ask for total points scores. Dr. Charles Moseley, Fellow and Director of Studies in English Wolfson College, Cambridge University

Dr. Pretzel (Mathematics Admissions, Imperial College) was satisfied with the depth of preparation of DP students and, in particular, he commented favourably on the consistency of standards over the last ten years, particularly as A-levels seemed to fluctuate. He also prefers the style of DP Mathematics examinations, which are far less leading than those of A-level papers and therefore more truly testing of students’ mathematical training. Dr. Duranton (Reader in Economic Geography, LSE) was generally satisfied that students admitted with DP qualifications brought many skills necessary to make good university students and that it was the total curriculum that gave them these qualities. Comments taken from Perceptions of IBO DP: Official IBO publication

Ένας Απολογισμός A review

Εξέλιξη του αριθμού μαθητών 2002 – 2012 Number of IB Diploma Students

Εξέλιξη ΜΟ Βαθμολογίας στο Diploma ( ) Average Diploma grades (2002 – 2012)

Εξέλιξη ποσοστού επιτυχίας στο Diploma ( ) Diploma passing rate (2002 – 2012)

Χώρες προορισμού αποφοίτων Countries where our students go Χώρα /country % Μ. Βρετανία /UK 71% ΗΠΑ / USA 20% Ελλάδα / Greece 1% Ιταλία /Italy 1%1% Ελβετία / Switzerland 1% Γαλλία / France 2% Ολλανδία / Holland 2% Καναδάς/ Canada 1% Γερμανία / Germany 1%

Τοp 10 UK Universities Βρετανικά πανεπιστήμια (Times 2011) Oxford University Cambridge University Imperial College LSE (London School of Economics & Political.Sciences) Warwick University UCL Bristol University Kings College Edinburgh University Bath University

Τοp 10 USA Universities πανεπιστήμια των ΗΠΑ (US News 2009) Harvard University Yale University Princeton University Duke University Columbia University Univ. of Pennsylvania Cornell University Brown University Georgetown University Chicago University

Ταυτότητα: 46 εκπαιδευτικοί, 30 γυναίκες, 16 άντρες, ΜΟ ηλικίας 41 χρόνια 25 με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, εκ των οποίων 6 PhDs 09/2012 Identity : 46 teachers, 30 women, 16 men, age average 41 years old 25 with postgraduate degrees, of which 6 with PhDs

Teachers and Subjects

Staff

Teachers and Subjects

University Placement

09/2012  Beginning of the course  Introduction to Plagiarism and malpractice issues.  Career counseling and finalization of courses combinations  Έναρξη του προγράμματος  Ενημέρωση σε θέματα λογοκλοπής και αθέμιτων πρακτικών  Συμβουλευτική σταδιοδρομίας και οριστικοποίηση συνδυασμών μαθημάτων 12/2012  1 st trimester exams  Εξετάσεις 1 ου τριμήνου 03/2013  Εxtended Essay: an introductory presentation to IB1 students  Extended Essay: Εισαγωγή σε παρουσιάσεις στους 1ετής 03/2013  2 nd trimester exams, 3days excursion for the IB1 students  Εξετάσεις 2 ου τριμήνου  Τριήμερη εκδρομή 1ετών 06/2013  3 rd trimester exams Introductory presentations for the applications to Universities in UK / Europe USA Canada  Εξετάσεις 3 ου τριμήνου  Εισαγωγική ενημέρωση αιτηήσεων σε Βρετανικά, Αμερικανικά και Καναδικά πανεπιστήμια 06/ /2013  Εxtended Essay fieldwork, research in Bibliography etc  Εργασία πάνω στο Extended Essay, έρευνα, συλλογή βιβλιογραφίας, κ.λπ. 09/2013  Final year starting courses, Extended Essay first draft  Έναρξη μαθημάτων 2 ου και τελικού έτους  Παράδοση 1 ου σχεδίου του Extended Essay 10 & 11 /2013  Applications for UK and USA/Canada Universities  Αιτήσεις σε Βρετανικά και Αμερικανικά πανεπιστήμια 12/2013  interviews for Oxbridge and Medical/Vet/Dentiistry Schools for UK  Συνεντεύξεις για Oxford, Cambridge και Ιατρικές Σχολές στην Βρετανία 12/2013  4 th trimester exams, Εxtended Essay, final copies to the supervisor  Εξετάσεις 4 ου τριμήνου  Παράδοση τελικού σχεδίου Extended Essay 02/2014  Finalizing the syllabus – starting revisions (for most of the subjects)  Ολοκλήρωση παράδοσης ύλης  Έναρξη επαναλήψεων για τα περισσότερα μαθήματα 02 or 03/2014  5 th trimester exams  Mock exams  Εξετάσεις 5 ου τριμήνου  Εξετάσεις Προσομείωσης 04/2014  End of lessons- school / students revisions  Τέλος μαθημάτων  Τελευταίες επαναλήψεις 05/2014  2 May - 23 May Final exams  5 days post exams excursion  2 Μαΐου-23 Μαΐου Τελικές Εξετάσεις  5ήμερη εκδρομή μετά τις εξετάσεις 07/2014  5 July Results downloaded from IBIS  5 Ιουλίου (απόγευμα) Ανακοίνωση αποτελεσμάτων  6 Ιουλίου πρόσβαση στα αποτελέσματα και στους μαθητές The two years Diploma Course in bullet points