Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Advertisements

ΕΙΚΟΝΕΣ.
Χαρακτηριστικά εικόνας
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Απαραίτητο στοιχείο κάθε σύγχρονης εφαρμογής.
Βελτίωση Ποιότητας Εικόνας: Επεξεργασία στο πεδίο της Συχνότητας
ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.
Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Μάθημα: Πληροφορική Οδοντιάτρων 4 ο εξάμηνο Ομάδα: Αργυρού Αντώνης Δαμιανού Στεφανία Ιωάννου Παναγιώτα
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 7
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Απαραίτητο στοιχείο κάθε σύγχρονης εφαρμογής. Απλά και κατανοητά interfaces. Είδη εικόνων: Διτονικές (bitonal) (π.χ. έγγραφα, διαγράμματα,
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Αποκατάσταση Εικόνας Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων Πανεπιστήμιο.
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Ο Μετασχηματισμός Laplace και ο Μετασχηματισμός Ζ
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Παρουσίαση Νο. 1 Εισαγωγή Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας Ακαδημαϊκό Έτος
Εφαρμογές Πληροφορικής
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
JPEG Joint Photographic Expert Group. Τι είναι; Ε ξαιρετικά διαδεδομένο σχήμα συμπίεσης για ακίνητη εικόνα, τόσο μονόχρωμη (grayscale) όσο και έγχρωμη.
Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Άνοιξη Συμπίεση Δεδομένων και Σημάτων Γιώργος Τζιρίτας Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Μορφές των χωρικών δεδομένων
JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας. Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε.
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Επεξεργασία εικόνας 1 I. Προεπεξεργασία εικόνας (αποκατάσταση εικόνας, image restoration) Αποκατάσταση χαμένων ή κατεστραμμένων γραμμών σάρωσης (συνήθως,
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Συμπίεση Ψηφιακών Εικόνων: Συμπίεση με απώλειες – Πρότυπα Συμπίεσης Εικόνων Τμήμα Διδακτικής.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 7 : Πρότυπο συμπίεσης JPEG Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 8 : Πρότυπο συμπίεσης JPEG2000 Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
1 Πληροφορική Ι Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Από τα αναλογικά στα ψηφιακά γραφικά Μέχρι τις αρχές του ‘80 τα στάδια συλλογής και επεξεργασίας της εικόνας περιοριζόταν σε αναλογικούς τρόπους (φωτογραφικές.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 6 : Κωδικοποίηση & Συμπίεση εικόνας Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008.
Format και συμπίεση γραφικών
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Βελτιστοποίηση εικόνας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Διανυσματικές & Ψηφιογραφικές Εικόνες
Διανυσματικές Εικόνες
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Εισαγωγή στα Προσαρμοστικά Συστήματα
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων ΒΕΣ 04: Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων Εικόνα και Πολυμεσικές Εφαρμογές

Περιεχόμενα Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Σημειακές μέθοδοι Φίλτρα γειτνίασης Γεωμετρικές μέθοδοι Εικόνες και Πολυμεσικές Εφαρμογές Τύποι (format) εικόνων Συμπίεση Εικόνων

Βιβλιογραφία Καγιάφας [2000]: Κεφάλαιο 5, [link] Halsall [2001]: Chapter 3, pp. 140-169 Vaughan [2004]: Chapter 6 Chapman [2004]: Chapter 5 Hillman [1997]: Chapter 5 Οπτικά Σήματα, Νικήτας Σγούρος, Πανεπιστήμιο Πειραιά, in [pdf]

Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας = Επεξεργασία ψηφιακών εικόνων Στόχοι: Αποκατάσταση (Restoration) Deblurring (απαλοιφή θολώματος) Restoration (απoκατάσταση τμημάτων της εικόνας) Βελτίωση (Enhancement) Διόρθωση Ανομοιογενούς Φωτισμού (Non-uniform Illumination) Απαλοιφή θορύβου (Denoising) Εγγραφή (Registration) Εναρμόνιση δύο εικόνων όσον αφορά ορισμένα κοινό σημεία αναφοράς Ανάλυση Αυτόματη αναγνώριση αντικειμένων στην εικόνα Μετασχηματισμοί Μετατροπή των αντικειμένων της εικόνας (γεωμετρικοί μετασχηματισμοί) Μεταφορά στο χώρο της συχνότητας (κυρίως για λόγους συμπίεσης)

Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας => Μέθοδοι Επεξεργασίας Οι βασικές μέθοδοι επεξεργασίας εικόνων υποδιαιρούνται σε τρεις κύριες κατηγορίες: Στις σημειακές μεθόδους, Υπολογίζουν μια καινούργια τιμή για κάθε pixel της εικόνας με βάση αποκλειστικά την τρέχουσα τιμή του pixel. Στα φίλτρα γειτνίασης, Υπολογίζουν μια καινούργια τιμή για κάθε pixel στην εικόνα με βάση την τρέχουσα τιμή του pixel και την τιμή των «γειτονικών» σε αυτό pixels. Στις γεωμετρικές μεθόδους Εφαρμόζουν μια σειρά από γεωμετρικούς μετασχηματισμούς σε κάθε pixel με σκοπό να μεταβάλουν τη θέση του στην εικόνα

Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας => Σημειακές μέθοδοι Οι σημειακές μέθοδοι ταξινομούνται στις ακόλουθες κατηγορίες: Εκτέλεση αριθμητικών και λογικών πράξεων. Αφαίρεση Απόλυτη τιμή Ελάχιστο / Μέγιστο, σύγκριση Αντιστοίχηση τιμών Ενίσχυση αντίθεσης (contrast enhancement) Αρνητικό εικόνας Μεταβολή Ιστογράμματος Ισοστάθμιση ιστογράμματος Μίξη εικόνων Morphing

Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας => Φίλτρα γειτνίασης Οι κύριες εφαρμογές των φίλτρων γειτνίασης στα Συστήματα Πολυμέσων αφορούν την εξάλειψη του θορύβου από μία εικόνα (denoising) άμβλυνση ή θόλωμα (blurring) των χαρακτηριστικών της όξυνση (sharpening) των χαρακτηριστικών της. Τα φίλτρα γειτνίασης υλοποιούνται ως διδιάστατοι πίνακες συντελεστών και η εφαρμογή τους συνίσταται στον υπολογισμό της διδιάστατης διακριτής συνέλιξης τους με τις τιμές των pixel της εικόνας στην οποία εφαρμόζονται.

Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας => Γεωμετρικές μέθοδοι Οι γεωμετρικές μέθοδοι ασχολούνται με τη μεταβολή της θέσης, δηλ. των συντεταγμένων, των pixel μίας εικόνας μέσω της εφαρμογής ενός ή περισσοτέρων γεωμετρικών μετασχηματισμών. Η μεταβολή του περιεχομένου μίας εικόνας με την εφαρμογή γεωμετρικών μεθόδων είναι γνωστή ως image warping. Οι πιο συνηθισμένες γεωμετρικές μέθοδοι είναι η μεγέθυνση /σμίκρυνση (scaling), η περιστροφή (rotation), η κύρτωση (shear) οι ομοπαραλληλικοί μετασχηματισμοί (affine transformations) και οι μεταθέσεις -μετακινήσεις (transpositions).

Τύποι (format) εικόνων Εικόνες και Πολυμεσικές Εφαρμογές => Τύποι (format) εικόνων Τύπος Αρχείου Περιγραφή BMP Standard Windows format (true color) GIF Graphics Interchange Format (8-bit) TIFF Tagged Image File Format (true color, διαθέτει μέθοδο συμπίεσης LZW) JPG Joint Photographic Experts Group (true color, διαθέτει την ομώνυμη μέθοδο συμπίεσης ) TGA Targa (true color) CDR CorelDraw διανυσματικό format DXF Drawing Exchange Format (διανυσματικό Format της Auto-CAD)

BMP (device independent BitMaP) Εικόνες και Πολυμεσικές Εφαρμογές => Τύποι εικόνων => BMP (device independent BitMaP) Είναι το format που υποστηρίζουν εγγενώς τα MS Windows γιa αυτό και συναντάται πολύ συχνά. Πρόκειται ίσως για το πιο απλό format, το οποίο δεν περιλαμβάνει καμιά δυνατότητα συμπίεσης. Περιγράφει απλά τα βασικά χαρακτηριστικά της εικόνας (διαστάσεις, χρωματικά κανάλια) και τον τρόπο με τον οποίο θα αποθηκευτούν τα bits που αναφέρονται στα pixel της εικόνας σε ένα αρχείο Ο τρόπος της αποθήκευσης είναι ανεξάρτητος της μονάδας εξόδου (ανάλυση οθόνης, βάθος χρώματος οθόνης κλπ).

TIFF (Tagged Image File Format) Εικόνες και Πολυμεσικές Εφαρμογές => Τύποι εικόνων => TIFF (Tagged Image File Format) Αναπτύχθηκε από τις εταιρείες Aldus και Microsoft και χρησιμοποιείται ευρέως στην ανταλλαγή εικόνων. Υποστηρίζονται εικόνες με τρία χρωματικά κανάλια και βάθος χρώματος έως 48 bits/pixel (16 bits /χρωματικό κανάλι) Αποτελείται από μια επικεφαλίδα στην οποία ορίζονται οι διαστάσεις της εικόνας, τα χρωματικά κανάλια (RGB ή μόνο Gray) και ένας κωδικός αριθμός που χαρακτηρίζει τη μορφή της συμπίεσης: Code number =1 => Χωρίς συμπίεση Code numbers 2-4 => Συμπίεση που αντιστοιχεί σε ψηφιοποιημένα έγγραφα (Fax type compression Group 3 και Group 4) και στην οποία γίνεται χρήση του RLE (Run Length Encoding) Code number =5 => LZW compression

GIF (Graphics Interchange Format) Εικόνες και Πολυμεσικές Εφαρμογές => Τύποι εικόνων => GIF (Graphics Interchange Format) Αναπτύχθηκε από την CompuServe με στόχο τη διευκόλυνση της ανταλλαγής εικόνων μέσω δικτύου. Χρησιμοποιεί διανυσματικό κβαντισμό για αναπαράσταση του συνόλου των χρωμάτων που περιέχει η πραγματική εικόνα με 256 μόνο χρώματα (παλέττα). Υποστηρίζει περαιτέρω συμπίεση με βάση τον αλγόριθμο LZW (Lempel-Ziv-Welch). Σαν θετικά στοιχεία μπορούμε να παραθέσουμε τα εξής: λειτουργεί χωρίς απώλειες για εικόνες βάθους 8bits είναι ιδανικός για εικόνες με πολλές ακμές και γωνίες όπως γραμμικά σχέδια. χρησιμοποιείται ευρέως και ελεύθερα Τα μειονεκτήματα του είναι: δεν είναι κατάλληλο για εικόνες με πολλά χρώματα οι λόγοι συμπίεσης είναι μικροί και δεν ανταλλάσσονται με ποιότητα εικόνας δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κινούμενη εικόνα δεν είναι ανεξάρτητος από την ανάλυση της εικόνας

Συμπίεση Εικόνων Οι πιο διαδεδομένες μεθοδολογίες συμπίεσης εικόνων είναι: Run Length Encoding σε συνδυασμό Huffman (χρήση στη τηλεομοιοτυπία – Fax- και γενικά για την συμπίεση ψηφιοποιημένων εγγράφων) Διανυσματικός κβαντισμός και LZW (για εικόνες γραφικών ή εικόνες τύπου GIF) Κωδικοποίηση με βάση την αντίληψη. Περιλαμβάνει κωδικοποίηση μετασχηματισμού, RLE και Huffman (πρότυπο JPEG)

Graphics Interchange Format (GIF) Συμπίεση εικόνων => Graphics Interchange Format (GIF)

Συμπίεση εικόνων => GIF => GIF Interlaced Mode

Συμπίεση εικόνων => GIF => GIF Interlaced Mode