Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Advertisements

ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Διευκρινήσεις στους Νέους Κανονισμούς Υδατοσφαίρισης Αθήνα:08/11/2005 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ.
Ανταλλαγή Μηνυμάτων και Προσδιορισμός Ρόλων μέσω Στρατηγικών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πήδουλας Γεώργιος M. sc Γυμναστής φυσικής κατάστασης ποδοσφαίρου
ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Θέματα Εισαγωγή σε βασικές αρχές προπονητικής
ΚΡΙΤΣΙΛΙΓΚΟΣ ΚΟΚΙΟΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ Γ.Σ ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΡΚΑΒΕΛΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚΟΥΒΑΡΑ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Καλαθόσφαιρα.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΣΤΟΧΟΣ: ΟΔΗΓΗΜΑ ΚΑΙ ΣΟΥΤ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ HANDBALL
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
13ημέρα ώρα
Μηχανική Μάθηση σε Συστήματα Πολλαπλών Πρακτόρων Παπαλιάς Κωνσταντίνος Τμήμα Πληροφορικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
AMYNA Άμυνα σε παίκτη με μπάλα
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Πετοσφαίριση Ι Ενότητα 5η: Ο Τεχνικοτακτικός παράγοντας στο Βόλεϊ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
-ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΟΣ ΕΝΗΛΙΚΑ. - Ο ΕΦΗΒΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ Guy Petitgirard Entraineur National.
Ο σύγχρονος Τερματοφύλακας του ΒΑΓΓΕΛΗ ΛΑΠΠΑ Προ π ονητή Τερματοφυλάκων της ΠΑΕ Παναθηναϊκός.
Ομάδα Άτομο Process, Διαδικασία Σωματικοί Παράγοντες Ψυχικές Βάσεις Απόδοσης Κοινωνικέ ς Βάσεις Απόδοσης Προπόνηση Τεχνική Τακτική Φυσ. Κατάσταση ΜΟΝΤΕΛΟ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ METAΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια Μιχαλοπούλου Μαρία.
ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Το ΧΡΙΣΟΥΓΕΝNΙΑΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΝΟΥΑ που διοργανώνεται με την έγκριση της ΕΠΣΑ στην Αθήνα στην περίοδο των διακοπών έγινε πλέον.
Ελευθεριάδης Θεόδωρος 9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ \ Ε.Π.Σ. ΚΑΒΑΛΑΣ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ  ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ  ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ.
Προπονητική ποδοσφαίρου
Ο ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟΣ N. Apostolidis Ph.D.. ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟ 1. Δίνει εύκολα και γρήγορα καλάθια 2. Επιβάλλει ρυθμό 3. Αρέσει στους νέους 4.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΔΗΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Βασικός στόχος κάθε προπονητή είναι: Να μπορεί η ομάδα του να παρουσιάζει και να διατηρεί χωρίς διακυμάνσεις μια ιδανική αγωνιστική.
Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Δρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΥΠΡΑΙΟΣ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΜΥΝΑ
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ M.Sc., Ph.D
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΑΙΚΤΩΝ.
ΖΩΝΗ Χώροι υπευθυνότητας ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Καλύπτει την κορυφή.
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ N. Apostolidis Ph.D..
Η ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΕΠ.Α.Κ.Α.Β 8-9 Δεκεμβρίου 2017 Αναθεώρηση αγωνιστικού και προπονητικού σχεδιασμού στις αναπτυξιακές ηλικίες Σπύρος Κέλλης Μέλος Δ.Σ. ΣΕΓΑΣ Ομότιμος Καθηγητής.
Οργανωση ακαδημιων μπασκετ
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Θεωρία και πράξη Η θεωρία φωτίζει και οδηγεί την πράξη , ενώ η πράξη δοκιμάζει και διορθώνει την θεωρία. Η σχέση τους είναι αμφίδρομη . Είναι μια διαλεκτική σχέση. Η μία χρειάζεται την άλλη. Μια λαθεμένη πρακτική μπορεί να οδηγήσει σε θεωρητικές διαστρεβλώσεις, όπως μια θεωρητική παραπλάνηση συνεπάγεται λάθη στο χώρο της πρακτικής. Βασίλης Κλεισούρας 1992

Σύγχρονο ποδόσφαιρο Ενεργητική άμυνα , με βασικό προσανατολισμό τη θέση της μπάλας στο γήπεδο. Η μεταφορά της ομάδας στο χώρο όπου βρίσκεται η μπάλα . Μικροί χώροι διεξαγωγής του παιχνιδιού και καλή κυκλοφορία της μπάλας. Ταχύτητα και ρυθμό στο παιχνίδι. Έλλειψη του κλασικού λίμπερο από το παιχνίδι.

ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Τακτική ορίζεται η προκαθορισμένη συμπεριφορά (δράση – αντίδραση ) των ποδοσφαιριστών, τμήματος ή του συνόλου σε διάφορες καταστάσεις παιχνιδιού τόσο στην άμυνα όσο και στην επίθεση. Με την τακτική ο προπονητής παρεμβαίνει στην ομάδα και μέσω αυτής δίνει το αγωνιστικό στιλ, το χαρακτήρα και τη συμπεριφορά των παικτών στον αγώνα. Υα ΣΥΣΤΗΜΑ Το σύστημα είναι ένα σύνολο ατόμων ( αριθμών ) του οποίου τα μέρη ( άμυνα , κέντρο, επίθεση ) βρίσκονται σε στενή σχέση ενότητας και αλληλεξάρτησης. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Σύνολο συντονισμένων ενεργειών και χειρισμών για την επίτευξη στόχων.

Καθοριστικοί παράγοντες απόδοσης στο ποδόσφαιρο Η απόδοση στο ποδόσφαιρο είναι αποτέλεσμα σύνθεσης και αλληλεπίδρασης διαφορετικών συστατικών. οι φυσικές ικανότητες οι τεχνικές ικανότητες οι τακτικές ικανότητες οι ψυχικές ικανότητες του αθλητή

Η τακτική ικανότητα είναι διαδικασία αντίληψης, σκέψης και δράσης στον αγώνα και στοχεύει στη σωστή λειτουργία των παικτών σε διάφορες καταστάσεις παιχνιδιού. Η λειτουργία αυτή εξαρτάται από την κίνηση του παίκτη με ή χωρίς την μπάλα μέσα στον αγωνιστικό χώρο και ερμηνεύεται ως Καλή οπτική παρατήρηση σε όλο το γήπεδο Καλή εκτίμηση των φάσεων παιχνιδιού, της πορείας της μπάλας καθώς και της κίνησης των παικτών στο γήπεδο. Προσαρμοστική δυνατότητα στις καταστάσεις παιχνιδιού και στις οδηγίες του προπονητή. Τακτικές γνώσεις των θέσεων και απαιτήσεων τους

Απόδοση στον αγώνα Ικανότητα απόδοσης Ετοιμότητα απόδοσης Βιολογική πληρότητα Τεχνική κατάσταση Κοινωνικοί παράγοντες Φυσική κατάσταση Οικονομικοί παράγοντες Οικογενειακές καταστάσεις Ψυχική κατάσταση Σχέσεις με σύλλογο, Media Τακτική κατάσταση Σχέσεις με τους συμπαίκτες Θεατές, Διαιτητές Τακτικές ιδιαιτερότητες Γηπεδικές καταστάσεις Σωματικά χαρίσματα Βιολογικά χαρίσματα Πνευματικά χαρίσματα

ΤΑΚΤΙΚΗ Γενική Ειδική Αμυντική ή επιθετική Αμυντική ή επιθετική Ατομική Ατομική Τμηματική Συνολική Τμηματική Συνολική Τακτική αγώνα Σύστημα

Σύγχρονο ποδόσφαιρο Τακτική: Άμυνα σε ευθεία γραμμή Σύστημα: 4-4-2, 4-3-3, 4-5-1 ( 4-2-3-1 ) ( 4-1-3-1 )

Βασικά σημεία λειτουργίας της τακτικής άμυνα σε ευθεία γραμμή για την συνοχή της. Θέσεις Ύψος Μετατόπιση Προσανατολισμός Αποστάσεις Κάλυψη σκιά, πρέσινκ, διπλή πίεση, ασφάλεια

Αγωνιστικός χώρος Διαχωρισμός του αγωνιστικού χώρου για την εφαρμογή της άμυνας σε ευθεία γραμμή.

Διάταξη της άμυνας όταν η μπάλα είναι στα πλάγια, επάνω σε δύο ευθείες.

Διάταξη της άμυνας όταν η μπάλα είναι στα πλάγια, επάνω σε τρεις ευθείες.

Διάταξη της άμυνας όταν η μπάλα είναι στα πλάγια, επάνω σε τέσσερις ευθείες.

Τακτικές εφαρμογές στο γήπεδο Ειδική ατομική τακτική Αμυντική συμπεριφορά Θέση της μπάλας στο γήπεδο (προσανατολισμός) Εκδήλωση της άμυνας (οδήγημα αντιπάλου, θέση σώματος) Οργάνωση της άμυνας (εναλλαγή χρόνου παιχνιδιού, χώρος-ύψος, καθυστέρηση, συγκέντρωση γραμμών) Προσομοίωση αντιπάλου (ένας εναντίον ενός κατάσταση) Διεκδίκηση μπάλας (ένας εναντίον ενός κατάσταση)

Τακτικές εφαρμογές στο γήπεδο Ειδική τμηματική και συνολική τακτική αμυντική συμπεριφορά Θέση της μπάλας στο γήπεδο (προσανατολισμός) Εκδήλωση της άμυνας (οδήγημα αντιπάλου) Οργάνωση της άμυνας (εναλλαγή χρόνου παιχνιδιού, χώρος-ύψος, συγκέντρωση γραμμών) Λειτουργία της άμυνας (συνεργασία, μετατόπιση, συνοχή, συνομιλία, αποστάσεις, διπλή πίεση, κάλυψη σκιά, σβήσιμο φάσεων αντιπάλου)

Υπόδειγμα ασκήσεων Ένας εναντίον ενός ( 1-1 ) αμυντική συμπεριφορά. Δύο εναντίον ενός ( 2 -1 ) αμυντική συμπεριφορά. Δύο εναντίον ενός ( 2 -1 ) επιθετική συμπεριφορά. Δύο εναντίον δύο ( 2 –2 ) αμυντική συμπεριφορά. Τέσσερις εναντίον τέσσερις ( 4 – 4 ) αμυντική συμπεριφορά. Οχτώ εναντίον έξι ( 8 – 6 ) αμυντική συμπεριφορά.

Αμυντική συμπεριφορά σε σχέση ένας εναντίον ενός (1-1) Αμυντική συμπεριφορά σε σχέση ένας εναντίον ενός (1-1) Οργάνωση Στον κεντρικό άξονα και λίγο πάνω από την περιοχή οι ποδοσφαιριστές της άμυνας ή του κέντρου έρχονται σε μία ένας εναντίον ενός κατάσταση. Προπονητικός στόχος Οδήγημα του αντιπάλου προς την εξωτερική πλευρά, εκτίμηση απόστασης, τέμπο του αντι- πάλου, προσομοίωση, διεκδίκηση (μονομαχία). Παραλλαγές Η αρχική πάσα μπορεί να είναι από διάφορες πλευρές. Μετά την διεκδίκηση αν κερδίσει ο αντίπαλος πηγαίνει στην αντεπίθεση. Αντί για γραμμή τέρμα μπορεί να υπάρχουν μικρές εστίες, συμπαίκτης, ουδέτερες ζώνες.

Δύο εναντίον ενός (2 -1) αμυντική συμπεριφορά Οργάνωση Στον κεντρικό άξονα και λίγο πάνω από την μεγάλη περιοχή οι ποδοσφαιριστές της άμυνας ή του κέντρου έρχονται σε μία δύο εναντίον ενός (2 – 1) κατάσταση. Προπονητικός στόχος Εκτίμηση της κατάστασης, θέση της μπάλας, οδήγημα του αντιπάλου, παρατήρηση του δεύτερου αντιπάλου και κλείσιμο του χώρου για να δεχθεί πάσα, διεκδίκηση της μπάλας, μονομαχία. Παραλλαγές Μικρές εστίες, τερματοφύλακες

Δύο εναντίον ενός (2 -1) επιθετική συμπεριφορά Οργάνωση Στον κεντρικό άξονα και λίγο κάτω από το κέντρο δύο επιθετικοί δέχονται πάσα και πηγαίνουν σε μία δύο εναντίον ενός κατάσταση. Προπονητικός στόχος Εκτίμηση της κατάστασης και γρήγορη επιθετική δράση με κατάλληλες κινήσεις. Παραλλαγές Με ή χωρίς τερματοφύλακες, με μικρές εστίες ή γραμμές τέρματα.

Δύο εναντίον δύο (2 – 2) αμυντική συμπεριφορά Οργάνωση Στον κεντρικό άξονα και λίγα μέτρα πάνω από το κέντρο βρίσκονται δύο επιθετικοί που δέχονται πάσα από συμπαίκτη τους. Με την υποδοχή της μπάλας πηγαίνουν σε μία δύο εναντίον δύο κατάσταση. Προπονητικός στόχος Συνεργασία μεταξύ των αμυντικών, ασφάλεια στον συμπαίκτη, κατάλληλες θέσεις στον αγωνιστικό χώρο. Παραλλαγές Με εστίες και τερματοφύλακες, με μικρά τέρματα, με ουδέτερες ζώνες, με τρίτο ποδοσφαιριστή.

Δύο εναντίον δύο ( 2 – 2 ) αμυντική συμπεριφορά Οργάνωση Στον κεντρικό άξονα και λίγα μέτρα πάνω από το κέντρο βρίσκονται δύο παίκτες του κέντρου. Κίνηση και ασφάλεια σε μία δύο εναντίον δύο κατάσταση. Προπονητικός στόχος Συνεργασία μεταξύ των αμυντικών, ασφάλεια στον συμπαίκτη, κατάλληλες θέσεις στον αγωνιστικό χώρο, τοποθέτηση σώματος. Παραλλαγές Με εστίες και τερματοφύλακες, με μικρά τέρματα, με ουδέτερες ζώνες, με τρίτο ποδοσφαιριστή. Η πρώτη πάσα από τους αντιπάλους απέναντι.

UEFA PRO προπονητής ποδοσφαίρου Η γνώση και αφομοίωση των τακτικών ενεργειών στο ποδόσφαιρο ατομικά, τμηματικά, συνολικά δεν είναι κάτι εύκολο, προϋποθέτει συστηματική δουλειά η οποία απορρέει από την προπόνηση και τους αγώνες. ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 8/6/2013 Θεόδωρος Σαββίδης UEFA PRO προπονητής ποδοσφαίρου