ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Καλύτερη σχολή και κατ΄ επέκταση επάγγελμα είναι εκείνο που ταιριάζει στην προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες μας. Μόνο όταν εργαζόμαστε.
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μηχανογραφικό.Πώς να το συμπληρώσω;Τι πρέπει να σκεφτώ;
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Εκπαιδευτικές επιλογές μετά το Γυμνάσιο
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
CCNA3: Switching Basics and Intermediate Routing v3.0 Ενημέρωση για το Μάθημα Δίκτυα-Ακαδημία CISCO.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΕΠ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝ.-ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ Ιανουάριος 2009
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Παρουσίαση σε Power-Point του φυλλαδίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Β΄ τάξη Θεωρητική κατεύθυνση Συμπεράσματα και Εντυπώσεις Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φ. Κυριλλίδου ΠΕ 13.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
Η Θεωρία της Gottfredson
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
John Dewey
Συνέντευξη με νήπια.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Καψούλη Κατερίνα Λώλου Εύη Αναστασοπούλου Μαρία Ντόκορος Μάκης
Άξονες Συνέντευξης.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
“Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ' αυτό μένειν” «ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ»
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΔΟΜΗ - ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών

Τι είναι απόφαση; H τελική γνώμη που επικρατεί ανάμεσα σε άλλες, μετά από σκέψη και προβληματισμό

Επειδή είναι τέχνη και προσόν να μπορώ να παίρνω αποφάσεις που μου ταιριάζουν…..

Και επειδή οι αποφάσεις που θα πάρω θα με ακολουθούν και θα με καθορίσουν…..

Ήρθε η ώρα να αποφασίσω: Γενικό Λύκειο , ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ ; Ποια κατεύθυνση; Ειδικό μάθημα; Ποια πεδία; Ποιες σχολές; Ποιο επάγγελμα;

Θα με βοηθήσει να ξέρω με ποιο τρόπο συνήθως αποφασίζω Έγώ με ποιο τρόπο αποφασίζω;

Οι άνθρωποι αποφασίζουν με διαφορετικούς τρόπους: Άλλοι μετά από αρκετή σκέψη Άλλοι αυθόρμητα, με βάση το ένστικτο Άλλοι με βάση τη λογική Άλλοι με βάση το συναίσθημα Άλλοι αναβάλλουν συνεχώς και αργούν να αποφασίσουν Αλλά και με συνδυασμό διαφόρων τρόπων ή ανάλογα τη σημαντικότητα της απόφασης

Ακόμα: Άλλοι έχουν αμφιβολίες για τις αποφάσεις τους και ανησυχούν συχνά Άλλοι το αφήνουν στη τύχη Άλλοι ακολουθούν τη γενική τάση Άλλοι συμμορφώνονται με βάση τις επιθυμίες των άλλων Ότι είναι να γίνει θα γίνει κάνω αυτό που κάνουν και οι άλλοι χωρίς να το συνειδητοποιούν καθοδηγούνται από προσδοκίες άλλων

Τι με επηρεάζει στις εκπαιδευτικές μου επιλογές; Τα ενδιαφέροντα και οι ικανότητες μου Η συναισθηματική κατάσταση την ώρα που αποφασίζω Το κοινωνικό περιβάλλον και η οικογένεια Οι φιλοδοξίες και οι στόχοι που έχω Η αντίληψη που έχω για τον εαυτό μου To φύλο και οι αντιλήψεις μου ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΟΣ ΣΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΥΨΗΛΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΙΡΝΕΙ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥΣ

Τι; Tώρα πρέπει να επιλέξω; Ας σκεφτώ…… Τι μου αρέσει, ποιες είναι οι επαγγελματικές αξίες μου… Εάν θα διάλεγα αυτό, μπορώ; Τι μαθήματα χρειάζομαι; Συγκεντρώνω πληροφορίες

Η απόφαση είναι μια διαδικασία, που μπορώ να ασκηθώ; Ναι Η απόφαση είναι μια διαδικασία, που μπορώ να ασκηθώ; Ναι Αρκεί να έχω ευκαιρίες να αποφασίζω και να αναλαμβάνω τις ευθύνες μου από μικρή ηλικία Είναι λοιπόν, θέμα εξάσκησης και εμπειρίας. Εξάλλου, άλλοι το διδάσκονται ως μάθημα Δυστυχώς πολλές αποφάσεις λαμβάνονται για μένα ,από τους γονείς μου ή το σχολείο ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΓΙ ΑΥΤΌΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΤΕΡΟΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ

Θυμάμαι ότι, η αυτογνωσία και η θετική εικόνα για τον εαυτό μου είναι πολύ σημαντικά στοιχεία στη λήψη μιας απόφασης ΞΕΡΩ ΤΙ ΕΙΜΑΙ ΤΙ ΘΕΛΩ ΚΑΙ Πως ΘΑ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΩ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ

Ξέρω ότι, επιλέγω επάγγελμα σημαίνει: Δέχομαι τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής Εξετάζω τις προοπτικές ,απολαβές του επαγγέλματος Γνωρίζω τις επιθυμίες μου και τον εαυτό μου (αυτογνωσία) Μαθαίνω για τα επαγγελματικά δικαιώματα

Ακόμη: Μαθαίνω το πρόγραμμα σπουδών της σχολής που με ενδιαφέρει Σχεδιάζω τα βήματα μου

Τα βήματα που ακολουθώ για να πάρω μια απόφαση: Συγκεντρώνω πληροφορίες Εξετάζω τις εναλλακτικές μου λύσεις Καταγράφω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα για κάθε επιλογής Εξετάζω τις συνέπειες Συνεκτιμώ τα στοιχεία με βάση την προσωπικότητα μου Σχεδιάζω τα βήματα που θα ακολουθήσω ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΙΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Ας σχεδιάσω τώρα τη δράση μου: Μαθητής Α Λυκείου Στόχος μου: Θεωρητική κατεύθυνση, Αγγλική Φιλολογία , ίσως Μ.Μ.Ε. Δυσκολία : Όχι τόσο καλός στα Αρχαία, Αγγλικά ακόμη μια τάξη Ενέργειες :Θα ξεκινήσω ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ στα Αρχαία και Αγγλικά Χρονοδιάγραμμα: Αρχαία άμεσα, Αγγλικά μετά τον Ιανουάριο και το καλοκαίρι ,γιατί τώρα δίνω το δίπλωμα των γερμανικών

Όμως θα θυμάμαι: Εάν δεν έρθουν τα πράγματα όπως τα περίμενα, θα είμαι έτοιμος να αναθεωρήσω Δεν θα ενεργήσω βιαστικά επειδή συνάντησα μια δυσκολία Τι εναλλακτικές λύσεις έχω;

Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από ρευστότητα και γρήγορες αλλαγές Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από ρευστότητα και γρήγορες αλλαγές . Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα είναι αναγκαία χαρακτηριστικά . Είμαι προετοιμασμένος ,ότι θα αλλάξω αποφάσεις και επάγγελμα, όποτε χρειαστεί.

Εξάλλου, την εκπαιδευτική-επαγγελματική μας απόφαση θα την κρίνουμε, πολλά χρόνια αργότερα , εάν είναι σωστή.

Πετυχημένος επαγγελματικά είναι αυτός που αγαπάει αυτό που κάνει Θα Θυμάμαι: Πετυχημένος επαγγελματικά είναι αυτός που αγαπάει αυτό που κάνει

Βιβλιογραφία: Μάθηση άσκηση για λήψη απόφασης , εκδ. Παπαδήμας Ασκήσεις στον Προσανατολισμό, εκδ. Μπαρμπουνάκης ΣΟΣ Προσανατολισμός, Κοσμίδου-Hardy Eπαγγελματική συμβουλευτική, εκδ. Μεταίχμιο Επαγγελματικές επιλογές Νέων, εκδ. Παρατηρητής