Υπεύθυνος Υλοποίησης:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ / ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Αγοραστικές Συνήθειες Θα σας διαβάσω τώρα μια σειρά από απόψεις που έχουν εκφραστεί για τις συνήθειες κατανάλωσης.
Advertisements

Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Έρευνα Κοινής Γνώμης Για το Περιβάλλον IΣΤΑΜΕ – Ανδρέας Παπανδρέου.
Φεβρουάριος 2010 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ στη συγκυρία της οικονομικής κρίσης Ποσοτική Έρευνα με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων στο μισθωτό και άνεργο.
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
NEXT GENERATION SERVICES  SMART TECHNOLOGY  SPECIALIST SERVICE PERSONNEL.
Παρουσίαση έρευνας κοινής γνώμης – Συμπεράσματα 1 η Φάση έργου Οκτώβριος 2012.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
ΙΟΥΛΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Ξένια Κούρτογλου Πρόεδρος & Ceo Focus Bari A.E.
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
ΠΕΤΡΟΓΕΦΥΡΑ Δημου ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ LEADER ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ Μπρανιώτη Παναγιώτα Γεωπόνος MSc – Στέλεχος.
Παρουσίαση Έρευνας Κοινής Γνώμης «Ο λόγος στον Πολίτη» Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2010.
Κ.Ε.Κ. Ν.Α. /Ν.Ε.Λ.Ε. Καβάλας Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Απασχόληση και.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΑΣΧΟΛΙΕΣ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ.
1 5 Δεκεμβρίου 2009 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσι τηλ.: fax:
Καλώς ήρθατε στις Οικονομικές Επιστήμες
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Παρουσίαση Έρευνας Οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ που δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικοδομής Ιανουάριος 2011.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Μ.Α.Μιμίκου Καθηγήτρια ΕΜΠ « Πολιτικές Φύλου στα Πανεπιστήμια » 21 Νοεμβρίου 2005.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΑΝΕΡΓΙΑ.
Τα Ιταλικά Επιμελητήρια στο εξωτερικό: ένα παγκόσμιο δίκτυο για τη στήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Θεσσαλονίκη, 14 Μαΐου 2010 Ομιλία του κ.
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Για το SBC TV Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνος Υλοποίησης: ΔΡΑΣΗ D.1. Δημοσιότητα, πληροφοριακό υλικό και ενέργειες διάδοσης Υπεύθυνος Υλοποίησης: Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης (ΟΡ.ΘΕ.)

Σκοπός Η ενημέρωση των ομάδων-στόχων και η δημοσιοποίηση των ενεργειών του ACCOLAGOONS καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησής του. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ Αλλαγή νοοτροπίας Περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ Αφύπνιση Ενεργοποίηση Περιβαλλοντική συνείδηση ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Έγκαιρη Ορθή Σύγχρονη Ολοκληρωμένη Συνεχής Για τις προστατευόμενες Λιμνοθάλασσες Επανομής & Αγγελοχωρίου και την ευρύτερη παράκτια ζώνη

Ειδικότερα, όσον αφορά στις ομάδες-στόχους: Ενημέρωση, για την ισχύουσα κατάσταση της περιοχής και τη σημαντικότητα για τη διατήρηση της σε όσο το δυνατόν καλύτερο επίπεδο. 2. Πληροφόρηση, για τις δράσεις που έχουν υλοποιηθεί αλλά και θα υλοποιηθούν στην περιοχή από τους εμπλεκόμενους φορείς/ εταίρους του Έργου Life, προς την κατεύθυνση αυτή. Ειδικότερα πληροφόρηση για τα αποτελέσματα και τη συμβολή του Έργου Life, στην περιοχή. 3. Ευαισθητοποίηση, με στόχο την αλλαγή συμπεριφοράς ως προς την αντιμετώπιση της περιοχής, προβάλλοντας ένα αίσθημα προστασίας στον κάθε εμπλεκόμενο ή χρήστη, με τη δημιουργία ή την ενδυνάμωση της περιβαλλοντολογικής συνείδησης του. 4. Ενεργοποίηση, μετατρέποντας τους σε ενεργούς πόλους προστασίας και παρακολούθησης αλλά και σε πολλαπλασιαστές δημοσιότητας, για την ανάδειξη των ωφελειών (βραχυπρόθεσμων, μεσο/μακροπρόθεσμων), από την ύπαρξη της προστατευμένης περιοχής στο τόπο της διαμονής τους.

Ομάδες - στόχοι Τοπική Κοινωνία (κάτοικοι) Ομάδες - στόχοι Τοπική Κοινωνία (κάτοικοι) Ομάδες που ασκούν δραστηριότητες (π.χ. ψαράδες, γεωργοί) Εμπλεκόμενοι με το Έργο φορείς & υπηρεσίες Δημόσιες υπηρεσίες και φορείς (Αποκεντρωμένη διοίκηση, Π.Κ.Μ.,ΟΤΑ κ.ά.) Μη Κυβερνητικές Περιβαλλοντικές/Οικολογικές Οργανώσεις Κινήσεις πολιτών / Σωματεία Επισκέπτες-τουρίστες και τουριστικοί πράκτορες Ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος (σχολεία, ερευνητικά/εκπαιδευτικά κέντρα) Φορείς εμπλεκόμενοι σε παρόμοια έργα LIFE στη Μεσόγειο Μ.Μ.Ε. (τοπικά, περιφερειακά και εθνικά) Ευρύ κοινό

Ειδικοί στόχοι βάσει των παραπάνω: Προβολή των παρεμβάσεων και των αποτελεσμάτων του Έργου και πληροφόρηση για τη σημασία του Έργου σε σχέση με την αποκατάσταση και την αειφορική διαχείριση των δύο περιοχών. Προβολή της οικολογικής αξίας των λιμνοθαλασσών, με έμφαση στους οικοτόπους και τα είδη πτηνών προτεραιότητας. Παρουσίαση των προβλημάτων/πιέσεων που ασκούνται στα σημαντικά αυτά οικοσυστήματα από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Ενημέρωση για τα περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που απορρέουν από την προστασία και διατήρησή τους. Πληροφόρηση για την εθνική, ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία σχετικά με την προστασία τους. Ενημέρωση για την αναγκαιότητα συναίνεσης της τοπικής κοινωνίας και συμμετοχής των χρηστών σε κάθε διαχειριστική προσπάθεια Διαμόρφωση μιας πιο υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς. Ενίσχυση δράσεων εθελοντισμού, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αλλά και επιστημονικής έρευνας. Ανάπτυξη ή/και ενίσχυση ήπιων μορφών τουρισμού (εναλλακτικός τουρισμός) στην περιοχή.

Φάσεις υλοποίησης του σχεδίου δράσεων επικοινωνίας Α’ Φάση: Δημιουργία μιας διακριτής ταυτότητας του Έργου Παραγωγή και διανομή ενημερωτικού και υποστηρικτικού υλικού. Διοργάνωση ενημερωτικών και άλλων εκδηλώσεων. Οργάνωση δικτύου πληροφόρησης. Γνωστοποίηση των στόχων/ενεργειών του Έργου μέσω διαδικτύου και ΜΜΕ. Β’ Φάση: Διάδοση των στόχων και των παρεμβάσεων του Έργου στο ευρύ κοινό. Ευαισθητοποίηση του κοινού και ενίσχυση του εθελοντισμού. Γ’ Φάση: Συστηματική ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα αποτελέσματα του Έργου ούτως ώστε να γίνει κατανοητή και αποδεκτή η χρησιμότητα και τα οφέλη που απορρέουν από αυτό κυρίως για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης.

Υλικά μέσα Ενημέρωσης & Ευαισθητοποίησης Λογότυπο και σλόγκαν Accolagoons Αφίσα/Χάρτης περιοχής Οδηγός αναγνώρισης παράκτιων οικοτόπων και σημαντικών ειδών Οδηγός καλών πρακτικών διαχείρισης παράκτιων προστατευόμενων περιοχών (δίγλωσσο) 4 δίγλωσσα τρίπτυχα φυλλάδια για: Έργο, περιοχή, αποτελέσματα και οδηγίες ορθής συμπεριφοράς Μακέτα καταχώρησης στον Τύπο Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού (ταινία, τηλεοπτικό & ραδιοφωνικό spot) Διαφημιστικό ατομικό σταχτοδοχείο παραλίας Λειτουργικά έντυπα (αυτοκόλλητα, μπλοκ σημειώσεων, φάκελοι) Αναμνηστικά δώρα (μπλουζάκια, καπέλα, σετ των 5 καρτ ποστάλ) Φωτογραφικό αρχείο

Λογότυπο και σλόγκαν Accolagoons

3πτυχο φυλλάδιο Περιοχής ACCOLAGOONS

3πτυχο φυλλάδιο για το Έργο ACCOLAGOONS

Λειτουργικά έντυπα (αυτοκόλλητα, φάκελοι)

Λειτουργικά έντυπα (μπλοκ σημειώσεων)

Μη Υλικά μέσα Ενημέρωσης & Ευαισθητοποίησης Δημιουργία ιστοσελίδας Έργου και συντήρησή της (www.accolagoons.gr) Ημερίδα ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας Ημερίδα για την ήπια τουριστική ανάπτυξη της περιοχής Εκστρατείες πληροφόρησης με διανομή υλικών μέσων και επισκέψεις ομάδων (1 Σ/Κ τον Ιούνιο και 2 Σ/Κ τον Ιούλιο) Δημοσιότητα και προβολή στα ΜΜΕ Συμμετοχή σε συναντήσεις/διασκέψεις/συνέδρια σχετικά με το Έργο Υποστήριξη της Αναθέτουσας Αρχής Εντυποδιανομές Διεξαγωγή έρευνας κοινού

Δημιουργία ιστοσελίδας Έργου και συντήρησή της (www.accolagoons.gr)

Μη Υλικά μέσα Α’ Ημερίδας (πρόσκληση Ημερίδας, φάκελος αλληλογραφίας)

Μη Υλικά μέσα Α’ Ημερίδας (ενημερωτική αφίσα, μολύβι)

Μη Υλικά μέσα Α’ Ημερίδας (πρόγραμμα ‘Α Ημερίδας)

Σεβασμός στη γνώμη του κοινού Για να επιτευχθεί η ενίσχυση του επιπέδου διατήρησης μιας προστατευόμενης περιοχής, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συμμετοχή όλο και περισσότερων κοινωνικών ομάδων. Στις ομάδες στόχους εντάσσονται πρωτίστως αυτοί που κατοικούν μέσα ή κοντά στην περιοχή καθώς και οι λεγόμενοι χρήστες (ή εν δυνάμει χρήστες), δηλαδή όσοι ασκούν δραστηριότητες μέσα σε αυτήν.

Παρουσίαση έρευνας κοινής γνώμης – Συμπεράσματα 1η Φάση έργου Οκτώβριος 2012

Ταυτότητα της έρευνας Εταιρεία: interview Μεθοδολογία   Εταιρεία: interview Μεθοδολογία  Προσωπικές συνεντεύξεις με κατοίκους των περιοχών Επανομής και Αγγελοχωρίου (Face to face), βάση δομημένου ερωτηματολογίου Τόποι διεξαγωγής : Επανομή, Αγγελοχώρι  Μέγεθος δείγματος, περίοδος διεξαγωγής 200 ερωτηματολόγια Περίοδος διεξαγωγής : Οκτώβριος 2012 Σκοπός Αποτύπωση του βαθμού γνώσης των κατοίκων της περιοχής για την περιβαλλοντική αξία της περιοχής Γνώση των έργων που υλοποιούνται με στόχο την προστασία της περιοχής Διερεύνηση επιθυμίας των κατοίκων για συμμετοχή σε δράσεις με σκοπό την προστασία της περιοχής

Ερώτηση 1: Γνωρίζετε τι είναι το δίκτυο περιοχών NATURA 2000 (περιοχή ενταγμένη σε ευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών); Ηλικία Φύλο Περιοχή 16/35 36/55 56/65 Άνδρας Γυναίκα Επανομή Αγγελοχώρι Ναι 28,4% 64,1% 70,7% 50,0% 46,8% 45,8% 55,4% Όχι 71,6% 25,9% 29,3% 52,3% 54,2% 44,6%

Ερώτηση 2: Γνωρίζετε ότι η λιμνοθάλασσα Επανομής/Αγγελοχωρίου και οι παράκτιες ζώνες τους (Ποταμός, Ναυάγιο, Φάρος, Αλυκές Τούζλα) ανήκουν στις περιοχές του δικτύου NATURA 2000 και προστατεύονται από εθνική, ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία; Ηλικία Φύλο Περιοχή 16/35 36/55 56/65 Άνδρας Γυναίκα Επανομή Αγγελοχώρι Ναι 70,4% 75,6% 69,0% 62,3% 84,1% 68,2% 80,6% Όχι 29,6% 24,4% 31,0% 37,7% 15,9% 31,8% 19,4%

Ερώτηση 3: Γνωρίζετε ότι εκπονείται έργο για την προστασία της περιοχής σας με την ονομασία life ACCOLAGOONS; Ηλικία Φύλο Περιοχή 16/35 36/55 56/65 Άνδρας Γυναίκα Επανομή Αγγελοχώρι Ναι 13,7% 12,5% 9,8% 15,1% 9,6% 14,6% 7,1% Όχι 86,3% 87,5% 90,2% 84,9% 90,4% 85,4% 92,9%

Ερώτηση 4: Από που έχετε ενημερωθεί για το έργο;   (ΜΟΝΟ σε όσους στην ερώτηση 3 απάντησαν ΝΑΙ) Ποσοστό Από την ιστοσελίδα του έργου 13,6% Από δράσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί και υπάρχουν σημάνσεις στην περιοχή 27,3% Από συζητήσεις στο συγγενικό, φιλικό ή επαγγελματικό μου περιβάλλον 50,0% Από αλλού 9,1%

Ερώτηση 5: Γνωρίζετε ότι η περιοχή σας είναι σημαντική για τα πουλιά και για τον λόγο αυτόν προστατεύεται; Ηλικία Φύλο Περιοχή 16/35 36/55 56/65 Άνδρας Γυναίκα Επανομή Αγγελοχώρι Ναι 81,1% 84,4% 85,4% 83,0% 78,5% 94,6% Όχι 18,9% 15,6% 14,6% 17,0% 21,5% 5,4% Τι δουλειά κάνετε; Οικιακά Συνταξιούχος Φοιτητής Σπουδαστής Μαθητής Αγρότης Κτηνοτρόφος Ψαράς Δ.Υ. Ι.Υ. Άνεργος Ελ. Επαγγελματίας Ναι 97,1% 87,1% 80,3% 87,5% 79,2% 63,6% 90,0% Όχι 8,3% 12,9% 19,7% 12,5% 20,8% 36,4% 10,0%

Ερώτηση 6: Από αυτά που θα σας αναφέρω και είναι είδη προστατευόμενα, σημειώστε παρακαλώ ποια γνωρίζετε ή έχετε κάτι ακούσει (πολλαπλών επιλογών): Σύνολο Περιοχή Επανομή Αγγελοχώρι Φύκια – Ποσειδωνία 17,5% 18,8% 14,3% Λιμνοθάλασσα 72,5% 62,5% 98,2% Αμμοθίνες 19,0% 19,4% 17,9% Κρινάκι της θάλασσας 33,0% 34,0% 30,4% Δεν γνωρίζω τίποτε από τα παραπάνω 20,5% 27,8% 1,8%

Δεν γνωρίζω τίποτε από τα παραπάνω Τι δουλειά κάνετε; Οικιακά Συνταξιούχος Φοιτητής Σπουδαστής Μαθητής Αγρότης Κτηνοτρόφος Ψαράς Δ.Υ. Ι.Υ. Άνεργος Ελ. Επαγγελμ. Φύκια (Φυκιάδα)– Ποσειδωνία 16,7% 12,9% 22,4% 12,5% 18,2% 13,3% Λιμνοθάλασσα 91,7% 90,3% 52,6% 81,3% 87,5% 90,9% 73,3% Αμμοθίνες 41,7% 29,0% 10,5% 6,3% 9,1% Κρινάκι της θάλασσας 45,2% 23,7% 31,3% 54,2% 27,3% 26,7% Δεν γνωρίζω τίποτε από τα παραπάνω 8,3% 9,7% 32,9% 23,3%

Ερώτηση 7: Ποιο κατά την άποψη σας είναι το σημαντικότερο περιβαλλοντικό πρόβλημα της περιοχής (Μέχρι τρεις επιλογές) Σύνολο Περιοχή Επανομή Αγγελοχώρι Καλλιέργειες 8,5% 9,0% 7,1% Βοσκή 6,0% 4,9% 8,9% Υδατοκαλλιέργειες 7,6% 1,8% Παραγωγή αλατιού 3,5% 15,5% Αλιεία (επαγγελματική, ερασιτεχνική) 9,5% 14,3% Παράνομο κυνήγι 38,5% 33,3% 51,8% Διέλευση οχημάτων μέσα από την υγρότοπο και τις αμμοθίνες 35,5% 38,9% 26,8% Θόρυβοι (πχ. Από μπαρ, αυτοκίνητα κλπ) 9,7% 5,4% Οικοδομική δραστηριότητα (οικιστική επέκταση) 17,5% 20,1% 10,7% Ανεξέλεγκτη απόθεση απορριμμάτων/λυμάτων 68,0% 66,7% 71,4% Ημερήσια τουριστική δραστηριότητα (κολύμβηση, εστιατόρια, beach bar) 10,5% 14,6% 0,0% Δεν γνωρίζω

Ερώτηση 8: Εσείς, σαν κάτοικος της περιοχής, πως κρίνετε την κατάσταση της λιμνοθάλασσας και των παράκτιων ζωνών (Επανομής και Αγγελοχωρίου αντίστοιχα) : Σύνολο Περιοχή Επανομή Αγγελοχώρι Καλή 19,0% 19,4% 17,9% Ικανοποιητική 17,5% 21,5% 7,1% Κακή 47,5% 45,1% 53,6% Δεν γνωρίζω 16,0% 14,0% 21,4% Ηλικία Φύλο 16/35 36/55 56/65 Άνδρας Γυναίκα Καλή 20,0% 15,6% 22,0% 23,6% 13,8% Ικανοποιητική 23,2% 10,9% 14,6% 19,8% 14,9% Κακή 38,9% 54,7% 56,1% 42,5% 53,2% Δεν γνωρίζω 17,9% 18,8% 7,3% 14,1% 18,1%

Ερώτηση 8: Εσείς, σαν κάτοικος της περιοχής, πως κρίνετε την κατάσταση της λιμνοθάλασσας και των παράκτιων ζωνών (Επανομής και Αγγελοχωρίου αντίστοιχα) : Σύνολο Περιοχή Επανομή Αγγελοχώρι Καλή 19,0% 19,4% 17,9% Ικανοποιητική 17,5% 21,5% 7,1% Κακή 47,5% 45,1% 53,6% Δεν γνωρίζω 16,0% 14,0% 21,4% Τι δουλειά κάνετε; Οικιακά Συνταξιούχος Φοιτητής Σπουδαστής Μαθητής Αγρότης Κτηνοτρόφος Ψαράς Δ.Υ. Ι.Υ. Άνεργος Ελ. Επαγγελμ. Καλή 8,3% 25,8% 23,7% 12,5% 9,1% 16,7% Ικανοποιητική 0,0% 16,1% 27,6% 6,3% 36,4% 3,3% Κακή 75,0% 54,8% 68,8% 58,3% 45,5% 60,0% Δεν γνωρίζω 3,2% 21,1% 20,0%

Ερώτηση 9: Έχει η δική σας  δραστηριότητα, αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις; Ηλικία Φύλο Περιοχή 16/35 36/55 56/65 Άνδρας Γυναίκα Επανομή Αγγελοχώρι Ναι 21,1% 10,9% 9,8% 21,7% 8,5% 19,4% 5,4% Όχι 62,1% 62,5% 48,8% 57,5% 61,7% 54,2% 73,2% Δεν γνωρίζω 16,8% 26,6% 41,4% 20,8% 29,8% 26,4% 21,4%

Έχει η δική σας δραστηριότητα αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις; Ερώτηση 9: Έχει η δική σας  δραστηριότητα, αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις; Έχει η δική σας  δραστηριότητα  αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις; Τι δουλειά κάνετε; Οικιακά Συνταξιούχος Φοιτητής Σπουδαστής Μαθητής Αγρότης Κτηνοτρόφος Ψαράς Δ.Υ. Ι.Υ. Άνεργος Ελ. Επαγγελμ. Ναι 0,0% 12,9% 22,4% 8,3% 9,1% 23,3% Όχι 66,7% 48,4% 60,5% 75,0% 72,7% 46,7% Δεν γνωρίζω 33,3% 38,7% 17,1% 25,0% 18,2% 30,0%

Ερώτηση 10: Εάν υποπέσει στην αντίληψη σας ότι κάποιος με την δραστηριότητα του (ψαράς, γεωργός, κτηνοτρόφος, τουρίστας, κλπ), επιβαρύνει τη λιμνοθάλασσα ή την παράκτια ζώνη, τι από τα παρακάτω κάνετε; Σύνολο Περιοχή Επανομή Αγγελοχώρι Τον ενημερώνω πως με την δραστηριότητα του βλάπτει το περιβάλλον και τον παρακαλώ να σταματήσει ή να διορθώσει 52,0% 49,3% 58,9% Τον καταγγέλλω 21,0% 20,8% 21,4% Δεν κάνω τίποτε 14,5% 16,0% 10,8% Δεν ξέρω τι να κάνω 12,5% 13,9% 8,9%

Ερώτηση 11: Σε ποιες από τις δράσεις που θα σας αναφέρω θα συμμετείχατε για την προστασία της λιμνοθάλασσας; (μέχρι τρεις επιλογές) Σύνολο Περιοχή Επανομή Αγγελοχώρι Δράσεις εθελοντισμού (πχ. καθαρισμό ακτών σε τακτά χρονικά διαστήματα, φύλαξη) 50,0% 47,2% 57,1% Συμμετοχή σε συλλόγους ή φορείς που έχουν σκοπό την προστασία της λιμνοθάλασσας και των παράκτιων ζωνών 19,5% 17,4% 25,0% Συμμετοχή σε δράσεις ενημέρωσης του κοινού για την αξία και την σημασία της λιμνοθάλασσας και των παράκτιων ζωνών 28,5% 29,9% Μικρή οικονομική συνεισφορά (πχ. 1€, 2€) 26,5% 23,6% 33,9% Δεν θα συμμετείχα σε καμία δράση 13,0% 16,0% 5,4%

Ερώτηση 12: Με ποιο τρόπο θα επιθυμούσατε να ενημερώνεστε για τις δράσεις του έργου στην περιοχή; (μέχρι 2 επιλογές) Σύνολο Περιοχή Επανομή Αγγελοχώρι Ιστοσελίδα 26,0% 26,8% 23,9% Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο ( e mail) 15,5% 16,7% 12,5% SMS 9,0% 11,1% 3,6% Συμβατικό ταχυδρομείο 8,0% 4,2% 17,9% Ενημερωτικές ημερίδες 16,0% 16,1% Διαφημιστική καμπάνια (αφίσες) 49,5% 50,0% 48,2%

Σχόλια | Συμπεράσματα  Πάνω από ένας στους δυο κατοίκους των περιοχών Επανομή/Αγγελοχώρι δεν γνωρίζουν το δίκτυο NATURA 2000. Περισσότερο ενημερωμένοι δείχνουν οι ηλικίες από 56 και άνω και οι κάτοικοι του Αγγελοχωρίου. Από αυτούς που γνωρίζουν το δίκτυο NATURA 2000(49%), το 72% γνωρίζει ότι οι περιοχές Επανομή/ Αγγελοχώρι είναι ενταγμένες σε αυτό. Περίπου εννέα στους δέκα κατοίκους και των δυο περιοχών δεν γνωρίζει για το έργο life ACCOLAGOONS. Οι συζητήσεις στο φιλικό και συγγενικό περιβάλλον δείχνουν να είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος ενημέρωσης για το έργο. Σίγουρα όμως είναι αποσπασματικός και με κενά.

Σχόλια | Συμπεράσματα  Ικανοποιητικό κρίνεται το 83% των κατοίκων που δηλώνουν ότι γνωρίζουν πως η περιοχή τους είναι σημαντική για τα πουλιά. Καλύτερα ενημερωμένοι είναι και πάλι οι ηλικίες από 56+ και στο Αγγελοχώρι Η λιμνοθάλασσα είναι το πιο γνωστό προστατευόμενο είδος. Η λέξη λιμνοθάλασσα συναντάται πιο συχνά και είναι γενικότερα πιο κοινόχρηστη λέξη. Ίσως και για τους λόγους αυτούς να έρχεται πρώτη σε ποσοστό. Ακολουθεί το κρινάκι και η Ποσειδωνία. Ως σημαντικότερο περιβαλλοντικό πρόβλημα της περιοχής κρίνεται η ανεξέλεγκτη απόθεση απορριμμάτων και λυμάτων. Πρόκειται προφανώς για πρόβλημα που συναντούν οι κάτοικοι των περιοχών σε καθημερινή βάση και εξελίσσεται μπροστά τους. Το παράνομο κυνήγι και διέλευση οχημάτων ακολουθούν. Κοντά ένας στους δυο κατοίκους εκτιμούν την κατάσταση της λιμνοθάλασσας και των παράκτιων περιοχών σε κακή. Το υψηλό σχετικά ποσοστό αναγνώρισης του προβλήματος κρίνεται θετικά. Θα μπορούσε πιο εύκολα να προκαλέσει ευαισθητοποίηση.

Σχόλια | Συμπεράσματα  Περίπου έξι στους δέκα κρίνουν πως με την δραστηριότητα τους δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Αξιοσημείωτο είναι πως οι κατηγορίες αγρότης/ ψαράς/ κτηνοτρόφος σε ποσοστό 75% θεωρούν πως η δραστηριότητα τους δεν έχει καμία επιβάρυνση για το περιβάλλον. Πάνω από ένας στους δυο θα παρατηρούσαν κάποιον που με την δράση του θα έβλαπτε το περιβάλλον. Το 21% θα προέβαινε σε καταγγελία, το 14,5% δεν θα έκανε τίποτε και το 12,5% δεν θα ήξερε τι πρέπει να κάνει. Περίπου οι μισοί θα ήθελαν να συμμετάσχουν σε δράσεις εθελοντισμού και περίπου τρεις στους δέκα θα συμμετείχαν σε δράσεις ενημέρωσης του κοινού για την σημασία της λιμνοθάλασσας και των παράκτιων ζωνών. Τα ποσοστά αυτά είναι ενθαρρυντικά για την δημιουργία τέτοιων δράσεων και πρωτοβουλιών. Ως προτιμώμενο τρόπο ενημέρωσης επιλέγουν οι κάτοικοι την διαφημιστική καμπάνια μέσω αφισών.

Συνοπτικά Οι κάτοικοι της Επανομής και του Αγγελοχωρίου δείχνουν ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και αρκετά ενημερωμένοι σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο περιβάλλον τους. Κάποια κενά που υπάρχουν, οφείλονται κυρίως στο γεγονός ότι πολλές δράσεις βρίσκονται ουσιαστικά σε αρχικό στάδιο και δεν έχουν ακόμα αφομοιωθεί από τις τοπικές κοινωνίες. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι επίσης το γεγονός ότι υπάρχει διάθεση από τους κατοίκους για συμμετοχή σε ενέργειες που συμβάλουν στην ενίσχυση της προστασίας τους περιβάλλοντος. Η διάθεση αυτή θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο όταν με τις επόμενες δράσεις και την ενημέρωση που θα γίνει, πολύ περισσότεροι θα μάθουν για την ανεκτίμητη αξία των περιοχών αυτών.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ