De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 4: La contre-Réforme.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 4: La contre–Réforme ou La Réforme catholique Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 4: La contre–Réforme.
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Συστήματα Επικοινωνιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 4: La contre-Réforme ou La Réforme catholique Irini Apostolou Faculté des Lettres Département de Langue et de Littérature françaises

La contre-Réforme ou La Réforme catholique Réaction de l’église catholique face à la Réforme protestante

Le Concile de Trente (1545-1563) I Convoqué par Paul III, suite à la demande de Charles-Quint, il est clôturé par Pie IV Le Concile de Trente fixe la doctrine du catholicisme

Le Concile de Trente (1545-1563) Le Concile de Trente I Le Concile de Trente (1545-1563)

Le Concile de Trente II reconnaît l’autorité spirituelle du pape réaffirme que la doctrine du salut se fait par la foi et les bonnes œuvres définit la doctrine du péché originel confirme le culte des saints et des reliques déclare la Vulgate (traduction de la bible) authentique reconnaît la tradition comme moyen de l’interprétation de la Bible confirme les sept sacrements

Le Concile de Trente III Révision des institutions de l’église Triomphe de l’Épiscopat : renforcement de l’autorité des évêques Interdiction du cumul des bénéfices Amélioration de la formation des prêtres Abolition des abus de l’église catholique Bulle Benedictus Deus et Pater : acceptation des décisions du concile par le pape Pie IV (1564)

La Compagnie de Jésus ou Société de Jésus Ordre religieux catholique fondé à Rome en 1540 par des étudiants de l’Université de Paris réunis autour de saint Ignace de Loyola (études théologiques à Paris). Prédication Confession Catéchisme Missions populaires Enseignement et recherche scientifique Les collèges jésuites Formation spirituelle Engagement missionnaire

Premiers vœux de la compagnie de Jésus à Montmartre

Le Concile de Trente (1545-1563) Le Saint-Office succède à l'Inquisition médiévale (1542) : Respect de la doctrine et de la foi catholiques L’Index : répertoire de livres interdits (1564) Congrégation de l’Index (1571)

Les Guerres de Religion (1561-1598) Huit conflits qui ont ravagé la France Catholiques/ protestants Guises, Montmorency/Bourbons

Les causes des guerres de Religion La crise de la Réforme et la Contre-Réforme Le fanatisme religieux La faiblesse du pouvoir royal (François II, Charles IX, Henri III) L’ingérence des pays étrangers (Angleterre, Espagne) Conjuration d’Amboise (1560)

Catherine de Médicis Catherine de Médicis (reine mère) : politique de conciliation Politique de la bascule (François Clouet, Catherine de Médicis v. 1585)

Le triumvirat (1561) Le duc François de Guise, Le maréchal de Saint-André Le connétable Anne de Montmorency Exploitation du conflit religieux dans un but politique (contrôle de la famille royale) Catherine de Médicis cède au triumvirat Assassinat du duc de Guise (1563)

Antoine Caron, Les massacres du Triumvirat (1566) Le tableau fait allusion au massacre de protestants durant les guerres de religion

Efforts de maintenir la paix religieuse Le Colloque de Poissy (1561) La Paix de Saint-Germain (1570) accorde des libertés restreintes aux protestants

L’échec de la conciliation Massacre de Wassy (1562) Massacre de la Saint-Barthélemy (le 24 août 1572)

Le massacre de la Saint-Barthélemy, 1572 Tableau exécuté par François Dubois, 1572-84

Édouard Debat-Ponsan, Un matin devant la porte du Louvre, 1880 Catherine de Médicis dévisage les protestants massacrés au lendemain de la Saint-Barthélémy

Henri IV et les guerres de religion Victoire d’Ivry : l’armée royale contre la Ligue catholique (1590) Abjuration de sa foi protestante (1593) Sacre à Chartres (1594) Entrée à Paris (1594) Déclaration de la guerre à l’Espagne (1595) La guerre contre la Ligue catholique continue jusqu’en 1598 L’Édit de Nantes (1598) La paix avec l’Espagne est obtenue par le traité de Vervins le 2 mai 1598 qui confirme celui de Cateau-Cambrésis (sur Henri IV consulter le 5e cours)

L’Édit de Nantes (1598) I Édit de pacification qui met fin aux guerres de religion Instauration d’un régime de coexistence religieuse assure aux protestants la liberté de conscience la liberté de culte (soigneusement délimitée) l’égalité civile (accès aux charges et dignités) des places de sûreté (garnisons) et institue des chambres de justice mi-parties (juges catholiques et protestants)

L’Édit de Nantes (1598) II Les parlements résistent à son enregistrement Le parlement de Paris l’enregistre le 25 février 1599 et le parlement de Rouen en 1609 La religion catholique est la religion dominante et officielle du royaume

L’Édit de Nantes (1598) Le manuscript de l’Édit de Nantes

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Ειρήνη Αποστόλου 2015. Ειρήνη Αποστόλου. «Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής στη Σύγχρονη Γαλλία. Ενότητα 4: La contre–Réforme ou La Réforme catholique». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/FRL5.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων "Η δομή και οργάνωση της παρουσίασης, καθώς και το υπόλοιπο περιεχόμενο, αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της συγγραφέως και του Πανεπιστημίου Αθηνών και διατίθενται με άδεια Creative Commons Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή Έκδοση 4.0 ή μεταγενέστερη. Οι φωτογραφίες που περιέχονται στην παρουσίαση προέρχονται από τους ιστοχώρους commons.wikimedia.org / wikipedia.com και είναι ελεύθερα διαθέσιμες με άδεια κοινού κτήματος (Public Domain)."