Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι Έρευνας Αγοράς Υπάρχουν διάφορα σχέδια έρευνας που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας ερευνητής. Τα σχέδια αυτά μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές.
Advertisements

Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
Δειγματοληψία.
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 2 : Δειγματοληψία Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 6 Η (Θ) ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Συλλογή δεδομένων Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι η διενέργεια πληθυσμιακών ερευνών Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι.
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ) Ενότητα 2: Πληθυσμός και δείγμα - Δειγματοληπτικές μέθοδοι και δειγματοληπτικό σφάλμα Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου,
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Μία από τις πιο συνηθισμένες διαδικασίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος της αγονίας είναι η εξωσωματική γονιμοποίηση (In Vitro Fertilization),
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων Τουρισμού & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Συλλογή στοιχείων: Φεβρουαρίου
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΤΣΗΣ
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
Καθηγητής Χρηματοοικονομικής Πανεπιστημίου του Πειραιά
Δειγματοληψία στην εκπαιδευτική έρευνα
Εισαγωγή στην Στατιστική
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Η αρχή του σκληρού ή μαλακού οξέος (ή βάσης)
Ανάπτυξη Μοντέλων Διακριτών Συστημάτων Μέρος Α
Εισαγωγή στην Ανάλυση Γλωσσικών Δεδομένων
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
8ο Thessaloniki TAX FORUM
Εισαγωγή στην επιλογή μονάδων και τη δειγματοληψία
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Σχολή Θετικών Επιστημών
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σύγκριση των μοντέλων LPC και.
Βασικά στοιχεία της θεωρίας πιθανοτήτων
Δήμου, Ν. Λ. 1, Τσαντές, Α. Ε. 2, Νικολόπουλος, Γ. Κ. 3, Χαμόδρακας, Σ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Εισαγωγή στην Βιοστατιστική
200 € στοιχίζει η ενοικίαση του λεωφορείου.
Test Tubes PowerPoint Shape Enter your subtitle here.
Ανόργανη Χημεία (Ε) Ενότητα 8: Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Ποσοτικές Μέθοδοι Δρ. Χάϊδω Δριτσάκη MSc Τραπεζική & Χρηματοοικονομική
Μέσα Στήριξης της Ψηφιακής Επιχειρηματικότητας
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
Άσκηση 11 Κυτταρομετρία Ροής
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΕΤΟΧΩΝ
PDF Histogram Συνεχούς Τυχαίας Μεταβλητής
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
ΤΕΙ Αθήνας Βιοστατιστική (Θ)
Έρευνα Αποφοίτων Πανεπιστημίων
Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών Ιατρικής σχολής ΕΚΠΑ
Διαστημική τεχνολογία
رگرسيون Regression.
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ ΜΕΘΟΔΩΝ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
Ψυχιατρική Επιδημιολογία
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ERP
Συλλογική Αποτελεσματικότητα
Αλυσίδες Αξίας και Παραγωγική Αναβάθμιση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Effectiveness of an integrated diabetes care package at primary healthcare facilities: a cluster randomised trial in Pakistan by Muhammad Amir Khan, John.
«Επιδημιολογία + Δημόσια Υγεία»
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα». Επειδή συνήθως το χαρακτηριστικό που μας ενδιαφέρει υφίσταται σε μεγάλο ή άπειρο αριθμό περιπτώσεων αναζητούμε οικονομικούς τρόπους για τη διερεύνηση πιθανών εξαρτήσεων μεταξύ των μεταβλητών π.χ. φοιτητές των ελληνικών Α.Ε.Ι που δεν φοιτούν σε σχολή της πρώτης επιλογής τους ή συχνότητα χρήσης επιθέτων σε γραπτά εκθέσεων διαφόρων τάξεων.

Η έννοια του πληθυσμού Σε μία ποσοτική έρευνα ως πληθυσμός νοείται το σύνολο των υποκειμένων ή των κειμένων που παρουσιάζουν το χαρακτηριστικό που ενδιαφέρει. Δείγμα: ένα υποσύνολο του πληθυσμού, στο οποίο πρέπει να διασφαλιστεί ότι το χαρακτηριστικό που μας ενδιαφέρει κατανέμεται με ομοιόμορφο τρόπο ή με τον ίδιο τρόπο που κατανέμεται και στον γενικότερο πληθυσμό. Απαιτείται το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό μία μικρογραφία του πληθυσμού ως προς την κατανομή των γνωρισμάτων που μας ενδιαφέρουν = περιέχει τα γνωρίσματα σε αντίστοιχες αναλογίες.

Η έννοια του στατιστικά τυχαίου δείγματος Η έννοια του στατιστικά τυχαίου δείγματος. Καμία σχέση με την καθημερινή σημασία του τυχαίου, αντίθετα απαιτεί μία πολύ πειθαρχημένη και τίμια διαδικασία: κάθε υποκείμενο ή μονάδα έρευνας πρέπει να έχει ίση ή τουλάχιστον γνωστή πιθανότητα να επιλεγεί. Στήριξη από τη θεωρία πιθανοτήτων της στατιστικής. Τρόποι: κλήρωση κατά την οποία όμως κάθε φορά που θα διενεργείται να ξαναρίχνεται ο λαχνός στην κληρωτίδα, ώστε να έχει κάθε στοιχείο ίδια πιθανότητα να κληρωθεί.

Κάθε εγχειρίδιο στατιστικής επισυνάπτει πίνακες τυχαίων αριθμών Κάθε εγχειρίδιο στατιστικής επισυνάπτει πίνακες τυχαίων αριθμών. Μπορεί επίσης ο ερευνητής να ορίσει μία «μηχανή», τρόπο δηλαδή επιλογής των υποκειμένων π.χ. θα επιλέγεται κάθε πέμπτο υποκείμενο (αφού προηγουμένως αριθμηθούν). Με τέτοιου είδους διαδικασίες είναι στατιστικά διασφαλισμένο από τη μαθηματική θεωρία των πιθανοτήτων ότι στο δείγμα αντιπροσωπεύονται ομοιόμορφα όλα τα γνωρίσματα του πληθυσμού. Είναι βέβαια αναπόφευκτη κάποια απόκλιση, η οποία μεταξύ των άλλων εξαρτάται και από το μέγεθος του δείγματος.

Μία ένδειξη ότι η δειγματοληψία ήταν προβληματική ή τουλάχιστον όχι με την ορθή εφαρμογή της τυχαιότητας: όταν το ίδιο ερευνητικό εργαλείο εφαρμόζεται στον ίδιο πληθυσμό με άλλο δείγμα και διαφέρουν με στατιστικά σημαντική διαφορά τα αποτελέσματά του. Σε μια τέτοια περίπτωση πρέπει να προβληματιστεί ο ερευνητής και να ελέγξει - μεταξύ των άλλων - κατά πόσον η εξαγωγή/επιλογή δείγματός του ακολούθησε ορθά τις διαδικασίες εξασφάλισης της τυχαιότητας.

Δειγματοληψία κατά στρώματα Σε ορισμένες περιπτώσεις το στατιστικά τυχαίο δείγμα δεν λαμβάνεται από τον συνολικό πληθυσμό, αλλά από κατηγορίες ή στρώματα του πληθυσμού. Αυτό μπορεί να γίνει όταν είναι γνωστή η ποσοστιαία σύνθεση του πληθυσμού κατά π.χ. ομάδες ηλικίας, επαγγελματικές ομάδες κλπ. Προϋπόθεση είναι ότι τα δεδομένα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας ή κάποιου ανάλογου φορέα θα παρέχουν ακριβή πληροφόρηση για τη σύνθεση του πληθυσμού σε σχέση με τα συγκεκριμένα γνωρίσματα που ενδιαφέρουν την έρευνα, π.χ. για τις επαγγελματικές ομάδες.

Διαστρωματοποιημένο τυχαίο δείγμα Στην περίπτωση αυτή που είναι γνωστό το ποσοστό της κάθε επαγγελματικής - ή άλλης που ενδιαφέρει - κατηγορίας στον πληθυσμό, μπορεί, αντί να ληφθεί το στατιστικά τυχαίο δείγμα από τον συνολικό πληθυσμό, να ληφθεί με τον ίδιο στατιστικά τυχαίο τρόπο από την κάθε κατηγορία ξεχωριστά. Το δείγμα που λαμβάνεται με αυτό τον τρόπο ονομάζεται «διαστρωματωμένο τυχαίο δείγμαη (stratified random sample).

Δειγματοληψία κατά φάσεις (cluster sample) Υπάρχουν και άλλοι τρόποι δειγματοληψίας σε δύο ή περισσότερες φάσεις (ή επίπεδα) π.χ. όταν επιλέγεται τυχαία ένας αριθμός σχολείων μιας χώρας (πρώτη φάση), από αυτά κατόπιν ορισμένες τάξεις (δεύτερη φάση) και από τις τάξεις συγκεκριμένοι μαθητές (τρίτη φάση). Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν γίνεται επιλογή ατόμων, δεν προχωρά δηλαδή ο ερευνητής πέραν από τη δεύτερη φάση (επίπεδο): ερωτώνται όλοι οι μαθητές της κάθε τυχαία επιλεγμένης τάξης από τα τυχαία επιλεγμένα σχολεία. Στον πληθυσμό δηλαδή που μας ενδιαφέρει ορίζεται συγκεκριμένη μονάδα και σύμφωνα με αυτήν ακολουθείται η διαδικασία.

Προϋποθέσεις για τη γενίκευση των αποτελεσμάτων Προϋποθέσεις για τη γενίκευση των αποτελεσμάτων. Ορισμός του πληθυσμού Εξασφάλιση τυχαίου δείγματος Ορισμός του μεγέθους του δείγματος Ορθή εφαρμογή του ερευνητικού εργαλείου Ορθή επεξεργασία των δεδομένων της έρευνας Ορθή ερμηνεία των αποτελεσμάτων της έρευνας Γενίκευση των συμπερασμάτων ( για τον πληθυσμό της έρευνας)

Πολλοί παράγοντες επιδρούν, οι οποίοι αλλοιώνουν το τελικά λαμβανόμενο δείγμα και παράγουν έτσι την "μεροληπτική απόκλιση του δείγματος" (bias), που σε αντίστοιχο μέτρο διαστρεβλώνει τα αποτελέσματα της έρευνας. Σ' αυτούς τους παράγοντες ανήκουν η απροθυμία και η άρνηση ορισμένων ατόμων, που έχουν επιλεγεί στο δείγμα, να πάρουν μέρος στην έρευνα και οι δυσκολίες να εξευρεθούν άλλα άτομα με ισοδύναμα γνωρίσματα. Η εμπειρία δείχνει ότι συχνά ο ερευνητής έχει δυσκολίες και περιορισμούς π.χ. δεν έχει τη δυνατότητα για δειγματοληψία με πανελλήνια εμβέλεια ή έχει πρόσβαση σε ορισμένα κείμενα.

Σε τέτοιες περιπτώσεις οι αυστηροί μεθοδολόγοι μιλούν για δείγματα «ευκολίας» ή «βολικά». Ο ερευνητής είναι υποχρεωμένος να παραθέσει τις «υποχωρήσεις» που έκανε και να διατυπώσει ανάλογα τα αποτελέσματα και συμπεράσματά του. Αυτά εννοείται ότι ισχύουν για το δείγμα που τελικά χρησιμοποίησε, οφείλει δηλαδή να ομολογήσει ότι αυτά ισχύουν για το συγκεκριμένο δείγμα, το οποίο είχε αντίστοιχα τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κ.ο.κ.