Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Advertisements

Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
Βιοηθική Κατά το δεύτερο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα αναπτύχθηκε μια νέα τεχνολογία, η Βιοτεχνολογία, βασισμένη στην απίστευτα γοργή ανάπτυξη των Μοριακών.
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Η θεωρητική βάση της εργασίας με την οικογένεια 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Ψυχική Υγεία - Ψυχική Νόσος - Φυσιολογικότητα (Ορισμός, κριτήρια, βασικές έννοιες) (Ι) Α. Ψυχική Υγεία Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας σαν "ψυχική.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Διατροφή Ενότητα 22: Διατροφή και άθληση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ειδική Κοσμητολογία (Θ)
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 3.2: Υλικότητα Βιβλίου Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)

Διδακτική Πρακτική Διδακτική πρακτική: Μαγδαληνή Ζαγουράκη, Μαρία Ξανθοπούλου. Βιβλίο: Hervé Tullet, The Game of Mirrors (Les Jeux), Designer: Sandrine Granon, Phaidon, 2014. [1]

Λίγα λόγια για το βιβλίο (1/2) Το βιβλίο ονομάζεται “The game of mirrors” (=καθρέπτες) και πραγματικά είναι φτιαγμένο από καθρέπτες. Κάθε σελίδα του είναι ένας καθρέπτης. [2]

Λίγα λόγια για το βιβλίο (2/2) Πρόκειται για ένα βιβλίο στο οποίο ο αναγνώστης έχει πάρα πολύ ενεργό ρόλο. Το συγκεκριμένο βιβλίο δεν έχει ήρωα ούτε μια συγκεκριμένη ιστορία. Κάθε φορά που κάποιος κοιτιέται στις σελίδες του γίνεται εκείνος ο ήρωας του βιβλίου και φτιάχνει μια δική του ιστορία. [2]

Ανάγνωση του βιβλίου Διαβάσαμε το βιβλίο με τα παιδιά. «Μπήκαν» στο βιβλίο και είδαν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους. Έγιναν διάφορες ερωτήσεις: Π.χ. Τι βλέπεις; Πού είσαι; Τι κάνεις εκεί; Πώς αισθάνεσαι;. Με τη βοήθεια των ερωτήσεων τα παιδιά διηγήθηκαν την ιστορία του βιβλίου;/ τη δική τους;

Ενδεικτικές εκδοχές των παιδιών (1/2) «Μετά πήγαμε για τένις» «Μετά μπήκαμε σε έναν πύραυλο, πήγαμε στο διάστημα και είδαμε τους πλανήτες»

Ενδεικτικές εκδοχές των παιδιών (2/2) «Άνοιξα το παράθυρο και είδα τον Κώστα» «Και μετά ένας λαγός βγήκε από την τρύπα του» (εδώ τα παιδιά χρησιμοποίησαν το χέρι τους)

Το βιβλίο του Εγώ Σε αυτό το βιβλίο πάντα πρωταγωνιστώ Εγώ. Έτσι το ονομάσαμε «Το Βιβλίο του Εγώ».

Βιβλία φτιαγμένα από περίεργα υλικά (1/3) Μετά βρήκαμε μαζί με τα παιδιά και είδαμε στον υπολογιστή βιβλία από διαφορά υλικά.

Βιβλία φτιαγμένα από περίεργα υλικά (2/3) Βιβλία από μάρμαρο. Βιβλία από σίδερο. [3] [4]

Βιβλία φτιαγμένα από περίεργα υλικά (3/3) Βιβλία από σοκολάτα. Βιβλία από ξύλο. [5] [6]

Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (1/4) Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (1/4) Τα παιδιά πρότειναν να φτιάξουν ένα βιβλίο από πηλό. Πρώτα ‘γράψαμε’ την ιστορία μας. Μετά σειρά είχε το βιβλίο. Αρχικά τα παιδιά έπλασαν τον πηλό και έφτιαξαν τις σελίδες του βιβλίου και τις άφησαν να στεγνώσουν.

Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (2/4) Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (2/4) Προσέξαμε σε κάθε σελίδα να ανοίξουμε δύο-τρεις τρύπες ώστε να μπορεί αργότερα να γίνει η βιβλιοδεσία.

Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (3/4) Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (3/4) Αφού ο πηλός στέγνωσε, τα παιδιά ζωγράφισαν τις σελίδες με διάφορα χρώματα και ανάλογα με τη σκηνή της ιστορίας που ήθελαν να διηγηθούν.

Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (4/4) Φτιάχνοντας το δικό μας βιβλίο από πηλό (4/4) Το βιβλίο μας είναι έτοιμο! Σε κάποιες σελίδες δημιουργήσαμε με κοπίδι εγκοπές-παράθυρα. Οι εναλλακτικές είναι πολλές.

Μετά «Το βιβλίο του Εγώ», «Το βιβλίο του Εσύ» Μετά «Το βιβλίο του Εγώ», «Το βιβλίο του Εσύ» Θυμηθήκαμε με τα παιδιά το βιβλίο “The game of Mirrors”, την ιστορία που φτιάξαμε και στην οποία πρωταγωνιστώ πάντα Εγώ. Ένα βιβλίο για Εμένα. Πώς θα μπορούσαμε τώρα να δημιουργήσουμε ένα βιβλίο όπου πάντα θα πρωταγωνιστούσες Εσύ; Ένα βιβλίο για Εσένα; Ποιο θα ήταν το υλικό;

Το βιβλίο του Εσύ (1/5) Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν γρήγορα στο παιχνίδι και μίλησαν για τρύπες-παράθυρα ή υλικό με διαφάνεια, π.χ. γυαλί. Καταλήξαμε σε κάτι πιο εύχρηστο. Διαφάνειες σε μέγεθος Α4.

Το βιβλίο του Εσύ (2/5) Ζητήσαμε από κάθε παιδί να μας πει τι βλέπει μέσα από αυτό. Πάντα πρωταγωνιστείς εσύ: Σε βλέπω να χορεύεις. Να τρέχεις. Να πέφτεις.

Το βιβλίο του Εσύ (3/5) Στη συνέχεια τα παιδιά ζήτησαν να ζωγραφίσουν πάνω στις διαφάνειες του νέου τους βιβλίου το σκηνικό μέσα στο οποίο θα διαδραματίζεται η δράση (π.χ. σκύλος, λουλούδια).

Το βιβλίο του Εσύ (4/5) Προκύπτει μια καινούργια εκδοχή της ιστορίας: «Τώρα σε βλέπω να βρίσκεσαι στην Κοκκινοχώρα μαζί με τον φίλο σου το Δημήτρη (το παιδί που κάθεται δίπλα) και είσαι πολύ χαρούμενη»

Το βιβλίο του Εσύ (5/5) Φτιάξαμε εξώφυλλο και δέσαμε το βιβλίο.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Αγγελική Γιαννικοπούλου 2016. Μαγδαληνή Ζαγουράκη, Μαρία Ξανθοπούλου, Αγγελική Γιαννικοπούλου. «Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση. Υλικότητα Βιβλίου. The Game of Mirrors». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2016. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/ECD5/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λπ., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από τη χρήση του έργου, για τον διανομέα του έργου και αδειοδόχο. που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο. που δεν προσπορίζει στον διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο. Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς, το Σημείωμα Αδειοδότησης, τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων, το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει), μαζί με τους συνοδευτικούς υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνα 1, 2: Εξώφυλλο και ενδεικτικές σελίδες του βιβλίου “The Game of Mirrors”, Phaidon, 2014. Εικόνα 3: Detail of book at memorial stone of Memorial of Kralice Bible, Jiří Sedláček, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license, Wikimedia Commons. Εικόνα 4: Iron-bound wooden covered book at Mission Santa Clara, Public Domain, Wikimedia Commons. Εικόνα 5: Chocolate Book, How to Cook that. Εικόνα 6: Llibre Homenatge (Tribute Book), Petit Comitè, All rights reserved, Book Design Blog.