ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πιθανότητες & Τυχαία Σήματα
Advertisements

Ψηφιακές και Αναλογικές Πηγές
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Ένα υπόδειγμα ή μοντέλο είναι μια κάποιας μορφής αναπαράσταση πραγματικών αντικειμένων, καταστάσεων ή διαδικασιών. Γενικότερα είναι μια απλοποίηση.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Αναλογικά και Ψηφιακά Σήματα και Αρχές Τηλεπικοινωνιών
Μάθημα 7ο Συμπίεση Εικόνας ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ.
ΜΕΡΟΣ Α : ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ Νο. 3 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΗΣ - Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής
Δισδιάστατα Σήματα και Συστήματα #1
Αναγνώριση Προτύπων.
Σήματα και Φασματικές Μέθοδοι στη Γεωπληροφορική
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Προσαρμοστικοί Αλγόριθμοι Υλοποίησης Βέλτιστων Ψηφιακών Φίλτρων: Παραλλαγές.
Ο Μετασχηματισμός Laplace και ο Μετασχηματισμός Ζ
Μάθημα 2 ο : Βασικές έννοιες 1 Ακαδημαϊκό Έτος
Ψηφιακη διαμορφωση.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Συμπίεση Ηχου.
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 7 ο Συμπίεση Εικόνας. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1) Οι τεχνικές συμπίεσης βασίζονται στην απόρριψη της πλεονάζουσας πληροφορίας Οι τεχνικές.
HY530 “ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ”
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Θεωρία Στοχαστικών Σημάτων: Εκτίμηση φάσματος, Παραμετρικά μοντέλα ΒΕΣ.
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Ενεργή επιλογή αλγορίθμου, Active Algorithm Selection, Feilong Chen and Rong Jin Εύα Σιταρίδη.
Επικοινωνίες δεδομένων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Παρουσίαση Νο. 6 Αποκατάσταση εικόνας Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας.
Άνοιξη Συμπίεση Δεδομένων και Σημάτων Γιώργος Τζιρίτας Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών
Πρόβλεψη Θέσης Χρήστη σε Κινητά Δίκτυα - Ταξινομητής Βέλτιστης Παύσης Σπύρος Γεωργάκης Διπλωματική Εργασία.
JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας. Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε.
Θέματα Συστημάτων Πολυμέσων Ενότητα # 6: Στοιχεία Θεωρίας Πληροφορίας Διδάσκων: Γεώργιος K. Πολύζος Τμήμα: Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών “Επιστήμη των.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 7 : Πρότυπο συμπίεσης JPEG Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού.
1 Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές Ενότητα 5: Θεωρία Ρυθμού – Παραμόρφωσης Καθηγητής Κώστας Μπερμπερίδης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 9: Σύνθεση Ομιλίας Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Ενότητα 2 η Σήματα και Συστήματα. Σήματα Γενικά η πληροφορία αποτυπώνεται και μεταφέρεται με την βοήθεια των σημάτων. Ως σήμα ορίζουμε την οποιαδήποτε.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 6: Linear Predictive Coding Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές Ενότητα 6: Κωδικοποίηση Αναλογικής Πηγής - Κβάντιση Καθηγητής Κώστας Μπερμπερίδης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 6 : Κωδικοποίηση & Συμπίεση εικόνας Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Κεφάλαιο 5 Συμπεριφορά των ΣΑΕ Πλεονεκτήματα της διαδικασίας σχεδίασης ΣΑΕ κλειστού βρόχου Συμπεριφορά των ΣΑΕ στο πεδίο του χρόνου Απόκριση ΣΑΕ σε διάφορα.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 4η Δειγματοληψία.
Έβδομο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Προσαρμοστικοί Αλγόριθμοι Υλοποίησης Βέλτιστων Ψηφιακών Φίλτρων:
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 10: Κωδικοποίηση ήχου
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΕΣ-ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 8: Αρχές κωδικοποίησης
Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων – Μεθοδολογία παλινδρόμησης
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
ΝΙΚΟΣ ΦΑΚΩΤΑΚΗΣ Καθηγητής
O Θόρυβος στα Συστήματα Τηλεπικοινωνιών
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
Συστήματα Επικοινωνιών
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 11: Κωδικοποίηση εικόνων: JPEG
Η Έννοια της τυχαίας Διαδικασίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Βιομηχανικός έλεγχος στην εποχή των υπολογιστών
ΚΩΔΙΚΩΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Δισδιάστατα Σήματα και Συστήματα #1
Σεραφείμ Καραμπογιάς Τι είναι σήμα;
ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
Εισαγωγή στα Προσαρμοστικά Συστήματα
Προσαρμοστικοί Αλγόριθμοι Υλοποίησης Βέλτιστων Ψηφιακών Φίλτρων:
Επαγωγική Στατιστική Γραμμική παλινδρόμηση-Linear Regression Χαράλαμπος Γναρδέλλης Εφαρμογές Πληροφορικής στην Αλιεία και τις Υδατοκαλλιέργειες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΜΕΡΟΣ Α : ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Νο. 4 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΗΣ - Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Κωδικοποίηση Πηγής: Η πληροφορία μιας διακριτής πηγής κωδικοποιείται με σκοπό την οικονομική δυαδική αναπαράσταση. Μέσω της διαδικασίας αυτής απορρίπτεται η πλεονάζουσα «πληροφορία». Η κωδικοποίηση χωρίς απώλειες (lossless) υπόκειται στο θεμελιώδη περιορισμό ότι ‘‘μια πηγή με εντροπία Η μπορεί να κωδικοποιηθεί με μηδενική πιθανότητα σφάλματος εφόσον ο ρυθμός που προκύπτει είναι R > H, και αντίστροφα, εάν R < H τότε, ανεξάρτητα από την πολυπλοκότητα του κώδικα θα προκύψει μη μηδενική πιθανότητα σφάλματος’’ , (1ο Θεώρημα του Shannon). Κλασσικές τεχνικές lossless, γενικού σκοπού: - Αλγόριθμος του Shannon - Αλγόριθμος των Lempel – Ziv - Αλγόριθμος του Huffman Κωδικοποίηση αναλογικών πηγών : Έχει αναπόφευκτα απώλειες (lossy) που οφείλονται στη διακριτοποίηση των τιμών (κβαντισμός). Ο στόχος στην περίπτωση αυτή είναι η ελαχιστοποίηση αυτών των απωλειών και εν συνεχεία η συμπίεση με ελεγχόμενες και πάλι απώλειες.

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Κωδικοποίηση Φωνής: Ιδιαίτερα χρήσιμη διαδικασία αν αναλογιστούμε ότι μεγάλο μέρος της διακινούμενης πληροφορίας είναι φωνή και ότι μέσω της συμπίεσης της μπορεί να επιτευχθεί σημαντική μείωση του απαιτούμενου εύρους ζώνης (μέχρι και 4-5 φορές χωρίς αισθητή υποβάθμιση της ποιότητας). Γενική κατηγοριοποίηση των τεχνικών 1) Waveform Coding - Temporal - Spectral (Transform) 2) Model-based (or Source) Coding Παρόμοια κατηγοριοποίηση ισχύει και σε άλλου τύπου αναλογικές πηγές (π.χ. εικόνα ή video).

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Ιεραρχική κατηγοριοποίηση των διάφορων τεχνικών κωδικοποίησης

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διάγραμμα βαθμίδων ενός κωδικοποιητή ADPCM (CT2 cordless telephone system) Το σύστημα είναι προσαρμοστικό (προβλέπτης και κβαντιστής) και έτσι είναι σε θέση να παρακολουθεί τις στατιστικές αλλαγές του σήματος εισόδου S(k)

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διαγράμματα βαθμίδων υπο-ζωνικού κωδικοποιητή και αποκωδικοποιητή Subband Codec ( Coder-Decoder )

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Τυπικός διαχωρισμός υπο-ζωνών Adaptive Transform Coding (ADC) Κωδικοποίηση τμημάτων φωνής στο πεδίο συχνοτήτων Συνήθως χρησιμοποιείται ο Διακριτός Μετασχηματισμός Συνημιτόνου (DCT) του οποίου οι σχέσεις ανάλυσης και σύνθεσης φαίνονται παρακάτω ( g(0)=1, g(k)=21/2 ) :

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Μοντέλο παραγωγής φωνής Απαιτείται η εκτίμηση των εξής παραμέτρων: - Αν το φώνημα είναι εύφωνο (voiced) ή άφωνο (unvoiced) - - Θεμελιώδης συχνότητα (pitch) - Μέση ισχύς του φωνήματος

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Κωδικοποιητές φωνής (Vocoders) τύπου LPC (Linear Predictive Coding) Ένας LPC Vocoder μοντελοποιεί τη φωνητική οδό ως ένα γραμμικό σύστημα τύπου all-pole με συνάρτηση μεταφοράς: Προσδιορισμός των συντελεστών του LPC Vocoder : To τρέχον δείγμα γράφεται ως γραμμικός συνδυασμός προηγουμένων δειγμάτων : min{Σ e2n} w.r.t. αk  R α = r (R = Toeplitz) (Levinson-Durbin Algorithm)

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διάγραμμα βαθμίδων ενός κωδικοποιητή LPC Απαιτούμενη πληροφορία στον δέκτη: - Συντελεστές LPC (κβαντισμένοι) - Voiced/unvoiced decision - Pitch period - Gain

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διάφορες εναλλακτικές μέθοδοι δημιουργίας του σήματος διέγερσης στον αποκωδικοποιητή LPC LPC Vocoder MPE-LPC (Multipulse Excitation) CELP (Code Excited LP)

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διάγραμμα βαθμίδων της διαδικασίας code book search του συστήματος κωδικοποίησης CELP (Code Excited Linear Predictive) Οι βασικές διαδικασίες στον κωδικοποιητή CELP: - Υπολογισμός των δύο προβλεπτών (LTP, STP) (Long Term & Short Term Prediction) - Εύρεση της βέλτιστης διέγερσης (από το codebook)

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διάγραμμα βαθμίδων του συστήματος κωδικοποίησης RELP (Residual Excited Linear Predictive) To σύστημα κωδικοποίησης RELP βασίζεται ουσιαστικά στην ίδια λογική με αυτή του συστήματος ADPCM. Σχηματίζεται το σήμα σφάλματος (residual) το οποίο κβαντίζεται και μεταδίδεται.

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διάγραμμα βαθμίδων του κωδικοποιητή φωνής του συστήματος GSM ( Regular Pulse Excited - Long Term Prediction – RPE-LTP ) To σύστημα RPE-LTP συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του RELP και του MPE-LTP. Ουσιαστικά είναι σύστημα τύπου RELP που έχει ενσωματώσει τη διαδικασία LTP.

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Διάγραμμα βαθμίδων του αποκωδικοποιητή φωνής του συστήματος GSM H ανάλυση STP (στον κωδικοποιητή) δίνει τους λεγόμενους reflection coefficients και όχι τους ίδιους τους συντελεστές πρόβλεψης. Είναι μαθηματικά ισοδύναμη παραμετροποίηση. Στη συνέχεια από τους r.c. υπολογίζονται οι συντελεστές L.A.R. (logarithmic area ratios) μέσω ενός απλού μη-γραμμικού μετασχηματισμού. Οι συντελεστές που προκύπτουν έχουν καλύτερες ιδιότητες κβάντισης.

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Τεχνικές κωδικοποίησης που χρησιμοποιούνται σε διάφορα συστήματα κινητών επικοινωνιών

Τεχνικές Κωδικοποίησης Φωνής Αξιολόγηση της απόδοσης διαφόρων τεχνικών κωδικοποίησης με βάση τον δείκτη MOS (Mean Opinion Score) Εξαιρετική ποιότητα (5) : Καταληπτότητα χωρίς καμμία προσπάθεια Καλή ποιότητα (4) : Καταληπτότητα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια Μέτρια ποιότητα (3) : Καταληπτότητα με σχετική προσπάθεια Ανεπαρκής ποιότητα (2) : Καταληπτότητα με σημαντική προσπάθεια Κακή ποιότητα (1) : Πολύ περιορισμένη καταληπτότητα παρά την σημαντική προσπάθεια