Τα γραφικά στην πληροφόρηση και στην εκπαίδευση, Μέρος 4ο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Advertisements

6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Install WINDOWS 7 Κουτσικαρέλης Κων / νος Κουφοκώστας Γεώργιος Κάτσας Παναγιώτης Κουνάνος Ευάγγελος Μ π ουσάη Ελισόν Τάξη Β΄ Τομέας Πληροφορικής 2014 –’15.
Τελική εργασία του μαθήματος “Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μηνυμάτων” Ιανουάριος 2054 Ομάδα Χ Ονοματεπώνυμο 1 Ονοματεπώνυμο 2 Ονοματεπώνυμο.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Time Management Matrix Assignment Submitted By Safwan Zubair October 21, 2013 BUS Contemporary Business Practice Professor Nankin.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Lesson 1a: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson1b: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 4 : Αρχές Παρουσίασης Περιεχομένου Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Αντισταθμιστική ανάλυση
Μάθημα 6ο Κινητοποίηση Προσωπικού
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Βασικές Έννοιες.
and he will flee from you.
Υδρόβια Φυτά Θεοφανώ Κούλεντρου Rippling Water (Basic)
Ρωμαίους 10:17 Επομένως για να πιστέψει κανείς Χρειάζεται ν’ακούσει,
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
ΟΜΑΔΑ Α΄ Φύλλο εργασίας
Ακούστηκε από τον ουρανό
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Test Tubes PowerPoint Shape Enter your subtitle here.
στον Ιησού που μας έδωσε την πίστη την οποία και τελειοποιεί.
Σήμερα στην πόλη του Δαβίδ κι αυτός είναι ο Χριστός ο Κύριος
ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Ό,τι βρίσκεται στη Γραφή
Ονοματεπώνυμο: Σαλβαρίδης Γεώργιος Ημερομηνία: 20/09/2017
Development of sample e-Hoop content
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
«Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) «Εφαρμοσμένη Νευροανατομία»
ζωντανός και δραστικός.
Γιατί και ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Expression Home All In One Inkjet Printers
aka Mathematical Models and Applications
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Find: Force on culvert in [lb/ft]
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Who’s your audience? What’s your purpose?
Διάταξη τίτλου Υπότιτλος.
Writing a GREAT Short Answer Response!
Chiltern Hills Academy
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Entry 27 – Starter Copy and simplify
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα γραφικά στην πληροφόρηση και στην εκπαίδευση, Μέρος 4ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΑ

Αρχή πολυμέσων- The Multimedia principle Ελαχιστοποιήστε τα γραφικά που διακοσμούν τη σελίδα (decorative graphics) ή απλά αναπαριστούν ένα μόνο αντικείμενο (representational graphics), Ενσωματώστε γραφικά που βοηθούν τον εκπαιδευόμενο να κατανοήσει το υλικό (transformational and interpretive graphics) ή γραφικά που οργανώνουν το υλικό (organizational graphics). Ένα σημαντικό μέρος της ενεργητικής επεξεργασίας είναι η διανοητική κατασκευή εικόνων και λεκτικών αναπαραστάσεων του υλικού και η διανοητική σύνδεσή τους.

Μην χρησιμοποιείτε εικόνες που δεν είναι 100% εννοιολογικά σχετικές (αύξηση του γνωστικού φορτίου) Π.χ. https://www.slideshare.net/mikecardus/3-reasons-why-your-leadership-sucks-and-how-to-improve-it-presentation

Διακοσμητικές εικόνες (Decorative) Περιγραφή- εικόνες για καθαρά αισθητικούς λόγους Παράδειγμα- Ένας άνθρωπος σε ποδήλατο σε ένα μάθημα για το πώς λειτουργεί μια τρόμπα ποδηλάτου

Αντιπροσωπευτικές εικόνες (representational) Εικόνες που απλά δείχνουν το αντικείμενο Μια φωτογραφία ποδηλάτου σε ένα μάθημα για την συντήρηση ποδηλάτου

Εικόνες οργάνωσης (Organizational ) Γραφικά που δείχνουν ποιοτικές συσχετίσεις Examples 1. Πίνακες 2. Νοητικός χάρτης (concept map) 3. Διάγραμμα δέντρου Γραφικά συσχετίσεων - Relational Γραφικά που αποτυπώνουν ποσοτικές σχέσεις 1. Γραφήματα πίτας και μπάρας 2. Κύκλοι διαφόρων μεγεθών

Γραφικά συσχετίσεων - Relational Γραφικά που αποτυπώνουν ποσοτικές σχέσεις

Γραφικά και πολυμέσα που απεικονίζουν μετασχηματισμούς- Transformational Description - Γραφικά που απεικονίζουν αλλαγές στο χρόνο Examples Ένα animation μιας διαδικασίας υπολογιστή (π.χ. πως δουλεύει ο επεξεργαστής σε σχέση με την μνήμα RAM) 2. Ένα βίντεο για το πώς φτάνουν τα ηφαίστεια στην έκρηξη Ένα βίντεο η animation για το πώς δημιουργούνται οι αστραπές

Ερμηνευτικές εικόνες- Interpretive Περιγραφή Γραφικά που καθιστούν τα άυλα φαινόμενα ορατά και συγκεκριμένα Examples 1. Γραφικά μοριακών δομών 2. Μια σειρά διαγραμμάτων με βέλη που απεικονίζουν την ροή του αίματος μέσω της καρδιάς 3. Εικόνες που δείχνουν πώς μετασχηματίζονται και μεταδίδονται δεδομένα μέσω του Διαδικτύου Εμπειρία από Expo

https://www.youtube.com/watch?v=l8_fZPHasdo

Υποστήριξη από έρευνες Σε έντεκα διαφορετικές μελέτες, οι ερευνητές συνέκριναν τις επιδόσεις μαθητών που έμαθαν από κινούμενα σχέδια και αφήγηση VS με μαθητές που έμαθαν μόνο από αφήγηση, κείμενο και εικονογραφήσεις VS κείμενο (Mayer, 1989b; Mayer & Anderson, 1991, 1992; Mayer, Bove, Bryman, Mars, & Tapangco, 1996; Mayer & Gallini, 1990; Moreno & Mayer, 1999b, 2002b).

Η Αρχή Πολυμέσων λειτουργεί καλύτερα για τους αρχάριους Kalyuga, Chandler, & Sweller, 1998, 2000; Mayer & Gallini, 1990; Ollerenshaw, Aidman, & Kidd, 1997) Στο παράδειγμα της τρόμπας ποδηλάτου Οι πιο έμπειροι εκπαιδευόμενοι μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους διανοητικές εικόνες καθώς διαβάζουν το κείμενο σχετικά με το πώς λειτουργεί η τρόμπα ενώ οι λιγότερο έμπειροι εκπαιδευόμενοι χρειάζονται βοήθεια για τη σύνδεση του κειμένου με μια χρήσιμη εικονογραφική παράσταση

Based on your own experience or intuition, which of the following options would you select? Mat is right, Learning will be just as effective from good textual explanations as from plus graphics Ben is right Adding clip art to a few screens will make the lesson more interesting However, to save time, providing text alone will be as effective as adding visuals Reshmi is right. Customized visuals including screen shot animation demonstrations to illustrate the content will add appeal and improve learning. Not sure which answer is correct

Animation η στατικές εικόνες;;;; Ένας αριθμός ερευνητικών μελετών απέτυχε να αποδείξει ότι το animation είναι πιο αποτελεσματικo από μια σειρά στατικών εικόνων που απεικονίζουν το ίδιο υλικό (Betrancourt, 2005; Hegarty, Kriz, & Cate, 2003; Mayer, Hegarty, Mayer, & Campbell, 2005; Tversky, Morrison, & Betrancourt, 2002). Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι ακίνητες εικόνες και το κείμενο λειτουργούν καλύτερα Το animation μπορεί να προωθήσει την παθητική μάθηση επειδή ο μαθητής δεν χρειάζεται να ζωντανεύει ψυχικά το θέμα και δεν μπορεί να ελέγξει το ρυθμό και τη σειρά της παρουσίασης.

Επιπλέον, το κινούμενο σχέδιο μπορεί να επιβαρύνει υπερβολικά την προσωρινή μνήμη του εκπαιδευόμενου επειδή οι εικόνες είναι πολλές και πλούσιες σε λεπτομέρειες Επίσης η δημιουργία animation κοστίζει!!!

Ζητήματα για περαιτέρω έρευνα 1. Πότε είναι ένα κινούμενο σχέδιο πιο αποτελεσματικό από ένα στατικό γραφικό; 2. Ποιες είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των γραφικών; Οι περισσότερες έρευνες μετράνε τη μάθηση αμέσως μετά τη λήψη του μαθήματος. 3. Ποια είναι η απόδοση της επένδυσης γραφικών; Τα επεξηγηματικά γραφικά μπορεί να είναι χρονοβόρα για να παράγουν και να απαιτούν μια επένδυση σε πόρους γραφικού σχεδιασμού.

Παρουσιάστε λέξεις ως ήχο αντί για κείμενο στην οθόνη ( Slidecast)– Να δώ

Να δώ

Η αρχή της τροποποίησης - Modality Principle Να προτιμούμε την χρήση αφήγησης αντί για κείμενο ιδίως όταν τα γραφικά είναι σύνθετα Οι λέξεις απλές Ο ρυθμός του μαθήματος γρήγορος

Η χρήση αφήγησης είναι προτιμότερη γιατι: Υπερφόρτωση του οπτικού τους καναλιού όταν πρέπει να επεξεργαστούμε ταυτόχρονα γραφικά και τις τυπωμένες λέξεις που τους αφορούν Ιδίως όταν το γραφικό είναι σύνθετο και οι λέξεις που το συνοδεύουν απλές

Αναφορά στην έρευνα μου

Εξαιρέσεις Στην ηλεκτρονική παρουσίαση δεν υπάρχουν οπτικές εικόνες. Υπάρχει αρκετός χρόνο για κατανόηση του περιεχομένου Υπάρχουν άγνωστοι όροι Προβλήματα ακοής

Tips Δώστε στους μαθητές σας τον έλεγχο του ήχου και του κειμένου. Χρησιμοποιήστε κείμενο για να επισημάνετε βασικά σημεία του περιεχομένου

H αρχή της συνοχής - Contiguity Principle Ευθυγράμμιση κειμένου με τα αντίστοιχα γραφικά Τα γραφικά δεν πρέπει να διαχωρίζονται φυσικά από το κείμενο Η αφήγηση δεν πρέπει να διαχωρίζεται από την εικόνα (π.χ. Animation)

Παραδείγματα: Ο διαχωρισμός του κειμένου και των γραφικών σε ένα powerpoint (π.χ. σε μια διαφάνεια το κείμενο και σε άλλη η εικόνα) Διαχωρισμός ερωτημάτων κουίζ από ανατροφοδότηση

Λεζάντες στο κάτω μέρος των γραφικών για εικόνες που περιλαμβάνουν πολλές έννοιες.

Η αρχή του πλεονασμού - Redundancy Principle Η αρχή ορίζει ότι όλες οι περιττές πληροφορίες στα μηνύματα πολυμέσων θα πρέπει να Εξαλείφουμε το περιττό υλικό, αποφεύγουμε την αφήγηση και κείμενο που είναι ίδιο με την αφήγηση .

Αποφεύγουμε την υπερφόρτωση της μνήμης εργασίας

Αρχή συνοχής - Coherence Principle

Αποφύγετε τον αδικαιολόγητο περιττό εξωτερικό ήχο (Μουσική να συνοδεύει την αφήγηση) Αποφυγή περιττών εικόνων Αποφυγή περιττού κειμένου (π.χ. μεγάλες εκφράσεις)

Αρχή εξατομίκευσης - Personalization Principle Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τη συνομιλία αντί για την επίσημη γραφή, (οι μαθητές να αλληλεπιδρούν με τον υπολογιστή με τρόπο που μοιάζει με τις συνομιλίες από άνθρωπο σε άνθρωπο) Χρήση personal tutors

Personal tutors

Αρχή τμηματοποίησης - Segmenting Principle Κατανέμουμε την πληροφορία σε μικρότερα τμήματα. Η αρχή αυτή μπορεί να εφαρμοστεί Στο κείμενο Στις εικόνες Στο βίντεο - animation