Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση της τετραετίας 2005-2008 ΟΜΕΑ Ευαγγελία Σημαντώνη-Μπουρνιά Καθηγήτρια Αναστασία Παπαδία-Λάλα Καθηγήτρια Κατερίνα Νικολάου Επίκ. Καθηγήτρια Γιάννης Παπαδάτος Λέκτορας
Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας 2 Τομείς: Ιστορίας, Αρχαιολογίας & Ιστορίας της Τέχνης 52 μέλη ΔΕΠ: 27 Ιστορικοί - 25 Αρχαιολόγοι 3 Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (1) Μονοτμηματικό «Ιστορίας & Αρχαιολογίας» (2) Διατμηματικό «Μουσειακές Σπουδές» (3) Διατμηματικό -Διαπανεπιστημιακό «Διαχείριση Μνημείων. Αρχαιολογία, Πόλη και Αρχιτεκτονική» 2 Σπουδαστήρια: Ιστορίας, Αρχαιολογίας 4 Εργαστήρια: Ψηφιακό Εργαστήριο Διδασκαλίας, Πληροφορικής, Περιβαλλοντικής Αρχαιολογίας, Ψηφιακής Αποτύπωσης Δημόσιου και Ιδιωτικού Βίου Βυζαντινών 1 Μουσείο και Αρχαιολογικό Πάρκο
Στάση Τμήματος Αποδοχή της ανάγκης αποτύπωσης της ακαδημαϊκής εικόνας του Τμήματος και κοινωνικής λογοδοσίας Θετική εμπειρία από προγενέστερες εξωτερικές αξιολογήσεις των Αναμορφωμένων ΠΠΣ και ΠΜΣ
Στάση Τμήματος Προβληματισμοί και επιφυλάξεις: 1) Ποιος και για ποιο λόγο θα χρησιμοποιήσει τα πορίσματα της Αξιολόγησης; 2) Θα συνδεθεί η Αξιολόγηση με τη Χρηματοδότηση; 3) Ισοπεδωτική εξομοίωση των ανθρωπιστικών επιστημονικών κλάδων με τους θετικούς 4) Υπαγωγή του έργου μας σε μία λογική τεχνοκρατικής και ποσοτικής αποτίμησης
Χρονοδιάγραμμα Διαδικασίας Αξιολόγησης Διανομή Δελτίων στα μέλη ΔΕΠ........................Μάρτιος 2009 Συμπλήρωση Δελτίων.....................Απρίλιος–Οκτώβριος 2009
Απογραφικό Δελτίο Διδάσκοντος 1. Ερευνητικό - Επιστημονικό έργο 1.1 Επιστημονικές δημοσιεύσεις (βιβλία, άρθρα, κεφάλαια) 1.2 Αναγνώριση (βιβλιοκρισίες, οργάνωση συνεδρίων συντακτική επιτροπή περιοδικών, προσκλήσεις, βραβεία) 1.3 Ερευνητικά προγράμματα, συμμετοχή φοιτητών συνεργασίες, πρακτική αξιοποίηση αποτελεσμάτων 2. Διοικητικό έργο: διοικητικές θέσεις εντός και εκτός ΕΚΠΑ, μέλος επιστημονικών εταιρειών 3. Διδακτικό έργο: μέλος εισηγητικών και εξεταστικών επιτροπών, εποπτεία μεταπτυχιακών, διδασκαλία εκτός ΕΚΠΑ 4. Ερευνητικές υποδομές: χρήση, επάρκεια, καταλληλότητα, ανανέωση, χρηματοδότηση
Απογραφικό Δελτίο Εξαμηνιαίου Μαθήματος 1. Βασικά στοιχεία: περιγραφή, περιεχόμενο, στόχοι, τρόπος διδασκαλίας 2. Οργάνωση 2.1 Διδακτέα ύλη: προσαρμογή & ανανέωση 2.2 Συγγράμματα: είδος, επικαιροποίηση, τρόπος διανομής 2.3 Επικοινωνία με φοιτητές: ώρες γραφείου, eclass, εκδρομές 2.4 Συμμετοχή φοιτητών στο μάθημα (σε %) 2.5 Εξέταση: τρόπος, διαφάνεια, επιτυχία (σε %) 3. Υποδομές: αίθουσες, σπουδαστήρια, λογισμικό, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) 4. Αξιολόγηση: τρόπος εφαρμογής, αξιοποίηση αποτελεσμάτων
μεγάλο ποσοστό συμμετοχής Στάση Τμήματος Παρά τις επιφυλάξεις μεγάλο ποσοστό συμμετοχής (83%)
3) Καλύτερες συνθήκες στα μαθήματα επιλογής με 25-30 φοιτητές Γράφημα του ποσοστού επιτυχίας για τα 100 μαθήματα του έτους 2008-09. Τα Υποχρεωτικά Βάσης εμφανίζονται με κόκκινο, τα Υποχρεωτικά Κορμού με πορτοκαλί χρώμα, τα Υποχρεωτικά Ειδίκευσης με μπλε και τα Επιλεγόμενα Ειδίκευσης με πράσινο. 1) Προβλήματα προσαρμογής φοιτητών στα υποχρεωτικά μαθήματα βάσης και κορμού των 2 πρώτων ετών 2) Προβληματικές συνθήκες στα υποχρεωτικά μαθήματα με ακροατήριο 200-300 φοιτητών και 600-1300 εξεταζομένων 3) Καλύτερες συνθήκες στα μαθήματα επιλογής με 25-30 φοιτητές
Ποσοστά ολοκλήρωσης σπουδών ανά έτος εισαγωγής Ποσοστά ολοκλήρωσης σπουδών ανά έτος εισαγωγής 1) Μείωση φοιτητών που τελειώνουν σε Ν έτη (4) 2) Το 30% των φοιτητών δεν τελειώνει ούτε σε Ν+Ν έτη (8) 3) Ελάχιστοι φοιτητές ολοκληρώνουν σπουδές πέραν των Ν+2 ετών (6)
Εξέλιξη ποσοστών εισαγόμενων ανά τρόπο εισαγωγής Σχεδόν οι μισοί φοιτητές μας είναι εκ μετεγγραφής, εγγράφονται τον Ιανουάριο, έχοντας χάσει σχεδόν όλες τις παραδόσεις του Α΄ εξαμήνου => Καθυστέρηση στο χρόνο απόκτησης πτυχίου
Ποσοστά επιτυχίας φοιτητών από εξετάσεις και από μετεγγραφές σε μαθήματα του Α’ εξαμήνου Μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στους φοιτητές εκ μετεγγραφής. Αίτια: χαμηλό επίπεδο και απουσία από τις παραδόσεις
Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης
166 σελίδες χωρίς τα παραρτήματα
Θετικά Στοιχεία Τμήματος Ερευνητική Παραγωγή Διεθνείς Επιστημονικές Συνεργασίες Χρήση νέων τεχνολογιών σε έρευνα και διδασκαλία Το έργο και η συμβολή νέων οργανισμών (εργαστήρια, Μουσείο, Αρχαιολογικό Πάρκο) Επιστημονικές δράσεις, σε σύνδεση και με κοινωνικούς φορείς
Προβλήματα Τμήματος Απουσία οικονομικής στήριξης των σπουδών των φοιτητών Συρρικνούμενες επαγγελματικές δυνατότητες των αποφοίτων Ανεξέλεγκτοι αριθμοί μετεγγραφέντων (43% του συνόλου!) Υποχρηματοδότηση και ελλιπής διοικητική και τεχνική υποστήριξη της έρευνας των ΔΕΠ Συχνή αδυναμία οργάνωσης διδασκαλίας Προβλήματα κτηρίου
Προβλήματα στη Διαδικασία Αξιολόγησης Χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία, κατ’ οίκον, σε βάρος της επιστημονικής μας δραστηριότητας Παρά την αποδοχή της διαδικασίας από το Τμήμα, συνεχίζονται και εντείνονται οι αρχικές επιφυλάξεις: Σύνδεση αξιολόγησης-χρηματοδότησης Ενοποιημένα ισοπεδωτικά ποσοτικά κριτήρια Οδυνηρές συνέπειες για τις ανθρωπιστικές επιστήμες
Χρονοδιάγραμμα Διαδικασίας Αξιολόγησης Διανομή Δελτίων στα μέλη ΔΕΠ........................Μάρτιος 2009 Συμπλήρωση Δελτίων.....................Απρίλιος–Οκτώβριος 2009 Σύνταξη ΕΕσΑ από ΟΜΕΑ.............................Νοέμβριος 2009 Υποβολή ΕΕσΑ στη ΜΟΔΙΠ.........................Δεκέμβριος 2009 Αποστολή ΕΕσΑ στην ΑΔΙΠ..........................Ιανουάριος 2010 Ενημέρωση για εξωτερική αξιολόγηση................Ιούνιος 2010 Εξωτερική Αξιολόγηση.............................1-5 Νοεμβρίου 2010 Αποστολή ΕΕξΑ.........................................14 Νοεμβρίου 2010 Υποβολή Ενστάσεων..................................24 Νοεμβρίου 2010 Απάντηση Επιτροπής ΕξΑ......................................αναμένεται
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης