ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γεώργιος Τζούμας (ΑΕΜ:45)  

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

Μεταπτυχιακή Διατριβή
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη Μικρής Αυτόνομης Ρομποτικής Πλατφόρμας Οδηγούμενης μέσω Ασύρματης Σειριακής Διασύνδεσης Σπουδαστής: Απόστολος Μπόλλας Επιβλέπων.
ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΚΛΗΡΟΥ ΔΙΣΚΟΥ
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Μετασχηματισμοί.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Αναγνώριση Προτύπων.
Αναγνώριση Προτύπων.
Εξόρυξη Δεδομένων και Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Εισαγωγή – Βασικό Θεωρητικό Υπόβαθρο Νικόλας Τσαπατσούλης Επίκουρος Καθηγητής Π.Δ.407/80.
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Παρουσίαση Νο. 11 Ανάλυση Εικόνας Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας.
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών Κατασκευή Ιστοσελίδας  Απόλυτα πεπεισμένοι πως η κοινωνία της γνώσης προσκαλεί αλλά και προκαλεί τα Στελέχη της Εκπαίδευσης.
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Αναγνώριση Κειμένου Optical Character Recognition (OCR) Ελευθέριος Τιάκας ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΟΠΟ Επιμορφωτική.
3D Space Invader Πετράκης Γιάννης. Περιγραφή παιχνιδιού Αποτελείται από Ένα όχημα που βρίσκεται στο έδαφος, κινείται στις δύο διαστάσεις και πυροβολεί.
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Ψηφιακά κυκλώματα. Σκοπός της Εργασίας Σε μια εποχή πλήρους ψηφιοποίησης της πληροφορίας είναι λογικό να αναμένουμε πως η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΠΤΙΚΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ
ΓΕΩΔΑΙΣΙΑ 9η παρουσίαση Βασίλης Δ. Ανδριτσάνος 4ο εξάμηνο
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Παρεμβολή συνάρτησης μιας μεταβλητής με την βοήθεια νευρωνικών δικτύων
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΔΥΚΤΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ Ανέστης Κυβράνογλου(1281) Επιβλέπων : Κ. Πεταλίδης Νικόλαος.
Εύρεση Ακμών σε Ψηφιακές Εικόνες αποχρώσεων του γκρι
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΜΕ ΧΩΡΙΚΗ-ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Α.Μ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : Δρ. ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδείγματα BP.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Μαγνητικός δίσκος (magnetic disk) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Ο μαγνητικός δίσκος χρησιμοποιείται για μόνιμη αποθήκευση δεδομένων, παρέχοντας σχετικά μικρό.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πληροφορική 2 Τεχνητή νοημοσύνη 1. Τι είναι τεχνητή νοημοσύνη;  Τεχνητή νοημοσύνη (AI=Artificial Intelligence) είναι η μελέτη προγραμματισμένων συστημάτων.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Τμήμα Εφηρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Νευρωνικών Δικτύων 1 Αναγνώριση Προτύπων- Τεχνητά Νευρωνικά.
Ακαδημαϊκό Έτος  Ο σκοπός της οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων είναι να μετατρέψει σαρωμένες εικόνες γραπτού κειμένου σε κείμενο ASCII που είναι.
Αναπαράσταση προτύπων με συλλογή δεδομένων.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
Τίτλος Πτυχιακής Εργασίας :
Παπαγεωργίου Ελένη ΑΕΜ : 2272
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Διαδικασία σχεδίασης τομών
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Multimedia.
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Σ.Τ.Ε.Φ. – Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Ο Υπολογιστής Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή κατασκευασμένη κυρίως από ψηφιακά ηλεκτρονικά κυκλώματα και δευτερευόντως από ηλεκτρικά και.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Κείμενο.
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
Αναπαράσταση προτύπων με συλλογή δεδομένων.
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO MicroWorlds Pro
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ON-LINE ΑΝΑΓΝΩΡΗΣΗ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γεώργιος Τζούμας (ΑΕΜ:45)   Επιβλέπων: Καθηγητής Χαράλαμπος Στρουθόπουλος ΣΕΡΡΕΣ, ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Οπτική Αναγνώριση Χαρακτήρων (ΟΑΧ) Optical Character Recognition (OCR) Οπτική Αναγνώριση Χαρακτήρων είναι μια τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και επιτρέπει την ανάγνωση τυπωμένου ή χειρόγραφου κειμένου απ’ τον υπολογιστή και την κατευθείαν μεταφορά του σ’ έναν επεξεργαστή κειμένου Με με βάση τον τρόπο εφαρμογής χωρίζεται σε On line: όταν ο κάθε χαρακτήρας αναγνωρίζεται μόλις ολοκληρωθεί η γραφή του σε κάποια επιφάνεια ψηφιακής γραφής, Off line: όταν αναγνωρίζονται οι χαρακτήρες στο ψηφιοποιημένο έγγραφο.

Οπτική Αναγνώριση Χαρακτήρων (ΟΑΧ) Optical Character Recognition (OCR) Εμπλεκόμενα επιστημονικά πεδία: Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας: ασχολείται με την ψηφιακή καταγραφή εικόνων και με την επεξεργασία τους με ηλεκτρονικό υπολογιστή Αναγνώριση προτύπων: είναι ο επιστημονικός κλάδος που ασχολείται με την εύρεση μεθόδων για την ταξινόμηση των όντων (προτύπων) σε κατηγορίες. Τις κατηγορίες αυτές θα τις ονομάζουμε κλάσεις.

Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Προ-επεξεργασία εγγράφων: Διόρθωση κλίσης των εγγράφων Εντοπισμός των περιοχών κειμένου Αποθορυβοποίηση Εξαγωγή χαρακτηριστικών Ειδικότερα τα τελευταία δύο αφορούν την on-line οπτική αναγνώριση

Αναγνώριση προτύπων Ένα σύστημα που αναγνωρίζει πρότυπα λέγεται ταξινομητής και επιτελούνται δύο κύριες εργασίες: εκπαίδευση ταξινόμηση Στη παρούσα εργασία για την εκπαίδευση χρησιμοποιήθηκε η εκπαίδευση με επόπτη κατά την οποία είναι γνωστή η κλάση στην οποία ανήκει κάθε πρότυπο του συνόλου εκπαίδευσης και επιδιώκεται η ορθή απόδοση των προτύπων που δεν ανήκουν στο σύνολο εκπαίδευσης, σε μία από τις προκαθορισμένες κλάσεις.

Η προσέγγισή μας On-line διαδικασία: αναγνωρίζεται ο χαρακτήρας μόλις γραφτεί ψηφιακά Εξαγωγή χαρακτηριστικών Ανεξαρτησία κλίμακας Ανεξαρτησία μετατόπισης Ανεξαρτησία στροφής Χρησιμοποιήθηκε ο Perceptron Back Error Propagation ταξινομητής

Ανεξαρτησία Στροφής Στις πλείστες των περιπτώσεων αναγνώρισης προτύπων εικόνων είναι επιθυμητή η εξαγωγή χαρακτηριστικών ανεξάρτητων από την κλίμακα, την μετατόπιση και την περιστροφή. Για ανεξαρτησία από την περιστροφή η εικόνα ενός χαρακτήρα περιστρέφεται κατά την γωνία Θο που σχηματίζει ο κύριος άξονας της μορφής με την κάθετο. Κύριος άξονας είναι εκείνος ο άξονας που περιγράφεται από το ιδιοδιάνυσμα της μεγαλύτερης ιδιοτιμής του πίνακα συνδιασποράς των συντεταγμένων του απεικονιζόμενου αντικειμένου

Απομόνωση του χαρακτήρα Ανεξαρτησία μετατόπισης

Ανεξαρτησία κλίμακας Η εικόνα που προκύπτει χωρίζεται σε 11×8 περιοχές. Για κάθε περιοχή υπολογίζεται το πλήθος των object pixels και δημιουργείται ένας πίνακας 11x8 τιμών. Για να είναι οι τιμές αυτές ανεξάρτητες από το μέγεθος της εικόνας του χαρακτήρα κανονικοποιούνται στο διάστημα [0,1]. Οι τιμές του πίνακα προσπελαύνοται σε σειρά από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά και αποτελούν το άνυσμα των χαρακτηριστικών (feature vector) του χαρακτήρα.

Εφαρμογή του Back Propagation νευρωνικό δίκτυο ένα εισόδου. ένα κρυφό. και ένα εξόδου. Για το άνυσμα εισόδου των 88 τιμών, το επίπεδο εισόδου έχει 88 νευρώνες, το κρυφό επίπεδο έχει 10 και το επίπεδο εξόδου έχει 1 νευρώνα. Για την εκπαίδευση του νευρωνικού δικτύου χρησιμοποιήθηκαν ενδεικτικά 500 πρότυπα χειρόγραφων χαρακτήρων (training set). Κατόπιν ορίζονται οι εποχές εκμάθησης στις ‘5000’ καθώς και ο τελικός στόχος λάθους της εκπαίδευσης στο ‘1e-30’, δεδομένα με τα οποία το δίκτυο εν τέλη εκπαιδεύεται. Η επιτυχία εκπαίδευσης στο training set ήταν 100%.