ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.
Advertisements

Εισαγωγή στους Η.Υ. Πανίκος Βρυωνίδης.
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ?? ΣΗΜΑ ΗΧΟΣ.
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: Παράδειγμα:Να γραφεί πρόγραμμα που να δέχεται ως είσοδο κείμενο, να απαριθμεί τις εμφανίσεις των ψηφίων 0-9, τα λευκά διαστήματα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Κείμενο – ASCII – Unicode - HTML Κωδικοποίηση ASCII / Unicode HTML
Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ:ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Πολυγλωσσικότητα και ψηφιακές βιβλιοθήκες. Παρουσίαση και εφαρμογή.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Ψηφιακός Κόσμος Mε τον όρο «ψηφιακό» (digital) εννοούμε ένα σύστημα που παίρνει τιμές από μια ομάδα συγκεκριμένων τιμών. Αντίθετα, όταν ένα σύστημα είναι.
Το δυαδικό ψηφίο Τα δυαδικά ψηφία 0 και 1αντιστοιχούν στις δύο καταστάσεις που «αντιλαμβάνεται» ο υπολογιστής . Το δυαδικό ψηφίο , που ονομάζεται μπιτ.
ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ : ΤΣΑΛΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ. : 30920
1 ΧΡΗΣΗ Η/Υ, ΑΛΕΞΗΣ ΜΠΡΑΪΛΑΣ, 1998 Εφαρμογές Υπολογιστών.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Βασικές πληροφορίες για τους υπολογιστές:
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 17 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος Γ TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 Παράσταση Πληροφοριών.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
Κείμενο, Ήχος, Εικόνα & Video KEIMENO Κείμενο n Κυρίαρχος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας n Αποκλειστικό μέσο επικοινωνίας ανθρώπου - μηχανής n Aδυναμία.
1 Οι πληροφορίες στο εσωτερικό του υπολογιστή Τι καταλαβαίνει ένας υπολογιστής;
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
22/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Κωδικοποίηση.
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 16 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος B TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλφαριθμητικά (Strings)
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Πληροφορική και Εκπαίδευση - Νέες Τεχνολογίες Παράλληλος προγραμματισμός Διδάσκουσα: Καθηγήτρια.
1-1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Πληροφορικής Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων Διδάσκων: Γιώργος Σταμούλης.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
1-1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Πληροφορικής Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων Διδάσκων: Γιώργος Σταμούλης.
Ενότητα # 3: Εισαγωγή στο Ms Word CLAUDIA BOETTCHER Τμήμα Ιστορίας
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
ΣχεδΙαση ΨηφιακΩν ΣυστημΑτων Συστηματα αριθμησησ Δυαδικοι αριθμοι
Εισαγωγή στο πρόγραμμα microsoft word
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική -Ι Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ
5ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Γνωριμία με το πληκτρολόγιο
Εισαγωγή στην Πληροφορική μεγάλου όγκου δεδομένων
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Το Πληκτρολόγιο.
Εφαρμογή 1: Μια πρώτη, μινιμαλιστική ιστοσελίδα
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
ΕπιΣτημονικα Συμβολα braille
Εικόνα 10.1: Το Περιβάλλον του Επεξεργαστή Κειμένου Word του MS-Office
Εικόνα 10.1: Το Περιβάλλον του Επεξεργαστή Κειμένου Word του MS-Office
Το δυαδικό ψηφίο
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Γνωριμία με το πληκτρολόγιο
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός, Χειμερινό Εξάμηνο 2008
Πληροφορική Β’ Γυμνασίου Ψηφιακός κόσμος. «ψηφίο»: αρχαία ελληνικά σημαίνει πετραδάκι ή χαλίκι. ψηφιδωτό: Ένα ψηφιδωτό κατασκευάζεται από ψηφίδες, που.
Άνοιγμα/κλείσιμο Υπολογιστή
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Χαρακτήρας: κάθε ένα σύμβολο του πληκτρολογίου εκτυπώσιμο ή μη εκτυπώσιμο. Παραδείγματα Τα γράμματα (κεφαλαία και μικρά) της ελληνικής και αγγλικής αλφαβήτου Οι αριθμοί 0, 1, 2, …….,9 Το κενό διάστημα (spacebar) Τα λειτουργικά πλήκτρα F1, F2, ….F12 Τα πλήκτρα σβησίματος Backspace, Delete Το πλήκτρο του Enter Τα πλήκτρα Caps Lock, Ctrl, Shift, Esc, Tab κ.α Τα σημεία στίξης που χρησιμοποιούμε ,,.,΄,», ; Αριθμητικοί τελεστές +, -, *, /, >, <

Κωδικοποίηση Χαρακτήρων Κωδικοποίηση: η διαδικασία αντιστοίχισης κάθε χαρακτήρα με ένα μοναδικό συνδυασμό των δύο ψηφίων του 0 και του 1 ώστε να αποθηκευτούν στον Η/Υ. Κώδικας: ο πίνακας που περιέχει το σύνολο των χαρακτήρων με τους αντίστοιχους κωδικούς του σε ένα σύστημα κωδικοποίησης.

Ποιο είναι, όμως, το πλήθος των 0 και 1 που χρειάζονται, ώστε κάθε σύμβολο να το αντιστοιχίσουμε μοναδικά με μία ακολουθία από 0 και 1; Γενικά οι ν συνδυασμοί των δύο ψηφίων 0 και 1 μας δίνουν τη δυνατότητα να αναπαραστήσουμε 2ν σύμβολα.

ΚΩΔΙΚΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Οι πιο γνωστοί κώδικες είναι οι: Κώδικας ASCII Κώδικας Unicode

ΚΩΔΙΚΑΣ ASCII (American Standard Code for Information Interchange) Αρχικά στον ASCII χρησιμοποιούνταν 7 bit για την κωδικοποίηση των χαρακτήρων και το 8ο bit για έλεγχο ορθότητας κατά τη μεταφορά στοιχείων. Το bit αυτό ονομάστηκε ψηφίο ισοτιμίας (parity bit). Έτσι επιτρεπόταν η απεικόνιση 128 (27) διαφορετικών χαρακτήρων. Σε κάθε χαρακτήρα αντιστοιχίζεται ένας μοναδικός αριθμός από το 0 έως το 127.

Παράδειγμα: Κωδικοποίηση της λέξης HELLO

Επέκταση ASCII – χρήση 8 bit

online μετατροπέας http://www.binaryhexconverter.com/ascii-text-to-binary-converter

Μειονέκτημα Ο ΑSCII μπορεί να κωδικοποιήσει 2 αλφάβητα σε έναν Η/Υ. Το λατινικό και το τοπικό κάθε χώρας (πχ το ελληνικό). Δεν μπορεί να κωδικοποιήσει αλφάβητα άλλων χωρών.

ΚΩΔΙΚΑΣ UNICODE Παρέχει τη δυνατότητα κωδικοποίησης όλων των χαρακτήρων των σημαντικότερων γλωσσών του κόσμου καθώς και άλλων συμβόλων που χρησιμοποιούνται στα μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και τη μουσική . Χρησιμοποιεί 16 bit  Κωδικοποίηση 216 (65.536) διαφορετικών χαρακτήρων

ΚΩΔΙΚΑΣ UNICODE Προτείνει έναν μοναδικό αριθμό (code point) για κάθε χαρακτήρα, ανεξάρτητα από το λειτουργικό σύστημα, το λογισμικό και τη γλώσσα. Η τιμή του code point παριστάνεται με το πρόθεμα U+ ακολουθούμενο από τη δεκαεξαδική μορφή της θέσης του. Για παράδειγμα στο code point U+0041 αντιστοιχεί το "Latin Capital letter A". Παρέχει επίσης χώρο για περίπου ένα εκατομμύριο επιπλέον θέσεις κωδικών (code points) για συμπληρωματικούς χαρακτήρες (supplementary characters)

Ένα σύνολο χαρακτήρων, πολλαπλές κωδικοποιήσεις: Ο Unicode απεικονίζει κάθε χαρακτήρα που χρησιμοποιείται σε κάποιο αλφάβητο στη Γη σε έναν μοναδικό αριθμό. Όμως κατά την αποθήκευση αυτών των αριθμών κατά την επεξεργασία κειμένου προκύπτουν κάποια προβλήματα από το γεγονός ότι το λογισμικό που γράφεται στον δυτικό κόσμο χειρίζεται μόνο κωδικοποιήσεις 8-bit με την unicode υποστήριξη να προστίθεται πολύ αργότερα. Η εσωτερική λογική παραδοσιακών 8-bit εφαρμογών επιτρέπει μόνο 8  bits  για κάθε χαρακτήρα κάνοντας αδύνατη τη χρησιμοποίηση περισσότερων των 256 κωδικών σημείων χωρίς ειδική επεξεργασία. Έτσι οι μηχανικοί λογισμικού έχουν προτείνει διάφορους μηχανισμούς για την υλοποίηση του Unicode.

Κωδικοποιήσεις Unicode 1. UTF κωδικοποιήσεις (Unicode Transformation Format)   2. UCS κωδικοποιήσεις (Universal Character Set).  Αυτές οι κωδικοποιήσεις περιλαμβάνουν: UTF-32 UCS-4 UTF-16 UCS-2 UTF-8 UTF-EBCDIC UTF-7