Παιδιά με απώλεια ακοής και προκλήσεις κατά την ένταξη τους Χριστίνα Γιασεμή Ειδική Εκπαιδευτικός Κωφών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Γνωστικά Μαθησιακά Προβλήματα
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Κούρτη-Καζούλλη Βασιλεία Eπίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιου Αιγαίου Επιστημονικά υπεύθυνη για τη Δράση 7 στο Νότιο Αιγαίο.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου. Μεγάλωσα και από φέτος θα φοιτώ στο Γυμνάσιο!!!
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 6 η -7 η Συνάντηση Οκτώβριος 2013.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ
Δυσκολίες των Μαθηματικών
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση Πρακτικές εφαρμογές Χριστίνα Γιασεμή Ειδική Εκπαιδευτικός.
Κωφά, βαρήκοα παιδιά και παιδιά με κοχλιακά Εμφυτεύματα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιδιά με απώλεια ακοής και προκλήσεις κατά την ένταξη τους Χριστίνα Γιασεμή Ειδική Εκπαιδευτικός Κωφών

Το παιδί -Μόνιμη απώλεια ακοής -Τα ακουστικά δεν αποκαθιστούν την απώλεια της ακοής. -Τα ακουστικά δεν «θεραπεύουν».

Η εικόνα του παιδιού Τα παιδιά με απώλεια ακοής παρουσιάζουν δυσκολίες στην επικοινωνία τους και αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις στη σχολική τους επίδοση αλλά και στη λειτουργία τους γενικά μέσα στο σχολείο, όπως: 1.Επικοινωνία και παιχνίδι στο διάλειμμα με τα άλλα παιδιά 2.Αλληλεπίδραση (λεκτική) με τους συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος. 3.Κατανόηση μαθήματος (προφορικά και γραπτά). 4.Κουράζονται πολύ από τη διαδικασία της χειλανάγνωσης, από το φόρτο διαβάσματος, το φόρτο της ύλης, και από το θόρυβο (συχνά αφαιρούνται).

Δυσκολίες 1. Δεν ακούνε την ομιλία ακέραιη Δυσκολίες 1.Δεν ακούνε την ομιλία ακέραιη. Ακούνε κάποια από τα φωνήματα της γλώσσας μας και η ομιλία μας φτάνει στα αυτιά τους ελλιπής ή ακόμα και μη κατανοητή. 2.Ο θόρυβος τους ενοχλεί αλλά και τους παρεμποδίζει να ακούσουν. 3.Δεν διακρίνουν τη σημασία λέξεων που είναι ομώνυμες, π.χ. κλίμα-κλήμα, φίλο-φύλο κ.τ.λ. 4.Δεν διακρίνουν τον τονισμό των λέξεων και μπορεί να καταλάβουν λάθος νόημα, π.χ. χάλια-χαλιά 5.Δεν διακρίνουν(ξεχωρίζουν) τα χειλικά σύμφωνα ( π.χ. μάμα-παπάς) και δεν βλέπουν τα λαρυγγικά σύμφωνα. 6.Παρουσιάζουν φτωχή ακουστική μνήμη γι αυτό χρειάζονται πολλές επαναλήψεις μέχρι να μάθουν να θυμούνται καινούργιες λέξεις. 7.Εύκολες ή ευνόητες λέξεις συχνά τους είναι άγνωστες (π.χ. η λέξη πεζοδρόμιο που τη συναντούμε συχνά μπορεί για το παιδί με απώλεια ακοής να ερμηνευθεί ή να χρησιμοποιηθεί λάθος, όπως πεζόδρομος, αεροδρόμιο).

Ο θόρυβος Τα ακουστικά μεγαλώνουν όλους τους θορύβους Ο θόρυβος Τα ακουστικά μεγαλώνουν όλους τους θορύβους! Μπορεί να προκαλέσουν πονοκέφαλο, δυσφορία ή κούραση. Χάνουν πολύτιμες πληροφορίες από το μάθημα.

Οι αφηρημένες έννοιες (μη ορατές) Δυσκολεύουν την απόκτηση γνώσεων σε όλα τα μαθήματα: Χρονικές έννοιες (μέρες, μήνες, εποχές, χρονολογίες, πριν, μετά, τώρα, αύριο, σήμερα, χθες, τους διάφορους χρόνους, ιστορικά γεγονότα, κ.τ.λ.), Δυσκολεύονται να κατανοήσουν έννοιες που δεν είναι απτές, όπως: συναισθήματα Παρομοιώσεις Μεταφορές Προσωποποιήσεις Αντωνυμίες Δευτερεύουσες προτάσεις Πλάγιος λόγος Προτάσεις ή φράσεις που δηλώνουν χιούμορ ή ειρωνεία Σύνθετες προτάσεις

Ευκαιριακή μάθηση Είναι η μάθηση που παίρνουν τα ακούοντα παιδιά από το περιβάλλον τους. Η έλλειψη της προκαλεί μεγάλες δυσκολίες στην επικοινωνία των παιδιών με ακουστική απώλεια. Στο σχολείο η έλλειψη της δυσκολεύει πολύ τη μάθηση. Έτσι οτιδήποτε χάνει το παιδί λόγω της απουσίας της ευκαιριακής μάθησης πρέπει να το διδάσκεται, διαφορετικά θα ήταν αδύνατη η κατανόηση των κειμένων και γενικά όλων των πληροφοριών που δέχεται το παιδί (θα υπήρχε δυσκολία σε όλα τα μαθήματα).

Η υποστηριχτική ομάδα Οι Γονείς Ο Διευθυντής του σχολείου Η Δασκάλα της τάξης Η Δασκάλα κωφών Η Λογοθεραπεύτρια Η Ακουολόγος Η Ψυχολόγος

Η Δασκάλα της τάξης -Η σχέση σας με το παιδί -Η σχέση σας με τη δασκάλα κωφών -Η σχέση σας με τους γονείς

Δασκάλα της τάξης-Δασκάλα κωφών Συντονισμός 1 Δασκάλα της τάξης-Δασκάλα κωφών Συντονισμός 1. Ενημερώνετε για τον προγραμματισμό σας για να μπορέσει η δασκάλα κωφών να κάνει τις ανάλογες προσαρμογές στη διδακτέα ύλη του παιδιού. 2.Συνδιδασκαλία 3.Παρουσία δασκάλας κωφών στη τάξη για σκοπούς αξιολόγησης ή στήριξης του παιδιού (εάν το παιδί το χρειάζεται). 4.Επισκέψεις είναι καλύτερα να γίνεται ενημέρωση του παιδιού από πριν. 5.Να είστε σε εγρήγορση κάθε πρωί αν φορεί το ακουστικό του ή αν αυτό δουλεύει.

Δασκάλα της τάξης-Παιδί 1 Δασκάλα της τάξης-Παιδί 1.Το παιδί με απώλεια ακοής είναι ένας/μία από τους μαθητές σας. 2.Αντιμετωπίστε το όπως αντιμετωπίζετε κάθε παιδί της τάξης σας για να νιώθει ισότιμο. 3.Χρειάζεται συνεχή ενθάρρυνση γιατί δουλεύει πολύ για να καλύψει το φόρτο εργασίας του και αυτό προκαλεί κούραση και ένταση. Είναι σημαντικό να κρατάτε το ηθικό του παιδιού ψηλά!

Σημαντικές πληροφορίες Μιλάτε χαμηλόφωνα Σημαντικές πληροφορίες Μιλάτε χαμηλόφωνα. Τα ακουστικά του παιδιού μεγαλώνουν τον ήχο όσο χρειάζεται. Κρατάτε το περιβάλλον της τάξης σας ήσυχο Η θέση που κάθεται το παιδί: 1.Το αφτί που ακούει περισσότερο να είναι προς τη δασκάλα. 2.Το φως να είναι απέναντι από τη δασκάλα για να φωτίζεται το πρόσωπο της. 3. Η διαμόρφωση της τάξης: συστήνεται το σχήμα Π για τη διαμόρφωση των θρανίων (εάν αυτό δεν παρεμβαίνει στη λειτουργία της τάξης). 4.Σύστημα FM. Όπου είναι εφικτό το μικρόφωνο να πηγαίνει κοντά στο παιδί που μιλά. 5.Επαναλαμβάνετε εσείς τα λόγια των παιδιών όταν γίνεται συζήτηση στο μάθημα. 6.Επιλέγουμε την αίθουσα του παιδιού μακριά από φασαρία (δρόμο, αίθουσα πολλαπλής χρήσης, γήπεδο). 7.Αποφεύγεται να περπατάτε γύρω στην τάξη. Προτιμάτε να στέκεστε μπροστά και σε κοντινή απόσταση από το παιδί για να μπορεί να κάνει χειλανάγνωση.

8.Η εικόνα του προσώπου σας να είναι καθαρή για να μπορεί το παιδί να κάνει χειλανάγνωση.Μην κρύβετε το πρόσωπο με μαλλιά ή χέρια ή βιβλίο. 9. Επαναλάβετε λέξεις κλειδιά 10. Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή του παιδιού στη τάξη για να αποφύγετε την πιθανότητα να νιώσει ότι μειονεκτεί και για να έχετε μια συνεχή εικόνα τι παίρνει από την τάξη. 11. Επιλέγετε για διπλανό ήσυχα παιδιά που θα είναι σε θέση να βοηθήσουν το παιδί( π.χ. να του δείξουν σε ποια σελίδα είναι το μάθημα, να του πουν κάτι που δεν έχει καταλάβει ή κάποια οδηγία που δεν έχει αντιληφθεί. 12. Η χρήση φιγούρων των ηρώων της ιστορίας βοηθά να αντιληφθεί το παιδί με απώλεια ακοής ποιος ήρωας μιλά ανά πάσα στιγμή και τι ρόλο διαδραματίζει στην ιστορία. 13. Η κατανόηση βασίζεται στα επαρκή οπτικά ερεθίσματα 14. Αν παρουσιαστούν δυσκολίες στη διάρκεια του μαθήματος πάρτε σημείωση και αναφέρετε το στη δασκάλα κωφών για να βοηθήσει κι αυτή το παιδί.

Δύσκολη χειλανάγνωση

Μορφασμοί προσώπου και σώματος Οι γκριμάτσες, οι μορφασμοί προσώπου και σώματος καθώς και οι διακυμάνσεις και το χρωμάτισμα της φωνής βοηθούν πολύ στην κατανόηση της ιστορίας γιατί άμεσα αναφέρονται στα συναισθήματα και στις αντιδράσεις των ηρώων αλλά και στις αλλαγές χρόνου και χώρου.

FM System

Στρατηγικές που βοηθούν στην κατανόηση λέξεων, φράσεων, προτάσεων, κειμένων και γενικά οτιδήποτε πληροφοριών: οι ερωτήσεις: ποιος, πού, τι, πώς, γιατί, πότε τα οπτικά μέσα όπως, εικόνες, βίντεο, αντικείμενα (όπου είναι εφικτό), επισκέψεις. απλοποιήσεις κειμένων αφαίρεση μέρος του κειμένου εάν δεν επηρεάζονται οι στόχοι του μαθήματος). αφαίρεση γραμματικών φαινομένων (επιλογή των σημαντικότερων). απλοποιημένα διαγωνίσματα εάν χρειάζεται. αφαίρεση ερωτήσεων από τα διαγωνίσματα εάν χρειάζεται επεξήγηση των αγνώστων λέξεων στα κείμενα του διαγωνίσματος γενικά τροποποίηση διαγωνισμάτων όπου ενδείκνυται. μείωση της ποσότητας της κατ’οίκον εργασίας ειδικά εάν παρεμβαίνουν συναισθηματικοί λόγοι που δυσκολεύουν την πρόοδο του παιδιού (άγχος, κουράζεται εύκολα, αφαιρείται, έλλειψη συγκέντρωσης, παραμελείται από την οικογένεια, κ.τ.λ. ).

μαζεύουμε θαύμαζαν θα ποτίζω άλλαζε φέρνετε θα προσπαθώ εμείς Συμπληρώστε τα ρήματα και στους τρεις χρόνους, στο ίδιο πρόσωπο και στον ίδιο αριθμό ΠΡΟΣΩ ΠΟ ΕΝΕΣΤΩΤΑ Σ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ Σ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗ ΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ   μαζεύουμε αυτοί θαύμαζαν θα ποτίζω άλλαζε φέρνετε θα προσπαθώ ΠΡΟΣΩΠ Ο ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙ ΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ εμείς  μαζεύουμε   αυτοί θαύμαζαν  εγώ θα ποτίζω  αυτός άλλαζε  εσείς φέρνετε θα προσπαθώ ΠΡΟΣΩΠ Ο ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙ ΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ   μαζεύουμε μαζεύαμε  Θα μαζεύουμε  αυτοί θαυμάζουν ποτίζω   αλλάζει φέρνετε  προσπαθώ

Εισαγωγή νέου κείμενου Στην εισαγωγή νέου κειμένου αποφεύγετε να διαβάζουν το κείμενο τα παιδιά. Διαβάζετε εσείς το κείμενο.

Οι γονείς 1. Υπερφορτισμένοι 2. Αγχωμένοι 3. Απαιτητικοί 4. Αδιάφοροι 5. Θυμωμένοι 6. Δώστε ευκαιρία στους γονείς να σας πλησιάσουν γιατί το έχουν ανάγκη. 7. Μη διστάσετε να τους καλέσετε σε συνάντηση αν δεν σας πλησιάσουν αυτοί. 8. Κρατήστε τους κοντά σας γιατί είναι οι πιο σημαντικοί συνεργάτες σας! 9. Συζητήστε μαζί τους για την κατ΄οίκον εργασία και πιθανές δυσκολίες που προκύπτουν.

Τα δικά μας συναισθήματα

Βιβλιογραφία Mellanie Doyle, M Βιβλιογραφία Mellanie Doyle, M.Ed, Parent of hard- of- hearing child «Μainstreaming the student who is deaf or hard- of-hearing Linda Dye, M.A..CCC-A, Director of CCHAT Center, San Diego January 2002

Ευχαριστω christini.yiasemi@gmail.com