Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Advertisements

Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.4: Αρχιτεκτονική και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.7: Κινηματογράφος και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ζωική Ποικιλότητα Ενότητα 7. Bauplan
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART B): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART A): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.1: Ζωγραφική και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)

Πρακτική Εφαρμογή Πρακτική εφαρμογή: Άννα Κωνσταντοπούλου. Βιβλίο: Falconer, Ian. Ολίβια / Ίαν Φάλκονερ · μετάφραση Βαγγέλης Ηλιόπουλος · εικονογράφηση Ίαν Φάλκονερ. - 1η έκδ. - Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, 2001. Θέμα: Ολίβια και Jackson Pollock. [1]

Λίγα λόγια για τη δραστηριότητα Γνωριμία των παιδιών με τον Αμερικάνο ζωγράφο “Jackson Pollock” και τα έργα του με αφορμή το βιβλίο «Ολίβια». Επαφή των παιδιών με την τεχνική ζωγραφικής «dripping» του ζωγράφου και δημιουργία δικών τους έργων κάνοντας χρήση αυτής της τεχνικής. [2]

Ανάγνωση του βιβλίου

Μετά την ανάγνωση (1/2) Μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης έδειξα στα παιδιά έναν από τους πίνακες του Jackson Pollock, λέγοντάς τους χαρακτηριστικά: «Θέλω τώρα να σας δείξω έναν από τους πίνακες που είδε η Ολίβια όταν πήγε στο μουσείο».

Μετά την ανάγνωση (2/2) Ανέφερα στα παιδιά τον τίτλο του πίνακα, «φθινόπωρο», και τα ρώτησα αν τους αρέσει. Κάποια από τα παιδιά είπαν «Ναι!» και κάποια άλλα «Όχι!». Σε ερώτησή μου «Γιατί δεν σας αρέσει;», τα παιδιά είπαν χαρακτηριστικά «Επειδή έχει καφέ και μαύρο!», «Είναι σκούρα χρώματα!».

Παρουσίαση φωτογραφίας (1/2) Στη συνέχεια έδειξα στα παιδιά τη φωτογραφία του Jackson Pollock λέγοντάς τους πως αυτός είναι ο ζωγράφος που έχει ζωγραφίσει αυτούς τους πίνακες, και πως εδώ τον βλέπουμε να ζωγραφίζει έναν από αυτούς.

Παρουσίαση φωτογραφίας (2/2) Προέτρεψα τα παιδιά να παρατηρήσουν την εικόνα και τα ρώτησα αν μπορούν να καταλάβουν τον τρόπο με τον οποίο ζωγράφιζε αυτούς τους πίνακες. Τα παιδιά μού απάντησαν χαρακτηριστικά: «Με χρώματα!», «Με πινέλο!». [3]

Προβολή βίντεο (1/2) Έπειτα εξήγησα στα παιδιά την τεχνική την οποία χρησιμοποιούσε όταν ζωγράφιζε (τεχνική του dripping = στάξιμο μπογιάς) και τους έδειξα ένα βίντεο στο οποίο κάποιος προσπαθεί να ζωγραφίσει όπως ο Jackson Pollock χρησιμοποιώντας αυτή την τεχνική.

Προβολή βίντεο (2/2) Μετά το τέλος του βίντεο ρώτησα τα παιδιά αν τους άρεσε ο τρόπος που ζωγράφιζε ο καλλιτέχνης. Μου απάντησαν καταφατικά και ένα παιδί είπε χαρακτηριστικά: «Ναι! Μακάρι να ήμασταν βοηθοί του και να τον βοηθούσαμε και εμείς!».

Ζωγραφική (1/2) Με αφορμή αυτή την απάντηση προέτρεψα τα παιδιά να ζωγραφίσουμε κι εμείς όπως ο Jackson Pollock. Αφού χωριστήκαμε σε 3 ομάδες, βγήκαμε στην αυλή! Στρώσαμε χαρτί (3 κομμάτια των 2 μέτρων περίπου) και ξεκινήσαμε να ζωγραφίζουμε όπως ο Pollock!

Ζωγραφική (2/2) Χρησιμοποιήσαμε διαφορετικά χρώματα τέμπερας αραιωμένα με λίγο νερό. Τα παιδιά τίναζαν τα πινέλα τους από χαμηλά αλλά και από πιο ψηλά. Τα προέτρεψα να αλλάζουν μεταξύ τους θέση καθώς και να ανταλλάσσουν τα χρώματα μεταξύ τους.

Τα έργα των παιδιών (1/2)

Τα έργα των παιδιών (2/2)

Ζωγραφική… στον υπολογιστή (1/2) Τα παιδιά ζωγράφισαν και στον Η/Υ όπως ο Jackson Pollock, μέσα από ένα διαδραστικό online πρόγραμμα που έχει βασιστεί στη μέθοδο του “dripping” που χρησιμοποιούσε ο καλλιτέχνης.

Ζωγραφική… στον υπολογιστή (2/2)

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Αγγελική Γιαννικοπούλου 2015. Άννα Κωνσταντοπούλου, Αγγελική Γιαννικοπούλου. «Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση. Ζωγραφική και Εικονογραφημένο Βιβλίο. Ολίβια και Jackson Pollock». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/ECD5/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς, το Σημείωμα Αδειοδότησης, τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων, το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει), μαζί με τους συνοδευτικούς υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνα 1: Εξώφυλλο του βιβλίου «Ολίβια» / Ίαν Φάλκονερ · μετάφραση Βαγγέλης Ηλιόπουλος · εικονογράφηση Ίαν Φάλκονερ. - 1η έκδ. - Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, 2001. Biblionet. Εικόνα 2: Jackson Pollock, Copyright Hans Namuth Estate, All rights reserved, Wikimedia Commons. Εικόνα 3: Jackson Pollock, Copyright Hans Namuth Estate, All rights reserved, National Portrait Gallery.