Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (Cyberbullying): Γιατί αφορά το σχολείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Advertisements

Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ/ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Περιγραφή-Ερευνητικά Δεδομένα-Πρόληψη εξέταση πλευρών του φαινομένου, όπως οι διάφορες μορφές του, η σχέση του με.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Κυβερνοεκφοβισμός (Cyberbullying)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Cyberbullying και ασφαλής χρήση
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
Σεξουαλική παρενόχληση μέσω διαδικτύου και παιδική αποπλάνηση
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Αθηνά Παρασύρη ΄Β Γυμνασίου Πληροφορική.  Η ψηφιακή παρενόχληση(cyberbulling) είναι ένα φαινόμενο, που εξαπλώνεται δραματικά στο μισό του αιώνα μας καθώς,
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
Η παρενόχληση στο διαδίκτυο είναι ένα φαινόμενο με αυξανόμενες διαστάσεις που προκύπτει όταν παιδιά ή έφηβοι παρενοχλούνται μεταξύ τους στο κυβερνοχώρο.
CYBER BULLYING.
Θέμα project : Cyberbullying
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Σταθείτε στο ύψος σας παρά … αδιάφορα στον κυβερνοεκφοβισμό Το φαινόμενο Cyberbullying.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Θοδωρής Λάζαρης, Πρόδρομος Σχιστοχείλης, Λευτέρης Πάνου.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Bullying.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Ας διαγράψουμε (delete) τον φόβο για το διαδίκτυο
Project Όνομα: Μαρία – Ηλέκτρα Γοντσιτοπούλου Τάξη: Β’1
C.B.I (Cyber Bullying Investigation)
Aλεξάνδρα Τ. Aγγελική Ν. Ραφαήλ Φ. Σπυριδούλα Λ. ΣT1
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Κίνδυνοι του διαδικτύου
Ερευνα για την σχολικη βια
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων.
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (Cyberbullying): Γιατί αφορά το σχολείο «Θύτες, θύματα και παρατηρητές» Σκίτσο για την αφίσα της Ημέρας κατά της ΕνδοσχολικήςΒίας 2013 Σχεδιασμός: Ν.Μουλάς 5o Λύκειο Λάρισας Αρχοντία Γιαννακάκη Εκπαιδευτικός ΠΕ19 5ου Λυκείου Λάρισας Συνεργάτης προγράμματος "Αριάδνη" Πανεπιστημίου Αθηνών Μέλος της Ακαδημίας Πρεσβευτών του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου

Ο ορισμός του cyberbullying επέκταση του ορισμού του bullying (κατά πρόσωπο εκφοβισμού) «Μια κατ’ επανάληψη επιθετική ενέργεια ή συμπεριφορά με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, από μια ομάδα ή ένα άτομο προς ένα θύμα το οποίο δεν μπορεί να υπερασπιστεί εύκολα τον εαυτό του» (Smith et al., 2008) H χρήση των ηλεκτρονικών μορφών επικοινωνίας (π.χ. τηλεφωνικές κλήσεις, μηνύματα κειμένου, εικόνας, βίντεο κλπ, e-mail, chat rooms), επιτρέπει στον δράστη να διατηρήσει την ανωνυμία του και να εντείνει την αίσθηση δυσφορίας στο θύμα (Cantone, Piras, Vellante, Preti, Daníelsdóttir, D’Aloja, & Bhugra, 2015) Mπορεί να σχετίζεται με το φύλο, τη φυλετική, θρησκευτική, πολιτιστική ετερότητα και προκαταλήψεις (Li, 2008)

Συνήθεις μορφές στο σχολείο διανομή στη μαθητική κοινότητα, δυσάρεστων φωτογραφιών ή βίντεο που τραβήχτηκαν μέσω κινητού, στα οποία πρωταγωνιστούν μαθητές ή και εκπαιδευτικοί, κλοπή προφίλ μαθητών στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και, ψηφοφορίες μίσους ή προσβολής ή σχόλια προσβολής Από το εγχειρίδιο της εκστρατείας “No hate speech movement” του Συμβουλίου της Ευρώπης(2014)

Τι γνωρίζουμε για το cyberbullying Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι: η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο και η θυματοποίηση, μοιράζονται παρόμοιους μηχανισμούς με τον παραδοσιακό εκφοβισμό (Gradinger, Yanagida, Strohmeier & Spiel, 2015) το σχολείο, έχει χαρακτηριστεί ως ένα πλαίσιο, στο οποίο συχνά προκύπτουν εκφοβιστικές συμπεριφορές (Cantone, Piras, Vellante, Preti, Daníelsdóttir, D’Aloja, & Bhugra, 2015) οι εκπαιδευτικοί είναι στην πρώτη γραμμή όσον αφορά την αντιμετώπιση πολλών μορφών επιθετικότητας των εφήβων συμπεριλαμβανομένων και του cyberbullying

Ζήτημα: τα κριτήρια της επανάληψης, ανισορροπίας δύναμης, αλλά και σκοπιμότητας, τα οποία είναι θεμελιώδη για να χαρακτηριστεί μια βλαπτική ενέργεια εκφοβισμός (Slonje, Smith & Frisén, 2012) ακόμη είναι υπό συζήτηση στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό

Ζητήματα επαναληπτικότητας Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό εκφοβισμό, η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο δεν είναι περιορισμένη ούτε στον χρόνο, ούτε στον χώρο δεν είναι ασυνήθιστο στη βιβλιογραφία του κυβερνοεκφοβισμού, να μετρήσει ένα μεμονωμένο περιστατικό ως μια εμπειρία εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο

Ζητήματα ανισορροπίας δύναμης δεν απαιτείται ένα προηγμένο σύνολο ικανοτήτων για να τραβήξει κάποιος μια φωτογραφία χρησιμοποιώντας ένα κινητό τηλέφωνο ή μια φωτογραφική μηχανή και να τη στείλει σε άλλους η ανάρτηση μιας φωτογραφίας σε απευθείας σύνδεση ή η δημιουργία ενός ψεύτικου προφίλ σε ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης απαιτεί μόνο ένα βασικό σύνολο ικανοτήτων συχνά το θύμα δεν γνωρίζει ποιος το εκφοβίζει, άρα είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθεί αποτελεσματικά

Ζητήματα σκοπιμότητας παίζει ανάμεσα στην εκδίκηση και στη διασκέδαση

Τι πρέπει να γνωρίζει το σχολείο Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός είναι υπαρκτός Εκτός από τις άμεσες συναισθηματικές-κοινωνικές επιπτώσεις, η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο έχει αντίκτυπο στην μαθησιακή διαδικασία Ο ηλεκτρονικός όπως και ο παραδοσιακός εκφοβισμός είναι ομαδικό φαινόμενο η πιθανότητα να εμπλακεί κάποιος μαθητής ή εκπαιδευτικός στη διαδικασία του εκφοβισμού και της θυματοποίησης, εξαρτάται τόσο από τα προσωπικά του χαρακτηριστικά όσο και από τα χαρακτηριστικά της τάξης που τυχαίνει να ανήκει !!

Γιατί αφορά το σχολείο θύτης και θύμα είναι μέσα από τη σχολική κοινότητα οι επιπτώσεις επιστρέφουν στο σχολείο ο κυβερνοεκφοβισμός στο σχολείο είναι επικίνδυνος

Τι κάνει το σχολείο παρατηρείται έλλειψη ενημέρωσης η αναγνώριση του φαινομένου στο ελληνικό σχολείο, δεν έχει ακόμη ωριμάσει δεν υπάρχει επίσημη πολιτική αντιμετώπισης περιστατικών κυβερνοεκφοβισμού στο σχολείο

Προτάσεις το πρόβλημα δεν πρέπει να αποσιωπάται το κάθε σχολείο μπορεί και πρέπει να έχει κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους να αναλαμβάνονται και να καταλογίζονται ευθύνες πρέπει να μεταδίδουμε στους μαθητές ότι ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός είναι απαράδεκτος και υπόκειται σε πειθαρχικά μέσα καλλιεργούμε ένα κλίμα αλληλοσεβασμού και ακεραιότητας όπου οι παραβάσεις συνεπάγονται και ψόγο προτρέπουμε συναδέλφους και μαθητές να αναφέρουν τέτοια περιστατικά

Links σε βίντεο καλών πρακτικών Stop cyberbullying για να μην χάνονται τα πρόσωπα στο σχολείο: https://www.youtube.com/watch?v=3hk-w3LMpd4 Καλείται ψυχή να καταθέσει…: https://www.youtube.com/watch?v=qDKfX3aMkYE Ευχαριστώ πολύ