Οικονομική ανάλυση και πολιτική ανταγωνισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
Advertisements

Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΑΗΚ ΑΗΚ Ενεργειακή Απόδοση για Έξοδο από την Κρίση Ενιαία Αγορά Ενέργειας 2014: Το όφελος για τους καταναλωτές Δρ. Βενιζέλος Ευθυμίου
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Οδηγός Βιωσιμότητας Παραγωγής Προϊόντων και Υπηρεσιών του ΟΟΣΑ
Στοιχεία Μικροοικονομικής Ανάλυσης IΙ
Διαμεσολάβηση και πραγματική οικονομία
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Στρατηγική Τιμολόγησης
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Instructions: Maria is in town … but where is she exactly? Look at the route on the map. Which places did she visit after she left the hotel? Double click.
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
Η αξία του digital Μανώλης Μαρσέλλος insurancemarket.gr
ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η Συνάρτηση Παραγωγής, προσδιορίζει τις δυνατότητες παραγωγής ενός αγαθού ή υπηρεσίας, ως συνάρτησης των παραγωγικών συντελεστών, δεδομένης.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 11 ο: Moνοπώλιο και μονοψώνιο Παρακίνηση: Brush Wellman 2. Το πρόβλημα της μεγιστοποίησης των κερδών του μονοπωλίου Η συνθήκη μεγιστοποίησης.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ (PATIENT SAFETY) ωφελέειν ή μη βλάπτειν ωφελέειν = θεραπευτική παρέμβαση μη βλάπτειν = ασφάλεια ασθενών.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 4 ο ΜΑΘΗΜΑ. ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Έννοια και ορισμός της αγοράς Όταν λέμε «αγορά» εννοούμε συνήθως τον τόπο ή τον χώρο.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Ανάλυση Shift and Share για την Οικονομία της Λάρνακας Δρ. Κωνσταντίνος Χαραλάμπους Διευθυντής Τμήματος Έρευνας PA College.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
3nd Training Workshop 12th of October 8:30 -16:30
Καταναλωτές , πωλητές και πλεονάσματα
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Ασκήσεις: Οικονομικά των φυσικών Πόρων και του Περιβάλλοντος
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
Φορολογία Pigou ορισμός Ο φόρος Pigou εξασφαλίζει το άριστο σημείο
Chemicals: The first link in many value chains ENΕΡΓΟUMΕ ΜΕ TO NOMO
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σεμινάριο Επιμόρφωσης Δικαστών και Εισαγγελέων
Τα μέσα εμπορικής πολιτικής 1. δασμός
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση.
Η ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤηΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οικονομική ανάλυση και πολιτική ανταγωνισμού Λευκωσία, Κύπρος, 26-27.10.17 Νίκος Βέττας nvettas@aueb.gr http://www.aueb.gr/users/vettas/

Θέματα Η λογική και φύση του ανταγωνισμού, ο ρόλος των αγορών Κάθετες σχέσεις και συμφωνίες Συγχωνεύσεις και εξαγορές Νέες τεχνολογίες, ψηφιακές αγορές και πολιτική ανταγωνισμού

Ανταγωνισμός και αγορές Αποτελεσματική κατανομή πόρων Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού Κέρδος και μορφές αγορών Καινοτομία και δυναμική αποτελεσματικότητα

Μορφές και επίδοση αγοράς Τέλειος ανταγωνισμός Μονοπώλιο Ολιγοπωλιακός Ανταγωνισμός

Κέρδος και μονοπωλιακή στρέβλωση

Η βασική κάθετη εξωτερικότητα: double marginalization (διπλή επιβολή ποσοστού κέρδους)

Επιπλέον και με οριζόντιο ανταγωνισμό Γραμμική και μη-γραμμική τιμολόγηση

Common Agency / bottlenecks

Πολλές διαφορετικές κάθετες δομές

Κάθετοι περιορισμοί Retail price maintenance (RPM) Αποκλειστικά συμβόλαια και κανάλια διανομής Agency Μικρό μερίδιο αγοράς;

Ανταγωνισμός: συγχωνεύσεις και εξαγορές Οριζόντιες Κάθετες Διαγώνιες

Οριζόντιες συγχωνεύσεις και εξαγορές Αύξηση συγκέντρωσης και μείωση πίεσης για χαμηλές τιμές Αύξηση αποτελεσματικότητας (efficiencies) Δυνητικός ανταγωνισμός Επιχείρηση που αποτυγχάνει (failing firm defence)

The quantity q1 that maximizes the profit of firm 1 for a given level of q2 is the best response of firm 1 to q2. Profit if firm 1 Is monopoly (q2=0). Then q1 =0.5 =0.25. q2 q1 Given q2,, firm 1 chooses q1 to maximize its profit

Mark-ups Σε ολιγοπώλιο υποδείγματος Cournot, τιμές:

H.H.I. Herfindal-Hirschman Index Σε Cournot competition: μέσο mark-up

Example with concentration measures CR(4) και ΗΗΙ Market 1 Market 2 Firm Share Share2 1 20 400 60 3600 2 10 100 3 5 25 4 6 7 8 CR(4) 80 HHI 2000 3850

Lerner index and HHI US and EU merger guidelines – use of HHI to see if mergers appear in principle problematic (a first screening device) Pre-merger and post merger indices. Assume they correspond to margins before and after a concentration.

HHI Calculations for a Merger in the High Fructose Corn Syrup Market Source: Archer Daniels Midland and Clinton Corn Processing case study, Kennedy School of Government, USA. (c.f. Exhibit 2.) Company Si Share2 Adj for merger A.E. Stanley 28 784 ADM 24 576 -576 CCP 15 225 +1,521 CPC 6 36 -225 Cargill Hubinger 5 25 American Fructose Amstar Great Western 2 4 Holly Sugar Zymaize 1 Anheuser Busch HHI (Sum of squares) 1,742 Merged HHI 2,462 ADM and CCP merge

Endesa-Gas Natural European Commission (DG-Competition) Commissioner Neelie Kroes Where to file (state-members or EC?) Gas Natural bid for Endesa (21.6 b.euros) 2/3 rule EU first decision on 15 Nov 2005 Energy regulator, Spanish Comp. authority, remedies E.On and Ruhrgas (2003) Open in Spain

Περιπτώσεις: συγχωνεύσεις και εξαγορές EC: Ryanair and AirLingus Ελλάδα: Aegean Airlines και Olympic Air Ελλάδα: Cosco στον Λιμένα Πειραιώς Συγχωνεύσεις στο τραπεζικό σύστημα

Ειδικά θέματα στις συγχωνεύσεις και εξαγορές Ποσοτικοποίηση – merger simulation Δομή κόστους Καινοτομία – ανταγωνισμός για την αγορά παρά ανταγωνισμός στην αγορά

Ανταγωνισμός στη νέα, ψηφιακή, εποχή Δομή κόστους: σταθερό κόστος αντί για μεταβλητό Ρόλος μεριδίων - ανταγωνισμός για την αγορά παρά ανταγωνισμός στην αγορά Πληροφόρηση και προσωπική τιμολόγηση